Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

41 v. ja kuukautiset myöhässä. Kumpi todennäköisempi, raskaus vai ei vaihdevuodet?

Vierailija
06.11.2024 |

Testiä en voi juuri nyt tehdä. 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus todennäköisempi. Esivaihdevuosissa kierto yleensä lyhenee eikä pitene.

Eivätkä nämä edes sulje pois toisiaan. Mulla alkoi kierto lyhentyä 39-40-vuotiaana, ja kuopus syntyi kun olin 41.

Vierailija
22/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten olisi testi, niin ei tarvitse arvailla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi tehdä testiä??

Vierailija
24/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai uusavuttomuus.

Vierailija
25/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esivaihdevuodet ovat todennäköisemmät. Kuukautiskierto pitenee tai lyhenee, saattaa jäädä välillä pois ja sitten palata taas takaisin. Vaihdevuosien pikatestillä saat tietää hormonitason. 

Joo, nykyään kaikilla on esivaihdevuodet kun häthätää kolmekymppiä paukkuu täyteen. Se on uusi ferritiini, joka oli uusi kilpirauhanen. Mitähän seuraavaksi. Esiosteoporoosi.

Huomannut saman. 

Miksi muuten selluliitista ei puhuta enää mitään? 

Vierailija
26/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nieletkö?

Lapsikulta, olet nyt pahasti erehtynyt. Se ei ole se tyyli jonka seurauksena on syytä epäillä raskautta. 

Vierailija
27/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun hevon kuusessa, missä kylän ainoan kaupan ja apteekin henkilökunta ja kanssa-asiakkaat ovat enemmän tai vähemmän tuttuja. Ei kiinnosta tehdä tästä mitään yleistä kahvipöytäkeskustelua varsinkaan jos väärä hälytys. Jos päätän tehdä testin niin se on haettava lähimmästä kaupungista 35 km päästä, en ole tänään menossa. Ap

Vierailija
28/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit ovat placeboja syntyvyyden lisäämiseksi.

Vierailija
29/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esivaihdevuodet ovat todennäköisemmät. Kuukautiskierto pitenee tai lyhenee, saattaa jäädä välillä pois ja sitten palata taas takaisin. Vaihdevuosien pikatestillä saat tietää hormonitason. 

Joo, nykyään kaikilla on esivaihdevuodet kun häthätää kolmekymppiä paukkuu täyteen. Se on uusi ferritiini, joka oli uusi kilpirauhanen. Mitähän seuraavaksi. Esiosteoporoosi.

Huomannut saman. 

Miksi muuten selluliitista ei puhuta enää mitään? 

Kyllä se sieltä palaa, niinkuin aurinkokuivattu tomaatti resepteihin.

Vierailija
30/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus on todennäköisempi vaihtoehto, jos ehkäisyä ei ole käytetty.

Yli puolet vauvaa tosissaan yrittävistä 41v naisista tulee kuitenkin vuodessa raskaaksi.

No eikä tule. 40-vuotiaan raskautumisen todennäköisyys on 5 %, eli todella matala. Harvinaisia ihmeitä voi sattua, mutta se on todellakin harvinaista, että 40-vuotias saa vielä lapsen.

Vierailija
31/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli puolet vauvaa tosissaan yrittävistä 41v naisista tulee kuitenkin vuodessa raskaaksi.

No eikä tule. 40-vuotiaan raskautumisen todennäköisyys on 5 %, eli todella matala. Harvinaisia ihmeitä voi sattua, mutta se on todellakin harvinaista, että 40-vuotias saa vielä lapsen.

Raskautumisen todennäköisyys yhdestä kierrosta on tuollainen, mutta kun niitä kiertoja mahtuu vuoteen monta, niin on sitä 50% luokkaa. Ei nelikymppisen raskautuminen mikään ihme todellakaan ole.

Vierailija
32/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli juuri myöhässä yli viikon. Syynä oli stressi ja uuden rakkauden myöstä huono syöminen.

Kun söin tukevan aterian ne alkoivat. Olin laihtunutkin ihan hieman.

Minä myöskin 41v.

Vierailija
33/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun hevon kuusessa, missä kylän ainoan kaupan ja apteekin henkilökunta ja kanssa-asiakkaat ovat enemmän tai vähemmän tuttuja. Ei kiinnosta tehdä tästä mitään yleistä kahvipöytäkeskustelua varsinkaan jos väärä hälytys. Jos päätän tehdä testin niin se on haettava lähimmästä kaupungista 35 km päästä, en ole tänään menossa. Ap

Voivoi. Mitä se muille kuuluu? Voi ostaa testiä vaikka toisen puolesta. Huono itsetunto.

Vierailija
34/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M a m u  käynyt polkaisemassa kunnon  j ö ö t i l l ä...heittänyt mällit ränniin..

Vierailija
35/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 41 v epäsäännöllistä kiertoa, se osoittautui esivaihdevuosiksi. Muistan kun tein silloin monta turhaa raskaustestiä, kun en tajunnut, että on ihan normaalia ja yleistä, että kierto epäsäännöllisyys siinä iässä.  Eli vastaan, että kyllä esivaihdevuodet ovat todennäköisemmät. Varsinkin jos ap:ta on alkanut seksi kiinnostaa enemmän kuin ennen, sekin on esivaihdevuosioire.

Vierailija
36/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus todennäköisempi. Esivaihdevuosissa kierto yleensä lyhenee eikä pitene.

Eivätkä nämä edes sulje pois toisiaan. Mulla alkoi kierto lyhentyä 39-40-vuotiaana, ja kuopus syntyi kun olin 41.

Minulla muuttui epäsäännölliseksi. Välillä oli 24 ja välillä 42 

Vierailija
37/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin yhtä mahdollisia, mutta siis kyllähän kierto alkaa usein heitellä just tuossa iässä. Suuressa mittakaavassa kierto lyhenee, mutta epäsäännöllistyy. Eli suurin osa kierroista lyhyempiä kuin ennen ja sitten väliin saattaa tulla pitkiä kiertoja tai väliin jääviä menkkoja.

Minulla 39-vuotiaana meni ihan sekaisin vuodot. Oli jo kolme viikkoa vuotanut putkeen, kun lähdin lääkäriin. Eli voi olla ihan iästä johtuvaa 

Vierailija
38/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esiosteoporoosi on nimeltään osteopenia, ja se on kyllä ihan mitattavissa luun tiheydestä.

Vierailija
39/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo tai uusavuttomuus.

Ihmiset huutaa kyllä provoa ihan ihmeellisiin asioihin täällä. Mikä tässä kysymyksessä nyt sitten oli niin valtavan provosoivaa? Mielestäni ihan kiinnostava kysymys, enkä osaa sanoa, kumpi on tilastollisesti todennäköisempää. 

Vierailija
40/73 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se 5 % on per kierto, eli tilastollisesti todennäköisyys on vuoden jaksolla nimenomaan se n. puolet.