Mun tuet on 1400€/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100€/kk nettopalkalla. Miksi siis menisin töihin?
Mun tuet on 1400€/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100e/kk nettopalkalla. Miksi siis menisin töihin?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on ns. entry level job. Voit käyttää sitä ponnahduslautana, kun hakeudut myöhemmin paremmin palkattuihin tehtäviin.
Huomaathan, että tuon palkan lisäksi olet oikeutettu myös tukiin, eli kokonaistilanteesi olisi parempi.
Mihin töihin pääsee postinjakajana? Ylipostinjakaja?
Mihin nyt haluaakaan suuntautua. Vaikkapa varastomies, linjatyöntekijä tehtaassa, mitä kaikkia näitä ilman koulutusta mahdollisia ammatteja on. Kun on jotain työkokemusta pohjalla, on aina helpompi työllistyä uudelleen.
Tämä varmasti lämmittää 1400 euroa kuussa ansiosidonnaista saavaa korkeakoulutettua tai vaikkapa putkiasentajaa.
Miten se tähän liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on ns. entry level job. Voit käyttää sitä ponnahduslautana, kun hakeudut myöhemmin paremmin palkattuihin tehtäviin.
Huomaathan, että tuon palkan lisäksi olet oikeutettu myös tukiin, eli kokonaistilanteesi olisi parempi.
Mihin nyt haluaakaan suuntautua. Vaikkapa varastomies, linjatyöntekijä tehtaassa, mitä kaikkia näitä ilman koulutusta mahdollisia ammatteja on. Kun on jotain työkokemusta pohjalla, on aina helpompi työllistyä uudelleen.
Jos on koulutusta vaikka on työtön, varmaan pitkästyisi ja turhautuisi linjatyöläisenä.
Kotona ei turhaudu tai pitkästy?
Mä en oikein tajua tätä asennetta. "Olen kouluttautunut niin en voi hakea noita töitä, pitkästyisin". Siis mitä? Voit tehdä niitä töitä ja hakea koko ajan oman alan duunia.
Luuletko ettei kouluttamattomat duunarit ikinä pitkästy? Kyllä ne pitkästyy. Näkee vain sen työn keinona saada rahaa elämisen.
Voisi tehdä omalle ajattelullekin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että tuet on tarkoitettu vain väliaikaiseksi ratkaisuksi. Ei yhteiskunnan kuulu maksaa sun elämääsi loppuelämän ajan.
Mikä hyöty siinä tavallaan on, kun tuskin tarve tuille poistuu kuitenkaan?
Itse olen kokenut sen, että matalapalkka-alalla työtä ei kannata vaihtaa, jos on päässyt jostain taianomaisesta syystä liki 2000 e bruttopalkoille ja pois vihdoinkin myös tuista, koska aina uusi matalapalkka-alan työ alkaa jostain 1700e bruttopalkasta ja saat niska limassa vääntää 10v edelleen tukia palkan lisäksi saaden ennen kuin pääset taas tuista pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua nauratti kyllä vähän kanssa tuo enkun termi. Suomi ei ole vielä jenkit.
Jenkeissä tarkoittaa mäkkäriä yms. Sieltä sitten siirryt vaativimpiin töihin.
Tai teet montaa duunia yhtä aikaa.
Mä sanoisin pikemminkin Suomessa,että töissä oleva työllistetään helpommin kuin pitkään kotona oleva toiseenkin työhön.
Ei suomessa työllistetä
No aivan varmasti saat helpommin töitä tulevaisuudessa, jos cv ei ole pelkkä tyhjä paperi.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että tuet on tarkoitettu vain väliaikaiseksi ratkaisuksi. Ei yhteiskunnan kuulu maksaa sun elämääsi loppuelämän ajan.
On tähänkin asti maksanut yli 20 vuotta joten miksi ei jatkossa maksaisi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on koulutusta vaikka on työtön, varmaan pitkästyisi ja turhautuisi linjatyöläisenä.
Kotona ei turhaudu tai
Yhteiskunta on laittanut pitkän pennin kouluttamiseen ja sitten tuotos laitetaan liukuhihnan eteen? Hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap siis ollut 20v tukien varassa. Eikä halua mennä töihin.
Ja ihmettelee kun tarjotaan töitä huonolla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli olet sairastunut lorvikatarriin koska yhteiskunta pitänyt liian hyvin huolen vaatimatta mitään vastineeksi ja nyt ei sitten voisi vähempää kiinnostaa koska laiskuus ja kykenemättömyys ottaa vastuuta itsestään sekä elämästään. Turha sitten vinkua ja vänistä jos rahas ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Siksi että olisi kunnollinen ihminen. Jos et oikeasti ole työkyvytön. Sinunlaisten ihmisten takia ei ole tarpeeksi rahaa terveyspalveluihin, vanhustenhoitoon jne.
Miten kuitenkin on varaa niihin puoluekirjakaveri "johtajiin" ja "päälliköihin"
Turhan korkeisiin palkkoihin, virkoihin, eläkkeisiin... turhiin yritystukiin. Kohta tulee linnan juhlat siellä näette noita päälliköitä ja johtajia joista moni ei edes tiedä ja kovat on tulot, useimmiten yhteiskunnan kustantamat. Siellä se loisporukka taas juhlii.
