Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu tulossa! Onko tulossa erilainen joulu? Miten olet valmistautunut?

Vierailija
05.11.2024 |

Saa kertoa.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi viikonloppu ilman joulu hömpötyksiä, pienen kinkun siivun ostan. Näin menty 40 vuotta... 

Vierailija
22/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa äsken jouluglögistä. Olenko ainut nuori nainen jolle seksipartneri ostanut glögin pubissa? Voisi 'panna uusiksi' tänä vuonna! Taitaa jo odottaa itsekin ostomahdollisuutta. 

Voisimme vastaanottaa lahjaksi ihan pienen pienen boksin, jossa kaksi...

Mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä näkymin ihan samanlainen joulu on kuin viime vuosinakin, jos ei mitään yllättävää tapahdu.  Ollaan vaan oman väen kesken. Ruuat; kinkku, rosolli, graavilohi ja laatikot. Kaikki valmiina (no kinkku paistetaan itse), niin ei ole mitään stressiä ruuastakaan. Perussiivous ja pari koristetta pöydille. 

Vierailija
24/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähteä jonkun joulupukin kanssa joulumuorina liikkeelle.

Vierailija
25/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nappaa joulu yhtään. :(

Mieheni sairastui kesällä syöpään ja siihen liittyen hänelle tehdään just vähän ennen joulua erittäin riskialtis operaatio. En halua kertoa sen tarkemmin, mutta hoitomuoto on todella rankka, ja voi aiheuttaa pahimmillaan hengenvaarallisia komplikaatioita, jopa kuoleman. Eikä syövästä paraneminen ole tuon hoidon avullakaan varmaa, vaikka se onkin varmin keino parantua kokonaan.

Parhaassakin tapauksessa hän joutuu olemaan sairaalassa eristyksissä useita viikkoja. Meillä on kaksi alakouluikäistä lasta, jotka eivät koko hoitojakson aikana nähdä ollenkaan isäänsä. Osastolle ei päästetä vierailemaan alle 12-vuotiaita lapsia, turvallisuussyistä.

Pitää yrittää jaksaa järjestää edes jonkinlainen pieni perhejoulu, ennen kuin mies lähtee joulukuun alussa sairaalaan.

Että joo, erilainen joulu on tulossa. Tekis mieli mennä pikakelauksella vaikka heti suoraan helmikuulle asti, että saisin rakkaan mieheni takaisin kotiin taas terveenä. Jos edes saan, se huonompikin vaihtoehto käy väkisin aina mielessä, vaikka ei tahtoisikaan...

Vierailija
26/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan samanlainen kuin aina, huhkimista valmisteluiden kanssa, säätämistä jä ympäriinsä ajelemista. En ole valmistautunut vielä mitenkään, eikä kiinnosta edes aloittaa. Joulu voisi jäädä tänä vuonna tulematta, eikä haittaisi yhtään.

Miksi ihmiset pakottaa itsensä?

Tuota minäkin kysyn itseltäni joka joulu. Ja joka kerta päädyn samaan vastaukseen: koska joulu ja sen viettäminen yhdessä on läheisilleni tärkeää, teen osani, vaikkei hirveästi kiinnostaisikaan.

Tämä syksy on ollut niin hirveä, etten jaksaisi senkään vertaa innostua joulusta kuin yleensä. Silti varmaan täytyy kutsua puolison vanhemmat ja sisarukset meille yhtenä päivänä ja mennä toisena oman lapsuudenperheeni luo. 

Menee se joulu niinkin. Onneksi kaikille kelpaa perinteinen kinkku ja laatikot-kattaus niin ei tarvitse ruokien kanssa stressata. Mitään koristeluja ei kiinnosta laittaa ja lahjoihin ei ole rahaa, muttei kai materia joulussa tärkeää olekaan.

-lainaamasi

Vierailija
27/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli on tulossa, että jää todennäköisesti äitini viimeiseksi jouluksi. Sairastaa parantumatonta syöpää. Toivottavasti on jouluna sellaisessa kunnossa, että pystyy jotenkin osallistumaan juhlaan. Haikeaa ja surullista tulee silti, mutta siihen on tavallaan totuttu, lapsuuden perheessäni on ollut paljon surua ja kuolemaa viime vuosina.

Muuten ei ole erityistä. Taloudellinen tilanne ok, ja vain yksi teini-ikäinen lapsi, jolla aina hyvin vaatimattomat lahjatoiveet. Siis tyyliin kyniä ja shapoota. Yleensä ollaan niiden lisäksi hankittu joku isompi yhteinen lahja koko perheelle. Tänä vuonna ollaan mietitty, että ostettaisiin osat uuteen pelitietokoneeseen ja rakenneltaisiin se kasaan joulunpyhinä. Vaatisi vain vähän suunnittelua ja tutkimista, joten voi olla ettei saada aikaiseksi ajoissa. Lisähaasteena se, että miehen prioriteetti on pelkkä suorituskyky, mulle (myös) ulkonäkö, lasikoppa ja ledit ja värit ja sijoittelu...

Vierailija
28/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa suruusi isäsi kuoleman johdosta.

Vierailija
29/51 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normi viikonloppu ilman joulu hömpötyksiä, pienen kinkun siivun ostan. Näin menty 40 vuotta... 

Normi viikonloppu keskellä viikkoa? 

Vierailija
30/51 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole tulossa erilainen joulu. Saisi olla ihan samanlainen kuin viime vuonna. 

Vierailija
31/51 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä kuoli. Erilainen tulee. 

Osanottoni

Vierailija
32/51 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin krooniseen sairauteen kesällä. Joulu ei tule enää koskaan olemaan minulle sellainen, mitä se sairastumiseen saakka oli.

Olin jouluihminen. Rakastin valmistella, koristella, leipoa ja laittaa ruokia. Syödä suklaata, juoda viiniä, viettää kinkunpaistovalvojaisia. Aloitin monta viikkoa ennen joulua valmistelut. Nyt en voi syödä enkä juoda mitään niistä ruuista, herkuista, juomista, jotka jouluuni kuuluivat. Seuraan sivusta muiden joulunviettoa.

Eikä tämä koske pelkästään joulua vaan ihan kaikkia juhlia tästä eteenpäin koko loppuelämäni ajan. Voin kertoa, että joulufiilis on kaukainen muisto vain. Jouluihmisestä tuli hetkessä ihminen, joka toivoo ainoastaan, että joulu olisi mahdollisimman nopeasti ohi. Ja koko loppuelämä myös.

Vierailija
33/51 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normi viikonloppu keskellä viikkoa? 

En ole edes katsonut mikä viikonpäivä. Ison kinkun ostan, lapset käy aaton jälkeen, nuorin varmaan jo aattona (jos ei töissä) 

Vierailija
34/51 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna järjestin perhejoulun. Minun ja miesystäväni lapset olivat täällä, tilasin paljon herkkuja työpaikan ruokalasta. Mieluisat lahjat kaikille, iso kuusi, joululauluja ja pukkikin kävi, naapurustossa asuvat pariskunta oli myös.

Tänä jouluna ex saa lapset itselleen, asuu kuopuksen kanssa, esikoinen menee avopuolison vanhemmille. 

Itse olen hoitanut lahjasuunnittelut, toteutus on vielä vähän kesken. Lähdemme miesystävän kanssa matkoille. Ensiksi häihin Friscoon ja sitten 10 päiväksi Hawajille. Asumme häissä ystäväni vanhempien luona. Vaikka Amerikassa toivotaan rahaa lahjaksi, meiltä toivoi täsmälahjat Iittalalta. Vien saman majapaikkaan ja nämä olen ostanut kirppistuotoilla. Lentoliput on ostettu hyvin kauan aikaa sitten miesystävän pisteillä ja perillä majoitus maksetaan airbnb saldolla. 

Pientä toteutusta vielä ja sitten voin sanoa joulu on pulkassa

Vierailija
35/51 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut surinaa nettimiehen kanssa, joka asuu 600 kilometrin päässä. Saatan mennä käymään siellä

Vierailija
36/51 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut surinaa nettimiehen kanssa, joka asuu 600 kilometrin päässä. Saatan mennä käymään siellä

Hyviä surinoita!

Vierailija
37/51 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama kolme vuotta sitten, suoraan aattoaterian ja lahjojen jaon jälkeen synnärille :) olen aina ollut jouluihminen ja jotenkin se, että oma lapsi syntyi juuri jouluna oli ihana asia! 

Vierailija
38/51 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki jouluvalmistelut on jo tehty eli matka täysihoitoon jouluksi varattu ja maksettu, puuttuu enää uuden joulumekon osto.

Ihanaa kuulla, että palstalla on muitakin joulumekkoihmisiä. Mukavaa matkaa!

Vierailija
39/51 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ekaa kertaa jättää joulun väliin. Lapset ovat 24 ja 22 ja sanoin, että menkööt isälleen. Minä lähden mökille.

Vierailija
40/51 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te vastaatte ihan tosissanne näille vain huvikseen kyseleville? Ei ap:ta oikeasti kiinnosta paskan vertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän