Mitä Selänne oikein tarkoittaa twiitillään?
"Kaikki rakkaat suomalaiset tvitter ystävät, Amerikan kansa on puhunut jos olisin yksi teistä ,niin katsoisin peiliin ja kysyisin onko minua huijattu ?"
Tarkoittaako tuo sitä, että hän ei ole suomalainen? "Jos olisin yksi teistä" eli hän ei omasta mielestään ole suomalainen, vai? Vai tarkoittaako tuo sitä, jos hän olisi "Amerikan kansaa", hän katsoisi peliiin ja miettisi, onko hän (siis Selännettä) huijattu?
Kumpikaan vaihtoehto ei kuulosta kovin hyvältä. Joko hän katsoo olevansa amerikkalainen ja olevansa oikeutettu neuvomaan suomalaisia tai sitten hän arvelee tulleensa huijatuksi.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Voihan aivotäräys mikä tollo toi teemunalle onkaan. Ja sirpale, siinäpä vasta tyhjäpää...nää turhantärkeet täysin turhat tärkkelyspallerot on vielä menneet lisääntymään keskenään. Ja ties kuinka monta randomhoroakin nallukka on elostellessaan pökkinyt tiineeksi tsirpukan sisustaessa kodinhoitohuonettaan.
Eiköhän siellä ole vähän muutakin geenipoolia hyödynnetty. Ja hyvä niin, Teemu ei vaikuta kovin terävältä tyypiltä. Sirpa taas on niin hellan ja nyrkin välissä, ettei enää edes lähtisi pois vaikka mahdollisuus tulisi. Säälittäviä ihmisiä, mutta it takes all sorts jne.
Tosi huono englanti hänellä. Ja näköjään myös suomen kielen kanssa suuria haasteita. Ellei sitten ole jo ihan ajattelun tasolla ne ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
No milloinka hän on kirjoittanut mitään järkevää.
Joo. Uutisoikaa jatkossa,jos se kirjoittaa jotain järkevää.
turhaa huomiota hakee mokoma julkkistyrkky hasbeen.
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuo nyt ihan selvä juttu. Paitsi ehkä apukoululaisille?
USA:ssa enemmistö kannatti Trumpia, mutta Suomessa suomalainen media on onnistunut aivopesemään kansan niin että kyselyiden mukaan liki kaikki suomalaiset kannattivat Harrisia.
Minut ainakin "aivopesi" ihan itse herra Trump puheillaan ja käyttäytymisellään. Pitäisikö nyt muuttaa mielipidettä kun USA:n enemmistö on ************teja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USA:ssa enemmistö kannatti Trumpia, mutta Suomessa suomalainen media on onnistunut aivopesemään kansan niin että kyselyiden mukaan liki kaikki suomalaiset kannattivat Harrisia.
Kyllähän valtaosa jopa persuista kannatti Harrisia. Ei se mitään huijausta ollut, kyselyitä on tehty ja vastauksia saatu. Suomalaisilla vaan ei ollut äänioikeutta, joten se ei näy tuloksissa, mutta luulen että kaikki tämän kyllä tiesivät
Juujuu, nyt lähes kaikki persutkin Harrisia kannattivat...
Teemu on kylla iin uber-kallu, ja Sirpa kylkeen. Rebublikaanipariskunta aika natisti, tykkaan. Hienoja ihmisia mun mun mielesta. Teemu pisti lattya hakkiin pitkaan ja Sirpa sen sijaan sylkas ylos useita kertoja.
Esimerkillisia kansalaisia.
Vierailija kirjoitti:
No tietty sita kun suomen media vaan kopioi usan demokraattimedia uutisoinnin. Eli suomalaisia huijataan tai ainakin hyyyyvin yksipuolinen ja valheelinenkin uutisointi. Ei ole kerrottu todellisia trumpin saavutuksia ollenkaan. Vain mustamaalausta
ja mieti kuka muu saman kohteena. Esim Musk joutui samaan myllyyn kun kannattaa sananvapautta ja vastustaa wokea.
Sun muskis levittää siellä x:ssään venäjän propagandaa ja on pilkannut zelenskyä. Ihan omalla sivullaan.
Mielestäni tästä ei ole Suomen mediassa kirjoitettu pikemminkin tarpeeksi!
Teemun filosofia ei aina avaudu heti. Vaatii lukijaltaankin vähän aivovoimistelua.
Itse olen postuumisti vasta nyt oppinut arvostamaan joitakin hienoimpia Matti Nykäsen aforismeja. Kuten tämä "Elämä on ihmisen hienointa aikaa". Mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut ainakin "aivopesi" ihan itse herra Trump puheillaan ja käyttäytymisellään. Pitäisikö nyt muuttaa mielipidettä kun USA:n enemmistö on ************teja?
Niin. Eihän toi muuta kertonut kuin,että suurin osa suomalaisista ei ollut trunpin puolella. Ei me olla jenkkejä. Mitään ei tullut todistettua,eikä tarvitse mennä peilin eteen.
Vierailija kirjoitti:
Aina ajattelin että sen naama on epämuodostunut enkä ikinä tajunnut sen hypeä. Näköjään se on sisältäkin tosi outo.
Yllättäen mennään ulkonäön arvosteluun siellä vasemmalla. Kehorauha olla pitää, mutta nassua kelpaakin sitten arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äijä, jonka täsmälleen ainoa osaaminen missään on se, että se on osannut tökkiä tikulla muovilätkää. Lienee ihan totaalisen yksi lysti, mitä tuo riemuidiootti tarkoittaa jollain sekopäisellä twiitillään.
Kiekko kumia eikä muovia.
Ai perhana. Anteeksi. Se tosiaan muuttaakin selänteen oikeaksi ajatusten Tonavaksi.
Vierailija kirjoitti:
ihmettelen myös miksi puhuu twitteristä, eikös se ole X nykyään ja Elon Trumpin kaveri.
Eikä edes Twitteristä vaan tvitteristä. Myötähäpeä.
Tarkoittaa sitä, että ei ole mikään järjen jättiläinen.
Teemu tarkoittaa, että häntä huijattiin äänestää sairasta miestä.
Trumpin maksa on mennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ajattelin että sen naama on epämuodostunut enkä ikinä tajunnut sen hypeä. Näköjään se on sisältäkin tosi outo.
Yllättäen mennään ulkonäön arvosteluun siellä vasemmalla. Kehorauha olla pitää, mutta nassua kelpaakin sitten arvostella.
Tämä. Mä en voi enää ikinä äänestää vasemmistoa kun ne käyttäytyy jatkuvasti niin ala-avoisesti. Kuin räkänokkaset koulukiusaajat!
Selänteen twiitti oli ihan selvää suomen kieltä ja ainakin minä ymmärsin sen ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miten suomalaisia olisi huijattu Amerikan vaaleissa?
Jos olisin Teemu, katsoisin peiliin ja miettisin, kannattaako twiitata mitään.
Tätä minäkin jäin pohtimaan, että mitäs me voidaan Amerikan vaaleille, kun ei edes äänestetä siellä? Erittäin outo ja tyhmä twiitti Teemulta, onko joku suomalainen syönyt Teemun eväät vai mikä miestä riivaa ja kenen tässä nyt pitää katsoa peiliin, minunko joka ei pysty mitenkään tuollaiseen vaikuttamaan. Enkä koe tarvettakaan antaa "neuvoja" tuon maan kansalaisille mm. peiliin katsomisen tyyppisesti. Ehkäpä jääkiekon jahtaaminen jotenkin tekee ihmisestä sellaisen, että voi neuvoa muunkin maan asukkaita kaikessa.
Minä en ole niin tyhmä kuin näemmä Teemu on, että uskon vain yhden asian ajajia ja uutisointia, vaan osaa ihan itse muodostaa näkemyksiä (ja jopa lukea niitä tekstejä puolueettomasti ilman, että minulla on itselläni joku aate taottu aivoihin). Olen mielenkiinnolla seurannut sitä, että voiko Harris enää voittaa Trumpia kuin pääsi kelkkaan mukaan liian myöhään ja myös sitä olen aina ihmetellyt, että oli sitten demokraatti tai republikaani, niin miksi ihmeessä tuollaiset vanhuudenhöperöt äijät edes voi olla ehdokkaana? Mutta tuolla ilmeisesti voi olla ja ihmiset jopa äänestävät heitä.
Mitä väliä, mitä kirjoittaa tiimissä? Hän on jääkiekkoilija. Jos hän olisi poliitikko, filosofi tai vaikka lääkäri, asia olisi toinen.
Kun Trump aiheuttaa kolmannen maailmansodan päästämällä mitä sylki suuhun tuo, siinä on sentään se ilo että voi jollekkin Selänteelle twiitata että menikö nappiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun Trump aiheuttaa kolmannen maailmansodan päästämällä mitä sylki suuhun tuo, siinä on sentään se ilo että voi jollekkin Selänteelle twiitata että menikö nappiin.
Harris se suurempi riski oli
Kiekko kumia eikä muovia.