Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailman älykkäiden ihminen uskoo jumalan olemassaoloon

Vierailija
08.11.2024 |

Ja kehoittaa ihmisiä etsimään yhteyttä jumalaan.

Kommentit (505)

Vierailija
61/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin uskon Jumalaan. Mutta en sekalaisen ihmisjoukon kirjoittamaan Raamattuun, enkä ihmisen keksimään uskontoon. Jumalani on suurempi kuin uskontoporukan inhimillistämä Jumala. 

Mistä sinä tiedät että sinun itse itsellesi kehittämä dogma on totta?

Meinaatko, että hiekkakansan tarut on uskottavampia?

No miten voit uskoa omaan dogmaasi kun tiedät että se on vain sinun itse keksimäsi?

Raamatussa on ihan täysin hatusta vedettyjä juttuja.

Kyllä, jopa vanha lasten satu ovat päätyt Raamattuun. Onneksi Kalevalaa ei ollut kirjoitettu ennen Raamattua, joten niitä tarinoita ei siihen pystytty varastamaan.

Vierailija
62/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kovinkaan älykäs ? Toisaalta, uskovathan jotkut Persuhinki ja n a ts ismiin. Vähällä älyllä,

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Christopher_Langan

ÄO 205

Eli sama kuin Simo Rantalaisella.

lähde?

Lähden lähden. Mitäs minä täällä teen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin sais vastauksen kysymykseen; miten? Ei vastaa rukouksiin eikä pyyntöihin! Jumala on kuuro!! Ja vain tietyt ihmiset valittu pelastukseen. 

Ehkä me ollaan täällä kärsimässä tai nauttimassa jostain eri ulottuvuudessa tekemästämme. Tai sitten vaan pelaamassa aikamme kuluksi, ja pelimerkkejähän ei tunnetusti kaikilla ole yhtä paljon.

Tässä kyllä mielestäni puhutaan jumalasta aikamoisena abstraktiona, ei minään yhtenä tyyppinä, jonka nimi on vaikka Jahve tai Allah.

Vierailija
64/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä(kin) ketju osoittaa vain yhden asian: uskovaisten äo on huomattavan alhainen. 

hienosti unohdit perustella

Esimerkiksi argumentoinnin taso kertoo paljon. :)

Silmiinpistävää on myös näiden 'kristittyjen' aggressiivinen tapa kommentoida. Lähimmäisenrakkaus loistaa poissaolollaan.  :D

-eri

Aika hullunkurisen väite tasosta ja lähimmäisenrakkaudesta kun tämäkin haara lähti siitä että joku tulee vain puskista julistamaan uskovaisia tyhmiksi ottamatta minkäänlaista kantaan itse aiheeseen eli mitä Chris Langan tuossa haastattelussa sanoo.

Vierailija
65/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin uskon Jumalaan. Mutta en sekalaisen ihmisjoukon kirjoittamaan Raamattuun, enkä ihmisen keksimään uskontoon. Jumalani on suurempi kuin uskontoporukan inhimillistämä Jumala. 

No miten voit uskoa omaan dogmaasi kun tiedät että se on vain sinun itse keksimäsi?

tiedät tämän varmaksi mistä?

Mistä sinä tiedät, ettei ole? :)

Vierailija
66/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä(kin) ketju osoittaa vain yhden asian: uskovaisten äo on huomattavan alhainen. 

Silmiinpistävää on myös näiden 'kristittyjen' aggressiivinen tapa kommentoida. Lähimmäisenrakkaus loistaa poissaolollaan.  :D

-eri

Tämä.

Vierailija
67/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opekaveri teki tällaisen jutun ussatunnilla, tosin siitä on aikaa. Nyt ehkä sais vankilaa jos ottais näin kantaa ;)

Rypisti paperin palloksi ja laittoi keskelle pöytää. Oppilas kysy et mistä toi tuli, ope vastas et se ilmaantui siihen itsestään.

