jatkuva napostelu (kotiäidillä)
MITEN olette päässeet eroon jatkuvasta napostelusta kotiäiysaikananne? Minä mussutan oikeastaan jatkuvasti jotain, mitâ nyt sattuu kaapista löytymâân (hedelmiâ, juustoja, suklaata, leipââ, jne.) eikä sillâ ole mitâân tekemistâ nâlân kanssa, vaan kyseessâ on vaan huono tapa, kun ruokaa kerta on jatkuvasti tarjolla. Olen ihan normaalipainoinen (178 cm, 64 kg) ja syön ihan normaalisti oikeinakin ruoka-aikoina, mutta nyt minua on alkanut ärsyttâä itsehillinnân puute tâssâ asiassa. olisiko jollakulla hyviä keinoja, miten saada napostelu loppumaan? Muita kuin että tyhjennâ kaapit, kun kuitenkin aina jotain syötâvââ (ainakin niitâ hedelmiâ) lapsiperheen keittiöstä löytyy.
Kommentit (5)
Tee itsestäsi photoshopatti kuva jossa olet paisunut palloksi, laita se kaapin oveen. Kysy itseltäsi haluatko näyttää tältä =)
Muksut kun tuppaavat kuulemaan, jos äiti yrittää rapistella salaa namipussia.
Otettiin karkkipäivä käyttöön ja myös meille vanhemmille.
Toinen metodi on rajoittaa herkkujen ostoa kotiin.
pystyn pitämään ruoka-ajat. Mutta syön ruoka-aikaan liikaa, mietin koko ajan vaan ruokaa, milloin sitä seuraavan kerran saa ja niin edelleen. Lapsen takia ruokailurytmi on se 5 ateriaa päivässä, ja kyllä se paljolta tuntuu, kun ennen lasta söin noin 2 kertaa päivässä. Ärsyttää!!!!!!!!!!!!!!!! Olen ollut sairaana jatkuvasti, joten edes liikunnalla ei ole pystynyt käymään tuon ongelman kimppuun. Lihon pikku hiljaa koko ajan. Tämä ruoka-asia on kotiäitiyden oikeastaan ainoa huono puoli. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
Ihan oikeasti, ne aiheuttavat juuri tuon himon syödä mitä vain ja koska vain. Itse kun jätin hiilarit sivuosaan dietissä, voisin syödä vain noin 2 kertaa päivässä, mutta pakotan itseni useampaan syöntikertaan. Niin ja olen myös kotiäiti. Tänäänkin ostin lapselleni jätskin, mutta itse en edes halunnut moista.
ja täytyy sanoa että paino noussut 15kg...Nyt painan 89kg..Mut se vaan on mulle joku piristyskeino ja oma juttu josta on todella vaikea päästä nyt eroon