Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu tulossa! Onko tulossa erilainen joulu? Miten olet valmistautunut?

Vierailija
05.11.2024 |

Saa kertoa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme harrasta moista.

Vierailija
2/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole joulua tulossa enkä valmistaudu mitenkään. En osta jouluruokaa edes. Kukaan ole aiemmin kiittänyt että olen tehnyt kaikille hyvin joulun joten nyt tänä vuonna en tee mitään joulun eteen. Saavat sitten yllättyä kun ei ole mitään tehty. viikko  ennen joulua lähden  6 päivän lomallekkin. Tutut ja mies odottaa että teen taas kaikkeni joulun eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisissa äsken jouluglögistä. Olenko ainut nuori nainen jolle seksipartneri ostanut glögin pubissa? Voisi 'panna uusiksi' tänä vuonna! Taitaa jo odottaa itsekin ostomahdollisuutta. 

Voisimme vastaanottaa lahjaksi ihan pienen pienen boksin, jossa kaksi...

Vierailija
4/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän joulun ihan yksin. Ei ole enää sukulaisiakaan. Tai siis en oikeastaan vietä joulua. Olen yksikseni kotosalla vain. Vähän kaipaan kauniita perhejouluja, mutta aikansa kutakin.

Vierailija
5/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se eri juttu viettää joulua miehen kanssa johon on jotenkin vähintään ihastunut ja tietysti se olisi molemminpuolista kuin tuntea itsensä räkäseksi hylätyksi.

Vierailija
6/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan mukava joulu kuten aina. Meitä on kolmihenkinen pieni perhe ja perheen kesken joulua vietetään. Teinille varmaan joku isompi lahja esim uusi puhelin ja sitten jotain hyödyllistä kuten esim vaatteita ja suklaata.  Meille vanhemmille pienet lahjat. Kuusi koristellaan, syödään jouluruokaa, käydään haudoilla, katsotaan joulurauhan julistus ja saunotaan/paljuillaan. Ihan rauhallinen joulu.

Vierailija
7/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin valmiiksi retkisängyn akalle pihalle jos alkaa taas se nalkutus.

Vierailija
8/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä jouluruuista, joten meillä on jo vuosia skipattu kinkut ja laatikot. 

Vierailija
9/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kuoli. Erilainen tulee. 

Vierailija
10/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka joulu ihan yksin. En tiedä jaksanko hirveästi mitään alkaa laittamaan, ehkä syön vain pakastepizzan.

Vierailija
11/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki jouluvalmistelut on jo tehty eli matka täysihoitoon jouluksi varattu ja maksettu, puuttuu enää uuden joulumekon osto.

Vierailija
12/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin käyttää aiempaa vähemmän rahaa joululahjoihin, mutta saa nähdä onnistunko. On vaikea olla antamatta lahoja aikuisille lapsille. Omat vanhempani antoivat meille lapsille joulurahaa ihan loppuun asti, ja tästä perinteestä on vaikea luopua, kun siihen on kerran ryhtynyt. Lapsenlapsia tavoitteeni ei koske. 

Vierailija
13/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 36 vuotta viettänyt joulua lapsuuden perheeni kanssa, ihmisiä tosin vaihtunut ja tullut lisää.

Nyt ostin jo junalipun muualla asuvan ystäväni luo ja ajattelin yllättää hänet menemällä pyhiksi sinne, hän siis yleensä yksin joulut eikä hänelläkään kumppania nyt.

Ja siis ei, en ole tuppautumassa ärsyttävästi vaan hän on itsekin pyydellyt mua käymään ja kummallakin on ikävä toisen seuraa. Matkaa noin 5h suuntaansa joten nähdään harvoin vaikka päivittäin jutellaan.

Mutta tämän näkee lähempänä joulua tapahtuuko tämä, aion mainita vasta lähtöpäivänä tai sitä edeltävänä päivänä.

Vierailija
14/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan samanlainen kuin aina, huhkimista valmisteluiden kanssa, säätämistä jä ympäriinsä ajelemista. En ole valmistautunut vielä mitenkään, eikä kiinnosta edes aloittaa. Joulu voisi jäädä tänä vuonna tulematta, eikä haittaisi yhtään.

Vierailija
15/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saattaa syntyä jouluna vauva, että siinä mielessä voi tulla erilainen joulu. Laskettu aika muutama päivä ennen aattoa. 

Vierailija
16/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan samanlainen kuin aina, huhkimista valmisteluiden kanssa, säätämistä jä ympäriinsä ajelemista. En ole valmistautunut vielä mitenkään, eikä kiinnosta edes aloittaa. Joulu voisi jäädä tänä vuonna tulematta, eikä haittaisi yhtään.

Miksi ihmiset pakottaa itsensä?

Vierailija
17/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Aikuisille lapsille annan rahalahjat. Kaupan lanttulaatikon tuunaan itselleni. Makaan ja katson Netflixiä. Yli 50 v olen jouluja järjestänyt perheelleni, nyt se on loppu. Aikuiset ihmiset saavat alkaa itse järjestelemään juhlansa.

Vierailija
18/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin käyttää aiempaa vähemmän rahaa joululahjoihin, mutta saa nähdä onnistunko. On vaikea olla antamatta lahoja aikuisille lapsille. Omat vanhempani antoivat meille lapsille joulurahaa ihan loppuun asti, ja tästä perinteestä on vaikea luopua, kun siihen on kerran ryhtynyt. Lapsenlapsia tavoitteeni ei koske. 

Älä vaan muuta vanhempiesi perinnettä sellaiseksi, että ostat jotkut 'kivat paketit'! Tuo jouluraha aikuiselle lapselle on kiva ja he voivat sitten ostaa sillä vaikka bensaa että pääsevät luoksesi - kun aikuinen "ei tarvitse mitään" hän ei oikeasti tarvitse mitään tavaraa! Ei edes sitä 'pientä kivaa" mitä on niin kiva ostaa ja antaa! 

Mutta voit mainiosti vähentää summaa (oletan että se tähän asti on ollut kuitenkin enempi kuin 20€...)

Vierailija
19/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalel ja sisarusten lapsille lahjoja ja muuten rauhallista yksinoloa. Vanhemmilla saatan käydä joulupöydässä jos siltä tuntuu.

Kun alkaa kohta olla 50 mittarissa niin tuntuu että juurihan oli joulu, miten nyt taas?

Vierailija
20/51 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo 36 vuotta viettänyt joulua lapsuuden perheeni kanssa, ihmisiä tosin vaihtunut ja tullut lisää.

Nyt ostin jo junalipun muualla asuvan ystäväni luo ja ajattelin yllättää hänet menemällä pyhiksi sinne, hän siis yleensä yksin joulut eikä hänelläkään kumppania nyt.

Ja siis ei, en ole tuppautumassa ärsyttävästi vaan hän on itsekin pyydellyt mua käymään ja kummallakin on ikävä toisen seuraa. Matkaa noin 5h suuntaansa joten nähdään harvoin vaikka päivittäin jutellaan.

Mutta tämän näkee lähempänä joulua tapahtuuko tämä, aion mainita vasta lähtöpäivänä tai sitä edeltävänä päivänä.

Kääk! Kerro nyt ihmeessä esim viikko etukäteen että ystävä tietää olla kotona (ja on jotain ruokaa kahdelle jne)!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi