Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkittynyt flunssa, onko liikkeellä?

Vierailija
09.11.2024 |

Järki lähtee. Neljäs viikko menossa, nenä vuotaa, yskittää oksennukseen asti, kurkkuun koskee, korvat lukossa, korvat soi, silmät rähmii, päähän koskee... Kun yksi oire hetkeksi helpottaa, toinen yltyy. Aina kun yhtenä päivänä luulee olevansa paranemaan päin, seuraavan yön yskii taas ja saa nukuttua muutaman tunnin.

Työterveydessä levitellään käsiä.

Kohtalotovereita? Mikä hirviöflunssa tämä on?

Kommentit (227)

Vierailija
61/227 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
62/227 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö tähän tautiin ihan hirveä voipumus? Olen peruskuntoinen paljon liikkuva ihminen, mutta nyt kuukauden sairastamisen jälkeen jo imurointikin saa aivan hikiseksi, sydän hakkaa ja pitää tyyliin pitää lepotaukoja. Salille en voi ees kuvitella palaavani, hirveä olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/227 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa on paljon liikkeellä. Juuri sairastettu täällä. Tässä versiossa positiiviselle testille on aika pieni aikaikkuna, testi on näyttänyt positiivista lähinnä kolmena päivänä, jonka jälkeen ei enää. Tauti on lähinnä lievä kuume, kurkkukipu, hirveä yskä, todella sitkeää limaa ja jäätävä väsymys. Nyt on korvat lukossa, kun tauti alkaa mennä ohi.

Vierailija
64/227 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvat lukossa täällä myös, lisäksi toinen korva soi häiritsevästi. Tuntuu että jossain onteloissa on todella sitkeää limaa joka ei vaan tule ulos mihinkään suuntaan. Avaavaat suihkeet tai nenäkannu ei auta. Vinkkejä?

Vierailija
65/227 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita sairaita vielä? Vertaistukea? AP

Vierailija
66/227 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yli kaksi viikkoa pahoja yskä kohtauksia. Ei nuhaa eikä kuumetta. Korona testin oli negatiivinen. 

Vierailija
67/227 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirviöflunssaa  ym ei ole olemassakaan, ei pitkää koronaa eikä muutakaa pitkittynyttä räkätautia! Uskokaa jo! Teillä on vaan tosi huono vastustuskyky

Laittakaa vatsa kuntoon, ja opiskelkaa, miten lisäätte immuniteettianne.

Terveisin

Ei räkätauteja since 2007!

Olet varmaan lapseton.

Vierailija
68/227 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia tuosta NAC:sta (N-asetyyli-L-kysteiini)? t: epätoivoinen

Vierailija
69/227 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on joku outo flunssa. Seitsemäs kuukausi menossa eikä parane millään.

Vierailija
70/227 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto t: flunssainen

Vierailija
71/227 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin helpottavaa kun löysin tämän! Että tälläistä on nyt liikkeellä.. tässä meinaa menettää sairastellessa jo mielenterveytensä. :-( Ollaan 5 henkinen perhe ja sairasteltu varmaan jo kuukausi yhteensä. Olin juuri viikon verran tosi kipeänä! Yskää, kurkkukipua, vähän nuhaa, ripulia, silmätulehdusta ja poski- sekä korvatulehduksia! Ollaan on/off kipeenä koko perhe. Jotain aivan järkyttävää, kun tuntuu että tervettä päivää ei nää. Lääkäreissä on myös juostu mutta virukseksi tätä nyt sitten dg. Mikä virus voi sitten aiheuttaa näin pitkäkestoista? Mykoplasma vai adeno? 

Vierailija
72/227 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hirveät yskänpuuskat tunnistaa että onko "normaalia" vai hinkuyskää? Yskittää niin että päähän koskee ja kaupasta joutuu poistumaan vedet silmissä itsepalvelukassan kautta kun yskittää niin että hävettää. On kyllä paska tauti! Mikään ei auta tähän yskään.

Vierailija
73/227 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli syksyllä flunssa. Yskä jäi, kuten aina. Kesällä ei ollut oireita, vaikka luulin jo viimevuotisen flunssan jälkeen, että yskä on tullut kirjaimellisesti jäädäkseen. Välillä olen ollut töissä. Sitten on tullut taas kamala uupumus. Välillä kurkku vähän kipeä. Puolikuntoinen olo. Nyt alkoi menkat, joten osa tästä on ollut PMS:ää. Mutta kuinka iso osa, en tiedä. Tavallaan olen terve, mutta sitten kuitenkin koko ajan fyysisen rasituksen jälkeen menetän voimani ihan totaalisesti. Eikä työni ole oikeasti edes raskasta. Tosi vaikeaa, kun ei voi antaa mitään syytä poissaololle. "Minulla nyt vain on jostain syystä puolikuntoinen olo. En minä sen paremmin osaa sanoa miksi en kykene töihin." En minä noinkaan voi sanoa.

Vierailija
74/227 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä taas yskä valvotti yöllä. Tauti vaan jatkuu ja jatkuu. AP

Vierailija
75/227 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan kirkkaan liman oksentamisesta päätellä jotain? Sellaisenkin "kivan" jutun pääsin viime viikolla kokemaan. t: se yskijä

Vierailija
76/227 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikohan kirkkaan liman oksentamisesta päätellä jotain? Sellaisenkin "kivan" jutun pääsin viime viikolla kokemaan. t: se yskijä

Astmaatikolle tuttua, että keuhkoissa on turvotusta / limaa, niin yskittää, mutta mitään ei tule ja lopulta voi tulla ihan oksennusrefleksi. Kannattaa kävästä lääkärissä ja kysyä pääseekö keuhkokuvaan tai sitten voisiko väliaikaisesti saada jotain astmapiippua lieventämään oireita. Astmalääkkeet auttavat todella hyvin yskimiseen ja rauhoittavat tulehdusta.

Vierailija
77/227 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Vierailija
78/227 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä viikkoa räkätautia täynnä. Epäilen itselläni keuhkoputkentulehdusta, limainen yskä, joka tulee puuskittain. Lapsilla tulehdusta silmissä ja korvissa.

Vierailija
79/227 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kesti syksyn kierre kolmatta kuukautta 😑

Long covidiin voi sairastua koronavirusinfektion jälkeen. Long covidin voi saada, vaikka olisi sairastanut koronataudin oireettomana. 

Oireetonta koronaa ei ole olemassa! 

Vierailija
80/227 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkeä lentsu tai sitten se on syöpä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän