Miki "Wolt" Kuusi repii 30 000 000:nsa muiden (eli kuljettajien & ravintoloitsijoiden) selkänahasta
Hassua, että Miki paistattelee kovasti julkisuudessa ja ajattelee itse selvästi, että hänellä olisi jokin sädekehä päänsä päällä, kun ei sekoile jossain veroparatiiseissa (tämän pitäisi kyllä olla moraalinen itsestäänselvyys, ettei veroparatiiseihin sekaannuta). Totuushan on, että kukaan ei saa tuota verojen jälkeen käteen jäävää 30 000 000 kulumaan vuodessa, jollei ole aivan maaninen hullu tuhlari. Täysin moraalitonta on kylläkin riistää näitä Wolt-kuljettajia. Itse en elämäntilanteeni puolesta samaistu näihin kuljettajiin, mutta jos on yhtään sydäntä, niin kyllähän se pahalta näyttää, kun sateessa ja tuulessa pyöräilevät raskas reppu selässä. Itse en tilaa Woltilla enää mitään, viimeksi korona-aikana. En halua tukea tätä. Tämä juttu kannattaa lukea, IS tehnyt tänään tilannetta avaavan artikkelin, kuinka huono asema näillä Woltin työntekijöillä on. Lisäksi toinen juttu, jossa ravintoloitsijoiden näkökulmasta, heiltä revitään kovat varat.
"Näin paljon Wolt-kuski tienaa"
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010819484.html
"Summa tekee kipeää" - Ravintoloitsijat kertovat HS:lle, miten Wolt todellisuudessa toimii
"Wolt on ryhtynyt korottamaan komissioita, joita se perii ravintoloilta tilausten hinnasta. Vaikka komissiot haukkaavat huomattavan osan ulosmyynnin katteesta, ravintoloiden on yhä vaikeampi sinnitellä alustapalvelun ulkopuolella."
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloille ei kannattavaa koska hinnoista menee 30 prosenttia woltille. 10 euron annoksesta ravintola saa 7 euroa ja sama annos maksaa woltin listoilla usein vitosen enempi eli 15 euroa, siihen peusmaksut ja kuljetuksen lisäksi niin voi samalla hintaerolla värvätä kenet tahansa hakemaan
38%, sanoi tuttu pizzaravintoloitsija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs ravintoloitsija ihmetteli sitä että heidän wolt tilauksensa tulee suurimmaksi osaksi alle 500 metrin säteeltä ravintolasta. Nuoret ja nuoret aikuiset wolttaa, ajaa skuuteilla, töllöttää somea/suoratoistopalveluita jne.... sanotaan että vanhat on parempi kuntoisempia ja terveempiä kuin ennen vanhaan ja elävät pidempään, onko meillä jatkossa 50 vuotiaita raihnaisia vanhuksia
Nuoruuteen kuuluu tuollainen hedonismi ja mukavuuden halu.
laiskat uusavuttomat hesalaiset
Helsinki pitää tätä maata pystyssä https://www.lansivayla.fi/paikalliset/5495303
Vierailija kirjoitti:
en ylipäätään ymmärrä kotiinkuljetusideaa, kun puhutaan yksittäisistä aterioista. Eikö ihminen osaa sen vertaa suunnitella, että pitäisi kotonaan aina jotain huikopalaa valmiina ettei tarvi tilata yksittäistä ateriaa kotiinkuljetuksena.
hesalaiset uusavuttomat vihervassarit ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs ravintoloitsija ihmetteli sitä että heidän wolt tilauksensa tulee suurimmaksi osaksi alle 500 metrin säteeltä ravintolasta. Nuoret ja nuoret aikuiset wolttaa, ajaa skuuteilla, töllöttää somea/suoratoistopalveluita jne.... sanotaan että vanhat on parempi kuntoisempia ja terveempiä kuin ennen vanhaan ja elävät pidempään, onko meillä jatkossa 50 vuotiaita raihnaisia vanhuksia
Helsinki pitää tätä maata pystyssä https://www.lansivayla.fi/paikalliset/5495303
miten tää liittyy wolttiin?
Höpsis.
Ravintolat ja kuskit ovat erillisi firmoja.
Olis outoa, että jos palstamammaa kehittää oman neuletekniikan. Se on hyvä ja saa paljon kehuja. Hän saa anteliaan tarjouksen. Rahaa loppuelämäksi ja työpaikan. Rahat maksetaan neljän vuoden aikana.
