Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikille ihmisille aamuherätykset yhtä vaikeita?

Vierailija
05.11.2024 |

Minusta ne ovat ihan kauheita enkä meinaa saada itseäni millään hereille. Silloinkin kun herään ilman herätyskelloa, niin olo on väsynyt ja ahdistunut.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikea herätä ajoissa. Oikeastaan en tarvinnut kelloa koskaan herättämään. Menen keskiyöllä nukkumaan ja herään kello 7-8 välillä. Työaika oli aikoinaan klo 9-18. Nykyään eläkkeellä ihan sama rytmi paitsi että iltapäivällä klo 15-16 välillä sohvailen ja juon päälle kaffeet. Senjälkeen taas jalka nousee reippaasti. Jokaiselle päivälle pitää olla joku "rakenne", ei sängyssä lojumisesta tule muuta kuin masennusta ja laiskuus kasvaa. 

Vierailija
22/25 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausittaista on. Herään helposti tai melko helposti aamulla. Jos näkee unta kellon soidessa, on nouseminen hankalampaa, mutta kyllä sieltä aina noustaan. Pakko nousta kun työt odottavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä illan-että aamuvirkku. Menen sänkyyn n.klo 23, nukahdan puolenyön jälkeen ja herään viimeistään kuudelta. En ole varmaan koskaan nukkunut yli 6h unia.

Vierailija
24/25 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli nuorena. Sitten tuli töissä ihan kauhea stressikausi, ja päädyin lopulta 5 kk:si burnout-lomallekin. Sen jälkeen hassua kyllä en ole ollut koskaan oikeastaan väsynyt aamuisin. Enkä oikein muulloinkaan. Ja tuosta on jo 10 vuotta aikaa. Ilmeisesti jäin pysyvästi pyörimään sen verran kovilla adrenaliineilla, että vaikka olisin nukkunut vain 4 tuntia, pomppaan pirteässä taistele tai pakene -moodissa sängystä ylös, ehkä vähän levottomana mutta en ollenkaan väsyneenä tai ahdistuneena.

Vierailija
25/25 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle herätyskelloon herääminen on myrkkyä, koko keho menee aivan sekaisin. Työpäivän kyllä pärjään ihan ok, mutta sitten olen kuin pieksetty ja sammun niin, että saatan nukkua seuraavaan aamuun saakka. Siksipä en aamuvuoroja teekään kuin aivan poikkeustilanteissa. 

Nuorempana olin aamuvuoron jälkeen menossa illalla baariin katsomaan bändiä. Täysin selvinpäin, eikä ollut edes tarkoitus juoda. Mutta enpä päässyt sisälle, kun vaikutin kuulemma olevan niin huonossa hapessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi