Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö remppamiehille tarjota kahvia?

Vierailija
07.11.2024 |

Tuntihinta kyllä sellanen että voivat varmasti juoda kahvinsa muualla....

Mutta onko tälläseen joku tietty käyttäytymisnormi?? Ruukataan tarjota vai ei?

Entä jos ei ite juo kahvia tai juo vähän niin pitäskö kuitenki kysyä ja keittää varta vasten vaikka ite en jois?

Oon sosiaalisesti ihan kädetön niin en tiedä miten ihmiset yleensä toimii tälläsissä tilanteissa...

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisko tarjosi kahvit, remppamies laskutti siltäkin ajalta.

Niinhän ne laskuttaa. Vartin kahvitauko maksaa sinulle parikymppiä. Plus ne pullat ja kahvit.

Sinunkin palkkasi juoksee kahvitaukojen aikana. 

Vierailija
42/60 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toivoisit itseäsi kohdeltavan?

On kohteliasta kysyä juoko kahvia? Yleensä eivät kieltäydy. Olen tarjonnut ruokaakin ettei työhön tule pitkää keskeytystä. Saavat toki rahallisen korvauksen mutta kohteliaisuus ennenkaikkea! Kahvikupillinen ei paljon maksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarjoa. Riittää kun maksan laskun ja iso lasku onkin.

Vierailija
44/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi tarjota. En ymmärrä miksi ihmeessä muka pitäis? Työtähän ne tekee josta saavat palkan, jonka sinä maksat, niin miks pitäs jotain kahvejaki vielä alkaa tarjoileen. Kyllä ne voi käydä kahvilla itekin tai ottaa termarissa mukaan.

Eri asia ehkä jotku tutut tai joku kaveri jos sellaset käy jotain hommaa tekemässä, niin niille voi tarjotaki. Mut miks pitäs jolleki randomi remppamiehelle.

Vierailija
45/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli putkimies. Ei kovin raskaasti halunnut päivän aikana yleensä syödä mutta jos koko päivän oli samassa talossa hommissa ja isäntäväki söi ja hänelle ei tarjottu mitään niin kyllä laittoi laskuun vähän lisää tarvikkeita.

Vierailija
46/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tarjosin yhdelle remppamiehelle piparia. Tai siis puhelinnumeron antamisella aloitin ja päädyttiin myöhemmin sänkyyn. 

Oliskos sitä piparia vielä saatavilla?

Kelarotta 42

Eli valitettavasti nelikymppiselle kelarotalle. Kolmekymppiselle duunarille kyllä.

Mummolla on aika kullannut muistot.

Vierailija
47/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi tarjota. En ymmärrä miksi ihmeessä muka pitäis? Työtähän ne tekee josta saavat palkan, jonka sinä maksat, niin miks pitäs jotain kahvejaki vielä alkaa tarjoileen. Kyllä ne voi käydä kahvilla itekin tai ottaa termarissa mukaan.

Eri asia ehkä jotku tutut tai joku kaveri jos sellaset käy jotain hommaa tekemässä, niin niille voi tarjotaki. Mut miks pitäs jolleki randomi remppamiehelle.

No jos ne lähtee kahville johonkin huoltsikalle, siihen menee varmaan lähes tunti? Kyllä ne sen ajan laskuttaa. Halvemmaksi tulee tarjota kahvit.

Vierailija
48/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on 15km lähimpään kahvi/ruokapaikkaan.

Viime kesän kattoremppaporukka oli omin eväin, en keitellyt kahveja.

Jollekin tutummalle remppatyypille on joskus tarjottu kahvit/ruuat koska miehen mielestä maalla kuuluu tehdä niin. Minä taas en ole maalta enkä usko että tekevät yhtään sen halvemmalla, istuvat vaan tehokasta työaikaa kahvipöydässä turhia turisemassa.

Vierailija
49/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöitä eikä mulla ole edes välttämättä aikaa alkaa keitteleen kahveja edes itelle saatika joilleki remppamiehille varta vasten.

