Onko vaatteiden mitoitus muuttunut?
Itse en mielestäni ole kutistunut, mutta oman koon vaatteet on isoja. Varsinkin hihat ja lahkeet on usein todella pitkät, vaikka en ole mitenkään lyhytraajainen. Istuvuudesta ei kannata puhuakaan.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on tosi lihavia ja siksi mallistot on ihan järkyttäviä telttoja. Olen yrittänyt etsiä tyköistuvaa neulemekkoa kokoa 32, ei löydy.
32 ei ole aikuisen länsimaalaisen naisen koko, siksi ei ehkä löydy peruskaupoista Suomesta. Luulisi jostain Kiinasta löytyvän.
Ps. Läshisheimaaminen antaa susta vähän yksinkertaisen kuvan.
Niin varmaan. Katso nyt ihan rehellisesti ihmisiä niin todellakin todella moni varsinkin nuoret aikuiset on todella lihavia. Sori siitä.
Läskisheimaaminen antaa silti susta aika yksinkertaisen kuvan. Ja todella ankean.
Läski on läski ja rumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on tosi lihavia ja siksi mallistot on ihan järkyttäviä telttoja. Olen yrittänyt etsiä tyköistuvaa neulemekkoa kokoa 32, ei löydy.
32 ei ole aikuisen länsimaalaisen naisen koko, siksi ei ehkä löydy peruskaupoista Suomesta. Luulisi jostain Kiinasta löytyvän.
Ps. Läshisheimaaminen antaa susta vähän yksinkertaisen kuvan.
Niin varmaan. Katso nyt ihan rehellisesti ihmisiä niin todellakin todella moni varsinkin nuoret aikuiset on todella lihavia. Sori siitä.
Läskisheimaaminen antaa silti susta aika yksinkertaisen kuvan. Ja todella ankean.
Läski on läski ja rumaa.
Toisten haukkuminen vasta rumaa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ihmetellyt todella pitkiä lahkeita. Olen 169 cm, ja ennen kuin ostin koon 38 housuja, lahkeet olivat sopivat tai vähän lyhyet. Nyt lattialle jää 10 senttiä kangasta.
Tiedän, että lammikkolahkeet ovat muotia, ja on ihmisten keskipituuskin kasvanut, mutta monet housut tunnutaan mitoitettavan 180-senttiselle, joka käyttää 15-senttisiä korkoja.
Kerro heti missä niitä myydään! Todella vaikeaa löytää housuja. Pituus 174 ja jalat suhteessa pidemmät kuin yläosa. Eli lahkeet pitää olla 34-36 ja yleensä ei löydy.
Lindex ja Carlings myy ainakin tosi pitkiä housuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttui yli 20 vuotta sitten. Entinen s oli 32-34 nyt se on 36-38. Nyt jos ostaa 34 koon housut ne on ylhäältä liian isot. Hihat on lyhentyneet jotenkin kummasti
Sori nyt vaan mutta 32-34 on AINA ollut XS normaaleissa kooooissa. Koo-ooooissa. Ko'oissa. Tietysti laardikoot ovat erikseen, mutta ne eivät ole normaaleja vaan erityiskokoja.
Ei ole. M oli ennen 38/40, S 34/36 ja S 30/32. Siis tyyliin 35 vuotta sitten.
PS. En itsekään osaa taivuttaa tuota sanaa :D
Mäkin kirjoitan aina esim 36:n kokoiset vaatteet, niin ei tarvi miettiä taivutusta.😅
Koko, koon, kokoisia, koossa, kokoja, ... mitä vielä?
Menikö oikein?