Mihin tällä otettiin kantaa ja miksi oppilas olisi kysynyt tuollaista kun kerran näki että ope rypisti pallon ja laittoi sen keskelle pöytää?

Vierailija
68/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarina on alunperin peräisin satukirjasta, ja kopioitu myöhemmin Raamattuun, kuinka todenperäisenä sinä pitäisit sitä tarinaa?

Vierailija
69/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, ettei o

en tiedäkään, uskon absoluuttista totuusarvoa ei ainakaan toistaiseksi tiedä. siksi sitä sanotaan uskoksi.

Vierailija
70/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono käännös venäjästä, oletan. Sekin yhdistää ryssyjä ja persuja: suomen kielen huono hallinta.

Vierailija
71/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarina on alunperin perä

mitä tarinaa tarkoitat?

Vierailija
72/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Aika hullunkurisen väite tasosta ja lähimmäisenrakkaudesta kun tämäkin haara lähti siitä että joku tulee vain puskista julistamaan uskovaisia tyhmiksi ottamatta minkäänlaista kantaan itse aiheeseen eli mitä Chris Langan tuossa haastattelussa sanoo.

No onhan se aika tyhmää ja lapsellista julistaa ja uhota uskonasioita muille, aikuisille ihmisille. 

Eiköhän jokainen saa uskoa mihin haluaa tai olla uskomatta. 

- hengellinen, muttei uskovainen 

Vierailija
73/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

No onhan se aika tyhmää ja lapsellista julistaa ja uhota uskonasioita muille, aikuisille ihmis

ovatko siis ateisti jotka julistavat ettei jumalaa ole olemassa tyhmiä ja lapsellisia?

Vierailija
74/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

No onhan se aika tyhmää ja lapsellista julistaa ja uhota uskonasioita muille, aikuisille ihmis

Jos et ole uskova et ole hengellinen, voit toki olla henkinen.

Vierailija
75/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jeesus oli nykykäsityksen mukaan bipolaari puuseppä. Loistava puhuja, joka sai yksinkertaiset aikalaisensa uskomaan harhoihinsa. 

Tänä päivänä olisi ehkä menestyvä elämäntapakouluttaja. 

Jeesuksesta ei ole yhtään vedenpitävää todistetta että kyseinen heppu edes on ollut olemassa.

Mutta siitä on roomalaisista lähteistä todisteitä että hänet tunteneita tapettiin näytösluonteisesti areenoilla koska eivät kieltäneet jeesusta. Menisitkö sinä kuolemaan jonkun keksimäsi fiktion puolesta?

Siis varhaisia kristittyjä tapettiin areenoilla. Ei missään ole sanottu että he henkilökohtaisesti olisivat tunteneet hänet. Ja kyllähän nykyäänkin ihmiset tekevät esim terrori-iskuja uskontojen (satujen) takia.

Vierailija
76/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

No onhan se aika tyhmää ja lapsellista jul

Katsos kun ateistit eivät tunge palstoille julistamaan, ettei jumalaa ole. Eivät aloittele tällaisia vastenmielisiä ketjuja. 

Aikamoinen ero, eikö vaan? :)

Vierailija
77/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä olen kuullut, että osa Raamatun tarinoista on vanhempaa alkuperää. Ainakin Nooan arkki on sellainen, en tosin tiedä tarkoitatko hän juuri tätä.

Vierailija
78/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Katsos kun ateistit eivät tunge palstoille julistamaan, ettei jumalaa ole. Eivät aloittele tällaisia vastenmielisiä ketjuja. 

Aikamoinen ero, eikö vaan? :)"

Ai ei? Elät jossain rinnakkaismaailmassa.

Vierailija
79/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on yhtään järkeä päässä ja tietää mitä siinä kirjassa lukee niin voi hyvin sanoa osan jutuista täysin keksityiksi. Ja itseasiassa nekin on omittu toisten kulttuurien tarinoista.

Vierailija
80/505 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on ikuinen ja täydellinen. Hän hallitsee aikaa ja on sen ulkopuolella.

HIHHULI VOUHKAA :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä