Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksatteko kuunnella muiden murheita silloin, kun itsellänne on vaikeaa?

Vierailija
03.11.2024 |

Minä en jaksa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viisi ystävää, joilla roppakaupalla murheita. Kenellä palohälyttimestä patteri lopussa, toisella orgasmivaikeuksia ym. Ja minulle soitetaan keskellä yötäkin, olenhan äidillinen Rapu, jaksan kuunnella ja hoitaa, mutta mulla itsellä vakava krooninen sairaus, kaksi kuoleman tapausta perheessä vuoden aikana. 

Joskus olisi kiva saada se olkapää tännekin, jota vasten itkeä.en ole katkera , mutta kuitenkin

Vierailija
2/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan jonkun verran

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Omissa murheissa tarpeeksi, niin en jaksa muiden valituksia. 

Vierailija
4/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla viisi ystävää, joilla roppakaupalla murheita. Kenellä palohälyttimestä patteri lopussa, toisella orgasmivaikeuksia ym. Ja minulle soitetaan keskellä yötäkin, olenhan äidillinen Rapu, jaksan kuunnella ja hoitaa, mutta mulla itsellä vakava krooninen sairaus, kaksi kuoleman tapausta perheessä vuoden aikana. 

Joskus olisi kiva saada se olkapää tännekin, jota vasten itkeä.en ole katkera , mutta kuitenkin

Mä ainakin käyn ammattilaisen luona keskustelemassa enkä kuormita läheisiäni.

Ap

Vierailija
5/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko jaksaa, kun heillä ei ole ketään muitakaan auttamassa. Yritän suhteuttaa asiat, jos on pieni murhe on helppo auttaa, jos suurempi, vie enemmän voimavaroja. Autan oman jaksamiseni rajoissa.

Vierailija
6/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, silloin kun mieheni oli juuri kuollut niin oli hankala keskittyä ylipäätään keskustelemaan jonkun kanssa. Kun joku soitti ja selosti kaupassa käymisiään ja pyykin pesemisiään, niin kyllä ajatukset harhailivat. Ei se niinkään ollut siitä kiinni oliko toisella murheita vai ei.

Vierailija
7/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikille ei anneta keskusteluapua. Ilmeisesti en ole sitten tarpeeksi vakava tapaus. 

Vierailija
8/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen itse saanut niin pahasti turpaani kaivatessani tukea ja apua, (sekä vielä kiusaamista päälle), etten uskaltaisi ikinä ottaa moista karmaa päälleni. Aika viimeiseen saakka olen valmis jaksamaan. Olen myös ollut ystäväni saattohoidossa mukana itsekin puolikuntoisena. En kokenut sitä uhrautumisena. 

Vierailija
9/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täytyy kyllä myöntää, että oli vähön vaikeeta, kun ystävä soitti ja tilitti eilen puoltoista tuntia murheitaan. Hän soittaa vaan silloin, kun hänellä on tilitettävää, ei jaksa kuunnella mun huolia.

Vierailija
10/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu kenestä on kyse. En välttämättä ihan kaikkien, mutta jos murheitaan kertova on oma lapsi niin jaksan vaikka läpi harmaan kiven, ja omat murheet unohtuvat.

Vierailija
11/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän silloin itse tarvitse sanoa mitään, riittää, että sopivassa kohdassa huokaisee jotain "no voi voi". Valittaja ei halua neuvoja, ei apua, ei muutosta, vain kuuntelijan.

Nytkin kuuntelen kaverin valitusta tai oikeastaan hän puhuu ja minä teen kaikkea muuta. Ei valittajat edes tajua, että puhelimen tässä päässä tyhjennetään tiskikonetta tai kirjoitetaan esseetä. Heille on tärkeää saada aikaani näin sunnuntaina, minä taas pidän omasta ajastani niin paljon, etten kunnolla osallistu keskusteluun. Molemmat voittavat.

Vierailija
12/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikillapanei ole varaa ammattilaiseen

Vierailija
13/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä ainakin haluan tietää, mitä läheisille kuuluu.

Vierailija
14/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä ainakin haluan tietää, mitä läheisille kuuluu.

On eri asia kertoa kuulumisiaan kuin tilittää juurta jaksain tuntemuksistaan.

Ap

Vierailija
15/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän silloin itse tarvitse sanoa mitään, riittää, että sopivassa kohdassa huokaisee jotain "no voi voi". Valittaja ei halua neuvoja, ei apua, ei muutosta, vain kuuntelijan.

Nytkin kuuntelen kaverin valitusta tai oikeastaan hän puhuu ja minä teen kaikkea muuta. Ei valittajat edes tajua, että puhelimen tässä päässä tyhjennetään tiskikonetta tai kirjoitetaan esseetä. Heille on tärkeää saada aikaani näin sunnuntaina, minä taas pidän omasta ajastani niin paljon, etten kunnolla osallistu keskusteluun. Molemmat voittavat.

Tai sitten ne toivovat jotain enemmän kuin pelkkää kuuntelua, ja soittelevat yhä uudestaan siinä toivossa, että saisivat joskus tietää mitä sinä niistä kerrotuista asioista ajattelet. Kun et sano mitään, niin jatkavat turhautuneina soittelua...

Vierailija
16/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikillapanei ole varaa ammattilaiseen

Ammattilaisen ei tarvitse olla mikään kallis psykoterapeutti.