Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammuliz: Juu, raskausviikot lasketaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä.

Viikoistahan sitä yleisesti puhutaan, ei niinkään kuukausista, minä en kahden edellisen raskauden aikana ole missään vaiheessa tiennyt millä kuukaudella olen, kun noista viikoista vaan puhutaan:)

Tässä on linkki hyvään kiekkoon, jolla voit tarkistaa:) (voikohan tänne muuten linkittää..)

http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Vanile 6+1

Vierailija
22/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkistä Vanile. Tuo kiekko tosiaankin näytti että nyt olisi 5+0. Ja sydänäänet olis todettavissa jo lauantaina, onpa jännää =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille joukkoon.

Mulla paha olo vaan pahenee, eli tähän asti on ollut vain oksettava olo koko hereillä oloajan, mutta eilisestä alkaen tullut sitten oksennuskin, kuusi kertaa eileen ja tänään onneksi vaan kaksi.

Aamulla oli eka neuvola mulla, käski ottamaan B6-vitamiinia pahoinvointiin, sanoi että joillakin auttaa ja joillakin ei, apteekista taas sanoivat mulle et pitäis ottaa B1 + B6 vitamiineja. Katson nyt kuitenkin onko mitään hyötyä koska tää alkaa olla tosi kamalaa. Viikossa on tippunut 2 kiloa painoa, joka ei tosiaan huono ole, mutta jos tätä viikko tahtia tippuu viikolle 12 asti niin ei enää taida olla hyvä asia. Väsymys tuntuu nyt ehkä hetkellisesti hellittäneen tai sitten paha olo vie huomion siltä. Mulla on se kummallista et rinnat ei ole arat ollenkaan, toisaalta se on kyllä mietityttänytkin kun ekassa raskaudessa ne taas oli tosi kipeät.

Mulla on maaliskuun puolessa välissä aika lääkärille alkuraskauden kontrolliin, haluaisin kyllä nyt mennä yksityiselle ultraan katsomaan onko vauvalla kaikki hyvin, kun tuntuu olevan niin valtavan pitkä aika odotella np- ultraan aikaa.

Niin synnytyksestäkin jo juteltiin neuvolassa kuten toivoinkin, joudun joka tapauksessa synnytystapa-arvioon edellisen sektion takia, samalla on sitten aika pelkopolille JA TOIVON HARTAASTI SAAVANI SEKTION.

Vaikka aika turhaa sitä tosiaan on vielä miettiä mutta kun nyt vaan tuntuu pyörivän koko ajan mielessä.

Menipäs omaa napaa tämä kirjoittelu.

Kaikille jaksamista.

Katuska ja 7+6

Vierailija
24/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä kotiuduttu ja tulin vähän lukemaan tämän päivän kuulumisia.

Mie en luultavasti aio ottaa äitiyspakkausta vaikka se onkin upea etu yhteiskunnalta, ei ole vaan miun tyylisiä vaateita ja esikoisesta on äitiyspakkauksen makuupussit yms tallella.

Olen minäkin miettinyt jo äitiyslomat ja kaikki laskenut valmiiksi. Olen töihinkin jo ilmoittanut että syyskuussa jään pois.

Esikoisen kohdalla varoin kertomasta enne rv9 ja pelkäsin koko raskausajan keskenmenoa. Nyt vaikka 4km takana niin olo on hirmu rauhallinen enkä stressaa yhtään mahdollisilla ongelmilla yms. Elän niin että meille tulee lokakuussa vauva ja jos jotain menee pieleen niin sitten eletään sen mukaan. Ei tee kuitenkaan varmaan hyvää stressatakaan. Pelkäsin esikoista odottaessa niin paljon että kävin kerran viikossa ultrassa yksityisellä varmistamassa että kaikki kunnossa, arvatkaa oliko kallista.

Tänä aamuna oli ekan kerran se kaipaamani huono olo, oli tosi lähellä oksu, täysin samoilla rv alkoi esikoisesta, seuraan hänen aikaista raskauspäiväkirjaa että milloin tapahtui mitäkin. Nännit meni myös kipeiksi tänään ja viluttaa ihan kauheasti. Muuten olo LIIAN normaali.

Pepsi rv 5+2

Vierailija
25/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkauksesta sen verran, että me ei varmaankaan sitä nytkään oteta. Ekalle lokalutuselle se otettiin, mutta nyt viimeksi otettiin rahana ja rahat sijoitettiin tuplarattaisiin. Meilläkin on jäänyt osa vaatteista kokonaan käyttämättä ja vaatteita meillä on enemmän kuin tarpeeks, joten eiköhän me tosiaan jätetä pakkaus ottamatta.

Kun nyt alan miettimään mun oireettomuutta niin oikein alkaa hirvittää. Mulla ei todellakaan ole minkäänlaisia oireita ja ne vähäsetkin pahat olot on poissa. Pahoinvointi ei tietty ole hauskaa, mutta ainakin tietäis, että ollaan oikeilla jäljillä. Rinnat mulla ei missään raskaudessa ole olleetkaan kipeinä.

