Oletteko koskaan katuneet, jos ette pitäneet (isoja) häitä?
Mietin jääkö jälkeenpäin harmittamaan, jos menee naimisiin vain todistajien läsnäollessa? Tai jos juhlat on hyvin pienet. Oliko teillä juhlan tuntua? Minä ja mies ollaan niin arkisia ihmisiä, että kuinkahan se päivä kahdestaan menisi? :D syömässä varmaan käytäisiin, mutta sitten illaksi kotisohvalle istuskelemaan... toisaalta, sellaisia me ollaan ja siksi toisistamme tykätään.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitä.
53vuotta sitten mentiin naimisiin kirkon kappelissa omat vanhemmat ja sisarukset sekä pappi siinä oli. Kotona keitettiin kakkukahvit ja seurusteltiin toistemme kanssa ja naurettiin.
Ei tarvinnut kirkkoa, jännitystä, erikoista hääasua tai menua eikä joutavia leikkejä.
Paikallislehdestä saivat lukea sukulaiset ja tuttavat.
Kuka sellaiset tahtoo niin olkoon oma asiansa.
Meilläkin sama juttu 53 v sitten🥰
Tyyli tuosta on kaukana. En ihmettele että mies puuttuu.
Moni mies haluaa mieluummin tuollaiset häät kuin pönötysjuhlat.
Vierailija kirjoitti:
Ote elävästä elämästä: tuttavamies maksoi viimeisen erän häälainasta kuusi vuotta eron jälkeen. Kuulemma tyhmin päätös ikinä suostua ottamaan laina exän päivä prinsessana -unelman toteuttamiseen.
No kyllä tuossa oli sekä morsian että sulhanen typeriä. Ilmeisesti melko nuorista ihmisistä kysymys.
Ei kaduta. Oli 90-luvun lama ja olimme tosi tiukilla rahallisesti. Olimme kuitenkin saaneet säästettyä rahaa ja mietimme, että häät vai oma asunto. Oma asunto vei voiton.
Eli maistraatissa kävimme ilman juhlia.
Olimme kyllä jo kolmikymppisiä, joten ei enää hunnut ja puvut kiinnostaneet.
Iloinen yllätys tuli sitten myöhemmin minun vanhemmilta. Antoivat lahjaksi 5000 markkaa, minkä sanoivat menneen siskoni häihin. Panimme senkin asunto säästötilille.
Se verran sitten 10 vuoden päästä paremmilla tuloilla teimme, että ostimme minulle uudet sormukset niiden todella ohuiden tilalle, mistä toinen oli mennyt poikki.
Olen ollut 2 kertaa aviossa, nuorena 18v pienet häät, 38v isot häät pidin maalaistalollamme joka on kesäkäyttössä. Molemmat vihkimiset kirkossa. En ole katunut mitään elämässni.
Meidännäköset häät 15v sitten. Alle 10 vierasta. Budjetti alle 500e. Hyvä näin. Yhdessä edelleen.
Ei olla.