Hävettää! Sanoin puistossa eräälle äidille VAHINGOSSA olevani tk-lääkäri. :(
Juttelimme kaikenlaista ja tämä äiti kysyi, mitä teen työkseni. Jotenkin yllätyin kysymyksestä, ja suustani lipsahti "olen terveyskeskuslääkäri".
En tajua mistä tuo tuli! Enkä tietenkään voinut korjata virhettä enää, se vasta olisi ollut noloa. :(
Kommentit (1235)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2011 klo 12:06"]
ap
[/quote]
no, sit mä tajuun sun nolostumisen. Ehkä susta vielä tulee...ehkä se oli toiveajatteluasi. :) sellasta sattuu....lukuhommiin sitten vaan.
Mun piti yhtenä aamuna muistuttaa 8-vuotiasta poikaani laittamaan pitkähihainen päälle. Jostain kumman syystä sanoin: Rakas Jumala, laita pitkähihainen päälle!"
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:45"]Kaverilla oli pieni vauva. Hän lähti sitten omaa aikaa viettämään ostoksille. Meni autolla kaupungille. Meni sitten kotiin linja-autolla ja huomasi auton jääneen kaupungille vasta kun mies oli avaimia vailla.
[/quote]
Jäikö ne avaimetkin sinne autoon?
Mulle näitä sattuu kans... :/ mulka on siis itsellä add jonka vuoksi sanat sekottuu usein ja ajatukset sekottuu sanoihin ja nuuta vastaavaa enkä heti huomaa olla korjaamassa tai sitten tajuan asian vasta liian myöhään.
Trollaajat ovat sosiopaatteja ja luulenpa, että jos vuosia keksii av:lle tarinoita, alkaa niihin uskoa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2011 klo 23:43"]
Joskus kauan sitten parikymppisenä kävin Ruotsissa risteilyllä. Tukholmassa ajattelin käväistä paikallisessa Alkossa katselemassa viinivalikoimaa ja kysyin joltain vastaantulijalta huonolla ruotsillani "anteeksi, mutta missä on lähin Aktiebolaget?"...
[/quote]
Mikä tässä on hauskaa? Eikö se ole alko ruottiksi?
[/quote]
Ruotsiksi alko on Systembolaget. Aktiebolaget on osakeyhtiö.
Joo nää on tosi omituisia tilanteita. Kerran yhen asiakkaan kanssa kun juteltiin niin lopputulos oli se että mulla on mua 18 vuotta nuorempi pikkusisko, 2-vuotias. Todellisuudessa mulla on vaan 3 vuotta vanhempi isosisko. :D En todella tiedä miten se tilanne pääty siihen enkä enää päässy korjaamaan sitä. Olen parturi-kampaaja ja tää kyseinen asiakas kävi mulla n.4 viikon välein ja tän jutun jäljeen yritin aina pitää jutut tosi pintapuolisina et ei vahingoskaa jutut lipsuis perhesuhteisiin. Se oli tosi harmi kun tykkäsin tästä asiakkaasta tosi paljon ja ennen tätä juteltiin ihan kaikesta!
Varsinkin viimeinen toimeni ei ollut kovin vaativa, lähinnä sellaista aika mekaanista asiakaspalvelua enimmäkseen. Töissä tuli siis usein oltua aikalailla omissa ajatuksissa ja joskus se toiminta jäi vähän päälle. Saatoin siis toistella samoja fraaseja esimerkiksi mentyäni töiden jälkeen kauppaan.
Jos esimerkiksi tarkoituksenani oli kysyä myyjältä missä on tuote x, saatoin aloittaa puheen "hei voisinko auttaa" ja kassalla saatoin sanoa "tuleeko muuta". Ja aika usein huomasin myös hyllyjen välissä tervehtiväni muita asiakkaita, koska olin töissä hokenut kaikille myymälässä liikkuville heitä tai päiväätä. Sain aika ihmetteleviä katseita... :)
Mä inhoan hampurilaisravintoloiden autokaistoja, mutta kerran taas erehdyin sellaiseen menemään. Olin ihan paineessa, kun mä en vaan tykkää puhua siihen laitteeseen. En saa mitään selvää ja mietin miten lujaa siihen pitää huutaa jne. No mun piti tilata 2 tuplajuustohampurilaista, mutta tietenkin sitten kun sieltä tyttö kysyi, että mitä saisi olla, vastasin "kaksi juplatuustoa". Äh, olisin halunnut kurvata pois paikalta samantien.
sukulaisporukalla ja kärsin päänsärystä. Eräs sukulaiseni mies sitten sanoi,että voi hieroa kun kerran on ammatiltaankin hieroja. No,hän sitten hieroi päänahkaa ja kipu tuntui helpottavan. Pyysin sitten vielä,että "hieroisitko vielä alapäästä?"... Vaikka siis tarkoitin pään alaosaa...
hukkaamaan auton kaupan parkkipaikalle. Ajan yleensä tiettyyn osaan parkkialuetta, mutta sillä puolella ei ollut tilaa. Kun tulin kaupasta, pyörin ihan hepulissa kärryn kanssa ympäriinsä, ennen kuin älysin että auto on toisella puolella kauppaa... Eli täytyi mennä takaisin kauppaan ja toisista ovista ulos!
Toisen kerran oltiin vaihdettu autoa, ja kun tulin kaupasta ulos, en kuollaksenikaan muistanut, millaisella autolla olin tullut. Täytyi soittaa miehelleni, että millainen se meidän auto onkaan...
Ainoan kerran kun poliisi pysäytti ja puhallutti, en muistanut miten auton ikkunan saa auki ja täytyi avata ovi. Eikä ollut promilleja!
Miehelleni olen joskus syntymäpäivänään sanonut, että sen on helppo laskea ikänsä kun täyttää aina tasavuosia :DD
Ihan jatkuvasti käsken lämmittää jotain pesukoneessa kun tarkoitan mikroa, tai hakea jäätelöä vaatehuoneesta tai antamaan koiralle kahvia jne.
Näitä riittää :)
antanut rahan kuskille ja sen sijaan, että olisi sanonut minne on menossa hän sanoi reippaasti "Jyrki täällä hei" :D
Ystävällinen nainen sanoi minulle, että "hei, teiltä tais tippua tämä". Minä otin hanskan ja sanoin, että "anteeksi".
Sanan möläytettyä tajusin sanoneeni väärän sanan ja korjasin, että "eikun kiitos".
Ei paha moka, mutta silti ihmetytti miksi suusta tuli ulos väärä sana.
Mulla oi työkaveri joka ei koskaan muistanut millä oli tullut töihin. Eli toisinaan miehensä toi hänet, joskus hän tuli polkupyörällä ja joskus autolla.
Useamman kerran hän joutui palaamaan työpaikan parkkipaikalle hakemaan autoa tai pyöräänsä...
joka saattaa sanoa monta kertaa "hei" tai "moi" yhden päivän aikana. Aamulla tulee töihin ja sanoo kaikille huomenta ja sitten päivän mittaan sanoo joka kerta moi, kun törmää käytävällä minuun. Outoa.
Itse olen kerran pienessä putiikissa leveästi hymyillen tervehtinyt ystävällisen ja jotenkin tutun näköistä naista, kunnes myyjän ja hänen seurassaan olleen asiakkaan ällistyneet ilmeet nähtyäni tajusin tervehtineeni iloisesti omaa peilikuvaani...
kavahdin ja pelästyin, kun näin mielestäni ihan oudon (peikon) näköisen ihmisen. Sitten tajusinkin että se oli peilukuvani joka heijastui näyteikkunasta :-/
ja jäin pois päärautatieasemalla. Kun junan ovet avautuivat ja astuin ulos, sanoin "Kiitos hei".
Maksaessani käteisellä kaupassa olen ottanut kynän käteeni ja sanonut "pankin puolelle".
Kerran asiakaspalvelussa mun piti sanoa kiitos tai kiitti, joten sanoin "kiitto".
Mulla tulee usein kanssa tuo. Mutta nykyään sanon reippaalla ääneellä Kitoooos. Selvittiin siitä ongelmasta.
=)
Joskus nuorena (ja nättinä) kun menin hämilleni saatoin vastata ihan mitä sattuu. Monesti kun nimeäni kysyttiin niin olin Pirkko. Enkä siis todellakaan ollut harjoitellut että esittelisin itseni aina Pirkoksi, mutta se vain jäi päälle.
Miehellenikin olin sanonut nimeni Pirkoksi, mutta kuten arvata saattaa, hän tietää jo oikean nimeni =D
Joskus yläasteella tulin biologian tunnille myöhässä koska minulta poistettiin viisaudenhammas. No minähän en pystynyt puumaan kunnolla ja valtuutin kaverini kertomaan että mitä minulle siellä tehtiin. No kaveri sanoi vahingossa, että minulta otettiin poskeen kun kirjoittamassani lapussa luki: Poski on puuduksissa kun viisaudenhammas poistettiin. Ei nolottanut ei.. =D
Eikö löydy lisää tarinoita? Upea ketju, luin pari päivää, nauroin paljon!