Joulu tulossa! Onko tulossa erilainen joulu? Miten olet valmistautunut?
Kommentit (51)
Meidän joulupöydästä väki on vähentynyt kahden läheisen kuoltua tänä vuonna. Järjestämme kyllä joulupäivällisen, mutta varmasti haikeutta ja surua tulee olemaan ilmassa. Tai on jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole joulua tulossa enkä valmistaudu mitenkään. En osta jouluruokaa edes. Kukaan ole aiemmin kiittänyt että olen tehnyt kaikille hyvin joulun joten nyt tänä vuonna en tee mitään joulun eteen. Saavat sitten yllättyä kun ei ole mitään tehty. viikko ennen joulua lähden 6 päivän lomallekkin. Tutut ja mies odottaa että teen taas kaikkeni joulun eteen.
Tää onko fantasiaa?
Mulla isä nukkui pois +1 vuosi sitten. Mietin vaan, et nyt on molemmat vanhemmat lähteneet, nyt olen yksin, joulun. Sittenpä: sairauskohtaus, joka provosoi toisen kohtauksen - niin siinä sitten kävi, et makasin päivystyksessä ... letkuissa. Ei, ei johtunut mistään isän poismenosta; sattuma vaan (vanhenevan miehen "sairaudet").
Menin jo ip:llä päivystykseen, ettei niitä joulun "känniääliöitä" olisi. Hiljaista oli, syke/sydänmittarit vaan pumppaili ajoittain...
Parasta oli, kun Vartija kävi katsomassa, tonttupipo päässä: Täällä kaikki ok? - Näytin yläpeukkua :)
....
Nyt "odotusarvo" on 0 (=toivottavasti en taas ole päivystyksessä....).
Kyllä meillä on luultavasti erilainen joulu kuin teillä.
Ei olla vielä aloitettu jouluun valmistautumista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut surinaa nettimiehen kanssa, joka asuu 600 kilometrin päässä. Saatan mennä käymään siellä
Ota kuitenkin selvää asioista, ettei tule yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo 36 vuotta viettänyt joulua lapsuuden perheeni kanssa, ihmisiä tosin vaihtunut ja tullut lisää.
Nyt ostin jo junalipun muualla asuvan ystäväni luo ja ajattelin yllättää hänet menemällä pyhiksi sinne, hän siis yleensä yksin joulut eikä hänelläkään kumppania nyt.
Ja siis ei, en ole tuppautumassa ärsyttävästi vaan hän on itsekin pyydellyt mua käymään ja kummallakin on ikävä toisen seuraa. Matkaa noin 5h suuntaansa joten nähdään harvoin vaikka päivittäin jutellaan.
Mutta tämän näkee lähempänä joulua tapahtuuko tämä, aion mainita vasta lähtöpäivänä tai sitä edeltävänä päivänä.
Kääk! Kerro nyt ihmeessä esim viikko etukäteen että ystävä tietää olla kotona (ja on jotain ruokaa kahdelle jne)!
Ja osaa laittaa vuoteen valmiiksi sekä mahdollisesti siivota vähän paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole joulua tulossa enkä valmistaudu mitenkään. En osta jouluruokaa edes. Kukaan ole aiemmin kiittänyt että olen tehnyt kaikille hyvin joulun joten nyt tänä vuonna en tee mitään joulun eteen. Saavat sitten yllättyä kun ei ole mitään tehty. viikko ennen joulua lähden 6 päivän lomallekkin. Tutut ja mies odottaa että teen taas kaikkeni joulun eteen.
Hyvä. Toki voit mainita ettet tee joulua nyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut surinaa nettimiehen kanssa, joka asuu 600 kilometrin päässä. Saatan mennä käymään siellä
Toivottavasti varaat kuitenkin itsellesi majoituksen jostain muualta kuin tuon miehen luota. Jos kaikki ei menekään suunnitelmien mukaan niin olisi ainakin majoitus valmiina.
Emme harrasta tommosia pippaloita.
Ensimmäisen kerran kahdenkeskinen joulu miehen kanssa ilman pakkoajeluita. Omat vanhempani lähtevät kahdestaan etelään "karkuun jouluhössötystä" ja appivanhemmat miehen siskon perheen kanssa Lappiin. Kerrankin siis odotan joulua oikein innolla, vaikka en vielä olekaan tehnyt mitään valmisteluja.
Olen pahoillani. En lainkaan väheksy tilannettasi enkä vertaa omaa, ohimenevää vaivaani sinun sairauteesi (mikä onkaan).
Minulta leikattiin käsi ja kun yleensä joulutan jo marraskuusta lähtien, niin nyt ei onnistu. En tule joulukuussakaan olemaan siinä kunnossa. Valoja olen laittanut, aion mennä joulukonsertteihin, ostaa valmista, nauttia jouluelokuvista, tuoksutella joulun tuoksuja (kukat, tuoksukynttilät) ja ihastella pientä, marketista hankittua valmiskuusta. Joulunpyhinä käyn viemässä haudoille kynttilät. Kaunista on.