"Yhteiskunta on laittanut pitkän pennin kouluttamiseen ja sitten tuotos laitetaan liukuhihnan eteen? Hyvin menee."
Onko sulla lukemisen ymmärtämisen vaikeuksia?
Ensinnäkin Suomessa ei enää montaa ns.liukuhihnatyötä enää ole. (Ne on siirretty halvempiin maihin).
Ja Kirjoitin,että voi työllistyä oman alan ulkopuolella ja hakea koko ajan oman alan töitä. Huom. Koko ajan hakea oman alan töitä. Etkö ole ikinä edes ajatellut,että niin voi tehdä.
Vaikea uskoa noin yksinkertaista ihmistä edes kouluttautuneeksi.
Kotona istumalla se koulutus ei mene hukkaan vai?
Mua kiinnostais että oliko tämä siis oikea työtarjous vai joku työkkärin käsky hakea ko. paikkaa?
Vierailija kirjoitti:
"Yhteiskunta on laittanut pitkän pennin kouluttamiseen ja sitten tuotos laitetaan liukuhihnan eteen? Hyvin menee."
Onko sulla lukemisen ymmärtämisen vaikeuksia?
Ensinnäkin Suomessa ei enää montaa ns.liukuhihnatyötä enää ole. (Ne on siirretty halvempiin maihin).
Ja Kirjoitin,että voi työllistyä oman alan ulkopuolella ja hakea koko ajan oman alan töitä. Huom. Koko ajan hakea oman alan töitä. Etkö ole ikinä edes ajatellut,että niin voi tehdä.
Vaikea uskoa noin yksinkertaista ihmistä edes kouluttautuneeksi.
Kotona istumalla se koulutus ei mene hukkaan vai?
Itse sanoit, että postinjakajana voi yletä linjatyöntekijäksi.
Kotona voi myös tehdä omia, tulevaisuudessa työllistäviä projekteja. En tiedä, miksi joku ei viihtyisi kotonaan.
Onneks et pääse töihin.
Mä menisin mielelläni töihin jos olisin työkykyinen. Itselläkin samaa luokkaa tuet ja tuollaisen nettopalkan kanssa ei tarvitsisi hakea toimeentulotukea ja rahaa olisi käytössä muutama satanen enemmän kuin nyt.
Tuntuis ihan luksukselta ettei tarvitsisi täytellä hakemuksia eikä jännitellä käsitelläänkö hakemukset oikein. Säästää saisi jos säästöä jää jne..
Vierailija kirjoitti:
Onneks et pääse töihin.
Mä menisin mielelläni töihin jos olisin työkykyinen. Itselläkin samaa luokkaa tuet ja tuollaisen nettopalkan kanssa ei tarvitsisi hakea toimeentulotukea ja rahaa olisi käytössä muutama satanen enemmän kuin nyt.
Tuntuis ihan luksukselta ettei tarvitsisi täytellä hakemuksia eikä jännitellä käsitelläänkö hakemukset oikein. Säästää saisi jos säästöä jää jne..
Näin. Varmasti motivoituneitakin tekijöitä löytyy tässä työttömyystilanteessa, ei ole pakko pakottaa niitä joita ei nappaa. Ja työttömien määrä pysyy kuitenkin ihan samana palkattiin kunpi tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Teikäläisten mielestä yhteiskunnan kuuluu maksaa yritysten omistajien sijaan työntekijöiden palkat. Tuoton saa työnantaja pitää itsellään ja tietenkin yritystuet, jotka kuuluvat itsestään selvästi omistajille, ilman ehtoja, velvollisuuksia tai jotain ihme investointeja.
Oletan, että haluat itse elättää itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eläke ei ainakaan kerry Kelan avistuksilla.
No eipä se kerry tonnin kuukausipalkallakaan. Ottaen huomioon takuueläkkeen tason.
Tietysti niillä eläkkeillä on vaikeaa pärjätä vanhana.
Jos pohjilla pidempiaikaista parempaa eläkekertymää, niin tietysti lisä on toki lisää.
Oletettavasti ap on nuori henkilö eikä esimerkiksi vuoden päästä vanhuuseläkkeelle jäävä. Ei kai kukaan ajattele että ap tekee koko 40v työuransa Postin varhaisjakelijana? Heh, toivon ettei kukaan ole niin hölmö. Ap tekee töitä vuoden, pari, opettelee säännöllisen työelämän rytmin ja lähtee vaikka opiskelmeaan jotta tulevaisuudessa löytyy vähän åaremmin maksava työ. Ei tää nyt mitään rakettitiedettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostais että oliko tämä siis oikea työtarjous vai joku työkkärin käsky hakea ko. paikkaa?
Ei tietenkään lole mikään oikea työtarjous. Jos olisi niin sellaisesta kieltäytymisestä tulee pitkä karenssi. Kun tarpeeksi monta kertaa kieltäytyy tulee loppuiän karenssi. Ihan on puppua koko aloitus.
Kiva rikollishallinto meillä, ihanaa