Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purra ragettaa kasvutoimista, vaikka on itse niistä vastuussa

Vierailija
09.11.2024 |

Jostain syystä Riikka Purra kiukuttelee hallituksen kasvutoimista, vaikka on itse valtionvarainministeri ja suurelta osin vastuussa kasvutoimien rahoittamisesta ja toteuttamisesta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010820527.html

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purran saavuttamasta rauhasta voi olla näin ulkopuolisena tarkkailijana eri mieltä.

Vierailija
42/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko hallitus ei ole esittänyt ainoatakaan konkreettista kasvutoimea. Se ei lisää kakkua, että kiristetään autoilijoiden verotusta. Tälläkään kertaa.

Luulen, että Riikkuli ja hallitus yleisemmin ajattelevat kasvua tulevan siitä, että tehdään rakenteellisia uudistuksia. Sitä sanotaan taloustieteessä käsittääkseni tarjonnan taloustieteeksi ja se on ollut Thatcherin ja Reaganin ajoista lähtien oikeistolaisten poliitikkojen suosiossa. Esimerkiksi ajatus siitä, että kun työttömiltä vähennetään tukia, työvoiman tarjonta lisääntyy, koska työttömät haluavat mennä aiempaa enemmän töihin. Ongelma on vain tietysti se, että avoimia työpaikkoja on paljon vähemmän kuin työttömiä ja työpaikat sijaitsevat eri puolella Suomea kuin työttömät.

Tuon lisäksi työvoimalla pitää olla koulutus alalle, jolle haetaan työvoimaa. Nythän aikuiskoulutustukikin lopetettiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huolissani siitä, kuinka paljon suomalaiset käyttävät nykyään huumeita. Täällä meillä päin huumeidenkäyttäjien vieroitushoito on ollut jo pitkään retuperällä ja huumeidenkäyttäjien tekemät rikokset, mukaan lukien väkivaltarikokset, ovat kasvaneet melko häiritseviin mittoihin.

Vierailija
44/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verojakaan ei voi alentaa loputtomasti. Sitä on tehty jo vuosikymmeniä, niin jossain vaiheessa seinä tulee vastaan. Se on vähän kuin housuun kusemista talvella.

Veroja on alennettu ottamalla sen rahan verran velkaa. Ihmiset ovat tyhmiä kun äänestävät tuollaisia populisteja, jotka eivät suoraan myönnä että veronalennus tehdään ottamalla velkaa valtiolle.

Vierailija
45/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huolissani siitä, kuinka paljon suomalaiset käyttävät nykyään huumeita. Täällä meillä päin huumeidenkäyttäjien vieroitushoito on ollut jo pitkään retuperällä ja huumeidenkäyttäjien tekemät rikokset, mukaan lukien väkivaltarikokset, ovat kasvaneet melko häiritseviin mittoihin.

Itse en tunne yhtään narkkia tai väkivaltarikollista. Nuo ovat olleet aina ja etenkin toisen maailmasodan jälkeen, jolloin oltiin totuttu käyttämään Pervitiniä ja heroiinia sisältävää yskänlääkettä. Perheenäitikin sai lukuisat hommansa hoidettua amfetamiinia sisältävällä lääkkeellä. Siinä hoidettiin koti, kersat ja käytiin niissäkin töissä, joita miehet tekivät aikaisemmin.

Vierailija
46/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjonnan taloustiede voi toimia teoriassa hienosti, mutta käytännön elämässä se ei välttämättä toimi, kuten yllä mainittu työttömien aktivointi osoittaa.

Tarjonnan taloustieteeseen uskoville, valtion tekemät investoinnit ovat myrkkyä. Ehkä siksi tällä hallituskaudella ei esimerkiksi nähty valtion tukipakettia rakennusalalla, vaikka rakennusalan työttömyys nousi kovasti hallituksen alkutaipaleella.

Vierailija
47/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne yhtään narkkia tai väkivaltarikollista. Nuo ovat olleet aina ja etenkin toisen maailmasodan jälkeen, jolloin oltiin totuttu käyttämään Pervitiniä ja heroiinia sisältävää yskänlääkettä. Perheenäitikin sai lukuisat hommansa hoidettua amfetamiinia sisältävällä lääkkeellä. Siinä hoidettiin koti, kersat ja käytiin niissäkin töissä, joita miehet tekivät aikaisemmin.

