Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla mahdollista, että käytännössä koko länsimainen kulttuuri pohjaa kristinuskoon ja Raamattuun, mutta...

Vierailija
09.11.2024 |

...silti ne sen uskon ydinasiat on yhtäkkiä yhteiskunnan suurin tabu neutraalistikin käsiteltynä? Kirkkopyhiä kyllä mielihyvin vietetään, mutta hys hys ei saa sanoa että miksi? Siis mitä h lvetin h elvetin h lvettiä nyt taas? Mikä j malauta hölmölä tämä maailma nykyään on?

Kommentit (718)

Vierailija
521/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oliko niitä todisteita? Nyt saamme vain kuulla vainoharhaisia teorioitasi yhdistettynä rankkaan haukkumiseen. Ei tee vaikutusta, sori vaan."

Aloitko haukkumaan jo itseäsi?😅 Äsken haukuit minua narsistiksi ja vaadit todisteita omaan harhaiseen öyhötykseesi? Olisiko aika ottaa psykoosilääke ja mennä nukkumaan?

Jos sinä haukut minua, niin vastaan kyllä samalla mitalla takaisin. Oletan, että todisteita ei siis löydy?

Siltä näyttää ettei sinulta löydy todisteita pelkkää haukkumista. Mutta laita todiste että talvipäivänseisaus juhla on alunperin Jumalan palvomiseksi. Se oli sinun väitteesi josta alettiin väittelemään eli todista väitteesi.

Vierailija
522/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja juhlit tietysti täysin kristillisten perinteiden mukaisesti.

Jos hyvän ruuan syöminen yhdessä läheisten kanssa on kristillisille varattua niin varmaan sitten. Harmittaako?

Ei harmita, kun myönsit vihdoinkin, että et ole ateisti

Eli jos muslimiperhe kokoontuu 25. joulukuuta syömään yhdessä, he viettävät kristillistä joulua? Mielenkiintoinen tulkinta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oliko niitä todisteita? Nyt saamme vain kuulla vainoharhaisia teorioitasi yhdistettynä rankkaan haukkumiseen. Ei tee vaikutusta, sori vaan."

Aloitko haukkumaan jo itseäsi?😅 Äsken haukuit minua narsistiksi ja vaadit todisteita omaan harhaiseen öyhötykseesi? Olisiko aika ottaa psykoosilääke ja mennä nukkumaan?

Jos sinä haukut minua, niin vastaan kyllä samalla mitalla takaisin. Oletan, että todisteita ei siis löydy?

Siltä näyttää ettei sinulta löydy todisteita pelkkää haukkumista. Mutta laita todiste että talvipäivänseisaus juhla on alunperin Jumalan palvomiseksi. Se oli sinun väitteesi josta alettiin väittelemään eli todista väitteesi.

Sulle on jo laitettu todisteet. Nyt on sinun vuorosi todistaa, että auringonkierto-juttusi. Ole hyvä, estradi on sinun.

Vierailija
524/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvän ruuan syöminen yhdessä läheisten kanssa on kristillisille varattua niin varmaan sitten. Harmittaako?

Ei harmita, kun myönsit vihdoinkin, että et ole ateisti.

Enhän myönnä. Onko syöminenkin jotenkin uskonnollinen tapa? Erikoista.

Olen kuullut, että muslimit eivät syö possua uskontonsa takia. Onhan se erikoista kieltämättä.

Ei siinä ole mitään erikoista. Kopioivat tämän juutalaisilta. Syy on se, että lämpimässä porsaanlihaan voi kehittyä trikiinimatoja, jotka syötynä voivat johtaa kuolemaan. Kiellä haitalliseksi todetty käytäntö uskonnolla, niin ongelma on ratkaistu.

Vierailija
525/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos muslimiperhe kokoontuu 25. joulukuuta syömään yhdessä, he viettävät kristillistä joulua? Mielenkiintoinen tulkinta

Jos siinä on kristillisiä vaikutteita, niin kyllä.

Vierailija
526/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon tietää jokaikinen, etkä näytä ymmärtävän sarkasmia.

Olen kuullut, että muslimit eivät syö possua uskontonsa takia. Onhan se erikoista kieltämättä.

Ei siinä ole mitään erikoista. Kopioivat tämän juutalaisilta. Syy on se, että lämpimässä porsaanlihaan voi kehittyä trikiinimatoja, jotka syötynä voivat johtaa kuolemaan. Kiel

Vierailija
527/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olet jo ainoastaan naurettava.

Vierailija
528/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsimainen kulttuuri ei perustu Raamattuun vaan siihen, että uskonnolla ei ole ollut niin suurta merkitystä kuin muissa kulttuureissa ja erityisesti nykypäivänä ei juuri merkitystä.

Jos ajatellaan vaikka antiikin Kreikkaa tai Roomaa, niin niissä toki oli uskonnollisuutta, mutta sen rinnalle hiipui rationaalinen ajattelu. Uskonnot olivat asioita, joilla tyhmille ihmisille perusteltiin asioita, mutta jonka vuoksi kansojen johtajat eivät ajaneet kansojansa hulluuksiin.

Tieteellista vallankumousta uskonto toki hidasti, mutta valtaapitävien aie, miksi se niin teki, oli naivin positiivinen: ei tarvita uusia hihhulijuttuja sotkemaan ihmisten mieltä. Nykyiset riittävät hyvin, ja ne antoivat ihmisille tarpeeksi siimaa ansaita, toteuttaa itseään ja hallitsijoille mahdollisuuden hallita. Olihan sen ajan käsitykset peritty antiikista asti ja aikanaan tiete

En tiennytkään, että roomalaiset puhuivat englantia...

