Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****SYYS04 Maanantai****

19.02.2007 |

Tulkaahan koloistanne!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9628465&p=1&tmode=1&smode…

Olen kotona esikoisen kanssa. Silmätulehdus jälleen. Töitä yritän tehdä, lääkäriin mennään tunnin kuluttua.

T: Ynis

Vierailija
2/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain liput Kornin keikalle :-) Niitä olen täällä aamulla kytänny!

Meil on aina ollu joku tuttu lippupalvelus ja on saatu liput helposti,nyt piti ite ostaa..ja vielä mun!

KEikka on 4kk päästä ja siitä 3kk eteenpäin ja typy on 3v!Mun ajanlasku on muuttunu sellaseks et miten kauan jostain jutusta on syksyyn!

Hilulle onnea :-) ja tsemppiä!!!

Potilaita on taas :-( KAikille paranemista!!!!

Keilinille pitäny laittaa et tääl kans yks kade a-luokan lomailusta!

Ynikselläkin on oikein kivoja suunnitelmia :-)

PAkkasta on mut ulos täytyy mennä,tuo poika ei kestä kokopäivän sisäilyä!Tai nuo lapsoset yhdessä tai minä..joo siis ulos on mentävä!

Porukat on lapissa,siel 30pakkasta...hui!!

Oiskohan neuvoja????Typy lyö veljeään ihan surutta!

Pojalla on vaik joku leikki kesken ja ei anna jotain lelua ni typy lyö heti!

No,poika antaa takas ja sit molemmat hokee " toi alottii"

Mutta mitä tehdä läpsivälle typylle???kiellolla ei ole mitään vaikutusta!

Täytyy alkaa valmistautua...

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan kamala flunssa. Olo on ihan hirveä. Kumpa lapset ei sais tätä flunssaa.

Miehellä on selkä ihan hirveän kipeä. Ollut jo pidemmän aikaa. Tänään menee vihdoin työpaikka läälärille. Hän kun joutuu varastohommissa painaviakin tavaroita nostelemaan. Oon jo pitkään sanonut että menis lääkäriin, mutta nyt vihdoin uskoi.

Tänään en kyllä mitenkään jaksa lähteä ulkoilemaan lapsosten kanssa.

No tekemistä ainakin mulla riittää. Pyykin pesua, ja muutenkin siivousta. Veeti niin tehokkaasti levittää lelunsa ihan ympäri asuntoa.

Pää lyö ihan tyhjään. Poistun siis.

Öttis, Veeti ja Venla

Vierailija
4/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krr...Kirraa päästä tuo kiljuminen ja häslinki jota täällä on.

Sassalle nousi la illalla vähän kuumetta, eilen olikin jo komeat 39° :(

Tosi limanen on, aamulla yskän seurauksena tuli myös täällä lima-maito-oksut lattialle.

Tarviiko nyt sit kukaan tästä porukasta niitä Nutreja? Tarttis vissiin alkaa hankkiutumaan niistä eroon ettei jää vanhoina kaappiin lojumaan. Nyt on taas hyvä kun sitä on kun ei tuolle kipeänä maistu ruoka yhtään, ni Nutri sentään menee.

Jos menis pistää (pakottaa) tuon Poitsun pihalle. Tylsää sillä tietty tuolla pihassa yksin on mut täälläkään se ei vaan enää voi olla tai mulla kärähtää pinna totaalisesti :(

Palataan,

Kerppu

Vierailija
5/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaikka alkuun. Nukuin surkeasti. Onni huudahteli kolmeen otteeseen ja sitten anoppi ja appi ravas vessassa. Vessa kun on meidän ja Onnin huoneen vieressä. Latkivat vettä yölläkin ja sitten pitää käydä lorottamassa. Appiukkohan teki joitain aikoja sitten karitatuomolat, joutui sairaalaan kun joi liikaa vettä. Ei urheile (=hikoile) ja silti kittaa koko ajan vettä.

Nyt vähän sitten anoppivalitusta, johon KERRANKIN, ekaa kertaa elämässäni, saan tukea mieheltäni!!! Eilen mies kysyi multa, voisko anoppi ja appi olla tiistaihin asti vaikka alkuksi aikoivat olla tähän päivään. Sanoin että joo voivat olla, kun ei mun mielestäkään ole järkeä tulla 2 yöksi yli 400km:n päästä, jos on viikon lomalla!!! No siihen uskoon jäätiin, että lähtevät huomenna. Silti ne pakkaili aamulla tavaroita ja mä laitoin miehelle viestin, että tekevät lähtöä. Se ihmetteli ja oli soittanut isälleen, kun tämä oli pakkaamassa autoa. Ilmeisesti anoppi päätti, että lähtevät " pois haitolta" kuten oli sanonut. Mä sitten kysyin apelta kun tuli sisälle, että nytkö te jo lähdette, olisitte nyt ollu ku sieltä asti tulitte.

Mutta ei. Klo 11 lähtivät ja ovella vielä yritin maanitella ja appi sanoi anopillekin, että kuule nyt kun T-P sanoo, että jäätäis vielä. Mutta ei. Anoppi vaan totes miehelleen, että sinäkö olisit kovati touhussas jäämässä. Appi vielä kysyi onko anoppi huonossa kunnossa (molemmat sairaita ja aina joku " muka" vaivaa). Ei siitäkään ollut kyse. Sinne ne meni sitten.

Mua korpeaa nyt niin täysillä. Yleensähän olen innoissani kun lähtevät pois mutta kerrankin yritin olla suopea heitä kohtaan. Eläköön avoin keskustelu, sanon minä! Eihän me tänä aamuna täällä mistään puhuttu niitten kanssa, joten tuo, että mä maanittelin niitä vielä jäämään on erityisen ihmeellistä sinänsä;) Anoppi sanoi ovella, että tulkaa te pääsiäisenä, kun on monta pyhää. Sanoin vaan että katsotaan.

Appikin aikaisemmin yritti pyytää pääsiäiseksi niille. Minä en muutenkaan ole innostunut siitä, että kaikki pyhät pitäs matkustaa niille kun nyt asutaan täällä. Ja tämä pikavisiitti kyllä nyt vahvisti mun päätöksen siitä, etten varmasti mene pääsiäisenä anoppilaan.

Joko riittää. Tiiän, että anoppi soittelee joku päivä ja itkee taas kun näkee Onnia niin harvoin ja pahoittaa mielensä vaikka poikansa kuinka nätisti koittaa sanoa, että miksi lähditte TAAS niin äkkiä täältä. En ymmärrä.

Ulkona on ihanan aurinkoinen ilma. Kylmä siellä vaan taitaa olla. Ulos ei taida olla asiaa. Kohtahan tuo on päikky aika. Aikaisemmin aamulla oli yli 20 pakkasta eikä anoppi sitten onneksi vienyt Onnia pihalle.

Painun märehtimään tätä ketutusta takavasemmalle.

T-P

Vierailija
6/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, olihan tuo poitsu vartin ulkona :(

niin, sassalla ei ole enää kuumetta. toivottavasti ei nouse päivän aikana takas...

palataan, kirjotelkaahan luettavaa :)

kerppu

Vierailija
7/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meinas aamulla suu ja leuka revetä kun heräsin klo 7.30 siihen kun syyspoitsu tuli viereen. Vauva nukkui vielä!!! Luulin jo sekunnin murto-osan että se oli tukehtunut siihen mun viereen kun MITÄÄN ei ollut kuulunut koko yönä, tai mä en ainakaan ollut kuullut, nukuin itse niin sikeästi. Nukahti joskus 00.30.... eli yhtäjaksoista unta 7h!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tosi nuhainen ja yskivä se vieläkin on, neuvolasta kun soitin aamulla en saanut mitään apua, nyt tarkkailen tilannetta vienkö lääkäriin vai en. Ei onneksi ole kuumetta.

Vieläkin äimistynyt äitikuu ja pojat 2,5v ja 2,5kk omaan napaan tuijotellen

Vierailija
8/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Äitikuu, 7h on jo luksusta! Teki varmaan hyvää kun ootte kaikki kipeitä/olleet kipeinä.

Mä kanssa tuijottelin hetken kelloa ku Aaro heräs ekan kerran syömään, meinaan kello oli 4! Hiukan ennen puolta yötä ruvettiin nukkumaan, meille kun 3h on jo aika pitkä pätkä! No sit ei poika edes syöny paljoa joten heräs kuudelta uudestaan, loppuyön ärisi ja murisi, mut herättiin vasta hiukan ennen yhdeksää kun Idakin nukkui niin kauan.

