Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkasta, mitä mieltä olet? Tarvitsen apua!

Vierailija
08.11.2024 |

Minulla on amisopena kaikki ikälisät, brutto tva:n kanssa noin 5150€, lomaa se vuosityöajan 12vk. Työ on melko iisiä, kivaakin. Ei juurikaan etämahdollisuutta, opetusta noin 25h/vk. Muun saa tehdä kyllä kotoakin. Työmatkaa 20min. 

Nyt sain työtarjouksen oman alani koulutushommista, enemmän etää, mahdollisuuksia kehittyä ammatillisesti, kivoja haasteita. Palkka noin 4500€, lomaa 38 pv/vuosi. Työmatkaa 30min. Työ kiinnostaisi, mutta mietin palkan ja lomien pienenemistä. Toisaalta opettajana olen palkan suhteen urani huipulla nyt, tässä toisessa voisi ehkä vielä tullakin jotain (yksityinen firma).

Mitä sinä tekisit? Mitä ihmettä teen? 

Palkka?

Vaihtoehdot

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?  Kuinka vakaa tämä yksityinen työn tarjoaja on?  

Vierailija
2/26 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45 v. Firma on toiminut Suomessa noin 20 vuotta, joten oletan sen olevan vakaalla pohjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä?

Vierailija
4/26 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin paremman palkan ja nuo lomat, nuo on todella hyvät!

Vierailija
5/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nykyisessä työssä on kyllä puolensa, lomat ja palkka ovat ihan ok, mutta jotenkin työ kyllästyttää jo. On kyllä vaikea päättää, kun en tiedä, millaista se uusi duuni sitten olisi.

Vierailija
6/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla vakivirka ja mahdollisuus ottaa virkavapaata puoli vuotta / vuosi toisen työn tekemistä varten? Itse tekisin niin alkuun. 

Nettopalkoissa ei ole niin suurta eroa että se ratkaisisi omalla kohdallani asiaa. 

Vierailija
7/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pelle ja elätti. Mene töihin!

Vierailija
8/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin tutussa ja turvallisessa. Ei tarvi kun yks Bossi kenen Kaa sulla ei kemit toimi. Niin teit ison virheen 

Vierailija
9/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo 0/5

Vierailija
10/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu ihan siitä mitä itse haluat. Haluatko nostella palkkaa vai kehittyä?

Vierailija
11/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka pienenisi, matkakulut kasvaisi, loma lyhenisi ja kaiken lisäksi hyppäisit "syvään päätyyn", eli täysin tuntemattomaan nykyisestä työpaikastasi, jossa tunnut viihtyvän. Uralla etenemismahdollisuuksista en kerro mitään. Noilla tiedoilla minä pitäisin kyllä nykyisen työpaikkasi.

Vierailija
12/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellität otteen niskastasu ja alat työttömäksi. Työttömyys on kannattavinta. PersKokkare-hallituskin on vannonut näin olevan.

Vierailija
13/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin väärää. Eli nykyinen duuni ja palkka paras.

Keksi kiva sivutoimi itsellesi ja hanki rahaa sillä

Vierailija
14/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka pienenisi, matkakulut kasvaisi, loma lyhenisi ja kaiken lisäksi hyppäisit "syvään päätyyn", eli täysin tuntemattomaan nykyisestä työpaikastasi, jossa tunnut viihtyvän. Uralla etenemismahdollisuuksista en kerro mitään. Noilla tiedoilla minä pitäisin kyllä nykyisen työpaikkasi.

Olen itse lukion kieltenopettaja ja jos voisin tehdä jotain muuta koulutukseltani, luopuisin hyvästä palkastani ja pitkistä lomistani silmänräpäyksessä. Opettajan työ on ihan paskaa nykyään. En jaksa nykyajan nuoria enää yhtään. 

No, aloittaja kuvasi omaa työtään sanalla iisi. Hänellä lienee toinen kokemus. 

Vierailija
15/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvasin työtäni iisiksi, koska opetan aikuisia. Minulla ei ole mitään kasvatustehtäviä, kurinpitoon liittyvää haastetta tai edes tuen papereiden kanssa puljaamista. Työni on siistiä sisätyötä, ajoittain toki kuormittavaa, mutta ei se ole enää pitkään aikaan tarjonnut juuri mitään uuttakaan.

Joku huuteli provoa. No amiksen vuosityöehdot ovat kyllä ihan julkista tietoa, 20 v ikälisillä parilla tva:lla höystettynä palkkani on juuri tuo. Lomia amiksessa on 12 vk/vuosi. 

Ehkä lähden työstämään tätä kyselemällä mahdollisuutta virkavapaaseen. 

Vierailija
16/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kyllä semmoinen tunne, että vaihtelu ja uudet haasteet kiinnostaisivat. Ehkä kannattaisi kuitenkin kokeilla.

Vierailija
17/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi itse riskiä. Olen muutaman kerran lähtenyt kivasta työpaikasta ja katunut ankarasti. Joutunut hirveisiin työpaikkoihin. Nyt olusin ihan iloinen jos jotenkin viihtyisin. Haasteet mun kohdalla toissijainen asia. 

Vierailija
18/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sepä se juuri pelottaakin. Mitä jos vaihdan hyvän johonkin ihan kamalaan? En välttämättä saa virkavapaata, sen kysyminen ei siis ehkä johda muuhun kuin siihen, että esihenkilö saa tietää muutosajatuksistani.

Vierailija
19/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt herranen aika vaihda huonompaan palkkaan ja lomiin!

Vierailija
20/26 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajalla noin suuri palkka?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi