41 v. ja kuukautiset myöhässä. Kumpi todennäköisempi, raskaus vai ei vaihdevuodet?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ootko saanu parrua?
Olen toki. Ei kai tässä muuten kyselisi. Ap
Miksi et käytä ehkäisyä?????????
Itse tulin raskaaksi 41 v ja menkat loppui vasta 54 v.
Hmm. Niin, mikä ihme voisikaan olla syy siihen että nainen ei käytä ehkäisyä? 🤔 En kyllä kerta kaikkiaan keksi.
Vain yksi sana, ja se sana on kuuminta shittiä suomi-akkojen piirissä:
Isäksi Huijaus
Kun eivät muuten saa kersoja, koska kukaan järkevä mies ei nykyään enää suostu kuivalla painamaan suomi-akkoja, niin huijaus jää ainoaksi vaihtoehdoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin yhtä mahdollisia, mutta siis kyllähän kierto alkaa usein heitellä just tuossa iässä. Suuressa mittakaavassa kierto lyhenee, mutta epäsäännöllistyy. Eli suurin osa kierroista lyhyempiä kuin ennen ja sitten väliin saattaa tulla pitkiä kiertoja tai väliin jääviä menkkoja.
Minulla 39-vuotiaana meni ihan sekaisin vuodot. Oli jo kolme viikkoa vuotanut putkeen, kun lähdin lääkäriin. Eli voi olla ihan iästä johtuvaa
Sama. Mä jouduin 37-vuotiaanan "keskenmenoepäilynä" naistentautien osastolle sairaalaan, kun menkat eivät loppuneen ja vuoti kuin seula. No ei ollut raskautta, oli kiertohäiriö. Ja sairaalan gynegoloki sanoi että näitä saattaa nyt vaan "tässä iässä" alkaa tulla.
Mulla oli myös muita esivaihdevuosioireilua jo ennen 4-kympin ikää. Nyt on sitten jo ihan todistetusti vaihdevuodet päällä (ei montakaan elävää munasolua ultrassa näkyvissä), ikää 49.
-6
Jos ei ole raskaus, niin vuoto alkaa todennäköisesti kp 35-45. Jos ei kuukautisia ole kuulunut vielä tuon jälkeen, niin ajaisin toiseen kylään ostamaan sen raskaustestin. Raskaustestejä saa myös ruokakaupoista, niin ei tarvitse apteekkiin mennä. Mä olin 40 v raskaana, kun kuukautiset jäi pois. Oli tehty ja odotettu. Myöhemmin 43 v taas oli kyse kiertohäiriöstä. Ap:n kysymykseen fifty-sixty, että onko raskaana vai ei. Noin puolet nelikymppisistä raskautuu vielä normaalisti.
Oletko kuullut raskaustestistä? Niitä saa apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Opettele sinäkin riemuidiootti lukemaan. Asia käsiteltiin jo ketjussa. Jos et huomannut niin keskustelun aihe ei ollut että mistä saa raskaustestejä. Varhaisvaiheen raskaus ei muutenkaan välttämättä näy kotitestissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet todennäköisin.
Vaihdevuodet tarkoittaa sitä kun edellisistä kuukautisissa on kulunut vuosi. Voit tarkistaa tämän esim. Terveyskirjastosta. Sitä ennen on esivaihdevuodet.
tää on menopaussi, mitä tarkoitat. Vaihdevuodet ovat ajanjakso menopaussin ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ryntäisi ostamaan raskaustestiä heti jos kuukautiset ovat vaikka päivän tai pari myöhässä. Ihmeen vahvasti ihmiset on fiksoituneet taas täysin epäoleelliseen asiaan, jota ei edes kysytty. Perussettiä tietysti tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et käytä ehkäisyä?????????
Itse tulin raskaaksi 41 v ja menkat loppui vasta 54 v.
Hmm. Niin, mikä ihme voisikaan olla syy siihen että nainen ei käytä ehkäisyä? 🤔 En kyllä kerta kaikkiaan keksi.
Vain yksi sana, ja se sana on kuuminta shittiä suomi-akkojen piirissä:
Isäksi Huijaus
Kun eivät muuten saa kersoja, koska kukaan järkevä mies ei nykyään enää suostu kuivalla painamaan suomi-akkoja, niin huijaus jää ainoaksi vaihtoehdoksi.
Onko tää Isäksi Huijaus siis joku henkilö kun on oikein isot alkukirjaimet? Ja jos nyt vielä lasket uudestaan niin se ei ole yksi vaan kaksi sanaa. 🤡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kussa tuli vielä pyllisteltyä vähän sinne ja tänne, että isästä ei oli sitten mitään käsitystä, on niin paljon ehdokkaita.
Voi olla kumpi vaan. Olen saanut 2 lasta ikävuosina 40-45 ja nyt 50v iässä ei vielä tietoakaan vaihdevuosista. Mutta tunnenpa tuttuja joilla vaihdevuodet alkoi jo 40v iässä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla kumpi vaan. Olen saanut 2 lasta ikävuosina 40-45 ja nyt 50v iässä ei vielä tietoakaan vaihdevuosista. Mutta tunnenpa tuttuja joilla vaihdevuodet alkoi jo 40v iässä.
Onko molemmat lapset ihan normaaleja?
Suuressa mittakaavassa lyhenee kyllä. Eli suurin osa kierroista on lyhyempi kuin aiemmin. Väliin sitten saattaa tulla ovuloimattomia kiertoja, jolloin menkat myöhästyy tai jää kokonaan väliin. Eli kaikenlaiset kiertohäiriöt ovat mahdollisia, vaikka siis kokonaiskuvaa ajatellen se kierto lyheneekin.