♥ Tammenterhot Ma-Ti läjä ♥
Kommentit (29)
Ristiäiset sunnuntaina ja oikeastaan kaikki tekemättä :-). No eikös sanota että " hyvin suunniteltu on puoliksi tehty" . Tänään juteltiin papin kanssa kastetoimituksesta ja olikin ihana naispastori. Tosi lämmin ja mukava ihminen! Tarjoiluissa auttaa anoppi ja eiköhän suurinpiirtein kaikki vieraatkin vähän jotain tee (sisaret ja isovanhemmat). Coctailpiirakat ja munavoi, sekä toinen levite, feta-kinkkutaskut, täytekakku, kuivakakku ja keksiä. Siinäpä ne meidän tarjottavat pääpiirteissään. Helppoa kun tilaisuus on kirkossa ja kahvitkin siellä. Kutsut tein itse perhekerhon sivujen mallin mukaan.
Tänään oli jälkitarkastus ja kaikki oli ok. Ehkäisyt jäi sitten ottamatta kun kolmonen saa tulla jos on tullakseen :-)
TapaamisG: oltiin samassa työpaikassa, tai mies oli aliurakoitsijalla oikeastaan hommissa. Aluksi vitsailtiin jotain pientä työn ohessa. Kerran sain päähänpiston ja soitin hänelle ja sillä tiellä ollaan :-)
Nyt en sit muistakaan mitä piti kirjoitella ja pikkuherrakin vaatii äitiä... Täytyy palata paremmalla ajalla.
t. Mirabella ja Albert 7+vko
johan tuota pakkasta riittää taasen, tylsää kun ei voi ulkoilla vauvan kanssa, tytöt on kuitenkin joka päivä käyneet pihalla leikkimässä, vaatetta mahottomasti päällä, puoli tuntiakin piristää neitejä kummasti.
Meillä ristiäiset vietetään 8.4 eli pääsiäisenä, samaa kaavaa noudattaen kuin vanhemmatkin lapset, eli kaikki on kastettu pääsiäisenä. Kyllähän tuo kolmannen tytön nimi on ollut aika vaikea miettiä ja kummitkin alkaa oleen hakusessa, haluamme kuitenkin sellaiset ihmiset kummeiksi jotka ovat todella hyviä ystäviä/ sukulaisia joten nyt pyysimme kummeiksi minun siskot ja miehen veljen, jotka jo ovat kylläkin aiemminkin kummeina. No nimi siis saatiin päätettyä, laitan blogiin nimilistalle kunhan kerkiän.
Vauvaulla on aika selkeä rytmi jo, nukkuu yöllä ekat unet alkaen 21-22.00 ja herää syömään 2-3.00 välillä ja sitten toinen syöttö kuuden aikoihin, silloin on jo vähän hankalampaa uudelleen nukahtamisen kanssa, saattaa tunnin öristä ja nukahtaa sitten ja nukkuu sit ysiin. Päivällä nukkuu 4-5 tunnin unet ja illalla ennen yöunia vielä parit tirsat, muuten illat menee tankatessa. Eilen illalla ekakerran kitisi mahavaivojaan, johtuisikohan siitä kun aloitin d-tipat.
Ehkäisystä en tiedä vielä, olen ollut ilman ehkäisyä jo niin monta vuotta, et en tiedä mikä olisi hyvä, nyt täytyy kyllä siitäkin päättää, katsotaan mitä lääkäri suosittelee, mitään lopullista ehkäisyä (lue sterilisaatiota) en kuitenkaan halua miehelle enkä itsellenikään, tiedä vaikka vielä joskus lapsi haluttaisiinkin, vaikka tämä kolme on nyt sinällään päätetty että tähän jäävät.
Mamm@mia+ neiti 2vko 4pv
sitterissä ja minä pääsin hetkeksi omiin oloihin. Rasmus on nyt ollut pari päivää tosi känkkäränkkä, itkeskelee hirveästi, yltyy välillä oikein tosi huudoksi. Nukahtaa syliin, mutta kun siirtää sänkyyn/sitteriin, niin hetken päästä alkaa itku, silmät ei edes aukea, on vaan suu ihan väärinpäin ja nyyhkii. Nyt kun luin muiden Cuplaton-juttuja niin tuli mieleen että voisiko johtua siitä? Tähän mennessä ollaan käytetty Disflatyliä (menikö oikein?) ja se on toiminut, nyt ostin aptekista Cuplatonia kun tuo toinen oli loppu ja sitä ollaann nyt eilen ja tänään käytetty. Rasmus on hirveän levoton, paukuttelee kyllä komeasti ja kakkaa tulee kaaressa, mutta jos se kuitenkin ärsyttää jollakin tavalla?
Viime yö meni harakoille, Rasmus oli tosi levoton. Hän vaikuttaa olevan unessa, mutta jalat ja kädet käy vimmatusti ja pitää kovaa tuhinaa, sitten herää itsekin siihen ja alkaa itku. Onko muilla ollut tälläistä?
CECILIAH; taisi siinä muutama viikko vierähtää ennen kuin kiipesin hevosen selkään, en uskaltanut mennä ennen kuin oli tikit sulaneet alapäästä. Nyt olen joka viikko päässyt 1-3 krt ratsaille.
Mulla oli eilen terkkarilla näytteiden ottoa jälkitarkastusta varten ja torstaina on lääkärin vastaanotto.Tarkoitus olisi pyytää minipilleri-resepti niin saataisiin tää parisuhde taas mallilleen =).
Tästä pääseekin aasinsiltana TAPAAMISGALLUPIIN; Me oltiin mieheni kanssa kavereita ensin 7 vuotta. Itseasiassa seurustelin hänen kaverinsa kanssa ja sitä kautta tutustuin häneen. Jossain vaiheessa kun ex-poikaystävän kanssa alkoi olla suhde niin rapakunnossa ja lopuillaan niin alkoi olla jotain pientä vispilänkauppaa Roopen kanssa ja kun erosin exästä keväällä 2004 tämän 7 vuoden jälkeen niin heti päädyin Roopen kanssa yhteen. Alku oli takkuinen, Roope aluksi " jättikin" meikäläisen 2 viikon jälkeen kun ei kestänyt muilta kavereilta palautetta meidän suhteesta. Palattiin kuitenkin taas muutaman viikon päästä yhteen kun kumpikaan ei pystynyt toista unohtamaan ja salassa muilta seurusteltiin kesä =). Sitten jäätiin loppukesästä yhdelle kaveripariskunnalle kiinni kun törmättiin heihin ostoskeskuksessa ja siitä asti oltiin julkisesti yhdessä yötä päivää. vuoden seurustelun jälkeen muutettiin saman katon alle virallisesti ja samana syksynä ostettiin oma talo täältä metsän siimeksestä ja muutettiin tänne hevosten ja muiden elukoiden kanssa. Viime ystävänpäivänä mentiin kihloihin ja nyt sitten saatiin vielä Rasmus tähän onnemme jatkeeksi =). Kesällä 2008 olisi tarkoitus tanssia häitä.
Tänään ilmoitin meidät vauvauintiin, kuukauden päästä Rasmus on sen 3 kk ja toivotaan että saataisiin paikka vauvauintin, täällä Turun seudulla ei paikkoja paljon ole ja kun ei olla Turkulaisia niin ei päästä Turun uimahallien listoille. Kylpylähotelli Caribialla on oma vauvauinti ryhmä ja -ohjaaja, sinne ollaan menossa.
Sunnuntaina on ristiäiset. Me leivotaan äitini kanssa itse kakku, tehdään kreikkalainen salaatti, isoäitini leipoo pullakranssin ja tilasi tutultaan pari voileipäkakkua, minä vielä leivon jotain pikkuleipiä. Siinä on meidän tarjoilu.
En ajatellut tehdä kutsuja, mutta tilaisuuteen tein pienen lauluvihkosen missä on kannessa Rasmuksen tiedot ja runo:
" Kun on oikein pieni
voi lentää linnun untuvalla,
nukkua orvokinlehden alla,
kun on oikein pieni.
Kun on oikein pieni,
voi keinua heinässä heiluvassa,
levätä kukassa tuoksuvassa,
kun on oikein pieni.
Kun on oikein pieni,
voi istua lumihiutaleille,
ja liitää maailman tuulien teille,
kun on oikein pieni."
Sisäsivuilla on laulunsanat " suojelusenkeli" ja " Ystävä sä lapsien" .
Mietin vielä jos olisin askarrellut ristiäiskarkkeja, mutta katsotaan saanko aikaiseksi.
Nyt alkoi käsky käymään sitetristä, täytyy rientää!
Tästä vielä pikana tuli mieleen, että ryntäättekö heti paikalle kun vauva parkaisee vai annatteko hänen välillä itkeä jos vaippa/nälkä ei ole syynä, meidän poju kun osoittaa paljon mieltä eikä viihdy yksin niin nyt olen antanut hänen hetken känistä yksin, kun meinaa huudoksi muuttua niin menen katsomaan. Vähän siedästyshoitoa ettei salaman passata jos ei muuta hätää ole kuin tylsyys ;)
-Outi ja Rasmus tasan 8 viikkoa tänään
tai huomenta voisi sanoa!
Tää mamma on vielä yöpuvussa ja suihkutta....
Ajattelin mennä suihkuun ja unille kun mies tulee kotiin mutta tuohonhan se nukahti sohvalle kun on puol 5 herännyt niin en raaski herättää, nukun sitten kun poitsu muuttaa kotoota...;)
Viime yö oli hieman taas edellistä heikompi, poitsu nukkui illalla klo:18.30-21 ja simahti sitten " yöunille" klo: 23.30 tuohon syliin ja heräs tissille ekaakertaa klo: 01.30..... Ja siitä sitten taas 1,5-2 h välein, kunnes aamulla 05.45 päätti että päivä alkaa ja nukahti vasta klo:10 uudestaan! Nukuttiinkin sitten melkein puoleenpäivään ja tuossa vetelee taas jo toisia päikkäreitä sen jälkeen...
Annoin Cuplatonia melkein vuorokauden tauon jälkeen aamukuudelta kun itki ja kipristeli raukka vatsaansa mutta tunnin huuto sekä pulautteluahan siitä seurasi! Ei taida nyt sitten tosiaankaan Cuplaton olla meidän juttu, nyt kokeilin ekaa kertaa Disflatylia, saas nähdä onko eroa.
OUTI tais kans mainita tuosta Cuplatonista, voi olla että on syynä teidänkin juniorin vaivoihin! Meilläkin välillä jätkä ähisee ja ääntelee unissaan ja herää sitten joko siihen että paukuttelee kauheesti tai muuten vaan itkuunsa, menee sitten tovi rauhoittelussa.
Olen nyt tosiaan itekin hieman yrittänyt antaa jätkän olla itekseen joko sitterissä tai vaavi-sängyssä, niin kauan kun viihtyy.. Sitten kun rupee kuulostamaan että itku tulee niin menen viereen, pakko sitä kai on hieman irrottautua vaikka tiukkaa tekee, ei sitä muuten tee mitään muuta kun istu poitsu sylissä päivät pitkät, hän kun on 100 % sylivauva! Ja selkä kiittää....!
MUKAVASTA-ÄSSÄSTÄ sektion jälkeen, oliko se MUSTA_KISSA kun sitä mietiskeli? Sitä itseään tässä itekin mietiskellyt vaikka minulla ihan " normaali" vaaka-viilto. Ei nimittäin ole alavatsa eikä arpialue vielä oikein " oman" tuntoinen vaikka jo reilu 5 vkoa sektiosta mennyt, kaipa täytyy malttaa odottaa.... Jälkivuoto loppui jo viikkoja sitten joten sen suhteen ei olis ongelmia, taitaa tuo mies vaan olla edelleen " traumatisoitunut" synnytyksen jäljiltä (oli myös " aitiopaikalla" siihen asti kunnes tuli sektiopäätös) eli ei ole kovin innoissaan.... Haluaisin kyllä jo pikkuhiljaa kokeilla onko minusta enään muuksi kuin äidiksi...;) (vaikkakin sitä " titteliä" hartaasti odotellut!) Tissikone & maitobaari ensisijaisesti, mutta niinhän se pitääkin olla nää ekat viikot, kyllä me ehitään muita hommia harrastaa!
Nyt taidan painua sinne suihkuun vihdoin ja viimein!
Mukavaa laskiastiistaita, vaikkakin liian kylmä ollut että olis päässyt ulkoilemaan, tänäänkään!
Pupina & " Pikku-K" 5+1
Enpähän eilen ikinä kerennyt palaamaan takas koneelle. Pari kertaa yritin mutta aina tuo neitonen heräsi tms. Nyt nukkuu taas (ehkä hetken sitterissä) ja mies ja isommat Linnanmäen talvitapahtumassa...
