~*~ENSIKOIDEN VKO 8: 19.-25.2.~*~
Kommentit (43)
En malta olla tulematta koneelle teitä morjenstamaan :) Sitäpaitti oltiin jo tokalla sivulla...
Julille nyt vaan kauhiasti pupuiluintoa! :)
Janna: Kyllä tää palsta on addiktoiva :) Ja kiva just kun on samanhenkistä ja mukavaa porukkaa. Voi tyttöjen kesken turista vaikka mistä huolista tms. :)
Unohdinkin eilen vastata Rapun Galluppiin: Eli me ei yrityksestä varsinaisesti olla kerrottu kuin parhaille ystävillemme. Äidilleni niin haluaisin kertoa, mutta kerron vasta, jos/kun plussa tulee. Äitini joskus huomasi Vauva-lehti tilaukseni, ja varmaan tietää jo, kun ei mikään tyhmä ole :)
Hei uutta Galluppia kehiin taas! (oli muuten kiva huomata, etten ollutkaan enskojen ainut musta lammas tupakoinnin suhteen..)
Eli käytkö vilkuilemassa juttuja o-puolen Enskoissa?
Oma vastaus: Joskus pakko käydä päivittäin kattelemassa että miten niillä vanhoilla kuumeilukavereilla menee. Joskus tulee taukoja siinäkin, kun välillä on niin paha olla, kun huomaa itse vielä kuumeilevansa.
).(
kp23/29-32. Ei mitään ihmeellistä. Tänään vähän nippas tätimäisesti vatsasta, pelkään pahinta.
Vilkutuksia kaikille!
-Mary
Heippa vanhat ja uudet enskat!
Piti tulla pyörähtämään, kun niin iloisesti yllätyin dajmin onnitteluista tuolla o-puolella :) Kiitos kovasti!
Minä tosiaan siirryin rouvasäätyyn viikonloppuna ja mahduin ennen plussausta ostettuun hääpukuun vallan mainiosti! En edes näyttänyt raskaalta siinä - tosin enpä näytä vielä muutenkaan. Tämmönen röllykkä maha vaan...
Masussa varmaan kaikki kohdallaan, vielä en kyllä vauvan liikkeitä tunne.
Kamalan paljon plussatuulia teille kaikille - eikös ihmiset ole hedelmäisimmillään nyt kun alkaa tuota auringon valoa olla enemmän tarjolla ;) Vällyjen välissä on hyvä lämmitellä näillä pakkasilla!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
LiVe rv 18+1
..vaihtelevalla menestyksellä.
Tädin hyökkäys puoltoista viikkoa sitten imi kyllä kaikki mehut, eikä kuumeilu enää kiinnosta. Ainakaan siinä määrin kuin aikaisemmin. Aloin kuvitella jo kaikenlaista mahdollista ja maalailla piruja seinille, josko meille ei koskaan tulekaan vauvaa. Kerkesin siis sinne neuvolaankin olla yhteydessä sähköpostilla (en puhelimella päässyt läpi) ja sieltä kehoitettiin odottelemaan rauhassa menkkoja tai mahdollista plussaa testiin. Ja sittenhän se täti heti seuraavana päivänä tulikin.. Taidan nyt tosiaan pitää hieman taukoa ja palailla sitten, kun on jotain kerrottavaa tai kuumeilu taas uudelleen nostaa päätään.
Nyt elämän tilanne on sen verran hektinen, että vauva saa kyllä tulla, jos on tullakseen, mutta tekemällä en sitä jaksa tehdä. Olen siis kokoaikaisesti lastentarhanopettajan sijaisena (38,15h/vko) ja yritän väsätä opparia siinä samalla. Puhtia, eikä aikaa, siis riitä sitten enää oikeastaan mihinkään muuhun.. En todellakaan haluaisi itseäni ajaa loppuun, vaikka kovasti tietysti haluaisin vauvaakin, mutta stressaaminen saa nyt jäädä.
Olisi mukavaa, jos kuitenkin saisin roikkua listoilla.. voihan olla, että kuumeilu alkaa taas kun piinailuaika lähestyy ja palsta taas kutsuu, mutta nyt tuntuu siltä, että pää pitää saada tyhjäksi kaikesta muusta turhasta(?).
En siis ole lukenut pinojakaan läpi, kuin selailemalla.. Huomasin, että moni uusi enskakuumeilija on joukkoon tullut; Tervetuloa. Plussauutisia en valitettavasti huomannut, mutta onnea kuitenkin hurjasti, jos niitä kuitenkin oli.. Hermionelle muuten pitikin sanoa, et mulla ois ollu LA myös 4.10., jos olisin ollu raskaana ja toisen laskurin mukaan 13.10., jolloin on mun oma synttäripäivä.. Mut eipä siis ollu. Niin ja meille tädin yllättämille suuret pahoittelut.