Kyllä mamma on ihan itseoikeutettu omiin rahoihinsa, eikä tarvii jakaa kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Onhan pitserioilla kuskit. Tuntipalkkaa maksavat ja yritysten autot alla. Kummasti kannattavaa toimintaa
Joo, mamupizzeriat, nuo rehellisen liiketoiminnan ja asiallisen veronmaksun esikuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyy tohon ininään "laiskoista hesalaisista"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa työntekijöistähän on tulijoita eli halpatyövoimaa, ovat elintaso surffareita eri paremman elintason perässä pääosin Suomeen ja palkalla ei niin väliä.
Kokoomuksen unelma miten saadaan miljonäärejä halpatyövoima tulijoiden avulla.
Siksi ääni persuille.
Osa woltti kuskeista surffaa EU maasta toiseen, vaihtavat maisemaa siinä vaiheessa kun verottaja alkaa kyselemään. Pärjäilevät varmaan niin kauan kuin kykenevät tekemään woltti hommia,mitenkähän sitten vanhana meinaavat .... pienellä kansaneläkkeellä tms siinä maassa jossa sattuvat jumittamaan kun eivät enää pysty vaihtamaan maisemaa
seikkailevat siis ympäri eurooppaa parhaiden sosiaalitukien ja oleskelulupien perässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Li
mitä sä mua syytät hesalaisten uusavuttomuudesta ja laiskuudesta
tulispa -30 asteen pakkaset ja wolttikuskit jäätyy ja kaatuu tonne ulos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten
mitä sä mua syytät hesalaisten uusavuttomuudesta ja laiskuudesta
Olet vajaaälyinen, etkä ymmärrä lukemaasi. Siitä sinua syytän. Oliko vielä muuta?
Suosikaa ravintoloiden omaa kotiinkuljetusta jos mahdollista. Saattaa olla halvempikin kuin Woltin kautta.
huutista laiskan uus avuttoman viher vassari hesalaisen peppu kivulle
On hyvä, että raha laitetaan kiertoon ja palveluja käytetään. Suomessa on totuttu, että kaikki pitää tehdä itse. Talo rakennetaan itse, polttopuut hakataan itse, omat peruna viljellään omalla kasvimaalla. Apua ei tarvita prkl. Jos joku haluaa säästää jokaisen penninsä, niin ihan ok, mutta sekin on ok, jos haluaa käyttää hyödyllisiksi katsomiaan palveluja.
Wolt on ilmiselvästi löytänyt markkinaraon idealle jolle on kysyntää. Ainakaan ravintoloiden tilaa on turha surkutella, koska ne voivat itse päättäää käyttävätkö wolttia annetuilla hinnoilla vai eivät. Jos käyttävät, niin ilmiselvästi niille on woltista liiketaloudellista hyötyä.
Minä en tosin itse wolttaa, enkä oikein ymmärrä sieltä ruokansa tilaavia. Minulle ravintolaan ruokailemaan meno on muutakin kuin pelkkää mättöruokaa, sinne pukeudutaan paremmin ja mennään ystävien kanssa viettämään iltaa. Kotiin tilaaja voisi aivan hyvin tilata Prisman kotiinkuljetuksella valmismaksalaatikon ja nauttia sitä keittiön pöytänsä äärellä.
En tilaa ikinä woltista tms. lähettipalveluista mitään.
Tuossa lähellä on hyvä pizzeria ja tilaan heiltä suoraan jos tilaan, eli heidän oma työntekijä tuo eikä kukaan vedä välistä. Tiedän ihmisen joka tilaa kaiken woltista eikä tee mitään piipahduksia esim. apteekkiin tai Alepaan, vaan kaiken tuo wolt-kuski. No, hänestä kyllä toisaalta huomaa sen, sillä hänellä on löysät käsivarret ja leuanalus roikkuu, vaikka on vasta 34v.
En voisi koskaan mennä naimisiin wolttaavan naisen kanssa. Ketään ei halua sellaista laiskaa paskaa vaimokseen.
Vierailija kirjoitti:
onkohan tuossa miten monimutkainen softa
luulisi olevan helppo perustaa samanlainen yritys paremmilla ehdoilla kuskeille ja ravintoloille
ja myydä se sitten 7 miljardilla heh
no pistäs perustaen.
He ovat jo 30 v. raihnaisia, polvirikkoisia ja selkäkipuisia nuoria vanhuksien sairauksilla. Listaa voisi jatkaa korkealla verenpaineella, ravintopuutoksilla, osteoporoosilla, syövällä, voimakkailla riippuvuuksills, sokeritaudilla, uniapnealla. Kohta he kulkevat rollaattorilla elleivät jo nyt, mutta eivät kehtaa mennä ihmisten ilmoille. Niin ja rasvamaksalla ja sydäntaudeilla sekä suolistosairauksilla. Voi meidän nuoria, miten erilaisen elämän he olisivat voineet elää!