Onko kaikille ihmisille aamuherätykset yhtä vaikeita?
Minusta ne ovat ihan kauheita enkä meinaa saada itseäni millään hereille. Silloinkin kun herään ilman herätyskelloa, niin olo on väsynyt ja ahdistunut.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
On. Heräsin kelloon yhdeksältä ja olen nyt kahdeltatoista edelleen vuoteessa. :(
Varma keino masentua.
Minullekin on, mutta käsittääkseni suurimmalle osalle ne ei ole erityisen vaikeita.
Ei ole. Sen verran nyt pitää tsempata ja omistaa selkarankaa että nousee ylös silloin kun on sen aika vaikka sängyssä olisi kuinka mukava lojua. Mulla soi kello joka aamu vähän viiden jälkeen ja lähden joko juoksulenkille tai kävelen uimahallille kuudeksi.
Vaikeaa on, saan vain 4h unta (tarvitsisin 8h) yhden lääkkeen takia. Ihme on jos en saa muistisairautta ennen eläkeikää.
Raudanpuutoksessa, josta kärsin vuosikaudet, aamuiset ylösnousut olivat ylivoimaisia. Nukuin muutenkin 14h vuorokaudessa. Nyt on helppo herätä ja riittää 6-7h unet.
Jotkut heräävät aamulla pirteinä ja helposti, toiset eivät. Minulla yksi lapsistani on huono heräämään. Millään ei jaksaisi vääntäytyä vuoteesta. Hän on myös äreä jonkin aikaa herättyään. Kouluaikoina piirteestä oli meille kaikille haittaa. Nykyisin aikuisena hän joutuu pärjäämään piirteen kanssa yksin. Hän onkin aika tarkka ja menee mielellään aikaisin vuoteeseen ja herää aina samaan aikaan. Siten hän saa pidettyä tuon piirteen kurissa.
Ihan hirveää paskaa se on mutta minkäs teet, ylös on noustava. Siinä 2-4h päästä vitutus jo helpottaa
Ei ole. Mä pääsääntöisesti herään ihan suhteellisen pirteänä, toki hetki pitää sängyssä venytellä ennen kuin sieltä nousen. Mutta mun aamut vaan tuppaavat olemaan välillä vähän turhan aikaisia. Tänään sentään nukuin herätykseen asti, vaikka kävinkin hereillä ennen puolta kuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Sen verran nyt pitää tsempata ja omistaa selkarankaa että nousee ylös silloin kun on sen aika vaikka sängyssä olisi kuinka mukava lojua. Mulla soi kello joka aamu vähän viiden jälkeen ja lähden joko juoksulenkille tai kävelen uimahallille kuudeksi.
Itse ainakin laitan kellon herättämään sillä hetkellä, kun on PAKKO nousta ylös, joten en torkuta tai jää sänkyyn lojumaan.
Ap
Ei, nousen heti ylös. Miten jollain on aikaa jäädä sänkyyn loikoilemaan moneksi tunniksi arkipäivänä?
Ei, kun menen nyt pimeään vuodenaikaan nukkumaan jo 21 jälkeen, niin herään ilman kelloa pirteänä 5-6 välillä. Harmi vaan, kun olen työtön, niin "herään turhaan".
Mää saatan herätä jopa klo 3 eikä väsytä. Ainoo vaikeus on että vasta klo 7 loppuu hiljasuus eli silloin saa alkaa puuhastelemaan.
Aamun torkuille ja illan virkuille ihmisille tämä yhteiskuntaelo on hankalaa. Onneksi itse pääsin aikoinaan yötöihin kun halusin.
t. Se täältä vuoteesta
Olen aamuvirkku ja jos olen nukkunut suht hyvin, ei ole vaikeaa herätä. Mutta olen aina tarvinnut noin 15 minuuttia ennen kuin pystyn nousemaan ylös, mun keho ei vaan kestäisi hypätä ylös sillä sekunnilla kun silmät aukaisee.
Vierailija kirjoitti:
Mää saatan herätä jopa klo 3 eikä väsytä. Ainoo vaikeus on että vasta klo 7 loppuu hiljasuus eli silloin saa alkaa puuhastelemaan.
Hahahahahahaha ei kukaan voi olla noin tyhmä :D laitat elämäsi tauolle hiljaisuusajan takia :D Kannattaisi ehkä opetella toimimaan niin, ettei koko talo tärise ja pauku, jos et voi "puuhastella" ennen aamua. Normaali ihminen osaa toimia aiheuttamatta hirveää meteliä arkiaskareistaan. Poraamiset tietysti hoidetaan muulloin kuin yöaikaan.
Ei ole, kuudelta aina on herätys jotta ehtii laittaa auton lämpötolppaan ja käymään suihkussa ennen töihin lähtöä. Olen aina ollut iltauninen ja aamuvirkku, mistä on ollut kyllä haittaa sosiaalisen elämän suhteen (keikat alkavat vasta joskus puolenyön maissa, eli en ole käynyt katsomassa läheskään niin montaa bändiä kuin olisin halunnut, kun alkaa nukuttaa jo iltakymmeneltä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahahahahaha ei kukaan voi olla noin tyhmä :D laitat elämäsi tauolle hiljaisuusajan takia :D Kannattaisi ehkä opetella toimimaan niin, ettei koko talo tärise ja pauku, jos et voi "puuhastella" ennen aamua. Normaali ihminen osaa toimia aiheuttamatta hirveää meteliä arkiaskareistaan. Poraamiset tietysti hoidetaan muulloin kuin yöaikaan.
Valtaosa ihmisistä tuntuu olevan näitä kantapäätamppaajia ja ryskääjiä, jotka eivät osaa keittää edes kahvia hiljaa. Kahvipannua paiskotaan, kaapinovet rymäytetään kiinni, vesihanakin onnistutaan sulkemaan läimäyttämällä kovaäänisesti, kahvikuppi kolautetaan pöydän pintaan sen jälkeen kun sen kanssa on tömistelty sohvalle.
Aina kun herätyskello soi ja olen saanut unen vasta noin 3-4 tuntia aiemmin, saan yleensä kellon soidessa samalla paniikkikohtauksen.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun herätyskello soi ja olen saanut unen vasta noin 3-4 tuntia aiemmin, saan yleensä kellon soidessa samalla paniikkikohtauksen.
Mun ensimmäinen ajatus on "Ei voi olla totta! Ei vielä voi olla aamu!".
Ap
On. Heräsin kelloon yhdeksältä ja olen nyt kahdeltatoista edelleen vuoteessa. :(