Pitääkö remppamiehille tarjota kahvia?
Tuntihinta kyllä sellanen että voivat varmasti juoda kahvinsa muualla....
Mutta onko tälläseen joku tietty käyttäytymisnormi?? Ruukataan tarjota vai ei?
Entä jos ei ite juo kahvia tai juo vähän niin pitäskö kuitenki kysyä ja keittää varta vasten vaikka ite en jois?
Oon sosiaalisesti ihan kädetön niin en tiedä miten ihmiset yleensä toimii tälläsissä tilanteissa...
Kommentit (60)
olishan se kiva ja jokin pulla tai keksi tai pitkoo. kesällä kylmää juomaa kannusta. ,jos kotiomenoita puutarhastasi,tarjoo vaikka niitä. tai vaikka kotikaljaa,se holiton,,jotain joo, niin riippuuhan se,jos tunnin homma,ei mitään,mutta jos jo pitempään duunaa, silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tarjosin yhdelle remppamiehelle piparia. Tai siis puhelinnumeron antamisella aloitin ja päädyttiin myöhemmin sänkyyn.
Oliskos sitä piparia vielä saatavilla?
Kelarotta 42
Eli valitettavasti nelikymppiselle kelarotalle. Kolmekymppiselle duunarille kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mä tarjosin yhdelle remppamiehelle piparia. Tai siis puhelinnumeron antamisella aloitin ja päädyttiin myöhemmin sänkyyn.
oot nolo, niin nolo
Pikaista limpsaa kannattaa aina tarjota
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi vartavasten heille keittää, mutta jos itsellesi keität voit halutessasi kysyä ottavatko myös. Ja siis tilanteessa jossa remppaajat on sinun/teidän pestaamia, eivät taloyhtiön kautta tulevia.
oon antanut kahvia,jos aamulla tulee klo 8 vaikka taloyhtiön omia. hyvä aamukahvi tuoksuu, niin liikenee siitä parille kundille, joskus varaankin konvehteja, kahvin kylkeen. tulee kiva mieli kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä asunnossa huhki maalari hiki pinnassa eteisen, kylppärin ja wc:n tapetoiden ja maalaten.
Ei kelvannut kahvi eikä mikään.
Toisessa asunnossa muurari peitti ikkuna-aukon ja huhki koko päivän.
Ei sillekään kelvannut mikään.
Kai sitä tietty kysyä voi mutta todnäk eivät halua mitään.
kelpais, ovat vieraskoreita. mutta monella pukkaa ulostehätä kahvin jälkeen,sekin syy,jos ei ole taloyhtiön veskiä minne mennä.
Tarjoa pyllykoloa, se kelpaa remppa-Reinoille.
Se on kaunis tapa. Kun tekee jotain hyvää, siitä saa itsekin hyvän mielen. Sinuna keittäisin - ainakin yhdet kahvit. Hyvää remppaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Sisko tarjosi kahvit, remppamies laskutti siltäkin ajalta.
Niinhän ne laskuttaa. Vartin kahvitauko maksaa sinulle parikymppiä. Plus ne pullat ja kahvit.
Vierailija kirjoitti:
Sait kunnon rakennusmiestä, moni nuuka neitonen ei tiedä mistä jää paitsi kun pihtaa, kerran yks rouva totesi että ihan kiva tapailla mutta kun on paikat hellänä hellyttelyhetkien jälkeen:) t. muurarimestari.
Vierailija kirjoitti:
Oon mä joskus tarjonnut kahvit, muttei mikään pakko ole.
Kerran olin sattunut leipomaan jotain, niin tarjosin sitten sitäkin.
Isäni kertoi että heille usein vanhukset tarjosi kahvit, joskus jopa oikein pyytämällä pyysivät lounaalle, etenkin ne sellaiset yksinäiset, joista oli kiva päästä sitten juttelemaan jollekkin edes hetkeksi.
Juuri näin on käynyt takavuosikymmeninä kun olen ollut huoneistoremontteja tekemässä, mummut jo aamulla pyytävät kahville ja pöydät on lisukkeita täynnä, no yksinäisiä ovat ja juttuseuraa vailla, juodaan kahvit ja jatketaan töitä, ei ongelmaa.
Aina ollaan tarjottu kahvit ja kakkua. Osalla vaan mukana oma kahvi termoksessa niin juovat sitä. Yhdelle hyvälle remppamiehelle keitettiin joka päivä aamukahvi ja iltapäiväkahvi. Hyvä tyyppi ja erinomainen raksamies. Teki remonttia kolmena peräkkäisenä vuotena.
Osa kävi tässä lähellä huoltajilla kahveilla.
Vierailija kirjoitti:
Aina ollaan tarjottu kahvit ja kakkua. Osalla vaan mukana oma kahvi termoksessa niin juovat sitä. Yhdelle hyvälle remppamiehelle keitettiin joka päivä aamukahvi ja iltapäiväkahvi. Hyvä tyyppi ja erinomainen raksamies. Teki remonttia kolmena peräkkäisenä vuotena.
Osa kävi tässä lähellä huoltajilla kahveilla.
Huoltarilla kahvilla
Remppamies tuli suoraan edellisestä kohteesta ja teki remppaa asunnossani kuusi tuntia. Neljännen tunnin kohdalla tarjosin välipalaa ja kahvia. Kelpasi. Teki rempan loppuun ja lähti kiittäen.
Vierailija kirjoitti:
Eivät huoli vaan käyvät muualla. Varmaan kielletty koska koskaan ei kelpaa.
Luultavasti asuntosi on epäsiisti ja etenkin keittiösi näyttää siltä että sieltä saa ruokamyrkytyksen vain jo istumalla pöydän ääreen.
Tiedän tapauksen missä yksinäinen mummo tutustui sähkömieheen remontin yhteydessä. Lapset ihmettelevät kun laskuja tuli pari kuukautta remontin jälkeen. Kävi ilmi, että mummo oli pyytänyt sähkäriä käymään kahviseuraksi ohikulkiessaan. Sähkäri oli näistä käymisistään sitten velottanut tuntitaksan mukaan mutta mummo oli tyytyväinen.
Meillä kaksi kundia kävi tekemässä pari viikkoa putkitöitä kun olin äitiyslomalla. Olin vielä hieman pulskassa kunnossa synnytyksen jälkeen, joten omaa miestäni ei kiinnostanut hommailut.
Mutta näitä nuoria, tatuoituja putkimiehiä kiinnosti hoonata myös minun röörini auki, joten sitä he myös saivat tehdä lähes joka ruokatunti.
Olin hyvin tyydyttynyt saatuani paksua proteiinipirtelöä heiltä.
Kahvia eivät kaivanneet.
Tarjoan aina kahvit ja joskus leivon varta vasten pikkupullia tai voisarvia. Remppasin aika pitkään wanhaa taloani ja sain erittäin hyvää palvelua heiltä. Sitten oli tietyöläisiä muutaman metrin päässä talostani. Heillekin tarjosin kahvit koska lähellä ei ole yhtään mitään. En ole mikään nuukajussi joka laskeen jokaisen kahvikupin hinnan. Tarjoan just kaikille kahvia ja vettä jotka tulevat talooni.
Sisko tarjosi kahvit, remppamies laskutti siltäkin ajalta.