Oletko koskaan ollut työhaastattelussa, jossa haastattelija ei tee muistiinpanoja?
Olin tänään haastattelussa, johon olin valmistautunut hyvin, mutta huomasin ettei haastattelija tehnyt ollenkaan muistiinpanoja kun haastatteli minua. Te jotka olette olleet useammassa haastattelussa, eikö muistiinpanot kuulu asiaan?
Kommentit (24)
tatuointisi ja lävistyksesi kertoivat jo kaiken sinun takia ei kannata paperia ja kynää käyttää
Olen rekrytoinut paljon ihmisiä, ihan suorittavia tuntityöntekijöitä ja kuukausipalkkaisia toimihenkilöitä, kokoluokassa pörssiyhtiö.
En tee muistiinpanoja. Haastattelun jälkeen kirjaan joko plussan, neutraalin tai miinuksen.
Tärkeintä ei ole ne työnhakijan etukäteen harjoittelemat mallivastaukset, vaan se kokonaisfiilis mikä tyypistä tulee. Haastatteluun kutsutuista jokainen on koulutukseltaan ja kokemukseltaan riittävän pätevä työhön, teoriassa.
En mä kutsu haastatteluun sellaisia, joilla ei ole minkäänlaista pohjaa työhön, mutta haastattelussa häikäisee niin ihanasti että saman tien lyödään kättä päälle 🤣
Sen ihmisestä jääneen fiiliksen voi tiivistää noihin kolmeen edellä mainittuun vaihtoehtoon. Positiivisen merkinnän saaneista sitten valitsen hänet, kenet palkataan.
M42
Vierailija kirjoitti:
Yleensä jutellaan tunnin niitä-näitä ja lopuksi kätellään ja toivotetaan tervetulleeksi töihin seuraavana aamuna klo 7
Meille ei palkata työttömiä, vaan muualla töissä olevia. Heillä on yleensä 4vk irtisanoutumisaika, eli eivät pääse huomenna klo 7 tulemaan.
Yleensä jutellaan tunnin niitä-näitä ja lopuksi kätellään ja toivotetaan tervetulleeksi töihin seuraavana aamuna klo 7