Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi hyvä syy jäädä koulusta kotiin?

Vierailija
07.11.2024 |

Kysyn ensin teiltä. Voin myöhemmin kertoa, miten itse toimin. 

Lapsella on ollut kuukauden verran "flunssaa". Välillä kurkkukipua, välillä nuhaa, välillä limaista yskää, välillä lämpöä, välillä hän on ollut tosi väsynyt ja välillä hänellä on ollut kovaa päänsärkyä. Välillä hänellä on myös ollut kovaa hengenahdistusta iltaisin. Aamuisin hänen olo on aina ollut hyvä ja hän on kuukauden ajan mennyt kouluun oireista huolimatta. Nuo oireet ovat lähinnä esiintyneet koulun jälkeen.

Perjantaina koulun jälkeen hänellä oli niin kova hengenahdistuskohtaus, että jouduimme päivystykseen. Lääkäri ei antanut mitään suositusta, onko aihetta levätä kotona vai voiko maanantaina mennä kouluun. Miten olisitte toimineet? Olisiko tuossa ollut tarpeeksi syytä jäädä kotiin vai olisiko teidän mielestänne pitänyt mennä kouluun? 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh. Eikö kaikki Wilmat olekaan samanlaisia? Emme me kirjoita mitään viestiä, klikkaamme vain poissaoloilmoitukseen "terveydelliset syyt", ja se siitä. 

Vierailija
22/35 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet itse sanonut että lapsi ei ole sairas mutta on silti pois, niin onhan tuo nyt vähän vaikea tilanne opettajallekin tulkita ja merkitä Wilmaan.

En sanonut että ei ole sairas, vaan ei ole akuutisti sairas. Eli ei ollut kuumeinen tms, mutta oli kärsinyt niin pitkään flunssan oireista, että halusin hänen lepäävän kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet itse sanonut että lapsi ei ole sairas mutta on silti pois, niin onhan tuo nyt vähän vaikea tilanne opettajallekin tulkita ja merkitä Wilmaan.

En sanonut että ei ole sairas, vaan ei ole akuutisti sairas. Eli ei ollut kuumeinen tms, mutta oli kärsinyt niin pitkään flunssan oireista, että halusin hänen lepäävän kotona.

No onhan tuo nyt sitten sairauden jälkitila. Opettaja on varmasti vain tulkinnut väärin tuon että ei ole akuutisti sairas.

Vierailija
24/35 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsena pitkittynyttä lämpöä, sahasi viikkokausia ja sitten alkoi vatsakin jo oireilla. Lääkärissä käytiin ja koulupinnariksi epäiltiin, kunnes olin niin väsynyt, etten jaksanut kättä nostaa. Äiti sitten vei minut sairaalaan. Leukemia oli.

Vierailija
25/35 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen opettajan tarvii vain tietää että mitä merkkaa sinne Wilmaan. 

Vierailija
26/35 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvien välissä se vika on.pentu kouluun vaan.hulluus ei ole syy jäädä pois koulusta.

Vierailija
27/35 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh. Eikö kaikki Wilmat olekaan samanlaisia? Emme me kirjoita mitään viestiä, klikkaamme vain poissaoloilmoitukseen "terveydelliset syyt", ja se siitä. 

Meillä taas vaihtoehdot ovat olleet luvallinen tai luvaton poissaolo tai ainakin oli vielä viime keväänä, kun lapsella oli se käytössä. Siellä oli myös huomautus, ettei pidä terveydellisiä tietoja antaa. Siitä huolimatta saatoin kirjata tarkennuksen sairaana.

Vierailija
28/35 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä lapsi on saanut jäädä pois koulusta esimerkiksi vatsakivun vuoksi vaikka arvelen että se on enemmän henkistä laatua. Eipä se kiva ole diellä koulussa olla jos vatsaan koskee. Ei tätä usein ole, mutta joskus harvakseltaan.

Vierailija
29/35 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut flunssan jälkioireilua nyt jo pitkään. Se on omituista, koska olen perusterve, ikinä en ole ollut sairaalassa enkä kyllä edes päivystyksessä minkään kohtauksen tai vastaavan takia. Minulle tuli äskettäin myös omituinen pieni kurkkukipu. Vaikka minun pitäisi olla terve. Väsyttää koko ajan. Paksua räkää erittyy. Jotenkin vain tunnen, ettei kaikki ole kohdallaan. Pitäisi mennä lääkäriin.

Vierailija
30/35 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös lukenut jostain että lääkärin mielipide oli että suru ei ole sairaus. Jos itkee koko ajan, ei pysty syömään eikä nukkumaan niin kyllä se mun mielestä on sairaus vaikka en lääkäri olekaan.

Suru ei olekaan sairaus. Suru kuitenkin voi aiheuttaa psyykkisiä oireita ja stressireaktion jolloin sairasloma on paikallaan. Minullekin lääkäri laittoi dg akuutti stressireaktio ja antoi saikkua.

Vierailija
31/35 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasta koulu oikeuteen.

Kyllä se opettaja sen sitten joskus lukee jostain.

Vierailija
32/35 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

korvien välissä se vika on.pentu kouluun vaan.hulluus ei ole syy jäädä pois koulusta.

Niinhän ne sano lapsen alakoulussa että korvien välissä ja luulotautia kun siellä oirehdittiin sekä hlökunta että oppilaat. Kuitenkin lopulta tutkittiin ja tuloksena suljettiin kelvottomana. Onneksi oma ipana joutui olemaan siellä vain pari kk ennen väistökouluun siirtymistä. 

Vierailija
33/35 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös lukenut jostain että lääkärin mielipide oli että suru ei ole sairaus. Jos itkee koko ajan, ei pysty syömään eikä nukkumaan niin kyllä se mun mielestä on sairaus vaikka en lääkäri olekaan.

Jos ei pysty syömään eikä nukkumaan niin mitä se lapsi koulussa edes oppisi?

Niimpä.

Vierailija
34/35 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus esikoisen aikaan tuli itsekin ylitunnollisena seliteltyä mikä milloinkin vaivaa, mutta jälkimmäisten kohdalla olen aina vain klikannut että terveydellisiin syihin liittyvä poissaolo enkä muuta. Koulupäivään sijoittuvia menojakaan en isommin jaksa selitellä. Kunhan ilmoitan, että poissaolo on luvallinen ja tulee kouluun kunhan ehtii. Koskaan ei ole mitään aiheesta kyselty tai keskusteltu. Älkää vanhemmat stressatko.

Vierailija
35/35 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisös. Olet itse ilmoittanut opettajalle, että lapsi ei ole mielestäsi sairas, ja nyt ihmettelet, kun opettaja ei pidä häntä sairaana. Mitä täsmälleen sinusta opettajan pitäisi tässä tehdä? Eipä ole helppoa opettajalla taaskaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme