Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OULU minne muuttaa?

Vierailija
06.11.2024 |

Mikä olisi hyvä asuinalue Oulussa? Tai onko tiettyjä asuinalueita mitä kannattaa välttää?

Etsinnässä lapsiperheelle sopiva asuinalue? Onko keskusta turvallinen ja rauhallinen vai joku kauempi? Ei autoa, joten alle 5 km keskustasta mielellään. 

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastelli, Karjasilta, Raksila, Heinäpää, Myllytulli ja Peltola nyt tulee mieleen hyvinä alueina. Osa alueista on tosin Oulun kalleimpia. Myös parjatussa Toppilassa on parempia alueita, Meri-Toppilaa sietää välttää, mutta esimerkiksi puu-Toppila on ihan kiva alue.

Rajakylä, Meri-Toppila, iso osa Tuirasta ja Kaukovainio ei ole mitään lapsiystävällisiä paikkoja.

Vierailija
22/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veri-Toppila on mukavaa seutua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äimärautio on mukava asuinpaikka.

Vierailija
24/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan Tuiraa haukutaan. Yleensä sellaiset jotka ei ole siellä käynytkään. Länsi-Tuirassa hyvä asustella. Lyhyt matka keskustaan, nättiä aluetta kesällä. Linja-autolla pääsee Tuirasta liikkumaan melkeinpä minne vaan. 

Itse lapsettomana osaa sanoa onko sitten paras lapsiperheelle. Moni lapsiperhe haluaa omakotitaloalueille joista sitten kuskataan penskoja kouluun ja harrastuksiin. 

Vierailija
25/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsohan se reslakuja 5. Edullinen ja siisti. Hyvä alue lapsiperheille.

Vierailija
26/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppilansaari / Toppilansalmi myös kivaa kerrostaloaluetta, 4-5 km keskustasta.

Vierailija
27/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan Tuiraa haukutaan. Yleensä sellaiset jotka ei ole siellä käynytkään. Länsi-Tuirassa hyvä asustella. Lyhyt matka keskustaan, nättiä aluetta kesällä. Linja-autolla pääsee Tuirasta liikkumaan melkeinpä minne vaan. 

Itse lapsettomana osaa sanoa onko sitten paras lapsiperheelle. Moni lapsiperhe haluaa omakotitaloalueille joista sitten kuskataan penskoja kouluun ja harrastuksiin. 

Olin 2002-2017 kiinteistöhuollossa töissä, suurin osa kohteista Tuirassa. En todellakaan suosittele sitä aluetta edes pahimmalle vihamiehelle.

Vierailija
28/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tarkoitus muuttaa kerrostaloon, omakotitaloon vai rivariin? Oma, vuokra vai aso? Budjetti? 

Nyt alkuun vuokra tai aso, myöhemmin sitten omistusasunto, kunhan ollaan itse kunnolla ensin tutustuttu kaupunkiin.

Nyt pitäisi vaan parin Oulu vierailun pohjalta osata päättää asuinalue, jonne muutetaan. Työn perässä muutto. 

Vierailija
29/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaukovainio on myös poissuljettu

En oikein ymmärrä Kaketsun mollaamista. Itse ostin osakkeen täältä parikymmentä vuotta sitten, ja en ole katunut .

( jos ostaisin vielä asunnon , hankkisin sen edelleen Kaukovainiolla ).

Kolme kilometriä marketeille, menee vaikka kävellen,  Lidil, s Marketti ja apteekki.  Hyvät kulkuyhteydet yliopistolle.

Kuppiloita alueella ei ole, mutten niitä kaipaakaan.

Kaukovainiolla on ehkä yksi tai kaksi kerrostaloa jossa sattuu ja tapahtuu. 

Itselläni ei ole noissa piireissä ystäviä, joten ne on heidän välisiä asioita.

Meidän talossa asuu vanhempaa väkeä, joten elo on kuin huopatossutehtaassa.

Alueella on omakoti-, rivitalo- ja kerrostalo asumista. 90250.

Asuminen on pitkälti omista tavoista kiinni.

Vierailija
30/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 2002-2017 kiinteistöhuollossa töissä, suurin osa kohteista Tuirassa. En todellakaan suosittele sitä aluetta edes pahimmalle vihamiehelle.

Olen asunut Tuirassa ja Kaukovainiolla, siis alueilla joita mollataan. Tykkäsin molemmista alueista.

Minusta tuntuu, että alueiden asukkaat pitävät itse yllä huonoa mainetta, jotta alueelle ei muuttaisi juppi ihmisiä.

Rakennuskanta on vuosilta, jolloin huoneella ja asunnoilla oli vielä kokoa, ei komero kopperoita , niinkuin nykyiset uudet asunnot.

Ja puhun nyt omistusasunnosta, vuokrataloista minulla ei ole kokemusta.

Vierailija
31/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivälinkangas, ääni täältäkin. Kivoja, tilavia asuntoja. 

Vierailija
32/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkilänkangas, Saarela, Hiukkavaara, Herukka-Pateniemenranta, Jylkynkangas hyviä

Meri-Toppila nykyään on vanhaa ikävänsurkeaa mainettaan huomattavasti parempi paikka, joitain ongelmataloja alueella on

Vierailija
33/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuira on iso alue ja valinnanvaraa riittää. Kalliista osakkeesta aina halvimpaan vuokrayksiöön.

Itä-Tuira joen rannalla on kivaa aluetta, uusia asuntoja myös tarjolla.

Vierailija
34/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuirasta tiedän vain, että siellä oli 60- ja/tai 70-luvulla bensa-asema, ilmeisesti Esso. Ajeltiin kesäisin Oulun kautta eteenpäin.

Vierailija
37/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksila. Marketit, liikuntapaikat ja julkinen liikenne lähellä. Kaupungin lähellä mutta rauhallinen paikka ja kauniita vanhoja puutaloja ympäristössä.

Vierailija
38/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun keskusta ei ole kovin hyvä asuinalue kellekään. Itse en esimerkiksi oululaisena asuisi ikinä keskustassa.

Jos ap ei omista autoa, kannattaa harkita jotain keskustan lähellä olevaa aluetta, kuten Intiö, Peltola, Höyhtyä, Karjasilta, Nokela, Lyötty tai Värttö.

Vierailija
39/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppilassa asuntomessualue?

Vierailija
40/116 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulujoen pohjoispuolella kaikki on lähtökohtaisesti huonompaa, vaikka poikkeuksia toki on.