Tänään olin aamupäivällä kampaajalla, yksin! Uutta väriä ja leikkausta, kelpaa taas! Kunhan vielä jotkut housut löytäis ristiäisiin. Mammahousut on jo liian väljiä mutta ei puhettakaan että omat mahtuis jalkaan. Kokeilin aamulla muutamia; jos saan vetoketjun kiinni niin kuitenkin kinnaa reisistä ja takamuksesta ihan törkeesti. :(
Meillä siis ristiäiset 3.3 läheisessä kirkossa ja kahvit myöskin siellä. Kaverin anoppi tekee voileipäkakut, mä leivon täytekakun ja kuivakakun/pullaa ja ostan pikkuleivät valmiina. Eiköhän se siinä ole. Kutsuja en askartele. Keskimmäisen ristiäisiin lähetin kutsut (kaupasta ostetut) mutta silloin vietettiin esikoisen 3v synttärit samalla, joten porukkaa oli enemmän tulossa. Nyt tulossa 20henkeä.
Tapaamisg: työpaikkaromanssi 13v sitten! Seurustelin toisen kanssa silloin vielä mutta erottiin aika pian. Kuukauden olin muka sinkkuna. ;) Mies muutti epävirallisesti heti mun luokse. Välillä oltiin erossa viikko! Kihloihin mentiin 12v sitten.
Ja taas karjutaan... pakko mennä.
t. H ja Sohvi 4vk6pv
Pakkasta siis riittää, jäi laskiaistapahtuma nyt sit väliin =(
Fable: Hurja sairaalakeikka teillä ollut, huh! Ihan tuli mieleen tuon esikoisen sairalareissu vuos sitte. Siltä otettiin vaan verikokeita ja laitettiin tippaan, mut voi sitä parkua ja tarvittiin hommaan kolme hoitajaa. Ite en pystynyt olemaan siinä, itku kurkussa ite odotin käytävässä ja kuuntelin pojan huutoa.
KastekutsuG: Isukki on duunissa kirjapainossa, niin hän on suunnitellut kutsut ja painaa ne työpaikallaan. Muuten ois varmaan tullut ostettua valmiit kutsut...
VauvauintiG: vauvan kannalta ois tosi ihana, mut me vanhemmat ei olla innostuttu. Esikoinen on käynyt muskarissa 3-kuisesta asti, mut tää tyttönen taitaa päästä muskariin vasta vuoden vanhana.
Neiti heräs uniltaan. Ihan hurja, kun on neidillä noita vatsavaivoja! Yöt on tosi risaisia ja nyt on alkanut tuota itkuisuutta olla pitkin päivää =( Vääntelehtii ja on hurjan levoton koko ajan. Alkaa itelläänkin olla hirmu väsy olo jo kolmen viikon valvomiseen, kun neiti ollut masuvaivanen syntymästä asti.
Mies nukkuu yöt nyt vauvan kanssa olohuoneessa ja me esikoisen kanssa makkarissa. Käyn vaan syöttämässä, kun ei tuttipullosta huoli mitään, eikä muuten kelpaa tuttikaan.
...Juu, aamulla aloitin kirjottaa ja nyt päätin jatkaa, mut neitipä päätti taas alkaa parkua. Hää viihtyis vaan sylissä. Kuulosti tutulta, oliko se Outi, joka kirjotti, että ei oikein nukukaan kuin sylissä. Sänkyyn kun laittaa, niin se tuhina ja viuhtominen alkaa ja pian parkuu tukka putkella.
Olo on taas ihan tööt. Mies lähtee viel töihin kohta... Jospa tää tästä parin kuukauden sisällä helpottaa. Mut ihana tuo vauva on, vaikka alku tuntuukin rankalta. Tää neiti on kyllä paljon vaativampi kuin veljensä. Esikoinen oli niin tyytyväinen ja aurinkoinen aina ja on sitä edelleen.
Tähän tää tarinointi ny sit tyssäs. Lapsoset kutsuu! =)
Tau kera rinsessan 3vko3pv + isoveikka 2v7kk
Taas on ollut nii kiire ettei o jaksanu tänne kirjottaa,mut lukenu olen melkei joka päivä..leivottiin tässä yksi päivä oikeen hyviä sämpylöitä,tytöt tykkää aina kattoo hyvin tarkasti kun keittiössä tekee ruokaa,ja Janette kun löytää jonkun roskan tai kiven yms lattialta ni eiköhän laita suuhun..
