Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****SYYS04 Maanantai****

19.02.2007 |

Tulkaahan koloistanne!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että kaikki on teillä hyvin. Rauhallisia kotipäiviä pienen ihmeen seurassa! Kerrothan isoveikan kommenttejakin, kun ehdit...

Enkelille voimia ja jaksamista tyttöjen kanssa! Muistan, kun oman pätkispojan kanssa arki alkoi tuntua helpommalta ja selkeämmältä silloin, kun nukuttiin " enää" kolmet-neljät unet ja välissä jaksettiin jo vähän muutakin kuin kitistä... Mutta oikein hieno ja iloinen poika ja melko mainio nukkuja on kuitenkin meidänkin lapsosesta kasvanut, vaikkei pitkiä päiväunia koskaan osannutkaan nukkua. Kyllä Ministäkin kasvaa vielä tosi suloinen ja virkeä tyttö! Viihtyykö Mini muuten ollenkaan liinassa? Meillä liina (vauva suurimmaksi osaksi takin sisässä) auttoi jonkin verran ulkoilun suhteen.

Vierailija
22/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatkasin Minin vikoille unille, rasittavan kauan meni. Mul on nyt se vaihe, et haluisin vaan nukkua, nukkua, nukkua. Kamalaa aina aamuöisin herätä, kun enää ei uni tule viiden jälkeen. Ja sitä ennen kuitenkin monta herätystä. Mini yleensä syä vaan 2-3krt, mut Nea herää saman verran pissalle. Ja sit kun en itse saakaan nukuttua.

Lempi, liinassa nukkuu sen puoli tuntia myös ja möyrii ja ärisee, ei oikein tykkää. Kuten ei sitterissä tai turvakaukalossa heilutuksestakaan. Tai autokyydistä. Onneksi pirteänä on oikein hyväntuulinen ja viihtyy itsekseen pitkiäkin aikoja. Jos oiskin vaan aikaa tälle lapselle, niin ei nää vatkauksetkaan ois niin kamalia. Mut kun on Nea, kultainen pieni Nea, joka surusilmin katselee ja huutelee, äiti tuu tänne, kun äiti tuhannetta kertaa päivässä viettää vaunujen äärellä heiluen..aina kun ehtii istahtaa, niin taas on mentävä. Yhtä kirjaa luetaan välillä tooooooooooosi kauan.

No niin. Vartti vielä ennen Minin heräämistä. Menen siis. Kiitos kaikille välittämisestä ja kun jaksatte mun valitusta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä vielä ole synnyttämään lähdössä ;) Vauva möyrii mahassa ja porailee päätään ah niin mielyttävästi alemmas lantiossa. Syntymättä ei kylläkään juurikaan alemmas voi enää tulla.

Meilläkin lomaillaan, siis mies kotona sotkemassa rytmejä :D Ei vaan, oikein mukavaa, että nyt on vähän enemmän yhteistä aikaa. Tänään käytiin hakemassa sitteri ja seisomalauta (ja vähän siinä sivussa hihiteltiin vaunuliikkeessä esikoisen odottajille - niin hyvin on muistissa se tunne, kuinka pihalla noissa lastentarvikeliikkeissä silloin aikoinaan oli!!). Käytiin myös ravintolassa lounaalla. Ihan ei kuuluttu joukkoon, kaikki muut puvut/jakkupuvut päällä työlounaalla... Typy osaa kuitenkin olla ravintolassa niin nätisti, että hienosti lounas sujui. Päätettiinkin nyt lomaviikolla lounastaa päivittäin ulkona - siinäpä kotiäidille lomaa hellan äärestä!! Lounaalla ruoka tulee lisäksi niin nopeasti, että 2-vuotiaskin kestää ruokailun ilman ylimääräisiä viihdykkeitä.

Kauppa- ja syöntireissun jälkeen oltiin kolme tuntia naapurissa kylässä, heillä Vennaa 2 kk vanhempi tyttö. Hienosti leikit sujuivat ja äidit saivat aivan rauhassa parantaa maailmaa teekupin äärellä.

TIIVII:lle vielä lämpöiset onnittelut ja kiitos synnytyskertomuksesta. Jostain syystä ne kiinnostavat nyt aivan erityisen paljon.

Alli, kiitos leffavinkistä. Miehekkeen kanssa mennään loppuviikosta leffaan, täytyypä tuotakin harkita. Kaikki yli 2-tuntiset on karsittu pois, ei oikein tämän mahan kanssa enää sellaista aikaa istuta.

Nyt katkesi ajatus - siirryn sohvalle kanavasurffailemaan.

- tea H37+4

Vierailija
24/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tea, kiva, kun saatte tossa vaiheessa vielä viettää yhteistä lomaa!

Varovasti vielä kysyn Enkeliltä, että nukkuuko Mini vatsallaan yhtään? Auttaisko vatsavaivoihin. Vai uskallatteko nukuttaa vatsallaan? Vaunuissa tietty hankala, mutta pinniksessä vois onnistua. Anteeksi, epätoivoisesti yritän vaan keksiä jotain helpotusta teille.

Minneköhän ne ajatukset katosi päästä. Kurkkua kutittaa, käviskö se selitykseksi:)

Hilu, miten sujuu lakkoilu? Joko helpottaa yhtään?

T: Ynis

Vierailija
25/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Enkeli kumpa teillä jo helpottaisi!! Jos Mini nukkuu kp ajan voisivatko he tehdä sitten jotain kotihommia (tiskejä, wc:n pesu, pyykkiä) niin sinulla jäisi niihin käytettävää aikaa itselle/lapsille?!

Minulla tänään migreeni päivä. En muista (onneksi) koska viimeksi ollut. Ihan puoli kuollut olin. Mutta järjetön määrä lääkkeitä ja pitkät päikkärit auttoivat ja nyt olo jo miltei normaali.

Syystaapero myös nukkui pitkät päikkärit ja nyt en tiedä koska saan sen nukkumaan.

Tuli lasku edellisviikon operaatiosta 998 euroa, onneksi saa sitten vakuutuksesta takaisin.

Mari ja pojat

Vierailija
26/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavis. Kiitos kysymästä. Hyvin voin. Pienestä se on näköjään kiinni kuitenkin. Parina iltana menin tosi ajoissa nukkumaan ja nyt ei oo tarvinnu enää ihan niin tarkkana olla. Hiihätämässä ja lumikenkäilemässä oon myös käynyt. Ja miehen kanssa on ollu ihan hyviä keskusteluja, vaikka ne on ollu vähän semmoisia ilmaan heitettyjä juttuja, niin ihan tärkeitä asioita on saatu puitua. Lisäks perjantainen siivous ja lakanoitten vaihto pirsiti kummasti. Mun jaksaminen ja hyvinvointi rakentuu siis tuollaisista paloista.

Tänään oli se kestovaippa- kantoliina- ja lastenvaateilta, jota oon järkkäillyt. Tosi kiva ilta oli, mutta aika vähänhän siinä ehti lopulta. Ja ihan turhaan olin stressannut ja hössännyt niin kovin. Mutta jotenki huvitti, kun äitit kokoontui ankarien kapsäkkien ja tavarakoppien kera. Naurettiinkin siinä, että missäs kokonnutaan seuraavaksi ja eiköhän jätetä tavarat sitten kotiin :)

Enkeli. Mä taas mietin sellaista vaihtoehtoa, etttä ekan puolikkaan nukuttaisit ulos ja sen jälkeen reilusti sisälle. Eli saisko vaunut esim olkkariin ja pystyiskö niitä mitenkään siinä heijata ja samalla touhuta Nean kanssa?

Koita tosiaan ottaa kotiavusta kaikki hyöty irti ja lepää, jos mahdollisuus tulee.

Patapumin omistajat. Kehukaa tai haukkukaa. Kertokaa kokemuksia. Minkä kokoista lasta ootte kantaneet, miten ja missä? Täällä kun ei juuri mitään pääse livenä näkemään. Siksihän tuo iltakin järkättiin. Mutta patapumia ei ollu kellään. Jotain kudottuja liinoja kylläkin ja Ergo- reppuja. Se vaikutti kyllä tosi hyvältä. Mietin vaan, kun mun mielestä tuo Patapum näytti olevan hieman halvempi. Että onko siinä sitten jotain " vikaa" .

Appiukko oli esikon ja Pekan kansa täällä ja neiti oli kaverin luona. Iika oli mun mukana. Pikkasen " yliajalle" meni, mutta sain silti väen rauhoittumaan ja nukkumaan. Mies on yhä kokousreissullaan.

Tiiviille ihania, vauvantuoksuisia hetkiä. Lepää , jos voit, ja nauti!

T@hti