IS: Liki tuloton Archie Cruz sai tuloja 2 euroa mutta asuu Etu-Töölössä isossa asunnossa -"Isä osti"
https://www.is.fi/viihde/art-2000010649370.html
Sitten asunto myyntiin ja vielä isompi haussa Kalasatamasta.
Eikö ole hienoa, kun jokainen työtön on oman onnensa seppä?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sentään ei toimi kuin peruskokkare eli valehtele kirkkain silmin että saanut 18-vuotiaana omalla kovalla työllä vanhan ison porvariasunnon keskustasta.
Näille kun on ominaista häivyttää kokonaan se fakta että ovat saaneet satojen tonnien tai miljoonien alkusysäyksen elämään kun taas valtaosa makselee asuntolainaa pois vielä viisikymppisenä jostain vaatimattomasta töllistä.
Itse en saa akateemisena pätkätyöläisenä edes sitä asuntolainaa. Olen 57v, ollut aina vuokralla vasten tahtoani ja olen sitä siihen asti kunnes kuolen.Paras mitä olen saanut on vuoden määräaikaisuuksia ketjutettuna ihan hyvällä palkalla, mutta se ei pankille kelpaa.
Hyvällä palkalla eli olet saanut melkoisen pesämunan säästöön. Jos sulla on työllistävä ammatti ja säännölliset tulot niin pankit myöntää lainaa. Ei ehkä joku Nordea mutta on niitä muitakin. Minimissään olisit voinut vuosikymmeniä sitten muuttaa asoon, sen verran olisit saanut heittämällä lainaa. Omilla säästöillä et olisi edes ehkä tarvinnut lainaa. Joten vuokralla asuminen on ollut oma valintasi ja siten uhriutuminen turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä että Suomessa halveksitaan sitä että isä osti. Sehän on mahtavaa, autetaan omaa lasta. Aion minäkin ostaa.
Ja moni varmaan ei kehtaa kertoa että on saanut perintöä tai vaikka lottovoiton, tää luterilainen "älä-nauti-mistään, raada-perse-verillä" mentaliteetti on kyllä loistava ja siihen vielä päälle kateus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen melko varma, että vanhemmat yrittää saada tuon holhoukseen, jotta perintö ei ole sieleänä saman tien kun vanhemmista aika jättää.
miks luulet että Archie on ainoa lapsi?Niitä on joku 4 tai 5 sisarusta jakamassa sitä.
Elättääkö isä kaikki aikuisia lapsiaan?
Sitä ihmettelen, että millä nää tällaiset rahoittaa sen jokapäiväisen elämän. Käyvät ravintoloissa, matkoilla, leikkivät rokkistaraa? Laittaako pappa joka kuukausi käyttörahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sentään ei toimi kuin peruskokkare eli valehtele kirkkain silmin että saanut 18-vuotiaana omalla kovalla työllä vanhan ison porvariasunnon keskustasta.
Näille kun on ominaista häivyttää kokonaan se fakta että ovat saaneet satojen tonnien tai miljoonien alkusysäyksen elämään kun taas valtaosa makselee asuntolainaa pois vielä viisikymppisenä jostain vaatimattomasta töllistä.
Eikö Archien isä saa antaa sen ite tienaamia rahoja kenelle se haluaa, kateusdemari?
Eikö vastikkeeton raha passivoikaan, kermaperse?
Hei vammanen, tiedätkö nyt verorahojen ja yksityishenkilön omaisuuden eroa?
Ei puhuttu verorahoista vaan vastikkeettomasta rahasta ja sen passivoivasta vaikutuksesta.
Saanut nollatuloisena kuitenkin rintavan naisen itselleen
EIks hän ajelekin jollain Porche-merkkisellä citymaasturilla?
Artulla on viime vuodelta tuloja Rockfest ainakin sekä Farmi. Hänellä on varmaan yhtiö, johon rahat menee, eikä nostanut sieltä palkkaa tai osinkoja.
En koskaan, ikinä asuisi jossain kalasataman kerrostalossa.
"IS tavoitti Kuosmasen kommentoimaan nollatulojaan.
Sinulla näytti viime vuoden osalta siltä, että ei ollut ansiotuloja laisinkaan. Voitko kertoa, mistä tämä johtuu?
Olen ollut sapattivapaalla noista hommista. Olen ollut vähän luovalla tauolla. Varmaan johtuu siitä."
Vuonna 2022 ... Vainion tienestit olivat 12026 ansiotuloja eikä lainkaan pääomatuloja."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Archien isä saa antaa sen ite tienaamia rahoja kenelle se haluaa, kateusdemari?
Eikö vastikkeeton raha passivoikaan, kermaperse?
Hei vammanen, tiedätkö nyt verorahojen ja yksityishenkilön omaisuuden eroa?
Eikö ne euroissa mitata molemmat.
Jossain luki, että tienasi 3 euroa. Onko se nyt tienannut 2 vai 3?
Vierailija kirjoitti:
Jossain luki, että tienasi 3 euroa. Onko se nyt tienannut 2 vai 3?
Onko sillä relevanssia? Jo pieni proteiinipatukka maksaa nykyään 3,29€
Minun isä antoi minulle kesämökkinsä. Olen sitä kunnostanut ja siinä vois asua talvellakin mutta en viitsi koska se on korvessa meren rannalla liian kaukana kaupungin keskustasta.
Ei mitään pimppi touhui ois?
Ihan vaan kaverin puolesta kyselen..