Siis ONKO OIKEASTI ihmisiä jotka ei käy suihkussa joka päivä vähintään kerran?!
Itse käyn 3 kertaa päivässä, aamulla, töiden jälkeen ja ennen nukkumaan menoa.
Kommentit (213)
Mä olen aina ihmetellyt niitä jotka kertovat pesevänsä hiukset kerran viikossa. Eivätkö he koko viikkona harrasta liikuntaa tai tee mitään, jossa päänahka likaantuu? Suihkussa käyn itse kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Maanista käydä 3 krt päivässä. Iho ei kiitä. 2-3 krt viikossa riittää hyvin. Alapesun voi tehdä päivittäin bidee-suihkulla.
Rasvaan ihoni 3 kertaa päivässä
Ap
Käyn pikasuihkussa aamuin illoin. No joskus vaan kerran päivässä. Se sujuu pallon nopeammin kuin pestä p-llu ja kainalot lavuaarilla, jolloin joutuu kuivaamaan lattiankin. Pikasuihku on nopea, ei läträtä puolta tuntia. Illalla pesaisee tukasta pöpöt pois. Ei juuri ole flunssia.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka saatainen pitää olla jotta pitää käydä suihkussa 3 kertää päivässä?
Hikoilen persvaosta ja haaroista niin paljon, että kesäkuumalla jos istun tuolilla, jää märkä läntti.
Hikoilen myös koko vartalolla siten, että t-paita on aina selästä ihan märkä. Hikoilen myös tukasta.
Miksi en siis kävisi pikasuihkuissa huuhtelemassa hien pois? Ällöttäisi mennä nukkuun nihkeenä.
En käy jos en ole hikinen enkä varsinkaan jos en ole edes menossa mihinkään. Suunnilleen joka toinen päivä tulee mentyä kun ei kylmemmällä säällä hikoa.
Minulla ei iho kestä edes jokapäiväistä suihkussa käyntiä, tuollaisesta jynssäämisestä menee iho ihan hajalle. Aluspaidan ja alusvaatteiden päivittäisen vaihtamisen on pakko riittää. Suihkussa käyn muutaman kerran viikossa.
Eikö porukka harrasta liikuntaa, jossa tulee hiki? Miten te voitte nukkua jos on ollut hikiliikuntaa ja ette käy suihkussa? Vaihdatte petivaatteet varmaan joka toinen tai kolmas päivä?
Itse käyn kaksi kertaa päivässä huuhtelemassa tai pesuainepesulla. Pesen joka suihkukerralla kasvot, alapään ja kainalot. Muutaman kerran viikossa kuorin ihon, koska on atopia ja kuorinta + kosteutus pitää ihon kunnossa. Jos kävisin kerran viikossa suihkussa niin ne tulehdukset, mitä ihossa olisi tekisi todella kipeää.
Taas ap trollaa tällä samalla paskalla.
Meillä käydään vähintään 2 kertaa viikossa, ihan lapsillekin opetettu tapa. Teini käy joka ilta, nuoremmat lapset käyvät uimatreeneissa keskiviikkona ja lauantaina sekä kotona saunassa lauantaina.Minä käyn mieheni kanssa keskiviikkoisin ja lauantaisin. Riittää meidän perheessä mainiosti. Ennen, kun salilla kuljeksin, toki kävin päivittäin suihkussa.
Käyn 2x viikko ja sen lisäksi hikiurheilun jälkeen jos eivät osu noille kahdelle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei iho kestä edes jokapäiväistä suihkussa käyntiä, tuollaisesta jynssäämisestä menee iho ihan hajalle. Aluspaidan ja alusvaatteiden päivittäisen vaihtamisen on pakko riittää. Suihkussa käyn muutaman kerran viikossa.
Mikä jynssääminen?? Millään juuriharjalla tartte itseään pestä. Itse käyn suihkussa ja antaa veden hoitaa en edes muista koska viimeksi olisi vartaloani saippualla pessyt muuta kuin tukan ja intiimialueet.
Eri iässä iho vaatii erilaista hoitoa. Teininå ja nuorena hikoilee niin paljon, että on usein syytä käydä suihkussa ainakin kerran päivässä. Myös töissä käydessä ja matkoilla tulee käytyä suihkussa vähintään kerran päivässä, jotta ei haisisi hirveästi. Etätöissä voi sitten käydä joka toinen päivä. Moni iäkäs eläkeläinen käy harvemmin, ehkä kerran viikossa. Vanhana iho kuivuu paljon enemmän.
Mä olen käynyt suihkussa viimeksi elokuussa. Ajatella!
Ja ihan oikeasti.
On päiviä, jolloin en tapaa yhtään ihmistä. Miksi kävisin silloin suihkussa?
Minusta ihminen kyllä haisee jo yhden päivän peseytymättämyyden jälkeen.
Siis ONKO OIKEASTI ihmisiä jotka ei käy suihkussa joka päivä vähintään kerran?!
Vierailija On. Olen käynyt suihkussa viimeksi syyskuun 18.
Vierailija kirjoitti:
Maanista käydä 3 krt päivässä. Iho ei kiitä. 2-3 krt viikossa riittää hyvin. Alapesun voi tehdä päivittäin bidee-suihkulla.
3 kertaa päivässä on jo varsin paljon, mutta jollein nyt ole jokin ihosairaus joka estää suihkuttelun niin 2-3 viikossa kertaa ei todellakaan riitä. Itse en edes kuulu niihin, jotka hikoilee paljon, mutta ajatus siitä että jalat on ollut umpinaisissa kengissä, kainalot takin alla, jossa eivät pääse hengittämään ja kaikki muut päivän pölyt ja ilmansaasteet kesäisin iholla inhottaa sen verran, että kerran päivässä suihku on itselleni ainakin välttämätön. Kesähelteellä useamminkin. Kosteusvoidetta sitten iholle jos kuivuu ja ennen kun joku valittaa kemikaaleista niin näitä on kyllä ihan luonnonmukaisiakin.
Iho kuivuu ja päänahka osalla. Mutta jotkut on pakotettu säästämään vettä vanhemman ja kelan toimesta niin, ettei meinaa uskaltaa enää käyttää vettä lainkaan. Reilua? Osa kärsii jos ei voi mennä suihkuun joka toinen päivä.
Hikoilen paljon Päänahan iho-ongelma, että hiukset alkaa haista pahalle, rasvoittuvat ja kutisevat päivän jälkeen. Yön jälkeen hiukset rasvaiset ja pystyssä käyn aamuisin ja iltaisin (tai lenkin jälkeen) suihkussa.