Vierailija
529/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa kulttuurista tulee uskonnosta. Jo pelkästään se, että sinulla on kummilapsi, kertoo, että et mitenkään voi olla ateisti.

Kirkko ei ole mikään lahko vaikka tuntuisit niin haluavan, siitä voi erota vaikka olisi joskus vanhempiaan miellyttääkseen käynytkin rippikoulun. Voi jopa kuulua kirkkoon ja olla silti ateisti.

Tietysti voi erota, mutta sitten tulisi erota myös kummiudesta. Kirkkoon kuuluminen ateistina ei ole järkevää.

Olen eri mieltä. Erosin kirkosta vanhempien luvalla 17 vuotiaana. Olen kuitenkin nyt vanhempana 5-kymppisenä harkinnut liittyväni kirkkoon uudestaan. En siksi, että olisin uskonnollinen - olen ateisti - vaan siksi, että näen yhteiskunnallista arvoa siinä, mitä kirkko tekee riippumatta vakaumuksestani. Ei maailma ole mustavalkoinen. Harmaasävyjä on paljon.

Vierailija
530/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei syö juutalaisetkaan ja samanlaiset teurastusmenot Halal=Kosher.

Primitiiviuskontoja molemmat.

Vierailija
531/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle on jo laitettu todisteet.

Ei ole vaikka jankuttaisit kuinka se ei muuta valhettasi todeksi. Laita todiste

Vierailija
532/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olet jo ainoastaan naurettava.

Ihan yhtä naurettavaa on, jos ateisti viettää joulua.

Vierailija
533/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateisti ei juhli uskonnollisia juhlia. Sehän on täysin vastoin ateismin ideaa. Talvipäivänseisauksen juhliminen on pakanauskonnollisuutta, joka ei sovi ateistille. Voit toki itse juhlia mitä haluat, mutta ateisti sinä et ole.

Miksei juhlisi? Juhlin minä jouluakin, vaikka en usko sen uskonnolliseen merkitykseen. Minulle se on perheen ja yhdessäolon juhla. Tilaisuus viettää aikaa yhdessä rakkaimpien kanssa. -eri

MIksi ihmeessä ateisti juhlisi uskonnollisia juhlia? Vähän sama kuin vegaani söisi possua.

Mitä sitten? Joulu ei ole uskonnollinen juhla.

Kyllä se on.

Niin, nimenomaan Joulu-nimellä juhlittuna.

Vierailija
534/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen omat todisteeni jo laittanut. Nyt on sinun vuorosi.

Vierailija
535/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa kulttuurista tulee uskonnosta. Jo pelkästään se, että sinulla on kummilapsi, kertoo, että et mitenkään voi olla ateisti.

Kirkko ei ole mikään lahko vaikka tuntuisit niin haluavan, siitä voi erota vaikka olisi joskus vanhempiaan miellyttääkseen käynytkin rippikoulun. Voi jopa kuulua kirkkoon ja olla silti ateisti.

Tietysti voi erota, mutta sitten tulisi erota myös kummiudesta. Kirkkoon kuuluminen ateistina ei ole järkevää.

Miksi tulisi? Se lapsi on minulle tärkeä vaikka jumala ei olekaan.

Kummin kuuluu huolehtia uskonnollisesta kasvatuksesta. Voit olla lapselle muullakin tavalla tärkeä aikuinen kuin kummina.

Villi veikkaus: 0,000001 % kummeista huolehtii lapsen uskonnollisesta kasvatuksesta. Jälleen yksi  esimerkki siitä, miten Suomi ei ole kristillinen maa. 

Vierailija
536/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmaan syövät ilolla possukinkkua.

-winner-

Vierailija
537/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään erikoista. Kopioivat tämän juutalaisilta. Syy on se, että lämpimässä porsaanlihaan voi kehittyä trikiinimatoja, jotka syötynä voivat johtaa kuolemaan. Kiel

Kaikki raamatun ruokaan ja hygieniaan liittyvät säännöt ovat perua silloisten paimentolaisten elintavoista. Eli mikä siihen aikaan ja siinä ympäristössä oli toimivaa. 

Vierailija
538/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulisi? Se lapsi on minulle tärkeä vaikka jumala ei olekaan.

Kummin kuuluu huolehtia uskonnollisesta kasvatuksesta. Voit olla lapselle muullakin tavalla tärkeä aikuinen kuin kummina.

Villi veikka

Siksipä ei kannattaisi ryhtyä kummiksi, jos ei siihen sitoudu. Näissä on tietysti tärkeintä ne näyttävät juhlat, mutta sellaiset saa kyllä järkättyä ilman kummiakin.

Vierailija
539/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun mitä haluat kysyä kristityltä -tyyliset hihhulit tekevät urakalla näitä ketjujaan. Olisi niin paljon helpompaa vääntää jos olis vain yksi ketju, mutta tietty ei tuon yhden nuppi kestä, kun ei vaan perustelut riitä missään ketjussa ja poistoruletti alkaa ;DDDDD

-winner-

Vierailija
540/718 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä ei kannattaisi ryhtyä kummiksi, jos ei siihen sitoudu. Näissä on tietysti tärkeintä ne näyttävät juhlat, mutta sellaiset saa kyllä järkättyä ilman kummiakin.

Aika harva vanhempi haluaa kummilta mitään kristillistä kasvatusta lapselle. Ennemmin halutaan lapselle tärkeä ja turvallinen aikuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan