Miksi kissa tekee näin
Kissalla tuntuu olevan joustamaton mielipide siitä, missä se haluaa nukkua. Ymmärtäisin, jos paikka olisi aina sama, mutta ei - eilen kelpasi vain makkarin sänky ja tänään vain vierashuoneen sänky tms. Tänään Jos vierashuoneen ovi on kiinni ja haluamme jostain syystä pitää kissan huoneen ulkopuolella, niin se raapii ovea ja ruikuttaa loputtomiin, vaikka olisi myös makkarin sänky tai olohuoneen sohva, useita pehmeitä tuoleja ja mattoja... Jos se taas on päättänyt olla makkarissa mutta se ei meille juuri sillä hetkellä sovi, esimerkiksi siivoussyistä, niin mikään muu ei käy. Ymmärtäisin senkin, jos haluaisi aina olla ihmisten kanssa samassa tilassa, mutta tämäkin on ihan randomia, joskus haluaa, joskus ei.
Lämpötiloissa tai pehmusteissa ei ole ainakaan ihmiselle havaittavaa eroa.
Kissatuntijoita?
Kommentit (28)
Mun Maine Coonilla oli tapana hypätä yöllä mahan päälle. Mietippä sitä, kun 9Kg loikkaa keskellä yötä päälle.
Mutta oli se muuten kiva kolli.
Vierailija kirjoitti:
Mun Maine Coonilla oli tapana hypätä yöllä mahan päälle. Mietippä sitä, kun 9Kg loikkaa keskellä yötä päälle.
Mutta oli se muuten kiva kolli.
Meidän maatiainen herättää meidät yöllä nuolemalla meidän neniä, jos se haluaa silityksiä. Vähän ällöttää ja harmittaa herätys, mutta koska se on niin söpöä ja sen tapa osoittaa hellyyttä, niin ei siitä voi torua. -ap
Älä yritä ymmärtää kissaa, palvelet vaan sitä.
Koska olen kissa ja minä voin tehdä mitä haluan!
PS älä ole nolo kyselemällä tyhmiä muilta purkinavaajilta kun eivät kuitenkaan ymmärrä
Terveisin
Kissasi
Kissa määrää ja omistaja tottelee tai...
Reviirin päivitystä hetkestä toiseen. Jos kissalle iskee halu rynniä suojapaikkaan, tie sinne pitää olle varmistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuat, että se valitsee paikan sen mukaan, mistä on helpointa suojella teidän unta?
Meillä kissa herätti mieheni monta kertaa yössä, hänellä todettiin myöhemmin uniapnea. Kissa tiesi ettei hengitä. Olisipa pystynyt puhumaan tai tietysti olisi pitänyt silloin ymmärtää miksi herättää, ei aivoinfarktin jälkeen.
Entinen koira valitsi nukkumapaikkansa lattialla, jos sen peti oli sen mielestä väärässä paikassa. Vitsailtiin, että olimme laittaneet pedin paikkaan, jossa oli huono Feng shui. Mutta kyllä siihen varmaan koiran näkökulmasta ihan looginen syy oli.