Vuoden suurimpien verojen maksaja kiitollinen hyvinvointivaltiosta.
Miki Kuusi maksoi 30,4 miljoonaa euroa veroja viime vuonna. Prosentti oli 50,7.
Minusta pohjoismainen hyvinvointivaltion malli on älyttömän hyvä tapa järjestää yhteiskunnan toiminta, tulokuningas sanoo.
Jos katson mitä vaikkapa Yhdysvalloissa on käynnissä, kärjistymistä ja eriarvoistumista, näkisin että tämän tyyppinen malli on kestävämpi tulevaisuutta ajatellen.
Kuusi miettii hetken. Sitten hän pitää pitkän puheen sen puolesta, että hyvätuloiset maksavat suhteessa enemmän veroja kuin pienituloiset.
Mulla on ensisijaisesti kiitollinen olo siitä, että koen saaneeni tästä maasta ja yhteiskunnasta niin paljon. Mäkin olen nauttinut ilmaista peruskoulutusta, ilmaista yliopistokoulutusta, ilmaista terveydenhoitoa, Kuusi luettelee.
Kun katson verotietojani niin olen ylpeä siitä, että mulla on käynyt hyvä tuuri. Ei se ole pelkästään omaa tekemistä. Pidän aina Suomen lippua korkealla, kun tuolla maailmalla mennään.
Kommentit (25)
Olisiko parempi, että häneltä kiellettäisiin kokonaan ansaitseminen ja menisi kortistoon työttömäksi työnhakijaksi?
Fiksu mies. Ehkä jopa niin fiksu, että tietää, mitä kannattaa sanoa. :) Eipä silti, kyllä itsekin olisin iloinen antaja, jos tulot laskettaisiin miljoonissa. Ja sinänsä tuo 50% veroprosenttikaan ei tunnu paljolta, kun tuloja kuitenkin kymmeniä miljoonia. Itseltäni menee sama prosentti veroihin ja pakollisiin maksuihin, vaikka tulot eivät ole edes 50 000 euroa.
Sanoo halpatyövoimalla miljonäärikuninkaaksi noussut riistäjä. Oliskohan noista 60 miljoonan tuloista ollut vähän enemmän jaettavaa niille senttejä venyttäneille ruohonjuuritason työntekijöillekin?
Kyllä minä ainakin olen joka kerta kunnan lääkärissä käydessä joutunut maksamaan.
Tässä kautta aikojen Suomen suurin veronmaksaja
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen joka kerta kunnan lääkärissä käydessä joutunut maksamaan.
Sinä maksat kuitenkin vain murto-osan lääkäripalveluista, vaikka käyttäisit yksityisiä lääkäriasemia/lääkäreitä, sillä Kela maksaa niistäkin suurimman osan.
Nuorempi miljonääri sukupolvi näkee veronmaksun kunniallisena ja vastuullisena yhteiskunnan rakentajana, jolla rakennetaan omaa imagoa ja kunniaa.
https://yle.fi/a/74-20121001?gsid=b4429db8-e888-4c3b-bb8d-7102e63295a0
Kaikki ollaan samaa mieltä että on hienoa että hänen kaltaisiaan maahanmuuttajia saamme suomeen, mutta ne muut joiden tärkein koulu on kor aa niko ulu? Miten heidät saadaan integroitua, ja ottaamaan vastuu omasta elannosta?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ollaan samaa mieltä että on hienoa että hänen kaltaisiaan maahanmuuttajia saamme suomeen, mutta ne muut joiden tärkein koulu on kor aa niko ulu? Miten heidät saadaan integroitua, ja ottaamaan vastuu omasta elannosta?
Ilmeisesti tämä kaveri?
https://www.hs.fi/visio/art-2000010791741.html
Vierailija kirjoitti:
Nuorempi miljonääri sukupolvi näkee veronmaksun kunniallisena ja vastuullisena yhteiskunnan rakentajana, jolla rakennetaan omaa imagoa ja kunniaa.
Nämä uudet miljonäärithän ovat kuin lottovoittajia, rikastumisessa ei ole takana vuosikymmenten uurastusta.
Kuten Miki Kuusikin sanoi, hänen kohdallaan rikastumisen taustalla on kyse sattumista.
On varmaan helpompi näillä äkkirikastuneilla suhtautua rennommin verotukseen, kun sillä, joka on uurastanut pitkää päivää saadakseen firmansa menestymään.
Niinpä, kuinka moni meistä pystyisi maksamaan enemmän kuin yhden tehohoitopäivän maksamillaan veroilla? Mikäli nuo päivät pitäisi maksaa itse.
Taustalla myös varakkaat vanhemmat, joten opiskelujen keskeyttämisessä ei ollut samaa riskiä, kuin köyhemmistä lähtökohdista lähteneillä.
Mutta rohkea ja yritteliäs kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Jep, boomerisukupolvi ahnehtii kaiken mahdollisen ja haluaa kyykyttää nuorempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, boomerisukupolvi ahnehtii kaiken mahdollisen ja haluaa kyykyttää nuorempia.
Puhut p*skaa, vanhemman sukupolven yrittäjät tekivät pitkää päivää, eivät maksaneet itselleen ollenkaan palkkaa. Viikonloput ja ilman lomia tekivät firman asioita.
terveisin pienyrittäjän tytär
Juuri nuo kovien verojen maksajat mahdollistavat teidän sohvalla makoilunne. Menkää töihin ja alkakaa itsekin osallistua yhteiskunnan pyörittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa olla, kun veroprosentti ei vaikuta elämiseen mitenkään.
Voisihan se vaikuttaa, jos elämäntapa olisi sellainen että kaikki menee.
Vierailija kirjoitti:
Juuri nuo kovien verojen maksajat mahdollistavat teidän sohvalla makoilunne. Menkää töihin ja alkakaa itsekin osallistua yhteiskunnan pyörittämiseen.
Olen kyllä ollut ansiotöissä täyden työuran 68 vuotiaaksi asti. Kasvattanut kolme veronmaksajaa uusiksi veronmaksajiksi ja lisäksi hoitanut paljon lastenlapsia.
Joten olen mielestäni osallistunut yhteiskunnan pyörittämiseen omalta kohdaltani aivan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä uudet miljonäärithän ovat kuin lottovoittajia, rikastumisessa ei ole takana vuosikymmenten uurastusta.
Kuten Miki Kuusikin sanoi, hänen kohdallaan rikastumisen taustalla on kyse sattumista.
On varmaan helpompi näillä äkkirikastuneilla suhtautua rennommin verotukseen, kun sillä, joka on uurastanut pitkää päivää saadakseen firmansa menestymään.
Nuo miljonääripatruunat ovat sukupolvien ketjussa kasvatettu ahneiksi.
Vierailija kirjoitti:
Arabian kieliset uutiset on hyvä alku
Helppoa olla, kun veroprosentti ei vaikuta elämiseen mitenkään.