41 v. ja kuukautiset myöhässä. Kumpi todennäköisempi, raskaus vai ei vaihdevuodet?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ootko saanu parrua?
Olen toki. Ei kai tässä muuten kyselisi. Ap
Miksi et käytä ehkäisyä?????????
Itse tulin raskaaksi 41 v ja menkat loppui vasta 54 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi tehdä testiä??
Asun hevon kuusessa, missä kylän ainoan kaupan ja apteekin henkilökunta ja kanssa-asiakkaat ovat enemmän tai vähemmän tuttuja. Ei kiinnosta tehdä tästä mitään yleistä kahvipöytäkeskustelua varsinkaan jos väärä hälytys. Jos päätän tehdä testin niin se on haettava lähimmästä kaupungista 35 km päästä, en ole tänään menossa. Ap
Voivoi. Mitä se muille kuuluu? Voi ostaa testiä vaikka toisen puolesta. Huono itsetunto.
Aidosti ihmetyttää tää pakollinen pään rääpiminen täällä aiheeseen kuin aiheeseen. Kysyinkö sinulta, pitääkö minun mennä apteekkiin ostamaan raskaustesti naapuriltani, joka siellä työskentelee? Niin, en muuten tainnut kysyä. En myöskään tiedustellut analyysia itsetunnostani. Jos sinulla ei ole mitään vastattavaa itse aloituksen aiheeseen, ole hyvä ja poistu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Niin, mikä ihme voisikaan olla syy siihen että nainen ei käytä ehkäisyä? 🤔 En kyllä kerta kaikkiaan keksi.
Mä sain kuopuksen 41v. Kierto alkoi heittelemään 48v ja loppui 54v.
Minä täytin juuri 40 ja kesä oli ihan outoa aikaa menkkojen suhteen. Yks kaks todella säännöllisestä kierrosta siihen, että oli superniukka ja -lyhyt vuoto, sitten jäi vuoto kokonaan välistä, mutta seuraava kestikin sitten kaksi viikkoa ja vuodin kuin pistetty sika lähes koko ajan ja nyt taas ollut ihan normaalit, tosin ehkä vähän tuota sekoilua edeltävää aikaa niukemmat vuodot pari kertaa. Parrua en ole saanut eli en voi olla raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet todennäköisin.
Vaihdevuodet tarkoittaa sitä kun edellisistä kuukautisissa on kulunut vuosi. Voit tarkistaa tämän esim. Terveyskirjastosta. Sitä ennen on esivaihdevuodet.
Siveysvyö auttaa. Näin et raskaudu.
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi tehdä testiä??
Ei ole yhtään rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa sellaiseen. Hyvä kun ruokaan joskus.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan todennäköisempi on raskaus jos olet harrastanut seksiä ilman ehkäisyä.
Ap:n kannattaa ostaa apteekista raskaustesti. On turhaa kysellä asiaa täällä.
Opiskelukaverini äiti sai perheen nuorimmaisen ollessaan itse 50 v. Sisarukset olivat n. 15 ja 20 v. Ihan ydinperhe.
Ehkäisystä kannattaa huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esivaihdevuodet ovat todennäköisemmät. Kuukautiskierto pitenee tai lyhenee, saattaa jäädä välillä pois ja sitten palata taas takaisin. Vaihdevuosien pikatestillä saat tietää hormonitason.
Joo, nykyään kaikilla on esivaihdevuodet kun häthätää kolmekymppiä paukkuu täyteen. Se on uusi ferritiini, joka oli uusi kilpirauhanen. Mitähän seuraavaksi. Esiosteoporoosi.
Tämä on muuten totta. Aina on joku muotivouhotus. Kärsin edelleen vaihdevuosioireista, mutta mitään esivaihtareita ei silloin ollut olemassa, kun olin siinä iässä. Ei myöskään ferritiinistä puhuttu ollenkaan, eikä kilpirauhasesta, vaikka mulla on kyhmystruuma.
Itse tein työurani lääketieteellisen tutkimuksen parissa ja meuhkaamiset ovat kyllä lähes naurettavia. T.mummo 70+
Itse tulin raskaaksi "vahingossa" 43 vuotiaana. Isommat lapsemme olivat tuolloin 14 ja 11 vuotiaita. Tuossa se nuorimmaisemme nyt tekee iltapalaa ja on koko perheen silmäterä. Tulin raskaaksi koska kierukan teho oli heikentynyt, uusi kierukka oli hankittu ja asennusaika varattuna. Oli vähän toisenlaiset suunnitelmat, mutta alkujärkytyksestä toivuttuamme kaikki sujui hyvin.
Tee se raskaustesti.
Eikö nykyään testejä voi tilata netistäkin? Tarvi mennä kylän apteekkiin. Tiedän millaista asua pienessä paikassa. Onneks en enää asu tässä mielessä
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyään testejä voi tilata netistäkin? Tarvi mennä kylän apteekkiin. Tiedän millaista asua pienessä paikassa. Onneks en enää asu tässä mielessä
Nopeammin sen testin varmaan sieltä naapurikaupungista saa, jos sinne on edes kerta viikkoon asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelukaverini äiti sai perheen nuorimmaisen ollessaan itse 50 v. Sisarukset olivat n. 15 ja 20 v. Ihan ydinperhe.
Ehkäisystä kannattaa huolehtia.
Tuliko muumi?
Vaihtovuodet. Ukkos nakkaa sinut hiuksista huit helvettiin ihan kohta ja nuorempi naaras ottaa sinun paikkasi. Mikä sinällään on vain ja ainoastaan oikein että luonnollista.
Oletko antanut? Jos olet niin raskaana olet.