~*~ENSIKOIDEN VKO 8: 19.-25.2.~*~
Kommentit (43)
Jihuu, täällä taas! Nopiasti tulen moikkailemaan koulukirjojen parista...
Cerise: Mä kun kävin Belgiassa syksyllä, niin siellä oli suht samanlainen ruokakulttuuri kuin Ranskassa, tosin viinin tilalla olutta tai Kirschiä. Ja ranskaa kun luen niin on se ruokakulttuuri tullut tutuksi¿
Niinalle voimia sinne! Taustaile vain, palailet, kun on energiaa. Ai, sä opiskelet suomen kieltä pääaineena! Ehkä satutaan syksyllä samaan paikkaan, jos en tuonne Teakiin pääse! Hienolla ja keskeisellä paikalla se yliopisto, kävin tossa marraskuussa kun oli avoimet ovet tms.
Janna on ilmeisestikin uusi täällä, tai ainakaan en ole huomannut! Tervetuloa! Ja ¿hyvä¿ kun joku muukin on yli-paheellinen :D
Marzu: Oliko mukava ruotsin matka? Näkyikö paljon penkkari-risteilijöitä? Vitamiineista en tiedä, itse vähän ajattelen että ne olis humpuukia, koska muutamassa kierrossa olen tuloksetta niitä syönyt. Toisaalta, eihän niistä mitään haittaakaan ole ;)
Passionate: Mä olen kateellinen sulle, kun onnistuit lopettamaan röökin polton. Mä vaan aina mietin, että pitäis ja pitäis¿ Jaa, mulla on tainnut mennä ohi, mutta oletteko suunnittelemassa talon ostoa? Meilläkin lähitulevaisuudessa sellaisia suunnitelmia.
Rouvavauva: Kiva kun mä herätän teissä sellaista oloa, että olisitte kaikki jo senioreita :D Itse tunnen kyllä itteni niin junnuksi, mutta kiva ettei iän perusteella ruveta täällä syrjimään. Kiitos kysymästä, kirjoitukset on tähän mennessä mennyt hyvin. Tosin tuossa oli suomen kielen ensimmäinen osio + kuuntelut vain. Preliminäärien perusteella ei olisi mitään syytä huoleen, toisaalta on, koska tänään vasta sain aukaistua kirjat ja yo-koe putki alkaa 12.3, tentit sitä ennen.
Rouvavauvan Galluppiin: Ei tuo täti/tättärä mua juurikaan haittaa. Täällä vauva-sivuilla se on ok, mutta miehelle jos selitän näitä juttuja niin tuntuu oudolta sanoa ¿täti¿ eikä esim. menkat :P
s-k: Näkemisiin, tulee ikävä! Tsempitystä nyt siihen valmistumiseen!
Dajm: Juu, kiitos kysymästä, on tuota näyttelemistä/ilmaisutaitoa tullut ylä-asteelta asti harrastettua, tosin vain koulun puitteissa, kun vapaa-aika menee koulukirjojen kanssa. Toivottavasti se täti nyt lähtee tuhruttamasta ja kiusaamasta sieltä!
).(
Argh, en enää muista kp:tä, kun ei tule juurikaan kalenteria tuijotettua¿ Taitaapi olla 22/29-32. Tänään rohkaistuin ja aloin lukea yo-kokeisiin :D *ylpeä itsestään* Tänään kävin viemässä avokin yhteishakupaperit postiin, hän lähtee opiskelemaan nuoriso-ohjaajaksi! Tänään klo16.15 loppuu Teatterikorkean haku, mun paperit oli jo aamulla perillä¿ nyt vaan odotan kutsua karsintoihin! Äh, pitäis mennä jatkamaan tuota lukemista, etten koko loppupäivää istu koneella.
Mukavaa viikonalkua kaikille!
-Mary
Ajattelin vaan pikaisesti käydä linkittämässä viime viikon pinon, jos joku haluaa vielä sitä lueskella.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9582059&p=2&tmode=1&smode…
Mä palailen huomenna tai keskiviikkona paremmalla ajalla kirjottelemaan. Nyt ei ehdi, töissä pitää kiirettä koko illan.
-Sara-Maria-
En olekaan kirjoitellut pitkään aikaan ja nyt ajattelinkin tulla sitten sanomaan heipat kaikille! Eli olen kirjoitellut nyt tuonne l-puolelle (vielä kaihdan tuota sanaa, sillä en oikein osaa lukea itseäni ¿älläksi¿) ja kotiutunut hyvin! Siellä on kyllä huippu porukkaa ja olo on ollut tervetullut. Mieltä askarruttaviin kysymyksiin saa vastauksia ja tietty tukea, kun sitä tarvitsee!
Olen tosin viihtynyt myös teidän seurassanne ja kotoisaksi olon tuntenut, haikein mielin nyt sitten moikkaan teitä, kun tuo meidän polku on vienyt hoitoihin. Vaikeaa tämä on ja vielä ahdistaa myöntää tätä itselleen (kyynel silmässä kirjoitan), mutta tosiasiat on vain kohdattava. Meillä mennään nyt siis siinä, että olen aloittanut pistämään puregonia, joka kasvattaa siis munarakkuloita. Huomenna menen taas ultraan ja katsastetaan tilanne. Inssistä puhuttiin jo tähän kiertoon, mutta elämä yllättää aina...Päätimme (me sekä lääkäri) että emme kiirehdi inssin kanssa ja koitamme sitä ensikierrossa. Lähete on myös laitettu julkisenpuolen hoitoihin ja sitten joskus siis se ivf (toivotaan, että haikara lentää tänne sitä ennen). Nyt toiveissa vaan oikean lääkkeen löytyminen, että saisin kasvateltua muutaman kauniin rakkulan. Enää en haaveile vauvasta, vaan siitä päivästä jolloin sen plussan saisin¿
Toivon kaikille teille ihanaa ja jännittävää aikaa, toivon hartaasti, että haikaran vierailu ei teillä veny ja pian saatte nauttia suuresta ihmeestä!
Kaikille teille ihanuudet paljon haleja <3
-marge-
... täällä uusi ensikko ilmoittautuu. Jargon on kyllä vielä hieman hakusessa. Mutta oletan, että ensikko tarkoittaa sitä, että me olemme niitä, jotka saamme keskittyä vain ja ainoastaan siihen Omaan Napaan ? ;) Eli ensimmäistämme yritämme! Olenko oikeassa paikassa?
Jätin pillerit pois tammikuun lopulla, eli yksiäkään luomumenkkoja ei ole ollut. Kierrosta ei siis ole hajuakaan. Malttamattomuus on kuitenkin my middle name, joten en halunnut " hukata" yhtäkään kuukautta...
Luulen bonganneeni ovulaation hyvinkin selkeästi. Hämmästyin itsekin selkeitä oireita; pitkään pillereita syöneenä en muistanut sellaisia olevan olemassakaan. Viimeksi kyllä kun pidin pilleritauon joskus muutama vuosi sitten (ihan vaan nähdäkseni, miten hormonit vaikuttavat), kierto oli suht säännöllinen koko ajan. Eli toiveissa on, että näin olisi nytkin.
Jotenkin tyhmänpositiivisesti ajattelen, että voisin jo olla raskaana, kun ne ovisoireet oli niin selkeät, ja niihin aikoihin tuli myös sekstailtua paljon. Mutta toisaalta olen lukenut, että ovisoireita voi olla vaikka ei ovulaatiota olisikaan, että pillereiden jälkeen on tosi vaikea heti tulla raskaaksi jne. jne. Ja kuten nimimerkistä näkyy, en ole enää ihan hedelmällisyyteni huipulla surffaava kaksikymppinen... Eli hyvin todennäköistä on, että viihdyn täällä ilonanne pitkäänkin :)
Anyway, " tädin" odotan kolkuttavan oveen ensi viikonloppuna tai alkuviikosta.
Jatkan paremmalla ajalla, hauska tavata teidät kaikki! Porukka vaikuttaa tosi mukavalta.
Kiitokset kaikille tervetulo-toivotuksista. Kirjoitan yleensä enempi tuonne koira-palstoille, kun vielä tuntuu olevan enempi pulistavaa niistä (vaikka olen kuitenkin melko taustailija). Näistä vauva yms. asioista en vielä ole päässyt perille, hyvä jos tiedän mikä on kp tai ovis. :D Kovasti sitä omaa nyyttiä kuitenkin kaivataan ja yritys on kova.
G: Kahvia juon n.1-4 kuppia päivässä, maidolla. Lopetan kokonaan viimeistään kun plussaa. Tupakkaa en polta, poltin joskus intissä muinoin... miljuuna vuotta sitten.
Ihmettelin tässä, jotta minkä ikäisiä täällä enskoissa oikein ollaan? Tunnen itseni ikälopuksi, kun täällä puhutaan Penkkareista ja kirjoituksista yms. :D Nimim. -yo`2000
Viime perjantaina käytiin ihailemassa kaverin 2vk ikäistä nyyttiä. <3 Aww! Kovasti kirpaisi, kun kahvipöydässä juteltiin meidän yrittämisestä. Vaikka nyt tämä täti ei tuntunut henkisesti niin pahalta kuin esim. viimeksi, niin kyllä tuli kuristava olo. ;( Tänään käytiin mun toisen kaverin luona, joka on aivan viimeisillään, LA TÄNÄÄN. Ei kuulemma vielä mitään tuntemuksia. Mukava jutella niitä näitä, varsinkin kun sillä koiria, pystyttiin höpisemään niistä, eikä vauva sitä ja raskaus tätä. Vaikka kyllä nytkin aihetta pakostikin sivuttiin. Kaverille sattui niin sanotusti vahinko, vaikka vauva onkin nyt ihan odotettu. Se hiukan pistää kalvamaan, mikse he, muttei me. Nyt tuntuu, että itse oikein lietson täällä kotona tätä ahdistusta ja katkeruutta. Melkein naurattaisi jos ei olisi niin paha olla. ;( Kp 6/28, perjantaina alkaa pupuilu ja pistetään peitto heilumaan oikein urakalla. Ei ainakaan yritystä puutu.
-Koiruus-
Mary-Rose: Juu aika untuvikko täällä vielä olen, ja lähinnä taustailen kun en teitä muita vielä " tunne" , niin en osaa mukamas paljon muuta höpöttää kuin omaa napaa.
Hirmu kivoilta kaikki vaikutatte ja varmasti ajan kuluessa pääsen juttuihin mukaan! :)
-Janna-
*tilasi tänään ihkaensimäiset ovis-testit*
Taas pitkästä aikaa aattelin tulla kartottaa vähän teijän juttuja. Et voi taas olla etten muista kaikkeen kommentoida mut yritetään:)
Saikulle pahoittelut tädin yllättämisestä.
s-k:lle pahoittelut tädin yllätyksestä.