Terkuin, Saikku (joka ei tiedä kp:istä mitään...)
tervehdys kaikki rakkaat enskat. päätin tulla sanomaan moi kun mua oltiin huhuiltu. olen käynyt lukemassa juttujanne ja olen hengessä mukana vaikken ole kirjoitellut.
meillä se minun keskenmeno vaikutti aika pelottavan paljon meidän suhteeseen. tällä hetkellä meillä kaikki energia menee suhteen palastamiseen jos sitä enää edes pystyy pelastamaan. vielä toki yritämme löytää takaisin toistemme luo, mutta jos meillä ei kotona tilanne parane kohtapuolin niin on varmaan pakko luovuttaa ja lähteä eri teille. saa nyt nähä kuinka käy. onhan tämä henkisesti hirmu raskasta, mutta elämä on ja kaikki mikä ei tapa vahvistaa. meillä ei siis ymmärrettävästi nyt vauvaa yritetä, mutta jos tämä kriisi menee ohi ja saadaan suhde pelastettua aloitamme varmasti pian taas yrittämisen, haave vauvasta ei kuitenkaan ole väistynyt, mutta ei olisi oiken antaa lapselle lupa tulla jos suhde ei ole kunnossa. yritän tulla aina välillä kertoilemaan teille mitä kuuluu ja käyn tosiaan teidän juttujanne lukemassa.
toivotan kaikille ensikoille oikein paljon plussaonnea. pidän teille peukkuja ja jännäilen teidän kanssa aina kun piinailette. yritän joku päivä tulla ihan kommentoimaan juttujanne, olette niin ihania etten osaa pysyä täältä pois vaikka nyt ei olekaan vauvan aika...
haleja, pingu
Janna: Tsemppiä oviksen tikutteluun :) Tähän tosissaan jää koukkuun :)
Mary: *bd* piinailuun..
G: Pakko kai sitä on myöntää, että käyn välillä lukemassa sekä o-puolen että l-puolen kuulumisia. On kiva tietää mitä vanhoille kuumeilukamuille kuuluu.
Saikku: totta kai me sut vielä listoilla pidetään, ihan niin kauan kun haluut :) Toivottavasti sieltä kuitenkin pian tulee plussa uutisia.
Pingu: Paljon jaksuja sinne suhteen pelastamiseen. Toivottavasti löydätte toisenne uudelleen ja pääsette pian jatkamaan yritystä. Harmittavaista, että keskenmeno vaikutti näin teidän väleihinne, toivon mukaan asia on korjattavissa eikä tarvitse eri teille lähteä. *voimahali*
Omaa napaa sen verran, että tilasin sitten muutaman raskaustestin kaapin pohjalle, vaikka luulen ettei tässä kierrossa tarvi niitä käyttää vaan tätsä kaartaa ens viikolla tänne.
Huomenna olis tarkotus lähteä shoppailemaan meille uus pesukone ja siihen lisäks vielä kuivausrumpu. Oon niistä niin kauan jo haaveillu, et nyt muuton yhteydessä ajateltiin niihin investoida. Tilattujen huonekalujenkin odottelen saapuvan ens viikolla, sitten pääsis hiukan jatkamaan tätä sisustamisprojektia.
*huiskutus*
-Sara-Maria kp n.28/ 33-46 (ainakin tuohon suuntaan noi kierrot on..) -
Hei pikaisesti!
Joku tuolla kyseli, että missä päin maailmaa luurataan. Rysselissä! Kuten n. 4000 muutakin suomalaista, eli minua ei liene mahdollista vielä näillä tiedoilla identifioida... ;) Se tietty jänskättää, että jos tässä raskaudutaan, niin miten sen prosessin saa käytyä läpi ulkomaankielellä. Oma ammattisanasto kyllä on hallussa, mutta annas olla, kun biologian ja anatomian alalle mennään...
Täällä menossa kp 26/x (tämä siis eka kierto ilman pillereitä), eli aion kyllä rauhassa odotella viikon verran ennen kuin annan itselleni luvan ees ajatella tikkuun pissimistä :)
Oireita on jos jonkinlaisia, mutta itseni tuntien tiedän, että pystyn kehittelemään itselleni vaikka vesipään ihan vaan ajatuksen voimalla! Saatikka sitten vatsatuntemuksia ja heikotuksia.
Gallupiin vastaan, että olen niin taikauskoinen, että en ole uskaltanut käväistäkään plussanneiden puolella. Ei mennä asioiden edelle, nuolaista ennenkuin tipahtaa jne...
Viikonloppuna aion ajatella ihan muita asioita, ei tästä muuten tule mitään. On sitä kyllä hullu. Aina kun tallustan töistä kotiin, löydän itseni haaveilemasta, miten kerron miehelle plussasta, miten kerrotaan vanhemmille, ja miten ne menee sekaisin jne... Tohdinko kysyä, harrastavatko muut samaa?
Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Ajattelin mäkin nyt vastailla galluppeihin kun huomasin ne vihdoinkin. Mulla kun välillä menee kaikki ihan ohi täällä. Elikkä ekaks..hmm... Tästä vauva projektista tietää vain mun lähimmät ystävät. Yhdellä niistä on samat suunnitelmat menossa ja yks sai 3kk sitten just pojan. Sukulaisille en haluu kertoo mistään mitään ennen kun on eka kuva kädessä eli eka ultra käytynä.
Sitten toi urkkiminen o-puolelle =) en oo käyny kattelemassa,että sitten vasta kun aika on. Koitan pitää sen verran kurissa tän kuumeilun ettei toi ukko ihan menetä hermojaan mun kanssa. Heh!
Omasta navasta ei mitään kerrottavaa. Ens viikolla odotellaan sitten tätiä kylään,loppu viikosta varmaankin jos oikein muistan. Eli eiköhän se piinailun aika ala jo olla...*tärisee*
Maanantaina takasin töihin,elikkäloma ohi,huokaus.
Mutta tsemppiä kaikille ja palaillaan taas.
En " uskalla" käydä tuolla O-puolella... Liekö taikauskoa vai epätoivoinen yritys hillitä edes vähän omaa kuumetta... =)
G: Milloinkas olette alkaneet bongailla ovista? Ja jos bongailet, millä menetelmällä?
Kun itsellä ei ole vielä tullut edes luomutätiä, on tuo yrittely vasta ihan alkutekijöissään. Jotenkin en haluaisi alkaa edes bongailla ovista, ettei mene liikaa " yrittämiseksi" . No taitaa olla naiivisti ajateltu, eihän sitä raskaaksi ihan sormia napsauttamalla tulla... ;) Kyllähän siinä tietysti todennäköisyys raskautua nousisi, mutta katsotaan sitten myöhemmin kunhan tämä jännäily kunnolla pääsee käyntiin. =D
Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!
Moikka vaan kaikille taas pitkästä aikaa:) Oon vähän kipeänä ollut niin ei oo jaksanut sängystä ylös nousta.
Mut yritän taas saada jonkinlaisen viestin aikaiseksi tässä kuumehouruissani:)
Galluppiin vois ensimmäisenä vastata et oon kertonut vauvaprojektista vaan äidilleni en kenellekkään muulle. En oikeen vaan haluu et kaikki tietäs ennenkun itse tietää et kaikki on hyvin. Sit oli toinen et käynkö vilkuilee o-puolella niin täytyy kyllä myöntää et on siellä sillon tällön tullu käytyyn:)
Dajmille pahoittelut sen kurittoman tättärän takia toivottavasti pääset pian lääkäriin ja saat jotakin apua asiaan. Ja onneksi ei käynyt sulle mitenkään kun autolla pyörähit ne on kyllä aina aikä säikäyttäviä juttuja kun auto karkaa lapasista.
Sara-maria oli kirjoitellut miten oli hormoonit heitellyt km:n jälkeen niin omasta puolesta voin sanoa et laskin kiertopäivät niin että kun se oikeen kova vuoto alko niin sit siitä päivästä eteenpäin ja täti saapukin sitten melkein kuin kellokaulassa just 32 päivän kohdalla mikä onkin minun yleisin kiertopäivä. Ja ei se sit täti viipynyt yhtään tavanomasta kauemmin. Joten toivon ettei ois kovin sekasin mennyt hormoonit mut en sit tiiä jos vaan minua huiputti ja nyt seuraavat tulee sit miten sattuu:)
Sanle tervetuloa vaan enskojen iloiseen joukkoon:)
Juliaanalle peukutukset et saisitte hyödynnettyyn oviksen:)
Pingu voi harmitus että keskenmeno vaikutti noin mut toivottavasti saatte asiat kuntoon.
Siinäpä niitä juttuja jo oiskin ja omaa napaa sen verran et kp 28 menossa mut täti kipuja on jo ollut et eiköhän se viikonlopun tietämillä ilmestyne paikalle. Eipä kuumeiluakaan ole ollut kun on ollut kipeänä. Joten jotakin hyvää siitä et ei jaksa päätä nostaa tyynystä:) Mut nyt tää lähtee lepäilemään ja toivottaa kaikille mukavaa viikonloppua jos ei jaksa tulla sit moikkaamaan.
T:Dizku
Tulipa tuossa otettua liki 3h päikkärit. Viimeiset kolmepäivää on väsyttänyt niin pirskuleesti. Tätä ennen en edes muista milloin oisin viimeksi päiväunet ottanut, siitä on taivaan kauan aikaa... Oisko alkavaa hormonitoimintaa?? Mut todennäköisesti johtuu vain keväästä ja valon lisääntymisestä. Joka ikinen kevät mulle iskee väsymys. Epäloogista, eikös valosta pitäisi saada energiaa ja väsymyksen iskeä syksyisin.. Onko muilla kevätväsymyksen merkkejä ilmassa?
Tässä kohta ollaan avokin kanssa lähdössä pääkaupungin yöelämään. Ajattelin uskaltautua, vaikka piinailut lähellä. Ei olla kuitenkaan tässä kierrossa ajateltukaan raskautumista, kun mä vaan luen päivät pitkät, niin sallin itselleni baari-illan tänään.
Live: Onnea paaaaljon rouviintumisen johdosta! Näinkin siellä o-puolella vilkuillessani, että häät olivat menneet hyvin, mutta en mie kehdannut siellä onnitella :) Mutta hienoa että kaikki meni hyvin ja hääpuku mahtui! Ja sinunkin viikot kasvaa hurjaa vauhtia, kohta puolivälissä jo! :)
Sara-Maria: Hui, miten ihanaa. Mäkin haluan kuivausrummun! Toistaseks oon tyytynyt kuivaustelineeseen, mutta oon niin mukavuudenhaluinen, että rumpu olis kivan helppo. Ja kiva kun uusia huonekalujakin tulee, on varmaan ihan olo kuin jossain sisustusohjelmassa laittaa uusi hieno koti uuden ja lukaalisen näköiseksi :)
Pingu: Olin suo huhuillutkin, kun ei ollut pitkään aikaan kuulunut... Ikävä kuulla, että suhde ei ole ihan raiteillaan. Mutta antakaa suhteelle ja toisillenne aikaa. Voimia sinne, *hali*.
Saikku: Halit sinnekin. Ihan hyvä varmaan välillä vähän puhdistaa pää kaikesta näistä kuumeilujutuista ja palata sitten hyvillä mielin " virkistyneenä" . Ymmärrän kyllä miten pettymys painaa maan alle, kun menkat reippaasti myöhässä ja antaa toivoa niin paljon. Mullakin oli tuossa toissa kierrossa parisen päivääkin vain myöhässä ja heti ajattelin että jee... Mutta tosissaan, jaksele ja kyllä se plussa meille kaikille ennemmin tai myöhemmin suodaan! :)
Galluppi: Ovista olen joskus tikutellut, mutta se oli jotenkin niin päivien ja tuntien tarkkailua ja sellasta näpertämistä, ettei ollu ihan mun juttu. Siispä ihan fiiliksellä mennään oviksen suhteen. Sitä aletaan odottelemaan tossa kp12 maissa ja viikon verran pupuiltiin ahkerasti siitä etiäpäin. Tosin ei enää käytössä sama taktiikka, vaan heti kun huomaan jotakin limantynkää (yök, sori) niin houkuttelen miehen vällyjen väliin :) Muutenkin oon nyt kauheesti yrittänyt sitä, mitä kaikki sanoo, että plussa tulee, eli ei stressaa. Joten en ole pahemmin ajatellut yhtikäs mitään oviksia tai vauvoja, kunhan vaan pitänyt yllä tervettä seksielämää.
Sori romaanista, kahden keskiketterän jälkeen alkaa juttu lentää :D
Huoh, nyt unohdin kokonaan, mitä muuta pitikään kommentoida. Mutta tosissaan, vilkutuksia vaan kaikille ja hyviä veckosluteja!
-Mary
Moikka!
Olen jonkin aikaa " taustallut" täällä ja aattelin, että mahtuisiko teidän mukavaan seuraan mukaan??
Olen jo reilut 30 v. ja vauvakuume on jo ollut jonkin aikaa. Itseasiassa meillä tärppäsi joulukuussa, mutta se meni kesken rv5.
Mutta vielä tuntuu, etten ole valmis tonne " Haahuihin" , sillä se oli niin varhainen km kumminkin... en sinne vielä ainakaan kuulu, mielestäni!!
Avokin kanssa ollaan oltu jo yli 10 vuotta, ja nytten vasta tuli vauvakuume. Asustelen Etelä Suomessa ja hoitoalalla työskentelen.
Teille kaikille ****+++++++++++ Tuulia !!!*****
carrye
Onneksi on lauantai. Ajattelin, ettei tämä viikko lopu koskaan! Onpas meillä pitkä pino, nyt tulee romaani kun yritän vastailla!
Dajm : no onhan se nyt kumma kuinka se täti käyttäytyy ihan miten sattuu. Pitäisikö sun kysyä lekurilta, josko se pitäisi laittaa kuriin jollain hoidolla?
MaryRose : Hienoa että sait aikaiseksi lukemisen aloittamisen, se aloittaminen on mun kokemuksen mukaan aina vaikeinta! Pidän sulle peukkuja pääsykokeisiin.
Marge : onnea matkaan sinulle, ja muista ettei toivoa saa heittää! Tervetuloa kertomaan kuulumisia kun siltä tuntuu.
Rapu74: tervetuloa joukkoon! Sulla onkin jännät paikat...
Koiramamma kyseli ensikoiden ikäjakaumaa: itse olen 27, ja mies 26. Olit ollut vauvaperheessä visiitillä, ja se herätti ristiriitaisia tunteita. Et ole todellakaan ainoa! Itse olin pitkään salaa kateellinen ystäväni raskaudesta, vaikka samalla olin oikeasti onnellinen hänen puolestaan. Se on tää ihmisluonto tällainen, ei siitä kannata huonoa omatuntoa ottaa.
Janna: tervetuloa! Huomasitkin jo miten addiktoivaa puuhaa tämä on...
Dizku, tervetuloa takaisin!
Rapu 74: ei minusta ole tyhmää aloittaa ensimmäisen yritystä kolmikymppisenä, jos kerta sinun elämässäsi se oikea hetki on tullut vasta nyt.
Gallupiisi: on tullut möläytettyä muutamalle ystävälle yrityksestä ja plussastakin, nyt se vähän kadutaa. Toisaalta jos jotain ikävää tapahtuu, niin on hyvä että voi puhua asiasta jonkun muunkin kanssa kuin miehen.
Tsemppiä sinne illallisille: itse otan näissä tilanteissa lasiini viiniä - ei kukaan sitä katso tyhjeneekö se lasi vai ei!
Meillä on muuten paljon yhteistä, olen itsekin ulkosuomalainen ja kanssa miettinyt että mitenkäs sitten kun pitää esim. synnyttää ranskankielisessä sairaalassa... Puhutko flaamia vai ranskaa?
Passionate, mitenkäs hiusväri onnistui? :-)
Sara-Maria: odotetaan nyt vielä että pääsen gyniksen tutkittavaksi, sitten saat päivittää mut plussanneeksi (jos kaikki on hyvin siis).
Sanle: tervetuloa joukkoon!
Juliaana löysi oviksen, hienoa. Sitten vaan puuhailemaan, piinailemaan ja plussailemaan!
LiVe82: onnittelut tuoreelle rouvalle.
Saikku: energiahali!
Pingu: kiva kuulla kuulumisiasi. Kyllä varmasti rankka juttu tuo keskenmeno suhteelle. Toivottavasti kaikki järjestyy. Rohkaisuhali!
Carrye: tervetuloa enskattariin!
ON: gynis oli tämänkin viikon hiihtolomalla, en siis ole tullut hullua hurskaammaksi. Kovasti haluaisin tietää, millä raskausviikolla mennään ja koska olisi laskettu aika (lokakuussa varmaan). Keskenmeno pelottaa, mutta toisaalta vointini on ihan hyvä. Joskus aamuisin tai tyhjällä vatsalla hiukan etoo. Iltaisin olen ollut TODELLA väsynyt, olen yrittänyt olla taistelematta väsyä vastaan ja mennyt kiltisti petiin yhdeksän-kymmenen tienoilla melkein joka ilta.
Hauskaa viikonloppua enskattarille!
Heipä hei kaikki Rakkaat Ensikot! =) Siitä on vierähtänyt aikaa, kun viimeksi kävin moikkaamassa teitä. Aika menee niin äkkiä!!
Tiistaina kävimme rakenneultrassa, kaikki hyvin. Vauveli nukkui koko ultra-ajan. Oli viikon pienempi, painoa oli 232g ja pituutta 13cm!! =) Vauvan liikkeet olen tuntenut viime la-su välisestä yöstä lähtien. Siihen malliin " monottaa" , että taitaa jalkapalloilija tulla!! =)
Sukupuoli kuitenkin jäi " salaisuudeksi" , kun oli semmosessa asennossa, että ei mitään mahiksia nähä mitkä vehkeet siellä oli =)
Olen voinut hyvin, töitä tosin meinaan jättää vähän vähemmälle. Viikonloput ovat sen verran kiireisiä, että ei enään jaksa olla mukana siinä menossa. Pakko se on kuunneltava omaa kroppaa tässä vaiheessa.
Masu alkaa pikku hiljaa tulla enemmän ja enemmän esille, maltan tuskin odottaa, että siinä semmonen ihan selvä kumpu on! =)
PALJON PLUSSAPÖLYÄ teille kaikille ja toivottavasti saamme teidät mukaan tuonne O-puolelle!!! =)
Rakkaudella
Lisbet & " Viivi" , rv. 19+2 (äitipoli) / 20+1 (neuvola)
Täälläpäs on ollut hiljaista koko päivän. Missä kaikki ootte? No kai teillä on muutakin elämää kuin nettipalstat. Minä oon jääny tänne pahasti koukkuun:) Tämän päivän on menkkakipumaisesti vihlonut mahanpohjaa, vaikka kp on vasta jotain 18 paikkeilla ja ollut semmoista kökköistä valkovuotoa. (varmaan ihana mielikuva, anteeks!) Aikaisemmin en oo tämmöstä huomannu, mut johtuu ehkä siitä että ensimmäinen kierto kun on yritetty. Ja mä oon kyllä niin paras kehittelemään itselle milloin mitäkin oireita, saisin varmaan itseni pyörtymäänkin ajatuksen voimasta. No mut toivotaan, ettei se ole täti joka oven takana jo kolkuttelee...
[color=fuchsia]Ehdinpäs viimein kirjoittamaan.. Sellaistakin hullunmyllyä ollut koko viikko. Töissä aivan mieletön kiire kun tän kuun loppuun lähetettävä osa veroilmoituksista (gallubbiin: olen kirjanpitäjä), kotona on myöskin ollut joka illalle jotain ja mies on ollut kans menossa. Eilen sitten siivosin koko talon katosta lattiaan, kun viimein oli aikaa ja mies oli kisamatkalla. Tänään vois ottaa ihan rennosti.[/color]
[color=blue]Paljon on ehtinyt tapahtumaan enkä viime viestissä ehtinyt kommentoimaan muutakuin Elviiran plussaa, tässä nyt edes jotain. Jos unohdan jonkun kysymyksen niin kysykää ihmeessä uudestaan.[/color]
[color=fuchsia]Uusia oli tullut mukavasti, tosi kiva, saadaan taas vähän eloa tänne palstalle kun kaikki on karanneet jonnekin. Lämpimästi tervetuloa siis RAPU74, KOIRAMAMMA, JANNA@, SANLE ja CARRYE!!!![/color]
[color=blue]LIVE: Onnittelut tuoreelle rouvalle! Mäkin " jännään" että jos tulen nyt raskaaksi mahtuuko hääpuku päälle heinäkuulla, mutta laitetaan sitten lisäpalaa jos ei mahdu :D[/color]
[color=fuchsia]MARY: Tsemppiä sinne!! *bd* Kohta sitä taas yhdessä piinaillaan.[/color]
[color=blue]CERISE ja LISBET: Moikka ja tsemppiä odotukseen!! :)[/color]
[color=fuchsia]DIZKU: Kiitos peukutuksista! :) Mikä tilanne siellä sulla? ' bdbd*[/color]
[color=blue]SARA-MARIA, sielläkin piinaillaan *bdbd*. Minäkin olen pitkään haaveillut kuivausrummusta. Eilen viimeksi kun pyykkiä ripustin kuivamaan ympäri taloa ajattelin että kyllä olis niin kätevä.[/color]
[color=fuchsia]PINGU, kovasti voimia ja jaksamista suhteen pelastamiseen. Toivotaan että kaikki menee hyvin.[/color]
[color=blue]SAIKKU, pahoitelut tädistä ja voimia, kyllä se vauva varmasti teillekin vielä tulee.[/color]
[color=fuchsia]DAJM: Pahoitelut tädistä sinnekin ja toivotaan että se kierto nyt tasoittuu ja normalisoituu![/color]
[color=blue]Toivottavasti ei jäänyt mitään oleellista kommentoimatta.[/color]
[color=fuchsia]Muille vimmaa vilkuttamista: FIIU, PASSIONATE, NIINA ja muut rakkaat enskakamut![/color]
[color=blue]Gallubbiakin on ehtinyt olemaan jos jonkinlaista. Tuohon ammattigallubbiin jo vastasinkin. Yrityksestä en oo kertonut muutakuin joillekin ystäville, vanhemmille ja sisaruksille luultavasti kerromme vasta siinä vaiheessa kun eka ultra on takana. Jotenkin mun/meidän on helpompi jakaa ystävien kanssa asioita kuin sukulaisten.[/color]
[color=fuchsia]Oviksen bongaukseen oon käyttänyt joskus harvoin noita testejä mihin sainkin plussan keskiviikkona. Mua ainakin helpotti kauheesti tuo ovisplussa, joten suosittelen.[/color]
[color=blue]O-puolella olen käynyt silloin tällöin kurkkimassa ja katsomassa vanhojen palstakamujen raskauden etenemistä. Jotenkin niin ihanaa ja toisaalta haikeaa lukea kun nytkin on syntynyt monta vauvaa heille joiden kans silloin 9kk sitten rupateltiin ja yhdessä piinailtiin. Täällä minä olen edelleen, muilla jo nyytit kainalossa *tirsk*[/color]
[color=fuchsia]Ikäkysymykseen että minä täytän syksyllä 25v ja mies täytti juuri 29v. Kyllä sitä ikää vaan tulee ihan salakavalasti.[/color]
[color=blue]Tupakoi en, enkä myöskään juo kahvia, mies juo kyllä munkin edestä, mutta tupakoi ei myöskään.[/color]
[color=fuchsia]ON: PItää käydä koopeet oikein kalenterista laskemassa. Eli 23/27-32. Oviksen siis bongasin keskiviikkona vahvasti ja kyllähän sitä sitten illalla pupuiltiin, mieskin niin urheasti vaikka tosi väsy oli :) Oviksen ja edellisten kiertojen mukaan tästä kierrosta on tulossa taaskin 32 päiväinen eli vielä en piinaile suuremmin. Joskin taas kuvittelen että olisi aika suuri mahdollisuus tärpin käyneen. Eilen vihlo aivan mielettömästi toiselta puolelta ja minä tietysti kuvittelin että kiinnittymiskipuja. Noh.. saa nähdä..[/color]
[color=blue]Nyt taidan ruveta käärimään noita kuivaneita pyykkejä.. koitan taas vähän paremmin aktivoitua kirjoittelemaan.[/color]
[color=fuchsia]Pupuiluintoa ja plussatuulia kaikille!! :)[/color]
[color=blue]T. Juli[/color]
Muistattekohan enää edes mua, on tullut nyt niin kovasti taukoa tässä kirjottelussa, enkä ole oikein pinojakaan ehtiny lukemaan. On muuten hyvä tämä viikkopino ku nyt löysin kaikki hyvässä paketissa. Kovasti on siis pitäny kiirettä kun viimeinen lukukausi koulua jäljellä.. gallup vastaus samantien musta valmistuu siis insinööri. Olen ollu nyt myös niin paljon töissä ettei aikaa ole jäänyt näihin tärkeisiin asioihin ollenkaan :)
Kovasti on tullut uusiakin mukaan -hyvä vain, koska alkoikin joukko jo pienentyä uhkaavasti. Cerice oli plussannut ainakin vanhoista tutuista, kovasti onnea ja tarrasukkia!
pingulla oli parisuhde huolia +km, jaksamista niihin.
maryrosella tais olla kirjoitusurakka edessä. Musta se oli kyllä mukavaa aikaa eikä ne kirjotukset ollu ollenkaan niin pahapaikka, kun meillä aikaanaan koulussa hoettiin, olen siis yo 2002. jaksamista ja pänttäysintoa! :)
dajmilla taas ikäviä tätikuulumisia, olisi se hyvä että jotenkin olisivat säännölliset eikä tiputtelis on/off. ja hui olit penkassa käyny, onneksi mitään ei käyny, mutta kyllähän tuollainen aina säikäyttää!
sara-maria, multa menny ohi mutta taidatte olla muuttanu vasta uuteen, millanen uusi koti? Mun mielestä muuttaminen todella rasittavaa( pakkaaminen, purkaminen), mutta onhan se sitten kyl mukavampaakin kun kaikki valmiina ja varsinkin jos saa kaikkia uusia huonekaluja ja muuta :)
juli oli bongannu oviksen, juli oli bongannu oviksen -hienoa! mä en ole bongannu ovista ekan kahden yk jälkeen kun samoilta limoilta kaikki vaikuttaa..no ei, mutta ainakaa " ovislimojen" aikaa pupuiluista ei ole tullu toivottua tulosta niinpä päättelin et olen ihan hakoteillä koko bongailun kanssa, mutta alan tikuttelemaan vasta sitten kun olen täysin turhautunut,nyt tähän yrittelyyn on jotenkin turtunut ja ekojen yk:en aikaset jossittelutkin on laimennu. johtuu osittain tämä turtuminen myös mun piitkistä kierrroista varmaankin.
galluppeja tais olla useampia ja muistin mukaan vastailen nyt siis:
*valmistun insinööriksi
*ikä mulla 23 ja mies 29 (molemmille vuosi lisää vielä tämän vuoden puolella),
*tupakoi en -joskus kyllä kokeiltu, mutta onneksi eroon pääsin, kahvia juon aamuisin ja iltapäivällä mutta max. 4 kuppia päivässä. Miksi muuten moni sanoo että lopettaa kahvin juomisen jos tärppää, onko se myös niin haitallista masuasukille? ainakin mun tutut, jotka ovat odottaneet niin ovat vähentäneet kahvin juontia vain jos se ei enää maistu ja siitä tulee huono olo.
*olen juu käyny o-puolella lukemassa aina välillä juttuja. ;) he,heh.
Ja sitten enempi omaa napaa: ihan ensin täytyy kysyä et miltä hiivatulehdus tuntuu (mulla ei ole ollut ikinä), ku mulla tuntunu jännää kihelmöintiä/kutinaa muutaman päivän ajan, mutta tänään ei taas mitään + sellasta punertavaa ohutta limaa tullu vaikka kuinka. (anteeksi ällöjutut).
Ajattelin tuossa jo ravata apteekkin heti huomen aamulla hakemaan lääkettä,kun ajattelin sen olevan hiivaa, mutta nyt tunne siis ohi.?? Viime vknlopusta alkaen rinnat aristanu, mutta jos siis ovis oliskin ollu jo viikkko sitten niin sitten tämä kierto taas olisi lyhyempi kuin pari edellistä. nyt kp 27 /27,32,41,42,-?
Mutta tässä vähän juttua näin pitkästä aikaa.. terkkuja kaikille enskoille!
terv.Kata
Tulen tänne nyt taustalta vähän taas valittamaan, kun on ollut niin kurja viikko. Eli viime viikonloppuna vuosin taas verta kuin pistetty sika, ja lauantaiyönä alkoi supistukset, jotka vaan jatkui ja jatkui. Tiistaina kivut oli jo niin pahat, että mentiin Kättärille (kuumettakin oli vähän särkylääkkeiden maksimikäytöstä huolimatta). Siellä sitten selvis, että kohtu ei oo tyhjentynyt, ja joku riekale siinä tukkikin kohdunkaulaa. Se nyppäistiin pois (AUTS) ja sit laitettiin antibioottitippa ja odottamaan aamun kaavintaa. Kaavintaankin siis jouduin, ja nyt on jotenkin entistä enemmän pelkoa tulevasta, kun en ihan heti noita kipuja uudelleen kestäisi. Ajattelinkin, että kun ei nyt varmaan vähään aikaan pupuilut huvitakaan, niin odotetaan ne yhdet kuukautiset kiltisti, ennen kuin aloitetaan uuttaa yritystä. Eipähän mene kesken ainakaan kohdun kunnon takia. Sori kun teille näitä valitan, mutta en oo saanut sinne haahupuolelle mentyä. Palstailen kait vain näin pikkaisen teidän kanssa, ja jos joskus alkaa siltä tuntua, enemmän.
Pingu: kiva oli sinusta kuulla, mutta kurjia uutisia. Toivottavasti saatte suhteenne kuntoon!
Juliaana: ihanaa kun jaksat aina niin vilkutella :).
Sara-Maria: kyllä minäkin tänne näytän päätyvän. Helpompi on ehkä tutuille kirjoittaa näin omanapaisia valitusviestejä alkuun kuin tuntemattomille... Yritän tässä jossain vaiheessa piristyä.
LiVelle onnittelut, jos täällä vielä hiippailet! Uskomatonta, että alat olla jo puolivälissä...
Vilkutuksia kaikille muillekin vanhoille ja tervetuloa uusille innokkaille kuumeilijoille! Ja kiitos vielä kaikille mahdottoman mukavista sanoistanne, kyllä ne aina piristävät!
Niina
Moikka vaan kaikille!
Missäs kaikki on kun ei oo paljon tullut tekstejä lisää sit perjantain?
carrye tervetuloa vaan enskoihin:)
Lispet oli käynyt moikkaamassa. Mukava et kaiki oli hyvin ja jo mukavat viikot on sulla kertynyt:)
KaTa oli käynyt taas pitkästä aikaa morjestamassa ja oli sit jo sullakin mukavat kp:t et eikun peukkuja pidän et jospa se lima juttu olikin kiinnittymislimaa *bddb*
Voih niina oli viel lisää joutunut kärsimään. Ymmärrän hyvin et niitä kipuja ei oo mukava ottaa uudestaan. Ne on nimittäin ihan sairaan kovat kivut. Mut toivottavasti nyt jo rupeaisi menemään paremmin.
Muutapa ei ollutkaan mihin vois vielä jotakin sanoa.
Elikkä ).( sen verran et nyt mennään kp 30/ 28-40 et piinailuajat ois mut itsestä tuntuu et täti varmaan muutaman päivän sisään tulee kun on jo näkynyt vähän mekkejä siitä. Mut kaikille muille piinailijoille vaan plussa onnea.
T:Dizku
Hihii...
Mä oon jäänyt koukkuun näihin sivuihin. *g*
Pakko on tulla tsekkaamaan kaikkien kuulumiset ennen töitä, töiden jälkeen ja joskus välillä jopa kesken töiden. :)
Nooh, tää on ehkä ihan positiivista riippuvaisuutta. *hymyää*
Teitin kanssa on vaan niin kivvaa vaihtaa kuulumisia, kun omat läheiset ei tästä vauva-hoopottamisesta tiiä. :)
Omaa tällä kertaa: Nyt olis sitten kp5 ja tartteis ruveta kohta laskureiden mukaan tikuttamaan ovista ku viime kierto oli vaan.. öö... muistaakseni 22 tai 23 päivää. Jännää. Kp7/8 jos aloittais. Tuolla ne tikut malttamattomana odottelee huussissa. :) Saas nähdä auttaako ne yhtään. Hope so.
Mun työkaverilla on jo masuasukki. Sillä rv13 menossa ja näytti mulle ekoja uä-kuvia. Voe mahoton mikä fiilis siinä kohtaa mahtaa olla kun ekat kuvat pikkuisesta näkee. *kuvittelee* ja *tahtoo kans* :)
Oolrait, kello menee taas hurjan nopeaan, työt alkaa kutsumaan.
Ihanaa pakkaspäivää kaikille!
*vilks*
-Janna-
kp5... plääh