Hallmarkin jouluelokuvat näkyy jo alkaneen
Taas saa töllätä 2vpäivässä, jos menee kuten viime vuonna. Noihin jää omituisesti koukkuun. Niissä kaikissa on yleensä sama juonikin, äiditön nainen muuttaa pikkukaupunkiin. Miksihän niiltä on aina äiti kuollut.
Friiltä näkyy tulevan nyt. Tässäkin luultavasti sama juoni, en tiedä. 😂
Kommentit (47)
Jep, aina sama juoni joka menee suunnilleen näin: kiireinen suuressa kaupungissa asuva uranainen palaa joulun ajaksi pieneen kotikaupunkiinsa, jolla on joku hurmaava nimi ja jossa jokainen ovi on koristettu havukranssilla, joulukuusia on ympäri kaupungin keskustaa ja jouluvaloja aseteltu nätisti joka räystäälle. Nainen vannoo aluksi viettävänsä kylässä vain mahdollisimman lyhyen aikaa ja saa jatkuvasti puheluita pomolta joka pyytelee palaamaan kaupunkiin. Nainen törmää high schoolin aikaiseen muruunsa, josta on tullut hämmästyttävän komea, ja joka pyörittää tunnelmallista kahvilaa, josta saa maailman parasta kaakaota. Tässä kohtaa esiin astuu elokuvan pahis: jättimäisen firman pomo haluaa raivata koko kaupungin matalaksi ja rakentaa tilalle moderneja asuntoja rikkaiden lomakodeiksi. Uranainen käyttää työssään opittuja taitoja ja alkaa high school sweetheartin kanssa suunnittelemaan kaupungin pelastamista. Tilanne näyttää ensin pahalta, mutta lopulta kaupunki on kuitenkin pelastettu ja jopa rakennusfirman pomo on löytänyt sydämeensä joulun merkityksen. Lopussa kaupungin keskustassa on suuri joulujuhla jossa sytytetään valot suureen joulukuuseen, tarjoillaan high school sweetheartin kahvilan maailman parasta kaakaota jota ihmiset ovat tulleet kaukaakin maistamaan, ja lapset juoksentelevat lumisateessa heitellen lumipalloja nauraen. Jossain suuren joulukuusen takana uranainen ja high school sweetheart vaihtavat suudelman, jota ollaan odotettu koko elokuvan ajan, mutta jota ei ole tapahtunut väärinkäsitysten takia. Lopuksi uranainen tajuaa, ettei halua palata kaupunkiin, vaan jäädä kotipaikkakunnalleen pyörittämään kahvilaa ja tekemään muita jouluisia juttuja.
Näinhän ne yleensä menee:D
Näissä on aina samat näyttelijätkin pyörimässä, mutta ei se haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Heti telkkari päälle ja aloin katsomaan.
😊👍
Vierailija kirjoitti:
Jep, aina sama juoni joka menee suunnilleen näin: kiireinen suuressa kaupungissa asuva uranainen palaa joulun ajaksi pieneen kotikaupunkiinsa, jolla on joku hurmaava nimi ja jossa jokainen ovi on koristettu havukranssilla, joulukuusia on ympäri kaupungin keskustaa ja jouluvaloja aseteltu nätisti joka räystäälle. Nainen vannoo aluksi viettävänsä kylässä vain mahdollisimman lyhyen aikaa ja saa jatkuvasti puheluita pomolta joka pyytelee palaamaan kaupunkiin. Nainen törmää high schoolin aikaiseen muruunsa, josta on tullut hämmästyttävän komea, ja joka pyörittää tunnelmallista kahvilaa, josta saa maailman parasta kaakaota. Tässä kohtaa esiin astuu elokuvan pahis: jättimäisen firman pomo haluaa raivata koko kaupungin matalaksi ja rakentaa tilalle moderneja asuntoja rikkaiden lomakodeiksi. Uranainen käyttää työssään opittuja taitoja ja alkaa high school sweetheartin kanssa suunnittelemaan kaupungin pelastamista. Tilanne näyttää ensin pahalta, mutta lopulta
Niin, ja mitään suukkosia kiihkeämpää ei tapahdu. Ja parin viikon tuntemisella jo kositaan. 😬
Täytyy sanoa, että itse vaan luen mieluummin vanhoja kunnon harlekiinejä, kun haluan aivot narikkaan. Niissä sentään on vähän säpinääkin.
Vierailija kirjoitti:
Mua on aina ihmetyttänyt miksi ihmiset kattoo näitä? Näistähän puuttuu täysin kaikki jännite pääparin väliltä. Dialogi on tylsää.
Mikä juttu noissa on? Onko se se pikkukaupunki meininki, joulufiilis ja yletön positiivisuus vai mikä?
Osalla varmaan se, että niin raskaita ja epävarmoja aikoja on eletty ja eletään niin tuollainen todellisuuspako tekee hyvää. Noista elokuvista ei voi järkyttyä eikä ahdistua. Ellei sitten järkyty just siitä siirappisuudesta ja ennalta-arvattavuudesta ja naivista juonesta.
Mä oon nähnyt äitini katsovan noita. Vielä Netflixistäkin niitä katselee.
Itse en jaksaisi katsoa noita pidemmin.
Samalla voi neuloa. Ei putoa silmukat puikolta eikä katsoja juonesta. Täydellistä.