Miehellä on lomaa tää vko, harmi vaan ku on näin kovat pakkaset ja meidän autosta jäätyy syyläri (siis ei hajuakaan mikä se on!) niin ei päästä autolla nyt kulkemaan... ruokakauppaan pitäis päästä kuitenkin, miehen äiti on tässä lähellä töissä niin päästään hänen kyydillä sitten... Ois se vaan hankalaa olla ilman autoa, vaik meiltäkin bussi menee suoraan cittarin ohi. Eli täydet sympatiat Jatulle, nyt ymmärrän miks aina hamstraat vaippoja ym. sillon ku teillä on auto käytössä!

Huomenna onkin Aaron b-hepatiittirokotus, saas nähdä tuleeko jotain oireita. Kiva saada mitat kuitenkin, ja lääkärintarkastus tehdään myös, tosin on meillä sit to taas neuvola... tuleepa sit punnittua tuplasti. Aaro painaa varmaan 6kiloa, oikeasti, on tosi iso poika! Samalla on Idan painokontrolli myöskin, vähän turha kylläkin.

En muista pinosta mitään.... jokohan se Tiivii on päässy kotiin?

Meidän kavereilla on reilun vkon ikäinen poika, ja tältä äidiltä kysyin et ootteko saanu nukuttua. Se sitten valitti et ku vauva nukkuu VAAN 3-4h putkeen, meillä tosiaan on nyt vasta viikon sisällä ruvennu olemaan toisinaan 3h pätkiä useammin, ja edelleen voi olla öitä jollon nukutaan vaan 2h putkeen tms. Ei vissiin tuore äiti ymmärtäny et 3h on jo aika pitkä pätkä niin pienelle. No en mäkään aikoinani tajunnu, ku sanoin et Ida nukku 4h putkeen johon mun äiti totes et sehän on tosi hyvin. Mä vaan mielessäni ajattelin, et ei ole, mä haluan nukkua ainakin 6 tuntia :)

No poistun nyt turhia löpisemästä, Tea vois sitten ruveta ilmoittautumaan joka päivä ettei meidän tarvii arvailla joko lähtö on tullu... ;)

Petra, Ida ja Aaro

Vierailija
9/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitikuu, ihanaa, että sait nukkua! Kyllä uni on tosi tärkeä asia. Toivottavasti hyvät yöt jatkuu.

Tiivii, oletko kotona? :)

Meillä esikoinen sai silmätulehduslääkkeet. Eipä tuo lääkäri kauheasti kysellyt silmästä, muuten tutki kyllä. Rähmää ei ole tullut enempää kuin aamulla ollut pieni määrä. Oli kuitenkin sitä tahmeaa, joten en uskaltanut päiväkotiin viedä. Huomenna menee mummolaan. Minä teen kotona töitä, että saan tunnit täyteen. Oma olokin alkaa olla enemmän flunssainen, mutta hyvin tässä vielä jaksaa. Vaikka en sano, etteikö ois ihana köllähtää päikkäreille:)

Tea, oletko vielä yhtenä kappaleena? Piti kysyä, että onko teillä jauhokoisat pysyneet poissa? Meillä kun niitä on alkanut lennellä taas:( Oikeasti niitä ei näkynyt moniin viikkoihin, joten mistä ne nyt tulee? Ruuissa ei näy mitään! Muutenkin pölähtelevät yläkerrassa, kodinhoitohuoneessa yms. ruuattomissa paikoissa. Tylsää.

T: Ynis ja ihanasti omiaan leikkivä esikoinen 2pv vaille 5v

Vierailija
10/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönksyn kanssa siis kahden kotona. Mitenköhän se menisi lomakirjainluokittelussa :) Tuntuu a-luokalta joka tapauksessa. Viimeksi viime kesänä olen ollut pidemmän ajan lapsosen kanssa kahden kotona. Vähän semmoiset olikohan-se-nyt-Teukkis-vai-kuka-fiilikset: kiva kun mies on töissä ja saamme tehdä omia juttuja ihan keskenään. Tänään on leivottu, ulkoiltu ja leikattu väripapereista kulkuneuvoja.

Minun lomani kohokohta on päikkärit joka päivä.

Siispä en jorise enempiä, vaan suuntaan unille...:)

Nauttikaa auringosta!

-Lempo, jonka erityistaito riitelyssä on olla käärmeissään siitä, että mies paheksuu kaikkea riitelemistä. Freud sanoisi tähän, että puolisonvalinnassa korostui vastareaktio kodin raivoamistraumoille. Omassa parisuhteessa paradoksaalisesti olen se, joka kärsii siitä, ettei ikinä riidellä eli keskustella ja jankuteta loppuun asti. Tunnen aina riiteleväni liikaa, vaikka olen ihan oikeasti ahtaalla kaiken patoamisesta. Pelkään, että joku kaunis päivä minusta kuuluu tosi iso POKS. Suurin haaveeni olisi, että mies edes kerran elämässään kysyisi minulta, MIKSI joku asia tuntuu pahalta. Niin kerta, nyyh.

Vierailija
11/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sopiva otsikko, etta oli kopioitava.

Matkanteko meni hienosti ja nyt koitan nauttia siita,

kun voi kaikessa rauhassa nukkua ja syoda.

Tiiviille ja prinssille paljon onnea! Toivottavasti arki kotona alkaa sujua mukavasti.

Ehdin uutiset lukemaan, kun niita uteliaana kuikuilin, mutta viime viikko oli sen verran kamala yh-viikko, etten paljoa onnistunut palstailemaan.

Seuraavaksiko odotellaan Teukkaa ja Leannaa? Tuossa vieressa

olisi yksi pilvenpiirtaja, mutta ei se sairaala ole :-)

T-P: hengessa mukana - jotkut anopit ovat hankalia... Kokemusta piisaa.

Terkkuja Keilin

Vierailija
12/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe hiitolomailee, paitsi kukaan ei ole vielä hiihtänyt. Ykkösellä ja Kakkosella sentään on sukset. He pitävätkin hiihtämisestä, oikeasti.

Minäkin pidän (muistaakseni), mutta minulla ei ole suksia. Haluaisin ostaa sukset, mutta vasta kun painan 10-15 kiloa vähemmän... Jotta eläkkeellä sitten, ehkä... :)

Väkkärä nukkuu, Pyörsky muovailee, Mies on asioilla, Ykkönen ja Kakkonen ovat tennistä pelaamassa. Minun piti tulla kuulumisia katsastamaan, mutta tuo otsikkojuttu houkutteli kirjoittamaan :)

Meillä on kirpputoripöytä - vähän jännittää miten tavaroiden käy. Hinnoittelu ei ole helppoa, kun se summa pitäisi olla niin tosi kohdallaan. Ei liian halpaa (=arvotonta) mutta ei niin kallistakaan, ettei mene kaupaksi. Kauhistuttaa ajatus, että ne tavarat joutuisi vielä tuomaan takaisin kotiin! Haa, taidankin kilauttaa kaverille ;) Olehan valmiina, Ynis!

Vauvajuttuja on kiva lukea (sitä minä vaan, että älkää vauvalliset missään tapauksessa harhautuko muille palstoille ainakaan kokonaan, vaan kirjoittakaa tänne).

Tepsu, ilmoittaudu, kiitos.

Vierailija
13/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAtketaan samalla linjalla :-) Minulla siis lomaa eskarilaisen vienneistä ja eskarilaisella eskarista.Muuten kotiäiti ja loma ei kohtaa toisiaan :-/

Se aamun hyvyyskin katosi..tuo poikalapsi!!!!Sanon 10-20kertaa,mene hampaanpesulle ja pue..mitään ei tapahu ennekun korottaa ääntä!Sitten poika sanoo älä huuda!Miljoona asiaa mitkä ei tapahdu ja vihdoin ollaan eteisessä.Typy on pukenu,poika venyy ja vanuu...menen vessaan ja pojan pitäis pukea!Typy itkee ku veikka tönäs...Sitten napsahtaa äitillä ja taas kokotalo kuulee että yks yrittää saada pentusa pihalle!

Ja kaikilla onhyvä mieli!!!

PAlaute ollu tarhasta parin viikon ajan sitä että yhtään ei kuuntele aikuisia,kiellot menee ohi korvien ja pukeminen on niiiiin toivottoman hidasta!

Puistossa oltiin,eipä ollu juuri muita..poika siellä välillä touhus ja sit makoili pitkin maata!Lähtö veny ja kotiin tultua itki typy,nälkä ja väsy...Kyl on meil mukavaa!!!!!

Meillä anoppi suree kun ei kunnolla tunne typyä.Olivat meillä viimeks sillon ku mä olin pikkujouluissa.Huomenna hakevat pojan luokseen,syövät vaan ruuan ja heti lähtevät...Näinhän sitä lapseen tutustuu!!!

Keitän kahvia!

Teukkis pinoon hops!

jatu

Vierailija
14/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin tultiin siis eilen. mitähän sitä osais sanoa...... Vauva on ihana, miten sitä tuollainen pieni ruttunaama ähisijä voikaan sulattaa sydämet kaikilta ja tämä valtava onnentunne korvaa kyllä kaikki raskausajan vaivat ja ärtymyksen tunteet ja hermoilut.

Tiedän että on tulemas vaikeita aikoja ja vaikeita tunteita, mutta nyt on meillä hyvä hetki.

Synnytys: kirjoitan tarkemman synnytyskertomuksen myöhemmin, mutta lyhyesti, to aamuna koiteltiin lääkkeillä käynnistää, lähtötilanteessa kanava jäljellä, kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki. Iltapäivällä klo 18 uusi annos ja siitä se lähti, taasen melkolailla jytinällä. Kestoksi kirjattu 4 h 15 min, kipu oli kovaa ja miehelle tuskailin synnytyksen aikana ettei ole mahdollista että olen itse halunnut tähän tilanteeseen toistamiseen!!!

Toissynnyttäjänä etukäteen ajattelin olisiko kipu hallinnassa paremmin tokakerralla mutta yhtä samanmoista oli, aika paniikissa taisin olla jossain vaiheessa, mutta ottivathan sitten todesta ja ehdin saada epiduraalin jota toivoin, siitä tunti niin lapsi oli syntynyt, siis tunnissa kohdunsuu aukesi 3 cm:stä 10 cm:iin. Ponnistus kesti 8 min ja siinä kyllä olin paremmin mukana kuin ekassa synnytyksessä vaikka kipeämpää teki epiduraalista huolimatta, muutama tikki pintarepeämään.

No, tässähän se tuli synnytyskertomuskin.

Vauvan verensokereita seurattiin ja muutama matala arvo oli aluksi ja siksi lisämaitoa sai osastolla, olisi pitänyt mennä aluksi seurantaa lastenosastolle, mutta nuori klö kuskasi meidät yöllä synnyttäneiden osastolle ja sinne jäätiin kun sokerit pysyivät ja vauveli pääsi heti vierihoitoon. Eilen ei enää tarvittu lisämaitoa ja siksi päästin kotiutumaan.

nyt kopasta kuuluu ähinää, jatkan myöhemmin......

tiiviii

Vierailija
15/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelen sillä, että jo näin maanataina on pinossa porukkaa. Soisinkin Syysperheille enemmän lomaa, jos tällainen ihana ilmiö siitä kehkeytyy.Heh, no soisin muutenkin. Iloista Lomaa siis!

Tiiviille ja perheelleen lämpöiset onnittelut. Tervetuloa uusi elämä!

Ajattelin sinua koko torstain, harmitti kun en päässyt tsemppaamaan enää viime metreille, olin Savossa.

Siitä syystä myös törkeästi olin tapaamatta teitä Ystävänpäivänä. Mutta ajattelin, paljon ja lämmöllä, kuten muinakin ystävyytemme päivinä.

Hienoa ÄK:n pikkuinen! Pikaista paranemista myös!

Leannan perheeseen toivon myös tautien hellittämistä.

Oltiin siis Savossa taas melkein viikko. Suureksi ja komeaksi kasvanut pikku veljeni vietti Wanhojen päivää ja seurasimme sitä. Motti teki oman henkiläkohtaisen kärsivällisyys ja istumis ennätyksen. Oli yli tunnin paikoillaan seuratessamme tansseja, osallistui toki niihin nostamalla esim. kädet ylös kuten tanssijat jne. ja piti huolta siitä, että yleisö taputti. Välillä maistoi kolakeksiä, vaikka viereinen tympeä täti väittikin niitä roskaksi. Lopuksi tanssimme yleisötanssin. Kyllä olin ylpeä taaperostani:)

Kävin myös Savossa toteamassa, että ihan kaikkeen minäkään en näillä yöunilla enää pysty:) Torstain tentissä tuli täys blackout ja oli pakko jättää tyhjä paperi:/ Olin lukenut aivan kuten ennenkin ja yleensä en ole opin tiellä kovin suuria vaikeuksia kohdannut, mutta kun meilläkin lasketaan hyväksi pätkäksi kolme tuntia ja yöelämä on hieronta voittoista, niin väsyttää. Koko edellisen yön olin valvonut mahakipuisen lapsen kanssa, mutta vaikka olo oli koomainen, ajattelin että kyllä minä nyt tämän yhden tentin teen...

Harmitti kyllä ja kostoksi kaikelle kurjalle kävin shoppailemassa odotellessani siskoni ja miehensä junaa. Nyt voin sitten vaikka kietoutua iloa tuottavaan uuteen paitaan jahka kirjan nöyrästi käteeni taas otan;) Ankkikselle tekisi mieleni laittaa vaikka sähköpostia, miten sinä sen teet, kaiken tuo yhdistämisen?! Opiskelu itsetuntoni on heikossa jamassa...;)

Teukalle tsempit viimosille metreille. Kerro kuinka voit, toivottavasti olet nukkunut!

Enkelin tämän päivän kuulumisia olisi kiva lukea, kuinka jaksat?

Entäs T@hti, sinä myös, voitko paremmin?

Riitely asioita on ollut mielenkiintoista lukea. Yritän kirjoittaa siitä vaikka myöhemmin, nyt alan selvittää mitä kaikkea asoita pitääkään hoitaa.

Lämpöinen hali pakkasen keskelle!

Aavis ja Motti

Vierailija
16/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakuulumiset siis, lapset kohta herää. Tänään eka kp (kotipalvelu) päivä. Mukava täti, Neakin tykkäs. Jäi itelleni vähän hölmö olo, kun Mini oli sen puoli tuntia nukkunu ja täällä hymyili tyytyväisenä, et tuntu et tätikin mietti, et mikä meil se probleema.. yritin sit selittää unista ja kuin huutaa, kun herää vaunuissa. Mut no, itse tiedän tilanteen.. Huomenna tulee eri tyyppi. Harmitti kova pakkanen, ei menty puistoon, kun Neal viel la oli kuumetta ja on aika nuhainen vielä. Käytii Hesessä syömässä pullat ja käveltiin auringonpaisteessa naamat jäässä (tääl tuulee aina) kotiin. Oli ihana olla Nekun kans liikenteessä ja tuli paha mieli siitä, kun tuli sellanen olo, et tätä mä haluisin, et saisin vaan olla Nekun kanssa ja et oltais taas vaan me 3 niin kuin ennen.. :-( Tiiän et nää olot menee ohi, ku helpottaa, mut helpottaako oikeesti millonkaan..ei toi lapsi osaa nukkua, ja Neocaten kans vaan maha ei toimi. Mul menee kaikki voimat näiden pvänukutusten kans, kun kaikki pyörii vaan vaunujen ympärillä. Mitä jos pväunet tulee aina olee tätä.. Yleensä iän myötä helpottaa, mut Minin tapaukses menny toisin päin. On ollu aika itkusia oloja mulla. Onneks saatii miehen kans juteltua. (en osaa riidellä, mies helpommin tulistuu ja mä sit itken, siksi patoan asioita, ku inhoon riidellä ja sit on kaikki vaan vaikeempaa..) Eilen kävi hyvä ystävä kylässä ja itkin, ku selostin meidän ihanaa vauva-arkea.. En jaksa ottaa Ministä kuvia, saati kirjoittaa asioita ylös. On vaan niin paha olla joka aamu. Onneks nyt nää kp-päivät apuna, mut kamalaa, miten kaipaan entisiä aikoja..

Hilu, ihanaa kun joku ymmärtää näitä tuntemuksia!

Jatu, ymmärrän rasituksen..voimia! Ikävä! Mites se lauantai?

Tiivii, ihanaa et ootte kotona ja kaikki hyvin!

Paranemisia kaikille sairastelijoille!

Aavis, voimia risaisiin öihin!

Mini heräs, moi..

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
17/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ayap, sehän tossa kirppispuuhassa onkin tylsää, että tavaraa tulee aina takasinkin aika paljon. Että varaa vaan säilytystila valmiiksi seuraavaa kertaa ajatellen! :) Minä en raaski pois heittää, kun tiedän sen seuraavan kerran aina tulevan. Pari kertaa vuodessa raahaan kamat myyntiin.

Enkeli, jaksua! On oikeasti helppoa elää tyytymättömänä jonkun asian kanssa kuin ottaa se esille. Kuten sanoin meidän kriisissä, että vaikeaa tuli vasta, kun sen tajusi ja halusi tehdä asialle jotain. Se oli todella rankkaa. Mutta se voi myös olla palkitsevaa! Oliko kotiapu ottanut Minin siis puolen tunnin unien jälkeen pois eikä ollut saanut huutoa vastaansa? Onnistuisko kuitenkin teilläkin? Jos voisit lakata vatkaamasta vaunuja ja antaa Minin herätä, kun herää? Tiedän, ärsyttäviä ehdotuksia. Kivempaa ois, jos lapsi nukkuis pitkiä unia. Lupaan, en jankuta asiasta enää:)

Ps. Lomalaisille kivaa lomaa!

Vierailija
18/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mini saattaa aamulla nukkua vaan puoli tuntia ja on tyytyväinen JOS nostetaan vaunuista. Ongelma siis se et puistossa sit vaan kirkuu siellä vaunuissa, ellei nukahda. Ei kauaa siel tyytyväisenä kattele. Kevättä siis odotan, et voi pitää ulkona sylissä ulkonakin! Seuraavat unet pidemmät, mut siis pätkissä. Nytkin nukkunu 12 asti, mut vatkattu välillä. Jos otan pois ekan puolen tunnin jälkeen, sit valvotaan itkuisena ja väsyneenä pari tuntia.. Aiemminhan Mini nukku pitkät unet, ennen ku mahakivut alko..sit unet häiriinty ja ei enää osa ite ylittää sitä herkän unen vaihetta.. Jos lyhyet unet riittäs, ni en todella vatkais!! Mut nyt kohta neljä tuntia nukkunu vatkausten avulla. Sit yleensä illalla vielä ottaa puolen tunnin pätkän. Mut se vatkaus on niin uuvuttavaa, kaiken pilaavaa ja keskeyttävää, kun oikeesti sekunnin sadasosasta välillä kiinni, et uni jatkuu ja sit jos myöhästyy, menee puihin kaikki, ku taas on väsyny ja pitää kannella, ku ei viihdy eikä jaksa mitään, mut ei nukahdakaan kun kerran ehti heräämään kunnolla. No niin. Hankalaa selittää tätä ja sitä, miten ahdistavaa tää on.

Vierailija
19/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muuten muistan, kun syysneito rupesi heräämään puistossa talvella. Aina oli stressi siitä, että herääkö ihan kesken puistoilun. Eipä siinä tosiaan pakkasessa otettu pientä sieltä vaunuista poiskaan. Neiti nukkui alun jälkeen aina huonosti vaunuissa. Eikä todellakaan ollut hereillä hiljaa vaunuissa.

Olin unohtanut ton herkän unen jutun liittyen allergioihin. Kyllähän siitä selititkin aikaisemmin. Toivottavasti unet tasottuu vielä, kun ikää tulee lisää!

Ja uskon ahdistuksen! Melkeen koen sen täällä sun puolesta, kun luen sun juttuja. En voi käsittää, että tulee toinen noin vaikea lapsi:(

Vierailija
20/26 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen asiakasta- tai asiakkaita. Tässä jouten kun hetken vielä olen päätin piipahtaa vain sen verran että toivotan Tiiviille ja perheelleen paljon paljon onnea ihanasta pienestä pojasta :)

Seuraavaksi jännätään sitten Teaa :) Oletko linjoilla?

Riitelyaihe ollut todella mielenkiintoinen! Minä tunnistin paljon itseäni Pilen kirjoituksesta. Jäi paljon ajateltavaa.

Kävin ystävän kanssa katsomassa tosi mielenkiintoisen leffan: Muiden elämä. Jos vähän erilainen elokuva kiinnostaa, suosittelen lämpimästi. Todella hyvä ja mieleenpainuva.

Jaahas, taidan lähteä valmistautumaan, täytyy vielä tsekata pari asiaa. Harvoin näin myöhään enää otan asiakkaita vastaan mutta välillä pakko joustaa. Onneksi mies tehnyt tänään lyhyen etäpäivän kotoa käsin joten tytölläkin ollut mukavan lyhyt päivä päiväkodissa.

Voikaa kaikki oikein hyvin! Ja sairaana oleville isoille ja pienille paranemista.

Alli