Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuoden suurimpien verojen maksaja kiitollinen hyvinvointivaltiosta.

Vierailija
07.11.2024 |

Miki Kuusi maksoi 30,4 miljoonaa euroa veroja viime vuonna. Prosentti oli 50,7.

Minusta pohjoismainen hyvinvointivaltion malli on älyttömän hyvä tapa järjestää yhteiskunnan toiminta, tulokuningas sanoo.

Jos katson mitä vaikkapa Yhdysvalloissa on käynnissä, kärjistymistä ja eriarvoistumista, näkisin että tämän tyyppinen malli on kestävämpi tulevaisuutta ajatellen.

Kuusi miettii hetken. Sitten hän pitää pitkän puheen sen puolesta, että hyvätuloiset maksavat suhteessa enemmän veroja kuin pienituloiset.

Mulla on ensisijaisesti kiitollinen olo siitä, että koen saaneeni tästä maasta ja yhteiskunnasta niin paljon. Mäkin olen nauttinut ilmaista peruskoulutusta, ilmaista yliopistokoulutusta, ilmaista terveydenhoitoa, Kuusi luettelee.

Kun katson verotietojani niin olen ylpeä siitä, että mulla on käynyt hyvä tuuri. Ei se ole pelkästään omaa tekemistä. Pidän aina Suomen lippua korkealla, kun tuolla maailmalla mennään.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demari puhuu hyvinvointivaltiosta, kun haluaa lisää tukiaisia.

Kokoomuslainen puhuu hyvinvointivaltiosta, kun haluaa kiittää.

Molemmilla olleet samat mahdollisuudet.

Vierailija
22/25 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustalla myös varakkaat vanhemmat, joten opiskelujen keskeyttämisessä ei ollut samaa riskiä, kuin köyhemmistä lähtökohdista lähteneillä.

Mutta rohkea ja yritteliäs kaveri.

Itse koen olevani ensimmäisiä sukupolvia, joissa köyhemmälläkim on oikeasti ollut mahdollisuus kouluttautua niin pitkälle kuin pää kestää.

Mutta hyvätuloisesta tervepäisestä perheestä tulevalla on tietoisuus ettei raha ole se mikä tekee onnelliseksi, kun rahaa on tarpeeksi sillä ei ole merkitystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä kunnon tyyppi eikä mikään tyypillinen oikeistolainen veroista valittaja.

Vierailija
24/25 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies. Ehkä jopa niin fiksu, että tietää, mitä kannattaa sanoa. :) Eipä silti, kyllä itsekin olisin iloinen antaja, jos tulot laskettaisiin miljoonissa. Ja sinänsä tuo 50% veroprosenttikaan ei tunnu paljolta, kun tuloja kuitenkin kymmeniä miljoonia. Itseltäni menee sama prosentti veroihin ja pakollisiin maksuihin, vaikka tulot eivät ole edes 50 000 euroa.

Käteen jäi hirmuverotuksen jälkeen vain 30 miljoonaa, se on vain reilu 82 000€/päivä. Eli te pysty ostamaan edes yhtä Tesla model s sähköautoja päivässä. 

Eli yhtä köyhä kuin minä, kumpikaan meistä ei pysty ostamaan 100 000€ teslaa päivässä.

Vierailija
25/25 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies. Ehkä jopa niin fiksu, että tietää, mitä kannattaa sanoa. :) Eipä silti, kyllä itsekin olisin iloinen antaja, jos tulot laskettaisiin miljoonissa. Ja sinänsä tuo 50% veroprosenttikaan ei tunnu paljolta, kun tuloja kuitenkin kymmeniä miljoonia. Itseltäni menee sama prosentti veroihin ja pakollisiin maksuihin, vaikka tulot eivät ole edes 50 000 euroa.

Käteen jäi hirmuverotuksen jälkeen vain 30 miljoonaa, se on vain reilu 82 000€/päivä. Eli te pysty ostamaan edes yhtä Tesla model s sähköautoja päivässä. 

Eli yhtä köyhä kuin minä, kumpikaan meistä ei pysty ostamaan 100 000€ teslaa päivässä.

Hän pystyy kuitenkin ostamaan 2 ihan uutta Teslan model 3 mallia päivässä.

Eiköhän yhdelle ihmiselle riitä reilu 700 teslaa vuoden ajoihin? Yhdellä ei tarvitse ajaa montakaan kymmentä kilometriä, kun edellisen voisi pistää "paaliin". 

Sellainen villi vaihtoehtoinen olisi mahdollista, että myisi aina sen vanhan, joten olisi varaa vaihtaa auto uuteen joka ajetun kilometrin jälkeen, niin ei koskaan tarvitsisi ajaa vanhalla.