Ja monesti sillon kun ite ehdin pitämään taukoa, niin saattaa remppamies olla lähteny jo itekin kahvi/ruokatauolle.

Vierailija
50/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tietokonekeikkaa ihmisten kotona, enkä odota tai oikeastaan toivo että minulle tarjotaan kahvia. M58

Vierailija
51/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin joskusbremppamiehelle kahvit ja se oli kirjannut sen työtunteihin. En tarjoa enää

Vierailija
52/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolleni tehtiin remonttia ja menin käymään, siellä se pienellä sohvalla kahvia jöi remppamiehen kanssa, melkeen kiinni toisissaan 😄

Vierailija
53/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ne lähtee kahville johonkin huoltsikalle, siihen menee varmaan lähes tunti? Kyllä ne sen ajan laskuttaa. Halvemmaksi tulee tarjota kahvit.

Vain tyhmä teettää rempan tuntipalkalla.

Vierailija
54/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse, hehän ovat siellä tekemässä ostamaasi työtä eivätkä kylätalkoissa, mutta jossain tilanteissa sitä voi harkita. Varmasti kysymystä ainakin arvostetaan, mutta missään nimessä ei ole pakollista.

Oma kokemukseni on, että yleensä työkeikalla olevat haluavat hoitaa homman pois alta eivätkä välttämättä edes halua kahvitella asiakkaan kanssa.

Toisaalta kun omassa kodissani oli eräs timpuri pari päivää tekemässä terassia ja itse olin myös kotona niin otin tavaksi kysäistä iltapäivisin että hei, oon keittämässä ittelleni kahvit, otatko sinä kupillisen myös? Kahvikupillisen aikana voi myös kysellä siitä tekeillä olevasta työstä, ja usein saattaa saada ihan hyödyllistäkin tietoa.

Itseasiassa sen timpurin kanssa mm suunniteltiin meidän grillikatos niiden kahvitaukojen aikana. 

Jos kahvin tarjoaminen tuntuu vaivaannuttavalta tai ujostuttaa, niin kannattaa tehdä siitä mahdollisimman epämuodollista. Ei mitään pitsiliinoja tai pullatarjoiluja. Musta kahvi kuppiin ja kysymys että juotko mustana vai laitetaanko hörsseleitä?

Vierailija
55/60 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ohje oli tuossa ylempänä, että mieti miten haluaisit itseäsi kohdeltavan jos tekisit työtäsi toisten kotona. 

Jos lyhyt keikka esim 2-3h niin en odottaisi, jos taas yli puoli päivää kestävä työ niin arvostaisin kyllä jos tarjottaisiin. 

Jos koko päivän keikka ja lähellä ei lounasravintoloita niin arvostaisin jos kysyttäisiin että onko sulla omat eväät vai laitanko sinullekin lautasen?

Vierailija
56/60 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvi kyllä tarjota. Ehkä jos itelle alkaa keittää niin voi kai sitä samalla kysyä juoko remppamieski mutta en ikinä oo varta vasten alkanu keittää.

Vierailija
57/60 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät huoli vaan käyvät muualla. Varmaan kielletty koska koskaan ei kelpaa.

Luultavasti asuntosi on epäsiisti ja etenkin keittiösi näyttää siltä että sieltä saa ruokamyrkytyksen vain jo istumalla pöydän ääreen.

Tämä tuli itsellä mieleen. Tarjoajan hygienian taso? Etenkin jos itse leivottu ja talossa lapsia/eläimiä. Hrrrr.... Sama ongelma papeilla. 

Vierailija
58/60 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kysyä etukäteen ruoka-allergiat sekä muut rajoitteet ja mieltymykset. Moni haluaa esimerkiksi syödä vain riistaa tai luomua. 

Vierailija
59/60 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne oleta, että sinä tarjoat jotakin. Itse tarjosin kahvia ja pullaa ja oli hauska vaihtaa pari sanaa niiden kanssa, mutta minä olenkin minä muut saa toimia kuten tahtovat. 

Vierailija
60/60 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme