Yle: Keskustelu on nyt virallisesti kuollut Suomessa
Tuoreen Hyvin sanottu -kyselytutkimuksen mukaan julkisesta keskustelusta on tullut Suomessa niin kärkästä, riitaisaa ja polarisoitunutta, että jopa nuoret miehetkin vetäytyvät siitä.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Onko nuorilla miehillä joskus ollut jotain sanottavaa tai edes intoa keskustella mistään?
Te naiset olette sitten ennakkoluulottomia ja empaattisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisuksi tuossa jutussa ehdotetaan EU- tai kansallisen tason sääntelyä keskusteluihin joka saattaisi helpottaa tilannetta, mutta myös muistutetaan siitä että jokaisella meistä on oma vastuu siitä, miten keskusteluja käydään ja millaisen keskustelukulttuurin haluamme luoda.
Tämä kyllä vähentäisi keskusteluja entisestään. Joskin hyvät käytöstavat olisi hyvä olla kaikilla foorumeilla.
Jännästi vain sitä asiallista ja kunnioittavaa keskustelua vaaditaan vain oikeiston kannattajilta ja miehiltä. Naiset ja vihervasemmistolaiset saa puhua muista vaikka kuinka epäkunnioittavasti mutta heitä pitää arvostaa ja kunnioittaa tai muuten ne uhriutuu ja alkaa haukkumaan miehiä ja oikeistolaisia entistä enemmän kun toimivat väärä ideologian mukaan
Meillä on oikeus suhtautua negatiivisesti siihen huoritteluun ja ihmisoikeuksiemme riistolla uhkailuun mitä te oikeistolaiset jatkuvasti somealustoilla harrastatte. Te vain haluatte, että uhri pysyy hiljaa kun suollatte ihmisvihaista sontaanne päivästä toiseen. Te aktiovitte kaduille nuoria miehiä raiskaamaan tyttölapsia, se on se mitä te teette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
"45 prosenttia suomalaisista pelkää kommentoida asioita kärkkäiden vastausten pelossa"
Minä taas näkisin ennemmin, että aika monella näkemykset ovat itsekin varsin kärkkäitä, joten niitä ei kovin helposti kannata esitellä julkisesti. Sen perusteella mitä olen ihmisten, niin tuttujen kuin vieraidenkin näkemyksiä kuunnellut, ne ovat aika monella kärkkäitä, jopa vähän pelottavan kärkkäitä. Ironista siis pelätä muiden reaktioita, kun itse on osasyyllinen vallitsevaan ilmapiiriin.
Luin esim tuossa juuri HS keskustelua aiheesta 4B liikkeen puhkeaminen Trumpin valinnan jälkeen. Siellä on ikidemarit Pentti Korhonen ja Matti Toivonen, kaksi vanhempaa herrasmiestä siis, puhumassa meidän naisten puolesta. Kun pieni äänekäs amerikkalaisryhmä aloittaa somessa miesten vastaisen liikkeen, he kertovat meidän naisten puolesta sen johtu
Täti sulkee sen pöytäkoneen välillä. Se kuluttaa valtavasti sähköäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
"45 prosenttia suomalaisista pelkää kommentoida asioita kärkkäiden vastausten pelossa"
Minä taas näkisin ennemmin, että aika monella näkemykset ovat itsekin varsin kärkkäitä, joten niitä ei kovin helposti kannata esitellä julkisesti. Sen perusteella mitä olen ihmisten, niin tuttujen kuin vieraidenkin näkemyksiä kuunnellut, ne ovat aika monella kärkkäitä, jopa vähän pelottavan kärkkäitä. Ironista siis pelätä muiden reaktioita, kun itse on osasyyllinen vallitsevaan ilmapiiriin.
Luin esim tuossa juuri HS keskustelua aiheesta 4B liikkeen puhkeaminen Trumpin valinnan jälkeen. Siellä on ikidemarit Pentti Korhonen ja Matti Toivonen, kaksi vanhempaa herrasmiestä siis, puhumassa meidän naisten puolesta. Kun pieni äänekäs amerikkalaisryhmä aloittaa somessa miesten vastaisen liikkeen, he kertovat meidän naisten puolesta sen johtu
Miehet ikuisesti selittämässä naisia koska kun nainen puhuu niin miehet ei ymmärrä. Heillä aivoissa kääntyy kanava suodattamaan jotain täysin vierasta kieltä. Eilen luin Bernie Sanderssin kirjeen missä kritisoi puolueensa menestystä. Hän mainitsi samat tavoitteet kuin Kamala Harris on sanonut tuhansia kertoja. Ja yhtäkkiä republikaani miehet ymmärsi ja moni nainenkin eri taustoista mistä on puhuttu kaikki nämä kuukaudet. He olisi äänestäneet demokraatteja jos näistä olisi puhuttu. Erikoista oli, että he suhtautuu lukemaansa kuin asioista ei olisi ikinä puhuttu. Kun mies sanoo samat asiat kuin nainen niin yhä meillä on se jako, että miesten sanomana viesti vasta muuttuu kuulluksi ja nähdyksi ja mikä tärkeintä ymmärretyksi.
Kaikki ei seuraa kaikkia mahdollisia puheita suorana tai ehdokkaan oman tiedotuksen kautta, vaan median suodattamia lyhennelmiä noista. Ja media tekee omaa työtään tuolla viestin suodattamisella ja muuntamisella eri ehdokkaiden hyväksi. Aika isolta osin media on suodattanut trumpin sekoilut pois suuren yleisön silmistä ja toisaalta kuten joku sanoi, kamalalle rima on suorastaan taivaassa että kelpaisi, kun trumppi voi olla 3 vuotias hajoavia hiekkakakkuja hiekkalaatikolla tekevä iso plösö ja silti media vaan kehuu presidentillisyyttä.
Kansalta puuttuu medialukutaito, ja toisaalta into tutkia muutakin viestintää kuin sitä minkä media tarjoaa tarjottimella. Ihan sama ongelma on monessakin maassa suomi mukaanlukien kun katsoo miten surutta media valehtelee suomessakin punapolitiikan puolesta jatkuvasti ja järjestelmällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nuorilla miehillä joskus ollut jotain sanottavaa tai edes intoa keskustella mistään?
Ne jutut on kuunneltu ja kuultu, ne on täyttä sontaa. Teidän pitää opetella ymmärtämään se, että kun puhutte sontaa niin sitä ei oteta hyvin vastaan ja se on se mitä te sitten hyväksytte.Opetelkaa fiksua ja rakentavia mielipiteitä ja miettimään vaikka sitä onko se teidän haaveilemanne elämä loputonta orjuutta, väkivallan pelkoa ja mitä te nyt naisille haluattekin. Ja sitten kai pitäisi ymmärtää itsekin, että kun uhkaat toista ihmistä ikuisella helvetillä maan päällä niin se ei siitä innostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Luin esim tuossa juuri HS keskustelua aiheesta 4B liikkeen puhkeaminen Trumpin valinnan jälkeen. Siellä on ikidemarit Pentti Korhonen ja Matti Toivonen, kaksi vanhempaa herrasmiestä siis, puhumassa meidän naisten puolesta. Kun pieni äänekäs amerikkalaisryhmä aloittaa somessa miesten vastaisen liik
Kyse ei ole mistään yksittäisestä tapauksesta vaan siitä mitä tämä maailma on ollut jo satoja vuosia. Ja on todella uuvuttavaa vuosisadasta toiseen taistella miehiä vastaan vain siksi, että saisi elää vapaana. Ja kai tämä uuvutustaistelu onkin. Minun isoäitini odotti innolla kuolemaa puolet elämästään ja niin odotan minäkin. Olen onnellinen kun pääsen täältä joku päivä pois. Miehet tekee maailmasta hirveän paikan naiselle elää ja olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisuksi tuossa jutussa ehdotetaan EU- tai kansallisen tason sääntelyä keskusteluihin joka saattaisi helpottaa tilannetta, mutta myös muistutetaan siitä että jokaisella meistä on oma vastuu siitä, miten keskusteluja käydään ja millaisen keskustelukulttuurin haluamme luoda.
Tämä kyllä vähentäisi keskusteluja entisestään. Joskin hyvät käytöstavat olisi hyvä olla kaikilla foorumeilla.
Jännästi vain sitä asiallista ja kunnioittavaa keskustelua vaaditaan vain oikeiston kannattajilta ja miehiltä. Naiset ja vihervasemmistolaiset saa puhua muista vaikka kuinka epäkunnioittavasti mutta heitä pitää arvostaa ja kunnioittaa tai muuten ne uhriutuu ja alkaa haukkumaan miehiä ja oikeistolaisia entistä enemmän
Persut pitää ihan itse huolen maineesta ja se on yhä kaljakuppiloiden juopot räyhääjät ja ikinä sen ylemmäs ette nouse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kaikki naiset, vain katkerat, yksinäiset naiset. Minä olen esim jonkun puoliso ja jonkun lapsi, mutta ennen kaikkea ÄITI. En todellakaan ymmärrä tuollaisen kommentin tarkoitusta tai edes sitä mihin se pohjaa. Luultavasti siihen, ettei kommentin esittäjä ole koskaan päässyt poikien kanssa jutulle, muuten kuin ohimennen jossain koulun välituntisiirtymässä. Oma 16-vuotias on hyvinkin fiksu keskustelija, tunteista ja maailmankatsomuksesta, ystävyydestä ja kyllä, autoista, mopoista, saliharrastuksesta jne. Yleinen keskusteluilmapiiri ei juuri kannusta häntä avaamaan suutaan muualla kuin perheen piirissä, ellei heittääkseen jonkin merkityksettömän one linerin vain koska ei halua aina olla hiljaa, vaikka suoraan usein niin käsketäänkin. Hyvänä esimerkkinä tämä nuorten naisten ja vasemmistomedian lietsoma poikiin kohdistuva boikotti, koska "he (?!) äänestivät väärin" kaukaisen valtion presidentinvaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännästi vain sitä asiallista ja kunnioittavaa keskustelua vaaditaan vain oikeiston kannattajilta ja miehiltä. Naiset ja vihervasemmistolaiset saa puhua muista vaikka kuinka epäkunnioittavasti mutta heitä pitää arvostaa ja kunnioittaa tai muuten ne uhriutuu ja alkaa haukkumaan miehiä ja oikeistolaisia entistä enemmän kun toimivat väärä ideologian mukaan
87: höpö höpö, miksi ihmeessä minä kokoomusta äänestävä arvokonservatiivinen nainen tekisin mitään tuollaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännästi vain sitä asiallista ja kunnioittavaa keskustelua vaaditaan vain oikeiston kannattajilta ja miehiltä. Naiset ja vihervasemmistolaiset saa puhua muista vaikka kuinka epäkunnioittavasti mutta heitä pitää arvostaa ja kunnioittaa tai muuten ne uhriutuu ja alkaa haukkumaan miehiä ja oikeistolaisia entistä enemmän
"ielenkäyttö tuossa spämmissä viittaa kyllä siihen että siellä on samat punahybridiporukat "
Kyllä. Ensimmäinen reaktioni kun kuulin "Trumpin kannattajan" nimissä lähetetyistä rasistisista viesteistä.
Täällä ei mitään muuta olekaan kuin oikeiston spammaamista ja rääkymistä alustat täynnä.