Hävettää! Sanoin puistossa eräälle äidille VAHINGOSSA olevani tk-lääkäri. :(
Juttelimme kaikenlaista ja tämä äiti kysyi, mitä teen työkseni. Jotenkin yllätyin kysymyksestä, ja suustani lipsahti "olen terveyskeskuslääkäri".
En tajua mistä tuo tuli! Enkä tietenkään voinut korjata virhettä enää, se vasta olisi ollut noloa. :(
Kommentit (1240)
Outoa jos ei muista omaa ammattia. Eri asia jos tietentahtoen itsensä ylentää.
Voi kun Kalevauva tekis tästä ketjusta biisin!!!
Mä laitoin taannoin kaupan parkkipaikalla ostoskasseja kärrystä autoon. Siinä autossa kyyristellessäni kuulin kärryjen äänen, mutta ajattelin jonkun vain kävelevän ohitseni kärryjen kanssa. No, sain kassit laitettua ja olin menossa viemään kärryjä katokseen - ja huomasin kärryjen lähteneen vierimään pitkin kaupan pihaa. Siellä ne viilettivät jo varmaan 10 metrin päässä.
No, normaali ihminen olisi lähtenyt kärryjen perään ja juossut ne kiinni. Ja mitä teen minä? Katson vain kärryjen perään, menen autoon ja käynnistän sen. Joku koputti takaikkunaan, mutta lähdin vain ajamaan pois. Siinä sitten kotimatkalla aloin miettiä, että mitä ihmettä?! Ja kyllä, vuosien univelka täälläkin...
Vierailija kirjoitti:
Olin ottamassa uutta passia joskus nuorempana, ja poliisilaitoksella kyseltiin kaikenlaisia tunnistamistietoja. Kun kysyttiin isäni nimeä, sanoin jostain käsittämättömästä syystä jonkin aivan oudon nimen. En voi ymmärtää miksi tein niin. Tiedän varsin hyvin isäni nimen.
Samassa tilanteessa multa kysyttin, onko hallinnassani yhtään autoa. Jouduin hetken miettimään, että jaa onkohan..
Itse hermostuksissani kerroin opiskelleeni mediatriksi media-assistentin sijaan. Eli potilastietojärjestelmäksi. Illemmalla vasta tajusin miksi työpaikkahaastattelijan ilme oli ollut niin outo.
Eräässä illanvietossa oli entuudestaan tuntemattomia kaverin kavereita. Käteltiin sitten joukolla kaikki läpi, ja yhden tyypin kohdalla sanoin jostain syystä nimekseni yhdistelmän hänen nimestään ja omastani "Maija". Hän esitteli itsensä Terona ja minä Marona. Muille sanoin oikean nimeni.
Työskentelen sairaanhoitajana ikäihmisten parissa. Liian monta kertaa on tullut vahingossa sanottua "lepää rauhassa" kun olen vienyt asukasta päivälevolle. Kerran talutin asukasta ruokasaliin pitkää käytävää pitkin, ja jostain käsittämättömästä syystä huomasin huudahtavani "ja ei muuta kuin valoa kohti vaan reippaasti!"
Olen töissä paikassa jossa tilauksen valmistumisesta ilmoitetaan asiakkaalle myöhemmin tekstiviestillä ja asia kerrotaan tilauksen tekovaiheessa. Erään kerran tein tilausta kiireessä eräälle iäkkäämmälle pariskunnalle, ja sanoin epähuomiossa pariskunnan miehelle, että "teille tulee sitten tästä nämä SEKSIVIESTIT".
Mies ei tainnut onneksi kuulla tai tajuta mitä sanoin, mutta naispuolinen asiakas katsoi kyllä pikkuisen hölmön näköisenä... Itse halusin vain vajota pöydän alle ja kadota näkyvistä. Asiakkaat lähtivät kyllä ulos ilman sen kummempaa kommentointia. Työkavereiden kanssa on juttua myöhemmin kyllä naurettu useasti.
Hyvin on tämä tarina mennyt "läpi" mammoille. Kirjoitin huvikseni tämän aloituksen ja en todella ole tk-lääkäri enkä edes lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tk-lääkäri vai et?
