Mitä mieltä nykyisistä ravitsemussuosituksista, että leikkeleet jätettävä pois?
Ite syön todella harvoin niitä muutenkin, en edes kerran kuussa.
HK yrittää perustella että sisältävät tärkeitä ainesosia vain sen takia koska myyvät niitä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Leikkeleet on ällöttäviä hyi oksetus
Niitähän ei ole pakko syödä, jos on oksetusnirso kuten sä.
Sitä mieltä että nimeni on Adolf Eichmann ja tiedän jo minne vihervassut lähetän junanvaunuissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellisempää on jättää se leipä pois.
Suomalaiseen ruokapöytään kuuluu leipä. Sen voi leipoa vhh jolloin se on myös terveellinen vaihtoehto. Ei ole mitään syytä välttää leipää, ainoastaan jauhoja. Leikkeleidenkin ongelma on SAMA eli tämä prosessointi.
Mikä on vhh?
Ilmastopaskaa taas koko suositukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan suosittelijoilla oma lehmä ojassa? Osallisena itse vegeruoan valmistukseen?
Mitään tieteellistä näyttöä kasvisruoan terveellisyydestä ei ole, joten agendalla on jotain muuta kuin ihmisten terveys.
Täh? Kyllä on näyttöä!
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tärkeitä ainesosia?
Mulle ihan sama mitä kukakin syö. Ihmettelen tätä viharyöppyä ja uhmakkuutta aikuisilta ihmisiltä :D
Sitten ihmetellään kun muksutkin vaan paisuu ja ovat käytösongelmaisia.
Tuskin kukaan niistä lapsista tai aikuisistakaan on leikkeleillä lihonut :D Suomessa lammaslaumana noudatetaan joka ikistä aivotonta suositusta (ja tämän varjolla voikin sitten ottaa leikkeleet pois esim. vanhainkotien tarjoiluista)
Ihan tosi törkeetä. Muka nyt yhtäkkiä leikkeleet ovat myrkyllisiä. Tietoa olisi pantattu ihmisiltä ja annettu kaikessa rauhassa syödä myrkkyjä. Asiaan perehtyneet tietävät ihmiset ottavat nyt suuren vastuun ja ansaitsevat ja tarvitsevat rangaistuksen teoistaan ja tekemättä jättämisistään.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oonkin tykästynyt enemmän juustoista ja kasviksista leivän päällä :) Hyvä juusto, tuoretta paprikaa ja kurkkua vs joku ummehtunut leikkele.
Sinä taidat olla ummehtunut. Haiseva juusto ja nujahtanut kasvis sopii hyvin leipääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin saa ihan vapaasti valita millä tavoin hankkii sen syövän itselleen.
Kasviksia syömällä onnistuu se syövän hankinta parhaiten.
Mistähän kasviksesta saa parhaiten kasvaimen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin saa ihan vapaasti valita millä tavoin hankkii sen syövän itselleen.
Kasviksia syömällä onnistuu se syövän hankinta parhaiten.
Mistähän kasviksesta saa parhaiten kasvaimen?
Suosittelen etnisten kauppojen valikoimia, siellä ei ole niin väliä mitä Euroopassa kiellettyjä torjunta-aineita kuten Ddt:tä on käytetty.
jätin leikkeleet pois jo n. 5v sitten, sisältävät liikaa suolaa ja se vain lisää turvotusta. Saatan edelleen jossakin hotelliaamiaisella joskus syödä tai ostaa jonkun kalkkunasubin, mutta kotiin en ole näitä enää ostellut. Juusto ja kurkku riittää mulle leivän päällä.
Odotan mielenkiinnolla suomalaisten lihan ja lihajalosteiden tuottajien reagtiota uuteen ravintosuositukseen. Saavatko lihakarjan kasvattajat vielä maataloustukia? Jäävätkö ihmisiltä jo tänä jouluna joulukinkut ostamatta?
Ei hetkauta mua pahemmin, kun olen jättänyt leivän pois päivittäisestä ruokavaliosta. Välillä saatan syödä jotain herkkunäkkäriä, mutta en siihenkään laita leikkelettä päälle.
Makkaroita muuten syön myös harvakseltaan, mutta välillä pitää herkutella jollain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellisempää on jättää se leipä pois.
Suomalaiseen ruokapöytään kuuluu leipä. Sen voi leipoa vhh jolloin se on myös terveellinen vaihtoehto. Ei ole mitään syytä välttää leipää, ainoastaan jauhoja. Leikkeleidenkin ongelma on SAMA eli tämä prosessointi.
Suomihan on metsästys, kalastus ja villiyrttikulttuuri. Leipä on uusi tulokas.
En ole syönyt leikkeleitä varmaan 10 vuoteen, joten ei vaikuta elämääni. Joskus teen lämpimiä voileipiä, mutta niihin tulee päälle tonnikalaa. Muuten en juuri leipää syökään.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mieltä että nimeni on Adolf Eichmann ja tiedän jo minne vihervassut lähetän junanvaunuissa...
Ai samaan paikkaan kuin persuhåmåt?
Syön mitä haluan kuten tähänkin asti, ja mitä on saatavilla.
Lihajalosteet mitä tässä ilmeisesti tarkoitetaan leikkeleillä on paskalaatua nykyään. Paistaa paahtopaisti niin siinä on hyvää leivänpäällistä. Juustot, kala, muna, ja salaatit on hyviä myös.
En ole syönyt lihaa missään muodossa kymmeniin vuosiin, joten ei hetkauta minua. Hyvä vaan, jos lihantuotanto vähenee.
Leivät sisältävät itsessäänkin jo aika paljon suolaa. Jota voisi karsia. Leivät myös turvottaa ja väsyttää jos ei ole mitään päällisiä.