Sara-Marialla oli piinailuajat käsillä dbdb.
Hermionella olikin hyviä uutisia ollut joten eikun mukavaa ootus aikaa ja käyhän meitäkin moikkaamassa välillä täällä.
Niina käsittelee sit samaa aihetta kun minäkin silloin kun tuli keskenmeno niin ajattelin ensiksi et taidan siirtyä noihin haahuihin mut kuiteskin tää mukava enska joukko sai mut jäämään tänne:) Ei se ole mukavaa ja kyllä itsellä on vieläkin vaan paha olo kun ajattelee koko asiaa ja sit pelottaa et josko seuraavakin tulee pois kesken. Mut ei auta oman käärön toiveet on vaan niin kovat.
Janna ja rapu74 tervetuloa vaan mukaan enskoihin:)
Dajmille peukutan et se tättärä osais olla kunnolla niin pääsisit sit kokeilee ovistikkuja:)
Sitten galluppeihin itse olen valmistunut logistiikan puolelta ja töissäkin kerennyt jo pari vuotta olla ja tulihan se koulutus käytyyn hotelli- ravintola- ja suurtalous alanperustutkintokin. Sit kahvia en juo enkä kyllä polta tupakkaakaan mut suurin paheeni on varmasti kaikki missä on vaan paljon sokeria et herkut menee kyl alas ja vähän liikaaki:)
).( sen verran et kp:t laskin ja ne on 25/ 28-40 et tässähän on melkein piinailut käsillä mut itestä ei ees tunnu et oikeen piinailis tuntuu siltä et kyl se km varmaan sekoitti sen verran hormooneja et voi vielä vierähtää ennenkun täällä taas oikeesti piinaillaa. En sit tiedä tuntuu vaan siltä. Vaikka ei se kiertojen piitudessa oo näkynyt.
Mut siinäpä niitä sepustuksia taas oli joten eikun mukavat päivän jatkot vaan kaikille ja vilkutukset myös.
T:Dizku
No niin, eikun jatkamaan...
Galluppien osalta: olen " lakinainen" , ja kun joku tuolla aiemmin tunsi olonsa vanhaksi kirjoitettuaan ylioppilaaksi 2000, niin voin pistää paremmaksi kertomalla, että olen valmistunut yliopistosta ko. vuonna... Että repikää siitä ;) Olen siis 32, ja mies 37.
Tyhmäähän se on biogolisesti ajateltuna lykätä sitä niin pitkään. Mutta elämä ei ole biologiaa, ja voin ihan rehellisesti sanoa, että nyt vasta tuntuu siltä, että olisi sopiva aika. Tapasin mieheni vasta 26-vuotiaana, ja ollaan saatu viettää ihanaa kahdenkeskistä aikuiselämää - reissata reppu selässä ja kiertää maailmaa. Ja tähän asti olen myös halunnut pysyä työelämässä ja ottaa vastaan kaikki uudet haasteet sillä saralla. Mutta nyt on kuitenkin mukavan seesteinen olo, ja ensimmäisen kerran huomaan, että ei edes huvita hakea uusia duuneja!
Mitenkäs muut, olenko ainoa kolmekymppinen?
Takaisin galluppeihin: sumppia juon kupillisen päivässä. Olen iänkaiken ollut satunnainen biletupruttelija, mutta se pahe on nyt hiipumassa, ja viimeksi taisin sytyttää omissa polttarissani 2 vuotta sitten ;)
ON: Ihme vihlontaa ja jomotusta on aina silloin tällöin tuntunut alavatsassa. Muuten ihan normaali olo. Jos täti on tulossa ajallaan eli ensi viikonloppuna, huomenna pitäisi olla raivopäivä. Odotan mielenkiinnolla!
Ajankohtainen dilemma on ensi viikonlopun illalliset. Ystäväpariskunta tulee kylään ja ollaan luvattu laittaa pöytä koreksi. Jos jätän drinksut ja viinit väliin ja ryhdyn vesilinjalle, epäilykset heräävät heti. Ja en halua tästä projektista tulevan julkista tietoa ainakaan vielä tässä vaiheessa. Mutta ehkä täti tulee jo lauantaina, ja voin juopotella ihan vapaasti...
Miten muut, kerrotteko projektista avoimesti vai pidättekö omana tietonanne?
Kotiuduttiin laivalta jokunen aika sitten ja kivaa oli,kiitos kysymästä MaryRose =) tuli pikkusen drinksuja nautittua,mutta ihan kohtuuden rajoissa. Tänne oli joku uuskin ehtunyt tulla mun poissa ollessa..hmm.. Rapu74 tervetulos joukkoon!!! Margellekin mun piti jotain kommentoida,mutta unohdinkin jo että mitä. Pikkasen väsy painaa reissun jäljiltä,joten kömmin tonne sängyn pohjalle. Sielä kun tuli nukuttuu tosi huonosti. Mutta asemissa ollaan taas.