Viime vuonna katsoin kauhukonkarin leffan Thanksgiving. Siinä katsellessani sitä mä havahduin, että yksi niistä näyttelijöistä on yhdestä halpisjoululeffasta, jonka olin nähnyt ennen tuota brutaalista kauhuleffaa.
Ei hitsi miten mä voin muistaa halpisjoululeffan näyttelijän 😂
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei näy Frii 😭
Katsomosta näkee ilmaiseksi Hallmarkin jouluelokuvia.
En pysty katsomaan niitä, sori. Niin siirappisia ja naiiveja. Pitäisi olla oksennuspussi vieressä kun niitä katsoo. Viime vuonna yritin, mutta sain katsottua aina n. 10 min. Enkä ole hirveä ihminen, enkä edes kauhean kyyninen, mutta toivoisin katsomaltani elokuvalta edes hieman realismia...
Vierailija kirjoitti:
Taalla USA:ssa Hallmark-kanava nayttaa noita vuorokaudet lapeensa. Juonihan on noissa aina sama: simpsakka elamassa pettynyt city-sinkku muuttaa maalle, kohtaa halkoja hakkaavan salskean paikallisen, sitten vahan ihastutaan, seuraa vaarinkasityksia ja draamaa ja sitten on joulu ja kaikki paattyy onnellisesti. Syksylla Hallmark nayttaa vastaavia elokuvia jotka sijoittuvat maalle pittoreskiin ruska-aikaan ja paattyvat tietty kiitospaivaan. Ja sitten on lopputalven Valentine's Day -leffat.
Tuo voisi olla ihan mukavaa välillä. Vaihtelua kaikelle synkälle, jota on ympärillä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
En pysty katsomaan niitä, sori. Niin siirappisia ja naiiveja. Pitäisi olla oksennuspussi vieressä kun niitä katsoo. Viime vuonna yritin, mutta sain katsottua aina n. 10 min. Enkä ole hirveä ihminen, enkä edes kauhean kyyninen, mutta toivoisin katsomaltani elokuvalta edes hieman realismia...
Tarkoituksena on unohtaa pieneksi hetkeksi ikävä ja harmaa todellisuus. Sen takia niitä katsotaan.
Toi taitaa selittää miksi nykyään elokuvateattereihin tulee päänsääntöisesti toiminta- tai kauhujouluelokuvia.
Niin kuin Violent Night , Terrifier 3, Rare Exports, Theres Something in the Barn, Red One...
Minä tein huvikseni viime vuonna oman bingon noista kyseisissä leffoissa esiintyvistä keskeisimmistä asioista. Sitä täytellen oli sitten ihan hauskaa katsella tuota hömppää.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että itse vaan luen mieluummin vanhoja kunnon harlekiinejä, kun haluan aivot narikkaan. Niissä sentään on vähän säpinääkin.
Säpinä on yliarvostettua. Ihminen tarvitsee rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna katsoin kauhukonkarin leffan Thanksgiving. Siinä katsellessani sitä mä havahduin, että yksi niistä näyttelijöistä on yhdestä halpisjoululeffasta, jonka olin nähnyt ennen tuota brutaalista kauhuleffaa.
Ei hitsi miten mä voin muistaa halpisjoululeffan näyttelijän 😂
Samaa sarjaa kauhuelokuvat on. Niissäkin yleensä sama juonikuvio toistuu, ja näyttelijät on juuri näitä kuin hallmark-elluissakin, tv-näyttelijöitä.
En ees tiedä mihin jotain hollywoodin isoja staroja tarvitaan, yleensä kaikki elokuvat on huonoja, joissa on joku filmitähti ja kallis budjetti. Kyllä minä liputan enemmän näitä tusinaelokuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei näy Frii 😭
Katsomosta näkee ilmaiseksi Hallmarkin jouluelokuvia.
Joulun avain - Unlocking Christmas 2020 nyt esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jep, aina sama juoni joka menee suunnilleen näin: kiireinen suuressa kaupungissa asuva uranainen palaa joulun ajaksi pieneen kotikaupunkiinsa, jolla on joku hurmaava nimi ja jossa jokainen ovi on koristettu havukranssilla, joulukuusia on ympäri kaupungin keskustaa ja jouluvaloja aseteltu nätisti joka räystäälle. Nainen vannoo aluksi viettävänsä kylässä vain mahdollisimman lyhyen aikaa ja saa jatkuvasti puheluita pomolta joka pyytelee palaamaan kaupunkiin. Nainen törmää high schoolin aikaiseen muruunsa, josta on tullut hämmästyttävän komea, ja joka pyörittää tunnelmallista kahvilaa, josta saa maailman parasta kaakaota. Tässä kohtaa esiin astuu elokuvan pahis: jättimäisen firman pomo haluaa raivata koko kaupungin matalaksi ja rakentaa tilalle moderneja asuntoja rikkaiden lomakodeiksi. Uranainen käyttää työssään opittuja taitoja ja alkaa high school sweetheartin kanssa suunnittelemaan kaupungin pelastamista. Tilanne näyttää ensin pahalta, mutta lopulta
Ei ole kaikissa tuollainen juoni. Juuri katsoin ei jouluelokuvan Hallmarkilta, jossa oli rakkaustarina ja matkustettiin ulkomaille. :D
Kiitos vinkistä. Heti telkkari päälle ja aloin katsomaan.