TapaamisG:Me tavattii mieheni kans ekan kerran vuonna -99 baarissa,ja oltiin yhessä 2vk,mut sit erottiin kun nuoruus vei mennessään..sitten uudemman kerran tavattiin vuonna -03 heinäkuussa,ja muutin heti mieheni kans yhteen sinä päivänä,ja esikoinen ilmoitti tulostaan maaliskuussa -04 ja kihloihin mentiin heinäkuussa-04,ja sitten toinen vauva ilmoitti tulostaan huhtikuussa -05 ja naimisiin mentiin toukokuussa -05,ja edelleen menee tosi hyvin,vaikka vois sanoo että tää on ollut tosi nopeeta toimintaa,kun ollaa oltu aika vähän aikaa yhessä ja jo nyt 3 sulosta tyttöä ollaa saatu:)mutta mulle tuli heti semmone tunne kun tapasin hänet että toi on mun,ja nii siinä sitte kävikin:)mä jätin mun mieheni takia mun sillise äijän ku nallin kalliolle kun mun mies vei ihan jalat alta,se oli rakkautta ensi silmäyksellä:)
tänää oon ollu koko päivän tyttöjen kaa yksikseen kotona,ja aamulla syötiin puuro tosi kiltisti,ja sitte leikittiin ja kuunneltiin lasten musiikkia jota he tykkää myös tanssia,sitte päivemmällä syötiin poronkäristystä,se on kyllä tosi hyvää,mä tykkään ja tytöt tykkää..ja iltasella on sitte taas puuroa,mitäs teijän lapset syö yleensä iltapalax?Jasminilla on huomenna neuvola voisin tulla kertomaan sitte neuvolakuulumiset sen jälkeen..
mansemamma ja Jasmin 1kk9pv
Pikaisesti...
Esikoinen jo nukkuu ja " Eemelikin" yrittää laskea lampaita...mutta vielä tuhina kuuluu sängystä.
TapaamisG:
Ollaan tunnettu koko ikämme miehen kanssa. Ja pesäpällokentillä nähty paljon toisiamme. Molemmat sillloin pelattiin pesistä. Sitten oltiin kesätöissä molemmat kunnalla uimakoulussa 1997. Siellä sitten ihastuttiin. Ja kesällä -97 sitten aloimme seurustella (Baarissa oltiin silloin...).Eli 10vee oltu yhdessä kohta. Kihloihin mentiin syksyllä 98 ja naimisiin 01. Tyttö syntyi kesällä 04 ja nyt poika 1/07.
Meillä poika on edelleen tyytyväinen!Nukahtaa illalla 21-22 ja syö 04-05 ja jatkaa unia tuonne n.7. Eikä masuvaivoja ole ollut, mitä nyt pieniä nipistyksiä.
No nyt PITÄÄ MENNÄ NUKKUMAAN kun lapsetkin nukkuu!!!
Pitäkää itsenne lämpiminä!
katkeaa tästä typykän kantamisesta ;) sylin kaipuu on kova aina iltasella ja näin aamulla. itsekseen malttaa olla hetkisen vain.
pitäs ottaa videolle kuinka syöksyn tekemään kotihommia yms. kun tyttö torkahtaa tai viihtyy sen hetken itsekseen! äskenkin nappasin 5mattoa yläkerrasta ulos, pesin kasvot, ahmaisin aamupuuron ja täytin pesukoneen.. hiki oikein tuli :D kyllä kilot karisee tätä tahtia. 6kg vielä jäljellä.
meillä ristiäiset 18.3 kotona ja kortit olenkin jo väkertänyt. tein aika simppelit, mihin tuli tytön valokuva.
niin, milloinkahan sitä uskaltaisi isäntää taas viihdytellä.. tai siis toisinpäinhän se on! meillä mies hiukan toppuuttelee. kai vielä pyörii kuvina, kun tyttönen tuli masusta ulos? ;) näki koko toimituksen aitiopaikalta.
outi: aloitin sitten ratsastelut.. 5pv sitten alotin. panadolia otin ekan kerran jälkeen :) no mut nyt olen mennyt 3x 15-20min kentällä. kuinka aikasin sinä aloitit?
oltiin vkloppuna kaupungissa ja suomisoffas nauratti, kun myyjät katto mua kauhuissaan tissirättini kera.. että mihinköhän hyppään imettelemään? ;) ei onneksi sentään tarvinnu, kun tyttö nukkui koko shoppailureissun.
cec ja pirpanella 2vk 5pv