Kyllä tuo Alex Stubb niin hyvä oli Suomen valinta presidentiksi!
Kommentit (144)
Olen myös sotaveteraanin tytär ja vanhoja perinteitä arvostava,
Mielestäni armeijaa käymätön ei ole isänmaallinen, tietysti naisia lukuun ottamatta, joille armeija ei ole pakollinen. Armeijaa käymätön ei halua puolustaa isänmaataan.
Toisekseen, naiset oli myös puolustamassa maatamme sota-aikaan, he olivat kenttä sairaalassa auttamassa haavoittuneita. Oli lottia, jotka oli monenmoisissa tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
En äänestänyt häntä, mutta tykkään. Hän on positiivinen, kansainvälinen, multikielitaitoinen ja hyväkäytöksinen.
Ja realistikin muun päälle. Olen paljon tyytyväisempi häneen kuin olisin ollut Haavistoon.
Pari kertaa olen hänet tavannut ja keskittyy kuuntelemaan, mitä sanottavaa sillä toisella on.
Olen ylpeä Stubbista, hän on empaattinen humanisti
Suomen kiele on osa kulttuuria ja identiteettiä. Tämä pitäisi muistaa, eikä aina ihannoida muita kieliä. Kansalla on hyvä olla oma kieli ja mieli.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa kun tuo puhuu ja kehuu tänään ilmastokokousessa miten mahtava suomi tekee esimerkillistä työtä hiilibeutraaliuden eteen, keventämällä dieseautojen verotusta ja käyttömaksuja ja lisäämällä sähköautojen verotusta.
Vtuttaako, ettei ainoastaan rikkaiden autoilua suosita
Onhan se. Ainakin virkistävän erilainen kuin mihin ollaan totuttu
Vierailija kirjoitti:
Suomen kiele on osa kulttuuria ja identiteettiä. Tämä pitäisi muistaa, eikä aina ihannoida muita kieliä. Kansalla on hyvä olla oma kieli ja mieli.
Taitaa Stubbilla olla ruotsi ensisijainen kieli. Onhan hän käynyt koulunsa nelosluokasta alkaen ruotsiksi ja puhuu lastensa kanssa ruotsia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se. Ainakin virkistävän erilainen kuin mihin ollaan totuttu
nyt onkin eri aika kuin muiden ollessa pressana ja oikein hyvä niin
Kyllä, oli ihan ehdottomasti paras valinta. Minusta se, että on ruotsinkielinen on vielä extraplussaa. Toinen kotimainen kielemme, ruotsi, pitäisi nostaa taas Suomessa arvoonsa. Toivottavasti Stubbin valinta ainakin vahvistaa sitä.
Ei Alexia osaa vieläkään kuvitella ns. "Maan isänä". Jotenkin liian eurooppalainen kosmopoliitti. Toki osaa hyvin esiintyä maailmalla. Pisteet siitä.
Ei ole vaikuttanut mun elämään puoleen eikä toiseen. En osaa pitää häntä hyvänä enkä huonona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, oli ihan ehdottomasti paras valinta. Minusta se, että on ruotsinkielinen on vielä extraplussaa. Toinen kotimainen kielemme, ruotsi, pitäisi nostaa taas Suomessa arvoonsa. Toivottavasti Stubbin valinta ainakin vahvistaa sitä.
No on miinusta tuo ruotsin kieli.
On käsittääkseni täysin kaksikielinen. Eikä ihminen voi valita vanhempiaan.
Olen ylpeä Suomen kielitaitoisesta, rohkeasta ja edustavasta presidentistä. Katsoin jostakin kuvaa, jossa oli Amerikan nykyinen presidenttipari vaimonsa ja poikansa poikansa kanssa. Ei ole suomalaisilla häpeämistä. Stubbin puku istuu kuin hanska. Trumpilla ryppyinen telttapuku, pojalla 15 cm liian pitkät lahkeet ja ne ihojen värit olivat kuin scifileffasta.
niiiiiiiiiiiiiiiii, sitäkään ei kukaan tiedä millainen pressa minä olisin ollut , kun ei valittu.
jankutijankutijankuti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa Stubbilla olla ruotsi ensisijainen kieli. Onhan hän käynyt koulunsa nelosluokasta alkaen ruotsiksi ja puhuu lastensa kanssa ruotsia.
Mitä merkitystä? Kyllä hän aivan sujuvaa ja ymmärrettävää suomea puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Persutkin äänesti sankoin joukoin ennemmin ruotsinkielistä Stubbia kuin omaa mestariaan. Eivät luottaneet suomenkieliseen koska ruotsinkieliset on parempia johtamaan meitä. Tottuneet kun ovat älymystöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on miinusta tuo ruotsin kieli.
On käsittääkseni täysin kaksikielinen. Eikä ihminen voi valita vanhempiaan.
Niin voiko olla kaksikielinen vai onko toinen kieli kuitenkin vahvempi?
Ilmeisesti ruotsi on vahvempi, koska hän puhuu lastensa kanssa ruotsia ja on käynyt ruotsinkielisen peruskoulun ja lukion. Armeijan kävi suomeksi. Mutta mitä merkitystä sillä on presidentin tehtävien hoidon kannalta? Kyllä hän puhuu ihan hyvää ja ymmärrettävää suomea.
Mahtavaa kun tuo puhuu ja kehuu tänään ilmastokokousessa miten mahtava suomi tekee esimerkillistä työtä hiilibeutraaliuden eteen, keventämällä dieseautojen verotusta ja käyttömaksuja ja lisäämällä sähköautojen verotusta.