Paljon vilkutuksia kaikille ja terkut ruottista=)
~marzu kp18/26-28 yk2
).( Heti alkuun: täti on täällä TAAS! Ihan niin kuin pelkäsinkin... Kaksi päivää oli välillä vuotamatta ja nyt taas... Yritin varata aikaa lääkäriinkin, haluaisin jutskailla näistä vuotohäiriöistä ja ihan muutenkin olis aika käydä tarkastuksessa. Mutta, mutta... ensi viikolle en aikaa saanut ja ensi kuun lääkäriajat on jaossa vasta ensi viikon lopulla! Outo systeemi, mut ei auta muu kuin soitella ensi viikolla uudelleen. Ja onhan tässä muutakin sattunut ja tapahtunut: pyörähdin autolla tosi liukkaalla tiellä lumipenkkaan. Onneksi ei käynyt kuinkaan (ei miulle eikä autolle) ja paikalle sattui ihania ihmisiä, jotka hinasi miut sieltä pois. Mutta tapaus säikäytti kyllä todella.
MaryRose: Näytteleminen on kyllä hieno harrastus, jospa siitä tulis siulle ihan ammattikin joskus! Hyvä, että oot saanut kirjat auki, tsempitystä vaan. Muista välillä ulkoilla ja nukkua hyvin, että jaksat...¿neuvoo¿ dajm-vanhus, jonka yo-kirjoitukset oli vuonna 1994...
Marge: Voi, tulee siuta ikävä... jotenkin tuntuu, että täältä nyt niin moni on lähössä pois. Ymmärrän kyllä, että l-puolelta varmaan saat kaipaamaasi tukea ja hienoa, että siellä on huippuporukkaa. Toivon siulle ja miehellesi jaksamista hoitoihin ja toivottavasti o-puolella sitten taas tavataan! Hali ja rutistus!
Rapu74: Tervetuloa joukkoon mukaan! Täällä heti kyselemäsi kolmekymppinen (31 vee) vilkuttelee: onpa mukava, että meitä ¿iäkkäämpiäkin¿ kuumeilijoita ilmaantuu joukkoon : ) Vaikka eihän tässä nyt vanhoja vielä, vai mitä? Olet varmaankin horoskoopiltasi rapu (nickistäsi hoksaavaisena päättelin)? Sama täällä... Mie olen pitänyt tätä yritystä melko lailla ¿salassa¿, eli en ole oikeestaan kellekään kertonut. Lähimmät ystävät kyllä tietää noin yleisellä tasolla miun useita vuosia vaivanneesta vauvakuumeesta, mutta varsinaisesta yrityksen aloituksesta en ole kertonut. Oikeestaan ihan kiva, että miehen kans on sellainen ¿oma juttu¿.
Koiramamma: vai ikäloppu sinä? ehei, täällä ainakin yks yo vuosimallia 1994! Pupuiluintoa sinne....
Janna: Tervetuloa mukaan! Mie kans tilasin viime viikolla ekat ovis-testit, aiemmin en olekaan tikutellut. Pähkäilläänhän sitten yhdessä niitä tikkujamme : )
Dizku: vilkutus! Siellähän alkaa olla hyvät kp:t, bdbdbd....
Marzu: hyvä, että laivareissulla oli kivaa. onhan se mukava rentoutua välillä muutaman drinksun äärellä : )
Dajm
Uusia ihmisiä! Kivaa! Oikein paljon tervetuloa Janna ja Rapu!
Tulin " pikaisesti" katsastamaan kuulumisia, kyllä tää viikkopino on oikeasti Niin hyvä keksintö.
Ja samalla totean, että täytyy sanoa heipat Margelle ja Hermionelle.. Molemmat teistä saavat omaan elämäntilanteeseen varmasti parhaiten tukea nyt hieman toisaalta. Onni myötä molemmille!!!
Pariisittaren kysymykseen ja galluppiinkin, että hoitotiedettä tosiaan opiskelen. Koulunkäynti on tuntunut tosi kivalta ja valmistuminenkin tuolta häämöttää ihan kohtuuajassa, kun amk-tutkinnosta saa niin paljon anteeksi. Että suosittelen, heti kun siltä tuntuu niin opiskelemaan vaan! Toivottavasti sulla muuten on asiat selkiintyneet, vaikka vähänkin kerrallaan..!
Ja ikäkysymykseen, ei tässä mitään teinareita myöskään enää olla, hedelmällisimmät päivät oli ehkä noin kymmenen vuotta sitten.. Mutta semmoista se elämä on, ei auta kun yrittää näillä munasolunkurttanoilla mitä on :) Joten myös tuntuu, iän ja tämänhetkisen yritystauonkin merkeissä, että täällä roikutaan ja pitkään. Olen kertonut parhaille ystäville asiasta ihan avoimesti, että lapsi saisi tulla. Ammatista ehkä johtuen tällaiset jutut on päivittäin puheenaiheena muutenkin..!
Omille vanhemmille eikä sukulaisille ei olla mitään puhuttu.
Toiseen galluppiin: ajattelin parantaa raskautumismahdollisuuksia tupakanpolton lopettamisella, se loppui vuoden vaihteessa. Oli jopa helppoa! Kahvia juon aamulla ja päivällä yhden kupin. Ja ettei elämässä olisi mitään iloja, aloitin eilen myös laihiksen :) Lasken pisteitä ja ekaa kertaa ihan tosissani, nyt tai ei koskaan lähtee kymmenen kiloa! Eilen oli kaikki pisteet syötynä jo puoli neljältä :) Siinä sitten appelsiinia ja porkkanaa jyrskyttäessä meni ilta..
Sellaista tänne, kipakkaa pakkaspäivän jatkoa! T. Fiiu
Ps. Marylle lukuintoa!
tässä istuskelen ja nopeat kuulumiset ennen värin huuhtelua. =)
MaryRose: Taloa ollaan kovin alkamassa rakentaa jossain vaiheessa, toivottavasti tänä vuonna. Pitäisi se tonttikin nyt ensin löytää, että tiedetään millaisen talon saamme sille rakentaa. Kova talokuume(kin) on siis päällä. =D Olin itsekin yllättynyt, miten helppoa se tupakoinnin lopettaminen oli! Tuntuu kyllä, että osin sitä polttamista on alkanut korvata syömisellä, mutta eiköhän se ole pienempi paha..?
Rapu74: Minä täällä myös uutena. Ensimmäisiä luomuja odottelen tulevaksi ensi kuun puolivälissä eli hormonaalinen ehkäisy jätettiin vähän aikaa sitten pois. Minäkään en sitten MILLÄÄN malttaisi odottaa yhtäkään kiertoa! HETIHETIPIANPIAN!!! ;)
Koiramamma: Tunnistan tuon " kateuden" itsessäni; " Miksi muut saa, miksi minä en saa edes haluta?" (mies antoi odottaa pitkään ennen kuin suostui yhteisen lapsen yritykseen). Niin monesti itkin miehelleni sitä, kun taas joku ystävä sai lapsen ym... Hymyile siinä sitten muiden onnelle.
Minusta tuo täti on loistava sana! Täällä sitä on hauska käyttää, mutta en ehkä mieheni kuullen. =)
Kerran tuli pienessä pöhnässä parille kaverille vihjaistua, että olisimme jättämässä ehkäisyn pois. Ja kyllä hieman harmittaa! Kaikkea sitä tuleekin viinilasi kourassa hölötettyä... Olin asiasta niin innoissani, että puhuin ohi suuni. Minä ja iso suuni!!!
En nyt oikein pääse tässä jännäilyssä eteenpäin, kun pupuilijen kanssa on ollut aika hiljaista molempien kiireiden vuoksi. Asian kanssa ollaan vasta niin alussa, että en oikein osaa edes jutella vauva-asiasta... Onkin kivaa lueskella teidän muiden jännäilyistä!!! Hassua. =D
Hei nyt täytyy lähteä hiuspesulle!!!
[color=darkblue] Jos nyt kerkeis raapasta aikaa kommentoimisille. Mä en tajuu mikä ihme kiire mulla on koko ajan. Tietenkin tuo tavaroiden paikalleen laitto ja shoppailujutut vie nyt aikaa, mutta silti. Päivät vaan menee yhdessä hujauksessa. No alotetaan noilla gallupeilla tämä megateksti.
Kahvi/Tupakka G: Kahvia juon maidon kera, toisina päivinä enemmän tai toisina vähemmän. Normaalipäivänä varmaan sellanen 4-5 kuppia. En polta, onneks koska luulen että tässä vaiheessa lopettaminen olis vaikeeta.
Täti G: Toisaalta välillä oudoksun sanaa, mutta täällä sitä tulee silti käytettyä. Ei tuu käytettyä kotioloissa muuten.
Vauvayrityksen kertomisesta sen verran, että mä en oo kertonu oikeestaan kenellekään. Ainoastaan yks mun kaveri tietää ja työparille kerroin silloisesta yrityksestä ja keskenmenosta kun olin silloin saikulla kaavinnan takia. Välillä tuntuu, että olis helpottavaa kertoa enemmänkin tutuille, mutta en oo vaan saanut aikaseks ja en halua sitä, että ruvetaan kyselemään että jokos nyt on onnistanu. Vaikeeta on välillä pitää suu kiinni ja myhäillä vaan omassa mielessä asioita. Oon ajatellu, että kerron sitten vasta sukulaisille ja kavereille kun plussa on tullu ja tiedetään että kaikki on kunnossa.
[color=purple] Niina: Mielellään me sut täällä pidetään, mutta ymmärrän kyllä jos haahut tuntuu tässä tilanteessa susta mukavammalta pinolta. Tuu toki meidän mukaan takaisin taustailun parista sitten kun siltä tuntuu. Ilmottelet vaan niin päivittelen sun esittelytekstin. Mä en tiedä mikä siinä oli, mutta itellä tuon keskenmenon jälkeen tuntui ¿hyvältä¿ palata takaisin tänne enskapinoon, tietenkin täällä on tuttu ja mukava porukka. Toivottavasti tavataan pian tuolla o-puolella.
Marge: mukavaa kuulla, että oleilu tuolla l-puolella on tuntunut hyvältä. Sinnehän ne meidän ¿vanhat¿ enskat katos tuossa syksyllä. Käyhän välillä kertomassa meillekkin kuulumisia :)
*vilkutuksia kaikille vanhoille enskoille*
Dajm: Johan sulla on ihmellinen tätskä ku tuolleen tulee ja menee.. Toivottavasti saat ajan lääkärille ja selvennystä noihin epämääräisiin täti käynteihin. Vaikka ensisijaisesti toivotaan tietenkin ettei se enää tule sinne :)
MaryRose: Tsemppiä sinne lukemisen pariin :)
Hermonie: Anteeks, oon ollu niin muuttotohinoissa, että taitaa olla menny multa ohi tuo sun la, mutta korjaan tilanteen esittelypinoon.
Janna: Rohkeesti vaan tänne turiseemaan.
s-k: voihan nenä, kun ei sitä plussaa nyt tullut. Käyhän välillä meitä moikkaamassa, ja palaa ihmeessä viimeistään yrityksen uudelleen alkamisen jälkeen. Tsemppiä valmistumiseen :)
Cerise: ilmottelehan sitten kun saan päivitellä sut plussanneeks :)
Rapu: Tervetuloa mukaan meidän enskojen porukkaan. Ihan oikeessa oot, kaikilla on mielessä se oma ensimmäinen nyytti :) Käykkö laittamassa vielä oman esittelyn tuonne meidän esittelypinoon, niin päivitän sen sitten sinne: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9625158&p=3&tmode=1&smode…
Koiramamma: Täälläkin löytyy yks yo vm. 2000 :) Huomasin, että sun esittelyteksti puuttuu myös tuolta meidän esittelypinosta, kävisikkö laittamassa sinne oman esittelyn. Linkki löytyy tuosta Ravun kommentista. Koirista on aina niin helppo turista, se on kaikille niin tuttu aihe, täältä löytyy kanssa yksi koiranomistaja :) Tähän palstailuun jää vaan tosi helposti koukkuun, nimimerkillä kokemusta on.
Dizku: Ei vaan taida täällä olla kovin paljon mitään piinailtavaa tällä hetkellä, ja tätskäkin saapuu todennäköisesti vasta ens viikolla jos on tullakseen kiitos näiden mun pitkähköjen kiertojen. Tuohon keskenmenon jälkeisiin menkkoihin laitan nyt oman kokemuksen. Mulla kesti tuo kaavinnan jälkeinen vuoto sen pari viikkoa, sitten alko niihin aikoihin kun menkkojen olis pitäny alkaa sellanen pieni vois sanoa varmaan että tuhruvuoto, tuhruvuotoa tuli varmaan viikon verran silleen ettei aina huomannu ja välillä huomas vaan pyyhkiessä ja joskus tuli vähän pikkuhousun suojaan.Sitten muutamana päivänä vuoto oli vähän runsaampaa ja sit se loppuskin, onneks. Sitten siitä muutamasta kunnon vuotopäivästä ku laskin ns normaalin kierron tuli tosi paljon runsaammat (myös kivuliaammat) menkat mitä normaalisti ja kesti muutaman päivän pitempään ku normaalisti, mutta voi jo sanoa kuitenkin kunnon menkoiks. Nyt sitten odottelenkin sitä seuraavaa menkka-aikaa. Eli summa summarum mulla ainakin heitti hormoonit ihan häränpyllyä, ja vuoti miten sattui. Toivottavasti nyt on kuitenkin tasaantunut normaaliks. Toivottavasti sulla olis kierto pysyny normaalina ja pääset piinailemaan :) (tosi ällötystä tuo teksti välillä mutta koittakaa kestää)
Passionate: Toivottavasti pian löytyy sopiva tontti ja saatte alkaa todenteolla suunnittelemaan sitä omaa kotia :).
[color=darkblue]Missähän mahtaa luurata Juli, Nella, bubus, Nuutti, Pingu, hätähousu ja muut joita ei oo pitkiin aikoihin näkyny? *huhuu*
No eiköhän tässä ollut taas tarpeeks tälle päivälle :) Omaan napaan ei nimittäin kuulu mitään uutta ja ihmeellistä, päivä kerrallaan mennään eteenpäin ja katsotaa mitä elämä tuo tullessaan.
Vilkutuksia
-Sara-Maria-
Oikein hyvää huomenta kaikille ja ihan ekaksi kiitos kaikille tervetuloa-toivotuksista. :)
Niin ja tuohon piti vastata että pidänkö nyytti-rojektin omana tietona.
Jotenkin on hassusti mennyt se asia kun ihan lähimmät ystävät ei tiedä ja sit taasen esim. yksi työkaveri tietää.. Hyvin vähän siis yleisesti tästä kukaan tietää, teitin kaikkien lisäksi siis. :)
Dajm75: Joo noissa tikuissa onkin pähkäilemistä... *hoomoilasena*
Ihan hirmu tarkat ohjeet ovat miten pitää toimia, mut ehkä nuo ohjeet on aina supertarkkoja eikä niitä nyt hirmu tiiviisti kannata tuijottaa. Ei ainakaan minään raamattuna pitää. eiks jeh? :)
Kateellisena luen teidän muitten " tupakan tumppaus" onnistumisia. Hitsi kun saisi itseään niskasta sen verran kiinni. Itsekuristahan se kiinni on. Nuppi vaan kun on mikä on. :) Tupsahtaisi nyt edes se plussa siihen testiin niin olis todennäköisesti paaaaaaaljon helpompaa. :)
ON: Toinen terolut-kuuri lopetettu ja kierto oli nyt sit 23 päivää... Iik. Eli kun pari pilleriä oli jäljellä niin alkoi jo vuodot. Nyt alkaa pikkuhiljaa loppumaan, kp5... Ja jos nyt noita ovistesti-ohjeita ja nettiä oikein ymmärrän niin kohta pitäis ruveta jo tikuttamaan. Taas uusia juttuja... :) Saas nährä miten plikan käy. :)
-Janna-
kp5/23!
Ihan pikaisesti päätin tulla moikkailemaan :)
Rapu: Tervetuloa!
Koiramamma: Ei suinkaan, mä olen vain se ainut juniori täällä, muut taitaakin olla enemmän tai vähemmän " aikuisia" . Eli juu, mulla kirjoitukset vasta edessä ja ikää 18, miehellä 20. Onneksi tämä enskojen porukka on niin mukava, ettei ikäsyrjintää tää harrasteta :) Ja koirista sen verran, että koko ikäni olen viettänyt labradorinnoutajien parissa, lutuisia veijareita (ja kovia syömään!). Tällähetkellä koiralle ei ole aikaa, niin hankittiin " helpompi" vaihtoehto, eli kissa :) Toisaalta siitä ollaan onnistuttu kasvattamaan melko koiramainen :)
Dajm: Voi hitsi sen tädin kanssa, miten se nyt tolleen? Koitapa saada lekurille aikaa, niin saisit mielenrauhan täti-pahasen kanssa.
Sara-Maria: Voin kuvitella, että tavaroiden laittelu, sisustaminen ja shoppailu vie aikaa, mutta onhan se mukavaa " rakentaa pesää" :) Jakselemista sinne! :)
Marge: Tsemppiä kovasti! O-puolella nähdään sitten, eiks jeh? ;)
Nyt pitää viilettää, kiitos kaikille lukemis-jakselu terkuista, otan mielelläni vastaan (ennättänyt lukea vasta kaksi kirjaa :D)!
Vilkutuksia fiiulle, Jannalle, memille, nellamaijalle, bubukselle, nuutille, hätähousulle, häpolle, saikulle, HMH:lle ja Pingulle? Missä ootte kaikki? :)
Omasta navasta se, että kp.t taas hukassa, kun ei kalenteria jaksa/ehdi tuijotella :)
-Mary
On tullut kirjoiteltua tuonne haaveilijoiden pinoon, mutta nyt hoksasin että tämähän sopii minulle ehkä paremmin kun ensimmäisestä minäkin haaveilen. Viimeisen vuoden on vauvakuume urakalla nostanut päätään ja asiaa ei ole auttanut yhtään että paras kaverini sai vuoden alussa esikois tytön, jota käyn kummitädin ominaisuudessa melkein päivittäin ihailemassa ja hoitamassa. Voi kun olisi oma! Opiskeluni on vielä kesken, mutta viimeisen vuoden sisään on 5 luokkakaveria synnyttänyt, niistä peräti 3 01/07, joten jos opiskelut lykkääntyisi vuodella, ei se tunnu maailmaa kaatavan. Taloudellinen tilanteemmekaan ei paljoa muuttuisi, sillä mies on töissä ja tienaa ehkä keskivertoa paremmin.
Ehkäisy on viime ajat ollut hieman niin ja näin, joskus on käytetty ja joskus ei. Tämä kuu on ollut ensimmäinen ettei kondomipakettiin ole ollenkaan koskettu, joten jännitys on päällä, että joko nappaisi. Miestä kuitenkin huolettaa ne minun opinnot, eikä ole täysin vihreää vielä kokoaikaiselle yrittämiselle näyttänyt, mutta eipähän tuo siitä ehkäisystäkään ole viimeaikoina huolehtinut eikä ole negatiivisesti suhtaunut kun olen vauvoista höpötellyt. Joten eiköhän se sieltä ala pehmiämään, varsinkin jos plussaa näyttää:)
[color=red]Tervetuloa joukkoon Janna ja sanle!! Kummasti lomeilessa tänne uusia on eksynytkin =) En nyt muuta ala kommentoimaan kun pitäis nyt muutakin puuhastella. Palailen paremmalla ajalla..
Vilkutukset kaikille ihanille enskoille![/color]
Pika-pika viesti jälleen kerran.. voi että kun voi elämä kiireistä ollakin. Jos vaikka illalla ehtisin kirjoittaa kunnolla.
Nyt vasta ehdin Elviiraa onnittelemaan eli jättisuuret onnittelut sinulle!!! :) Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia!!
Sitten omaa napaa on ihan pakko ihan pikaisesti hehkuttaa eli ovispäivä!! :) Ovislaskureiden mukaan pitikin olla eilen tai tänään ja mulla kun oli jäänyt pari aconin ovistestiä jemmaan niin tikutin sunnuntaina ja maanantaina saaden ihan haileet viivat ja tänään tuli sitten kunnon plussa ovistikkuun ja äsken vessassa käydessäni bongasin selvääkin selvemmät ovislimat (yleensä en ole bongannut). Tuo ovisplussa tuntui melkein yhtä ihanalta kun raskausplussa, heh, ei nyt ihan, mutta älyttömän hyvältä kuitenkin.. silloin viime kesänä parissa kierrossa tikuttelin ja toisessa en saanut plussaa ollenkaan ja toisessakin vähän sellaisen puolipahimmoisen, mutta nyt se sitten löytyi eli kyllä minä taidan ovuloida ainakin sittenkin :)) Vielä kun sais tuon isännän kellistettyä tänään, kun se on tunnetusti taas koko päivän menossa tukka putkella.. Mä odotan varmaan illalla oven suussa käden puuskassa että pääsee ovesta sisälle ja komennan että " housut pois" :DDD
Vilkutuksia kaikille, ihanaa kun minua moni on kysynytkin.. Lukenut oon joka päivä mutta kirjoittamaan en ole ehtinyt.. Heti kun aikaa liikenee tulen tänne megaviesteineni.
T. Juli kp 19/27-32 (pikaisesti laskettuna, en oo varma :))
Oltiin jo pudottu toiselle sivulle, ajattelin korjata asian ja kirjotella, vaikka ei sitä tiedä mihin saakka pudotaan yön tunteina. Mä täällä yritän pysyä hereillä koko yön töiden parissa.
Sanle: Tervetuloa mukaan tänne enskojen porukkaan. Näinkin, että olit esittelyn laittanu jo tuonne meidän esittelypinoon, päivitän sen sinne kun seuraavan kerran päivitän pinon. Toivottavasti kerkeen tehdä sen tässä lähipäivinä.
Rapu: Missäs päin maailmaa sitä oleillaan? Huomasin tuosta sun esittelystä, että asustelet ulkomailla..
Julikin oli käynyt ilmottelemassa itsestään. Toivottavasti saitte hyödynnettyä ovispäivät :)
Vilkutuksia
-Sara-Maria-
Cerise: kiitos jaksuhaleista, kyllä tässä jo mieli on parempi ja innolla odotan, että pääsen testaamaan niitä ovistikkuja : ) Hyvä, ettei pahoja r-oireita ole tullut, eihän niitä kaikille tulekaan. Vaikka asia on iloinen, niin ei se jatkuva yökötys yms. varmaan kuitenkaan mitään kivaa ole.
Sara-Maria: Kiitos tätipahoitteluista, eipä tuo eksynyt tällä kertaa : ( Jaaha, olihan se kalenteri löytynyt, hyvähyvä...
Saikku: voi ei, tätikö se sinnekin löysi... mie olin niin varma, että nyt se olis siut ohittanut! Pahoittelut ja tsempitykset uuteen kiertoon!
Elviira: kiitos tätipahoitteluista ja peukuista, lämmitti mieltä kovasti! Minipillerit tosiaan oli miullakin käytössä, piti vaihtaa niihin aikoinaan sen takia, kun miulla on migreenitaipumusta (veritulppariskiä kasvattaa silloin tavalliset pillerit). Katotaan nyt miten tää täti käyttäytyy, (lisää oma napa ¿osuudessa), mutta ihan mie innolla odotan jo, että pääsen ovistikkuja kokeilemaan. Hyvä, että soittelit siitä viini-asiasta, nyt vaan rauhoitut ja nautit odotuksesta!
Hapö: kiitos tätipahoitteluista ja tsempeistä. Siulla on mielenkiintoinen ammatti, miten päädyit tuolle alalle, jos saan udella? Sie taisit tätiä lähinnä sinne odotella kierronkartoituksen aloitusta varten (tosin onhan siinä nyt toivonkipinä kuitenkin, että et sitä nyt tarviskaan vastaanottaa ; )), joten mie voisin omani hätistää sinne, ettei enää palaisi tuhruttelemaan. : )
s-k-: no voi hemskatin täti... pahoittelut ja halit siulle! Ai niin, se siun yritystauko alkoi nyt.. no, käyhän kuitenkin välillä moikkaamassa? Ja kiitos siulle tätipahoitteluista ja suklaansyöntiluvasta... hih! Söin kuitenkin jo ison pussillisen pähkinä-rusina ¿sekoitusta, johon olen ihan hulluna, joten suklaa saa nyt jäädä... ettei kevennyskuurin aikana pudotetut 2,5 kg tule heti takas. Joo, alussahan tää yritys on, mutta kun sitä on niin malttamaton... Kuules, noita siun unelmataloja löytyis täältä Pohjois-Karjalasta varmaan aika monta! Eli eikun tänne vaan : )
MaryRose: no, ihan mukavilta penkkareiltahan nuo kuulostivat ja kivempi olla, kun ei ole krapulaa. Kiitti tätipahoitteluista ja tsempityksestä. Harrastatko muuten näyttelemistä, kun tuon suuntaiset tulevaisuuden suunnitelmat on?
Rouvavauva: kiitos tsempityksestä! Ja kohtahan siellä koittaa jännät paikat, bdbdbd...
Kahvi/tupakka-G: Kyllä, juon kahvia. Siihen on tainnut kehittyä pieni riippuvuus, koska miun pää ilmoittaa, koska on päiväkahvin aika : ) Ja aamu lähtee käyntiin vain kahvilla. Illalla sitten en juokaan enää kahvia yleensä, vaan teetä tai kaakaota. Eli päivän kahvisaldo on 2-3 mukillista. Juon kahvin maidon kanssa, ei missään nimessä sokeria. En polta, onhan sitä kokeiltua tullut, muttei onneksi tavaksi jäänyt.
¿Täti¿-G: miusta tuo täti on hauska nimitys kuukautisista, ja itse sitä käytän. Mutta toki ymmärrän, että jostakusta se saattaa tunut vähän oudolta...
).( Täti on tällä kertaa ollut tähän asti ainakin aika kiltisti. Eli kaks ekaa päivää oli ihan tavallista (tosin aika niukkaa) vuotoa, kolmas päivä tuhrua. Eilen ja tänään ei enää vuotoa/tuhrua. Nyt vaan pelottaa, että tuhrut palaavat uudestaan, niin kuin kävi viimeksikin... : ( Toivon, että ei... silloin vois ehkä olla paremmat mahikset oviksen bongaukseenkin.
Dajm kp5 (29-32)