Hälläväli. Täynnä valelääkäreitä anyways.
Leikitään, että esikoiseni on vaikka Viivi Emilia ja nuorempi lapseni Veera Karoliina. Kun kuopus oli sitten kastettu ilmoitin facebookissa, että tyttö sai nimekseen Viivi Emilia :D
Sitten olin soneralla töissä ja tuli paljon soiteltua päivän mittaan. Aloin lopettamaan vahingossa kaikkia siviilipuheluitakin "kiitti hei" lausahdukseen. Hieno kun esim sisko soitti, että tuunko käymään ja kun suljetaan puhelu niin minä "kiitti hei". Toisinaan mtös tavatessani ihmisiä huikkasin lähtiessäni "kiitti hei"
Vierailija kirjoitti:
esim. lääkäri vai ihan muissa ammateissa???
Jos oot esim kokki, niin tuo oli aika outoa...
Ohis raksutus vaan käy.
Säilytän autoani kodin läheisessä yleisessä parkkihallissa. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen hallin portaissa moikannut vastaantulijaa (niinkuin oman talon rapussa ja töissä on tapana). Aina katsovat hieman kummeksuen, jotkut jopa vastaavat!
Olin ostamassa uusia alusvaatteita ystäväni kanssa ja myyjälle mainostin, että aion yllättää mieheni kun ollaan nyt viikko oltu yhdessä. Ihmettelin myyjän erikoista ilmettä sitten ystävälleni kun kaupasta päästiin ulos niin kaverini huomautti, että voi johtua siitä että sanoin, yllättäväni miehen kun ollaan VIIKKO oltu yhdessä, oikeasti oltiin oltu vuosi.
Kerran mäkkärissä kuvittelin tilaavani pirtelöä, vaikka puhuin kokoajan pehmiksestä. Tilasin siis pehmiksen ja kun sain sen, huomautin, että halusin pehmiksen enkä pirtelöä. Myyjä totesi, että se on pehmis. Menin hämilläni pehmiksen kanssa istumaan ja vasta hetken päästä tajusin sanojen menneen sekaisin, vaikka tiesin tasan mitä kumpikin tarkoitti.
Multa kysyttiin neuvolassa, että onko esikoiseni ensimmäinen lapsenlapsi vanhemmilleni.
Mun piti kelata tosi pitkään
Ja olen ainoa lapsi :D
Mulle on jäänyt tästä viestiketjusta trauma. Usein mietin et apua,joskus vielä sanon jollekin että viimeistelen väitöskirjaa. Tämä tulee mieleen kun joku kysyy mitä kuuluu. En siis ole edes jatko-opiskelija 😁
Kaverini heräsi nuorena päiväunilta äitinsä puheluun ja vastasi unenpöpperössä "hammastikku". Kylällä oli siihen aikaan huumehysteriä päällä, vanhempainilloissa varoiteltiin jatkuvasti huumeidenkäytöstä ja kouluilla ravasi huumepoliiseja pitämässä luentoja. Kaverin vanhemmat saivat päähänsä että poikahan käyttää huumeita kun noin omituisia puhuu keskellä päivää ja tutkivat poikaparan reput ja huoneen vielä pitkän aikaa tuon jälkeen :)
Siis avaaja ei ole lääkäri, mutta sanoi vahingossa olevansa? Palstamammain typeryys saa uusia ulottuvuuksia! Siis miten retardi pitää olla, että tuollaisen erheen tekee? :D
Naisten äly ja osaaminen :D
Minäkin sanon tungetteleville ihmisille olevani everstiluutnantti.
Heti olettavat, että olen typerys ja jättävät rauhaan.
Asun heti hissin viereisessä asunnossa, ja eilen neljästi survoin avainta lukkoon lopulta jo kiroillen että miksen pääse asuntooni, kunnes tajusin vilkaista postiluukusta nimeä ja totesin että olenkin kakkos-, enkä kolmoskerroksessa... Anteeks alakerran pappa, toivottavasti et soittanu poliiseja :D