Pitkittynyt flunssa, onko liikkeellä?
Järki lähtee. Neljäs viikko menossa, nenä vuotaa, yskittää oksennukseen asti, kurkkuun koskee, korvat lukossa, korvat soi, silmät rähmii, päähän koskee... Kun yksi oire hetkeksi helpottaa, toinen yltyy. Aina kun yhtenä päivänä luulee olevansa paranemaan päin, seuraavan yön yskii taas ja saa nukuttua muutaman tunnin.
Työterveydessä levitellään käsiä.
Kohtalotovereita? Mikä hirviöflunssa tämä on?
Kommentit (227)
En muista aikuisena olleeni näin pitkässä flunssassa ja kovassa, pitkittyneessä kurkkukivussa. Lapsena angiinassa oli kovuudeltaan vastaava kurkkukipu, mutta nyt ei kuumetta eikä "peitteitä" nielussa, joku virus todennäköisesti.
Hirviöflunssaa ym ei ole olemassakaan, ei pitkää koronaa eikä muutakaa pitkittynyttä räkätautia! Uskokaa jo! Teillä on vaan tosi huono vastustuskyky
Laittakaa vatsa kuntoon, ja opiskelkaa, miten lisäätte immuniteettianne.
Terveisin
Ei räkätauteja since 2007!
Vierailija kirjoitti:
Hirviöflunssaa ym ei ole olemassakaan, ei pitkää koronaa eikä muutakaa pitkittynyttä räkätautia! Uskokaa jo! Teillä on vaan tosi huono vastustuskyky
Laittakaa vatsa kuntoon, ja opiskelkaa, miten lisäätte immuniteettianne.
Terveisin
Ei räkätauteja since 2007!
Kiitos tiedosta! Syyllistäminen tässä helpottaakin (räkäistä ja kipeää) oloa :)
En näköjään osannut edes lainata viestiä, todennäköisesti huonon vastutuskykyni vuoksi. Pahoittelut! t: edellinen
No on ,ei mulla mutta naapurilla on jo jatkunut melko pitkään ,alkaa olemaan jo väsynyt oloonsa.
Kiitos vastauksista. Lisääkin kokemuksia lukisin mielelläni, lähinnä mietin että miten tuhottoman kauan tämä voi vielä kestää... AP
Meillä töissä just nuo kehonpositiiviset jatkuvasti flunssassa ja saikulla tottakai..
Hoitakaa elintavat kuntoon.
Kuume ja silmätulehdus selätetty. Kaksi viikkoa riittänyt yskää, räkää ja kurkkukipua. Sitkeä räkä laittaa välillä oksentamaankin. Nyt alkaa tuntua korvissa, mutta voi johtua kurkkukivustakin. Nihkeesti antavat saikkua digiklinikalta enkä lääkäriin jaksa raahustaa kolmen päivän välein. Siksi torkun etätyöpisteelläni ja kulutan saldotunteja lyhentämällä työpäiviä.
Itse sairastuin syyskuun vikalla viikolla. Olin tosi kipeä ainakin 3-4 viikkoa, siis ihan sänkykamaa.. lähti liikkeelle ni oli hiestä märkä ja räkä valuu eteen ja taakse.. vielki vähä kipee, menis ma punkteeraukseen, poskiontelot ei vielkää kunnos.. kiva syksy
Vierailija kirjoitti:
Itse sairastuin syyskuun vikalla viikolla. Olin tosi kipeä ainakin 3-4 viikkoa, siis ihan sänkykamaa.. lähti liikkeelle ni oli hiestä märkä ja räkä valuu eteen ja taakse.. vielki vähä kipee, menis ma punkteeraukseen, poskiontelot ei vielkää kunnos.. kiva syksy
Mut siis lääkärit antaa liian lyhyitä kuurei poskiontelotulehduksiin, 2 ab syöny, eka lähti pois, tuli tauti takas, toiset ab:t, tuns et ei lähtenyt kunnol pois..
Itsellä oli myös todella pitkäkestoista kuumetta ja yskää kuitenkin ilman nuhaa, lopulta se lähti vain tullakseen pahempana yskänä ja korkeampana kuumena takaisin parin päivän oireettomuuden jälkeen. Veikkaus lääkärillä oli tuo mykoplasma, joka olikin kärjistynyt sitten keuhkokuumeeksi. Onneksi yksityisellä nämä tutkitaan herkästi.
Mykoplasmaan kuuluu juurikin tuo sahaava kuume ja välillä terve olo joka voi kestää viikkojakin. Joskus se saattaa aiheuttaa myös keuhkokuumeen. Jos jatkuu monta viikkoa kannattaa pyytää lääkäriä testaamaan se ja määräämään antibiootit mykoplasman häätöön.
Kiinnostava olisi tietää, mikä virus (?) tätä aiheuttaa, kun monilla niin samat ja pitkittyneet oireet. Ja tuo silmätulehduskin useilla liittyy. Itsekin välillä herännyt ihan rähmäisillä silmillä yöllä yskimään. Silti silmätulehdus ei ns. kunnolla tule päälle, mutta silmiä kutittaa ja kirvelee ja välillä rähmimistä.
Mullakin neljäs viikko meneillään. Ei kuumetta. Kauhea limainen yskä jatkuu. Välillä meinaa tukehtua limaan. Lima ei meinaa irrota vaikka syön Erdopectia ja asetyylikysteiinia. Hengitettävä kortisonikaan ei tuo apuja. Avaavasta lääkkeestä Ventolinesta on vain pientä hyötyä. Olen jo ihan väsynyt tähän rasittavaan yskään ja hengitysvaikeuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Adenovirusta ollut nyt liikkeellä, ja muutakin. Adeno voi aiheuttaa tosi rajun taudin, ja myös silmätulehduksen. Itse sairastin 2 viikkoa, mutta työpaikalla osa sairastanut 4 tai 6 viikkoa adenoviruksen vuoksi.
Se on tosiaan pitkä tauti. Ikävä siksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava olisi tietää, mikä virus (?) tätä aiheuttaa, kun monilla niin samat ja pitkittyneet oireet. Ja tuo silmätulehduskin useilla liittyy. Itsekin välillä herännyt ihan rähmäisillä silmillä yöllä yskimään. Silti silmätulehdus ei ns. kunnolla tule päälle, mutta silmiä kutittaa ja kirvelee ja välillä rähmimistä.
Voisi olla esim. adenoa
Saako tuolle adenolle ees minkäänlaista "immuniteettiä" jos ja kun sen kärsii läpi? Vai tuleeko huonolla tuurilla pian uusiksi?
Mulla molemmat korvat tulehtuneet parhaillaan.