Palkasta, mitä mieltä olet? Tarvitsen apua!
Minulla on amisopena kaikki ikälisät, brutto tva:n kanssa noin 5150€, lomaa se vuosityöajan 12vk. Työ on melko iisiä, kivaakin. Ei juurikaan etämahdollisuutta, opetusta noin 25h/vk. Muun saa tehdä kyllä kotoakin. Työmatkaa 20min.
Nyt sain työtarjouksen oman alani koulutushommista, enemmän etää, mahdollisuuksia kehittyä ammatillisesti, kivoja haasteita. Palkka noin 4500€, lomaa 38 pv/vuosi. Työmatkaa 30min. Työ kiinnostaisi, mutta mietin palkan ja lomien pienenemistä. Toisaalta opettajana olen palkan suhteen urani huipulla nyt, tässä toisessa voisi ehkä vielä tullakin jotain (yksityinen firma).
Mitä sinä tekisit? Mitä ihmettä teen?
Kommentit (26)
En lähtisi amk-puolelta yksityiseen firmaan tuolla liksalla! Taloudellisen kompensaation pitäisi olla paljon parempi! Laske lomat, mieti työpaikan varmuutta ja työaikaa!
Kuuden tonnin liksalla alkaisin vasta harkitsemaan ehkä. Ja silloinkin pitäisi olla todellisia mahdollisuuksia edetä uralla
Mikä ihmeen firma tuo tuollainen on? Mikä tämä sinun koulutusalasi oikein on?
Olen kieltenopettaja, joten ala on humanistinen. Olen koulutukseltani FM. Tähän osaamiseeni liittyy siis myös tuo firma, josta työ olisi. Minulla on aikaa miettiä tätä vielä muutama päivä, sitten on pakko tehdä ratkaisu. Tällä hetkellä olen nyssynä todennäköisesti jäämässä tuttuun, vakaaseen ja turvalliseen.
Palkka ei ole työssä tärkeintä. Itse vaihdoin työpaikkaa, vaikka palkka tippui 1400 euroa/kk.
Provooo