En minäkään henkilökohtaisesti tunne yhtään huumeidenkäyttäjää, paitsi tuossa naapurissa on yksi, mutta en tunne häntä. Silti huumeidenkäyttäjien tekemät rikokset häiritsevät, koska esimerkiksi pyöriä varastetaan huumeidenkäytön rahoittamiseksi.

Vierailija
48/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verojakaan ei voi alentaa loputtomasti. Sitä on tehty jo vuosikymmeniä, niin jossain vaiheessa seinä tulee vastaan. Se on vähän kuin housuun kusemista talvella.

Veroja on alennettu ottamalla sen rahan verran velkaa. Ihmiset ovat tyhmiä kun äänestävät tuollaisia populisteja, jotka eivät suoraan myönnä että veronalennus tehdään ottamalla velkaa valtiolle.

Veroja alennetaan, valtiot velkaantuvat ja varallisuus kasaantuu yhteiskunnan huipulle. Nähtävästi noilla asioilla on jokin yhteys, koska yhteiskunnan huipulla olevat rikkaat maksavat pääomatuloistaan vähemmän veroa kuin tavalliset työntekijät palkoistaan.

Vierailija
49/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret yritykset ne vasta vähän veroa maksavat.

Vierailija
50/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donald Trump ei julkaissut verotietojaan, vaikka se on ollut Yhdysvaltojen presidenteillä tapana. Ei julkaissut, koska ei ollut maksanut juurikaan veroja.

Vierailija
51/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikkuli ei ole julkaissut ansioluetteloaan, koska jos olisi julkaissut, hänelle ei olisi varaa huudella, että menkää töihin.

Vierailija
52/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra ilahtuu, kun kuulee, että kohta länteen pyrkii suuri joukko ukrainalaisia. Taloustieteilijä Vesa Vihriälä arvelee, että ukrainalaiset lähtevät liikkeelle, jos Ukrainaa ei tueta:

"Ukraina jää epämääräiseksi Venäjän seuraavaa hyökkäystä odottavaksi vyöhykkeeksi, jonne on vaikea yksityisiä investointeja saada ja josta osa ihmisiä siirtyy pysyvästi muualle."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010822571.html

Vierailija
53/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr. Jätesäkki ja Mrs. Blondi Söpöliini skitsofrenia vaivaa.

Vierailija
54/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, vanha kunnon Jekyll ja Hyde.

Vierailija
55/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikka on persuilla todella vaikeaa, kun pitäisi pystyä istumaan hallituksessa ja oppositiossa yhtä aikaa.

Vierailija
56/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella olisi nyt mahdollisuus houkutella amerikkalaisia, jotka haluavat paeta Trumpin toista valtakautta, ja ukrainalaisiakin saattaisi olla tarjolla. Jos hallitus ottaa kaikki sisään, väestörakenne alkaa paikkaantua.

Vierailija
57/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halla-ahon vieraskirjaan kirjoitellut riikka tulee aina välillä esiin. Petterin paperi ei siihen auttanut.

Vierailija
58/74 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, minunkin mummoni veti kai joskus pervitiiniä, mutta ei sentään toisten ihmisten pyöriä varastellut.

Vierailija
59/74 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitoja pääkopassa. Pitäisi miettiä, miksi ei osaa puhua totta. Joku trauma vai muu häiriö?

Vierailija
60/74 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko hallitus ei ole esittänyt ainoatakaan konkreettista kasvutoimea. Se ei lisää kakkua, että kiristetään autoilijoiden verotusta. Tälläkään kertaa.

Luulen, että Riikkuli ja hallitus yleisemmin ajattelevat kasvua tulevan siitä, että tehdään rakenteellisia uudistuksia. Sitä sanotaan taloustieteessä käsittääkseni tarjonnan taloustieteeksi ja se on ollut Thatcherin ja Reaganin ajoista lähtien oikeistolaisten poliitikkojen suosiossa. Esimerkiksi ajatus siitä, että kun työttömiltä vähennetään tukia, työvoiman tarjonta lisääntyy, koska työttömät haluavat mennä aiempaa enemmän töihin. Ongelma on vain tietysti se, että avoimia työpaikkoja on paljon vähemmän kuin työttömiä ja työpaikat sijaitsevat eri puolella Suomea kuin työttömät.

Tuon lisäksi työvoimalla pitää olla koulutus al

Riikalla muuten ei taida olla koulutusta tai työkokemusta valtiovarainministerin tehtäviin

Miksi siihen piti valita 47-vuotias pitkäaikaistyötön?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi