***3-kuumeilijat*** viikko 8
Kommentit (36)
Ihanaa NEZZIE!! Onnittelut suuren suuret :))
Pidä meille plussajunan koko vaunu vapaana ;)
Tulin ihan vain pikaiseen käymään kun tuo pirulaisen tauti uusiutu ja nyt olen edellistäkin tautia surkeammassa kunnossa.. palailen tervehdyttyäni.
Nyt äkkiä takasin peiton alle paleleen..
ja Irisberg tervetuloa mukaan!
Ansku78 yk2 ja kp5/26-30
Kiitos paikan varauksesta! Toivottavasti pääsen pian kyyttiin.
Testailen vasta ensi viikolla jos täti ei ilmesty viikonlopun aikana. en ainakaan ennemmin. Ja kun ei testiä ole kaapissa valmiina pysyy odottamaan. Jos testi olisi jo valmiina niin mun hermoilla en siihen pystyisi.
Välillä kyllä tuntuu sellasta pientä nipistelyä alavattalla että taitaapa testailut olla turhaan, taas kerran :(
Ansku78,pikaista paranemista sinulle!
Oinas, yk 10
Pojat menivätkin ajoissa nukkumaan ja minä olen täällä heti lukemassa. Eiliset sisustusohjelmat pyörivät taustalla videolta, ehkä niistäkin jotain taas tarttuu mieleen.
Nezzie: suuret onnittelut sinulle. Ihanaa, että aina joku pääsee mukaan plussajunaan.
Liinustiina: hauskaa, että tekin pääsette mukaan tositoimiin.
Happy: ei sitä kyllä kenenkään muun soisi kertoa, että ikää on jo kertynyt :b. Kestävyyttä teille joka toisen päivän suorituksiin.
72oinas: kiitos osaanotosta. Kälyllä (olisikohan oikea nimitys) on ensi viikolla edessä säteilytys ja kyhmyn poisto. Sen jälkeen tiedämme enemmän. Aina sitä haluaa uskoa parhaaseen. Voi kun sinäkin jo saisit sen plussan. Olisi taas askeleen lähempänä unelmien täyttymistä.
Ansku78: pikaista paranemista.
Tämä yrityskerta ei ole vielä edes päässyt käyntiin. Mitenköhän sitä saisi vanhan tahdin päälle? Onneksi ovikseen on vielä aikaa, että ehtii vielä miestä lämmitellä.
Äiti1972 yk4 kp7/~28-30
onnea plussasta. Onnellista odotusta.
Toivottavasti me muutkin täältä pääsemme pian plussajunaan.
Omaa napaa sen verta et viikonloppuna oli ovis (tai ainakin piti olla),
peittoja pöllyteltiin minkä ehdimme ;)
nyt sitten odotellaaan saimmeko mitään aikaiseksi.
Eilen vaan sattui kumma juttu (kp26),
kävin vessassa ja pönttöön ja paperiin tuli verta, oikein kunnolla ei mitään ruskeaa tihrua.
Ja alavatsassa oikealla puolella tuntui vihlontaa, kipua.
Illalla eikä tänäänkään ole tullut verta, se oli vaan se yks kerta.
En osaa sanoa oliko se taas se kysta vai mikä juttu tää nyt oli.
Odotellaan mitä tapahtuu.
-oikku- yk3 kp27/34
ON: Kuin arvata saatoin, täti tuli.. Kierto mulla on vaan pidentyny viikolla, nyt jo kaksi kertaa peräkkäin ollut 34pvän kierto, vaikka aiemmin se oli sen 26-28. Mistähän sekin johtuu, että kierrot pitkittyy?
Ei kai tässä sen kummempaa, tässä kuussa ajattelin taas ottaa tikut mukaan hommaan, saa nähäd muistanko. Ei tuo tätin tulo edes pahasti harmittanu, pieni hetkellinen harmitus oli, mutta se meni ohi, ei enää tunnu miltään.. Kai tähän turtuu??
Mullahan on tuo kilpirauhasen vajaatoiminta, johon ei ole lääkitystä, siksi raskaaksi tulokin on hieman vaikeampaa kun ennen, näin ainakin olen ymmärtäny.
Ei muuta kun kiinni uuteen kiertoon, enkä ees muista enää monesko se on..
mami kp 3/26-34
Onnea Nezzielle, toivoittavasti itsekin pääsisi pian plussailemaan. Eilen tein testin, ja negaa näytti. Mahassa tuntuu siltä, kuin kuukautiset olisi alkamassa, mutta mutta... mitään ei kuuulu.
Aamupäivä oli tosi hieno ainakin täällä Etelä-Suomessa, käytiin lasten kanssa meren jäällä kävelemässa, ja grillattiin makkarat samalla reissulla.
Kolmas lapsi tuli mukaan haaveisiin, kun kakkosta odotettiin. Mies on tosin sitä mieltä, että jos ei tämän vuoden aikana saa alkua, niin sitten unohdetaan. Aikaa tässä siis on vielä reilusti, varsinkin kun ekat kuukautiset oli synnytyksen jälkeen vasta edelliset.
Kirjoittelin tuonne marrakskuisiinkin saman jutun. Aamulla tosiaan tein ovistestin ja kaksi viivaa tuli ja sitten;
EPÄREILUA!! Mies sai komennon viikonlopuksi reissuun, siis työmatkalle, eli sinne meni meidän tämän kierron pupuilut. Ukko kerkee kotiin vaan hetkeksi, sen verta et pakkaa kamat ja lähtee... Miten siinä nyt sitten kahden lapsen riekkuessa mitään pystyy, edes pikaseen??!! EIKÄ!!! *Nyyhkyttää* Ja siis just sain aamulla sen kaksi viivaa ovistikkuun ja niin jo pompin innoissani... Äh, tällaisten hetkien varalle pitäisi vissiin harrastaa kotipakastamista... No ei sentään, mut menipäs nyt toivottomaksi koko juttu. =(
NEZZIELLE kuitenkin hirmuiset onnittelut, ja rutkasti vauvaliimaa matkaan!! =)
Shani@ joka ottaa vastaan vinkkejä miten onnistua ilman miestä hedelmöittymään, hehe, teoreettinen mahdottomuus....
Heippa kaikille!
Olen käynyt koko viikon lueskelemassa viestejänne, mutten ole saanut pinouduttua mukaan. Siitä myöhemmin.
Nezzie: Lämpimät onnittelut täältäkin!!
Irisberg: Tervetuloa mukaan!
Shani@: voi että, eikös nyt jotenkin yhdet nopeat ja pikaiset onnistuisi pakkaamisen keskellä, lapsille karkkia kumpaankin käteen ja videot päälle, ovi kiinni ja nopeasti hommiin!
Kävitkös sinä muuten siellä lääkärissä jo juttelemassa?
Äiti1972: Hurja juttu kälylläsi, toivottavasti hänellä on joku joka kuuntelee. Onneksi ennusteet ovat tänä päivänä suurimmaksi osaksi melko hyvät, toivotaan että näin on hänenkin kohdallaan. Suurin stressi tulee varmasti kysymyksestä miksi juuri minä ja raskaista hoidoista. Toivottavasti tukiverkko on kunnossa, ja apua löytyisi läheltä, perheelle raskasta aikaa.
Tsemppiä tuleviin ovispäiviin sinulle ja miehellesi!
Liinustiina: Onnea yrityksiin nyt tyhjennysvuodon jälkeen!
Happy: Onnea tosiaan kolopallopäiviin, nyt on varmaan ihan hyvät fiilikset kun lääkäri on tavallaan ottanut vastuun ja antanut oikeat päivätkin hommiin!
Ansku78: Voi pahus, koetapa parannella! Meillä tuli oksennustauti tytön jälkeen 5 vrk kuluttua myös 2-v pojalle ja alkoi samalla tavalla aamuyöllä, ja ihan sama kuvio. Itsestäni tuntuu nyt hiukan flunssaiselta, kurkku karhea ja nieleskeleminen ottaa kaularauhasiin, jäseniä särkee.
Oikku69: pidetään plussalle peukkuja! Kerrothan sitten kuinka käy!
Mami0203: Pahoittelut että täti tuli! Toisaalta se antaa aina uuden mahdollisuuden, eikä siihen mene kuin viikko!
72Oinas: pidän sulle kovasti peukkuja että nyt ei täti tulisi vaan saisit testata plussan.
Ja sitten, siitä omituisesta. Mulla oli kp29 jo viime maanantaina, ja koska lekurin ohjeissa sanottiin, että kp29 olisi viimeinen lugepäivä per kierto, mutta lugepakkauksessa sanotaan, että keltarauhasen vajaatoiminnassa lugeja käytetään siihen asti kunnes vuoto alkaa tai rv9-11, päätin että otan luget vielä tiistaina kp30 ja keskiviikkona soittaisin lekurin puhelinaikaan ja kysyisin että jatkanko vasta seuraavassa kierrossa vai jäänkö odottamaan kuukautisia. Sitten sain päähäni että teen testin, että voin suoraan hänelle keskiviikkona sanoa, että olen testannut ja miten siis jatkan, kuukautisiinko asti vai olisiko se hänen määrämänsä kp29 ollut viimeinen.
Pissasin ti illalla nopeasti apteekin raskaustestin, ja siihen tuli saman tien 2 viivaa, toinen oli hiukan haalea mutta selkeä kuitenkin.
Lääkärille soitin keskiviikkona ja käski testata vielä pe uudelleen, ja sitten käyttää lugeja enää puoli annosta seuraavan viikon ja varata aika ultraan katsomaan onko kaikki ok jos toinenkin testi +.
Tein äsken Aconin testin, taas lennossa iltapissasta, ja se oli samantien plussa. Olen itse kovin hömistynyt, enkä tiedä voiko kukaan edes kuvitella. Mielessä on pyörinyt kaikki mahdollisuudet tuulimunasta keskenmenoon, trisomioista vaikka mihin ja epäuskoinen tunne että kaikki olisi kunnossa. Oireena on vain hirveä palelu ja hiukan ällöttävä tunne silloin tällöin (jonka ehdottomasti yhdistin lasten oksennustauteihin), mutta ei todellakaan rintojen arkuutta tai hampaiden pesusta yökkäilyä jotka on olleet edellisillä kerroilla, herkistynyt hajuaisti, ja myös se että pissaan on tullut metallinen haju.
Eli edelleen äimänkäkenä, ja pysyttelen ehkä nyt kuitenkin jonkun aikaa teidän seurassanne, jos sopii (kun mähän olen jo niin iäkäs että en sopeudu äkillisiin muutoksiin, remember;-D
Nyt menen keittämään teetä että tulisi edes hetkeksi lämmin olo.
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille.
dorisday: Suuret onnittelut plussasta. Tämä taas todistaa, että kaikki on mahdollista. Itsehän et tainnut ulkoa siihen, että luget auttaisivat heti ensimmäisestä kierrosta. Täältä lähtee tarrasukat sinnepäin. Kiitos osaanotosta.
oikku69: Outo juttu se veri. Toivottavasti oli vain joku yksittäinen veri. Jos kovasti toivoisi niin voisihan se olle kiinnittymisvuotoakin. Tsemppiä piinaviikolle.
mami0203: Ikävää, että täti löysi tiensä sinnekin, ei se millään tajua pysyä pois sieltä missä sitä ei kaivata. Parempaa onnea taas seuraavaan kiertoon tikuilla tai ilman.
Tinttarella77: Teillähän on vielä ruhtinaallisesti aikaa yrittää. Se on vaan hyvä, niin ei tarvitse turhaan stressata. Onnea teillekin.
Shani@: Onpa harmillinen tilanne. Tähän mennessä miehesi on varmaan jo lähtenyt. Saitteko järjestymään kahden keskistä aikaa?
ON: Mulla on alkanut tänään tulla limaa. En muista näin selkeästi koko yrityksen aikana. Kuinkahan kauan tästä kestää ovulointiin. Tuntuu kuitenkin aika aikaiselta vielä tämän kierron osalta. Eilen illlalla päästiin onneksi alkuun tässäkin kierrossa. Nyt odotan vain, että mies palaa huomenna kotiin koulutuspäiviltä.
Palasin juuri elokuvista, joissa kävin opiskelukaverini kanssa. Edellissestä kerrasta onkin tosi kauan. Oli oikein mukava käydä kaupungilla tyttöjen kesken. Olisi ollut mukava kertoa vauvahaaveista, työpaikoistakin kun tulee aina puhe, samalla alalla kun ollaan. Toivottavasti pääsisi mahdollisimman nopeasti kertomaan vauvauutisia ja työt saisi hetkeksi unohtaa =).
Äiti1972 yk4 kp 8/~28-30
Äiti1972: minun mielestäni limat tulevat jo 5vrk ennen ovulaatiota, joten sinulla taitaa olla selvä merkki tulevasta. Kannattaa varmaan hyödyntää koko aika joka toinen päivä jollei vaikka joka päivä, koska siittiöt elävät 5 vrk, joten siellä on ainakin joku valmiina ovella kun ovi aukeaa.
Meillä on tuo Lars Hambergin kirja Syntyy uusi ihminen ja siellähän on kuuluisat valokuvat kaikista limakalvotapahtumista, hedelmöityksestä ja kiinnittymisestä ja mitä elimistössä tapahtuu hormonien puolesta, valokuvat kaikista alkion ja sikiön kehitysvaiheista. Tosin kirjaa lukiessa raskaus mielessä tulee lähinnä hulluksi miten pienistä asioista kaikki on lopuksi onnistumisessaan kiinni.
Mutta peukut täällä pystyssä että saat joukon odottamaan ovista ja saat miehesi täydentämään sitä joka päivä:-)
pikaisesti käyn kertomassa kuulumiset eli täti se oli joka ilmeisesti kävi torstaina kurkkaamassa.
Perjantaina tuli kans yhdellä vessa käynnillä verta ja taas tänä aamuna.
Onkohan mun kroppa ihan mennyt sekaisin kun menkatkaan ei ole normaalit eli kun siteeseen ei tule mitään vaan kerran päivässä tulee semmonen loraus,
sorry tämmöinen yksityiskoht. selostus mut olen ihan hämilläni ja vähän peloissani et saanko heittää hyvästit raskautumiselle kun kroppa laittaa vastaan.
Laskepa tässä ovulaatiopäivää,
ensin pari kuukautta kierto oli 34, sit 14 päivää ja välissä pari viikkoa vuotoa ja nyt taas täti tuli kp26.
Voiskohan se kysta laitta koko homman noin sekaisin.
Lääkäri sanoi et se voi vähän sekoittaa eikä pitäis haitata raskaaksi tulemista. Höh ja pöh.
No en ihan heti anna periksi, ajattelin käydä ostamassa ovistikkuja.
En ole ikinä semmoisia käyttänyt, mut nyt täytyy turvautua poppakonsteihin.
Tässäpä oikein omanapainen vuodatus.
Eipäs muuta ku mukavaa viikonloppua, me lähdetään isännän kans syömään ja elokuviin, saa vähän muuta ajateltavaa.
-oikku- yk4? kp3/???
Jooo, saatiinhan me " pikaiset" järkättyä. Karua puuhaa heh, mutt ajankohta nyt ainakin oli sitten kohillaan. Toivon kestävyyttä noille simpoille, jotta nyt sitten löytäisivät tiensä sinne minne pitääkin! Kiitti tsempeistä kaikille.
Kävin tossa vetäsemässä tunnin kävelylenkin itekseni, kun sisko tarjoutui katsomaan mukeloita. Teki kyl tosi hyvää toi raitis ilma!!
Nyt käperryn soffalle ja nautiskelemaan kaakaota.
Shani@ kp 15/27-29 dpo1 ja yk4
ÄITI1972:lle ja SHANIAlle peukut pystyssä!
OIKKU69 Tuollainen kierto on inhottava... Oletko / olet varmaan konsultoinut gynen kanssa? Minulla on jatkuvasti pitkä kierto, jossa siinäkin omat ongelmansa...
Mahtava sää tänään, eikä liikaa pakkastakaan! Käytiin pelaamassa lätkää vanhemman pojan kanssa, oli ihan huippuhauskaa. En tiedä, kumpi on suurempi NHL-lupaus - äiti vai poika! ;-)
dorisday: kiitos vinkistä. Siitä kirjasta taitaa löytyä vastaus aika moneen kysymykseen. Mä olen niin vanhanaikainen, että uskon mielummin painettuun sanaan kuin netistä löytyvään tietoon. Ei silti, onhan täälläkin vakavasti otettavia sivuja. Peittojen pöllyttely on alkanut, tuntuu vaan, että on jatkuva väsymys ja jatkuva kiire. Torstaina lähdetään pohjoiseen lomalle, laskureiden mukaan ovis osuisi loppuviikolle. Täytyy yrittää olla aktiivinen sekä kotona, että matkalla. Onneksi mennään vaan oman perheen kesken, niin ei tarvitse muita miettiä =). Onnellista odotusta sinulle.
oikku69: onpa harmillista tuollainen epätietoisuus. Jospa ne ovistikut auttaisivat. Itsekin olen miettinyt niitä, kun ei tästä kropasta oikein ota selvää. Toivottavasti teillä oli mukava ilta.
Shani@: hyvä, että saitte järjestymään pikaiset, niin on kuitenkin toivoa. Ajoituksen pitäisi ainakin olla hyvä. Tsemppiä.
Irisberg: olen unohtanut onko teillä jo kunnon yritys käynnissä. Hauskaa, että jääkiekko maistuu myös äidille. Meillä on myös kaksi poikaa 2v ja kohta 4v. Eivät vielä ole kovinkaan innostuneita, muista kun autoista ja koneista (se tuntuu olevan myötäsyntyistä). Saa nähdä täytyykö aidin innostua pallopeleistä ja muista kun mies ei tule niistä innostumaan.
Taraldilla on varmaan ollut jo ovis. Hyvin hän on malttanut pysyä palstalta pois. Josko nyt olisikin heidän vuoronsa. Ja Happylla taitaa olla taas tänään lääkärin määräyksestä peittojen heiluttelua.
Meillä kuopus oppi kiipeämään pois pinnasängystä. Nyt opetellaan sitten pitkän kaavan kautta pysymään sängyssä nukkumaan mennessä. Saa nähdä kuinka kauan kestää. Olin jo opinut nauttimaan siitä, että panen vaan pojat sänkyyn ja lähden omiin puuhiin.
Mukavaa viikonlopunloppua kaikille!
Äiti1972 yk4 kp10/~28-30
Perässä tullaan!!!!!
Kaunis kiitos kaikille jotka on jaksaneet tukea ja lähettää plussatuulia!
Teidän ansiosta onnistuin koska valoitte usko kun se meinas jo loppua!
KIITOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kiitos onnentoivotuksista! Jotenkin sitä kokoajan nyt pelkää, että vessareissulla täti ilmestyy. Tein sen toisen testin aamupissasta, ihan selvä viiva tuli. Tunteet on heitelly jo laidasta toiseen, välillä hurja onnentunne, että meille tulee pieni ihana vauva! Ja sitten tulee mieleen kaikki käytännön asiat, rakennushommat kesken..jopa auton vaihto. Kaikkea sitä ennättää miettiä! Eikä nuo kaksi edellistä raskautta ole helppoja olleet, joten tämä edessä oleva 9kk pelottaa...puhumattakaan synnytyksestä. Mutta se huumaava ajatus, että meille tulee vauva, on ihan päällimmäisenä!
72oinas: paikka on sulle varattu plussajunaan, tule pian perässä! Milloin aiot testailla?
Oireista vielä sen verran, että menkkamaista kipua tuntuu välillä ja eilen huomasin, että valkovuoto on lisääntynyt. Sekä palelee hirveesti, sen kyllä olen laittanut pakkasten piikkiin. Eilen illalla hampaita pestessä piti yökkäillä. Pahoinvointia ei kylläkään vielä ole.
Toivon koko sydämestäni teille kaikille kolmoskuumeilijoille oikein hedelmällistä kevättä. Siirryn tuonne kotiloihin pikkuhiljaa, vaikka tulen kyllä ihan varmasti täälläkin käymään välillä kurkkimassa teidän kuulumisia.
Nezzie rv4+5