Nyt taas pullanpaistopuuhiin... -Vaahtis

Vierailija
26/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nimittäin alkoi 29.12 ja nyt on menossa rv7+3. Tämä on siis laskettu niin, että kierto on 28 pvä. Minulla on la 5.10. Minä katson viikot aina täältä: http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

Minulla helpotti eilen pahaolo jonkun verran, sain jopa siivottua ja syötyäkin aika hyvin. Edelleen etoo välillä mutta ei enää niin pahasti kuin aikaisemmin. Saa nähdä palaako kunnon paha olo takaisin. Housut minullakin puristaa jo ja yhdet housut ei mene enää kiinni. Tänään kaivoinkin kaapista vanhat isommat housut jalkaani.

Vierailija
27/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista jonna-ponna ja belem!

Minäkin muuten opiskelen sairaanhoitajaksi. Ensimmäistä vuotta kylläkin ja syksyllä en sitten tietenkään enään mene. Vuoden tauon ajattelin pitää.

ellaelmeri 7+4 ;) :) =)

Vierailija
28/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudunpa tähän lokakuisten porukkaan!! Lauantaina plussasin ja oli vielä varmistukseksi tehtävä testi sunnuntaina:)) Ei meinannu millään uskoa, että se onki nyt totta. Yritystä ehti olla reilu puoli vuotta. Nyt aivan ihana tunne, vaikka ajatukset kyllä aika sekavat vielä tässä vaiheessa, meillä molemmilla. Mies vain hymyilee, eikä saa mitään sanotuksi! Aika hauska! Aamulla sain varattua ajan neuvolaanki, mut sain ajan vasta kahden viikon päähän. Mukava vaihtaa kuulumisia toisten samassa tilassa olevien kans:)

rv. 7+1

Vierailija
29/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina plussasin vahvan plussan (vahvempi kuin kontrolliviiva) ja näin ollen meillekin on tulossa (jos kaikki hyvin menee) lokavauva! Viime elokuussa minulla oli keskenmeno viikolla 13, joten nyt ei ajatukset raskauden loppuun kestämisen suhteen aina niin positiivisia. Tänään juuri mietein, että KUN menee kesken niin tulisi sitten edes itsestään ulos ettei tarvi kaavintaan mennä niinkuin viimeksi. No, antaa ajan näyttää. Turha stressata etukäteen, tapahtumille kun ei itse voi mitään.

Pientä kuvotusta ollut parina iltana. Toivottavasti pysyy vain pienenä kuvotuksena. Ensi viikolla ajattelin tilata neuvolan, meillä kun on neuvolassa ultra niin voisivat samalla tarkistaa, että tuolla on oikeasti joku kyydissä. Jotenkin niin epäuskoinen olo:) Syökö joku muu allergialääkkeitä nyt raskausaikana? Minä viimeksi varmistin monesta suunnasta, että Zyrtecciä (kirjotetaankohan noin...) saa syödä ja mietoa kortisonia käyttää voiteena ja hyvin mielin tein niin. Nyt hiukan mietityttää vaikuttikohan se keskenmenoon jotenkin. Uskaltaakohan sitä nyt syödä? Kaipa ne lääkärit tietää. Toinen vaihtoehto on koko kropan peittävä kutiava ihottuma ja osin nahan kokonaan lähtö.

Meillä asustaa lisäkseni, mies, kaksi lasta ja koira. Lapsille (6 ja 3) ajattelin kertoa vauvasta vasta joskus muutaman kuukauden kuluttua. Oli raukoille niin iso pettymys viimeksi kun vauvaa ei tullutkaan, etten halua niille samaa pettymystä toista kertaa.

marrge

Vierailija
30/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkytystietokeskuksesta sanotaan, että allergialääkkeet aiheuttaa epämuodostumia varsinkin ekan 3 kk aikana nautittuna. En halua pelotella, mutta olkaa tarkkana. Kysykää useamman lääkärin mielipide.

Tietysti jos nahka lähtee, hengitys ei kulje jne. on pakko ottaa jotain, mutta olkaa tarkkana.

Niin ja tuosta la laskemisesta. Mä en saa noilla linkeillä laskettua mitään. Mulla viimeiset kk:t alko 12.1.07 ja kk kierto 34 päivää. Ei tuu mitään tulosta.

Vierailija
31/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se minunkin pitää ilmottautua mukaan. Eilen illalla miehen painostuksesta testasin ja plussahan sieltä pärähti! En olisi millään uskonut mutta pakkohan se on kun ihan selkeät viivat tuli... Tätä on odotettu jo hyvä tovi, mutta en tosiaan uskonut että tästä kierrosta lähtisi...

Äitiyspakkauksesta ollut puhe. Esikoiselle (04/06) sen otin, ja aika monet jutut jäi käyttämättä kun niitä vaatteita vaan siunaantui... Joten nyt ajattelin olla ottamatta, ellei pakkauksessa ole tosi paljon tosi ihania juttuja. Niitä tosiaan sitten loppuvuodesta löytää jo kirppikseltäkin aika paljon - parhaita yöhaalareita taisi lopulta kertyä kolmet samanlaiset...

Synnytyspelosta on myös juteltu, ja tahdon vaan sanoa että kaikki voi myös mennä todella hienosti, ei voi etukäteen tietää, joten sikäli vähän turha stressata... Silti synnytys on suurimmalle osalle suurin fyysinen trauma elämässä, ja minusta on ihan normaalia että sitä kelaa läpi kuukausi tolkulla jälkeenpäin. Esikon synnytys oli tosi helppo ja hieno kokemus, mutta jouduin silti sitä miettimään pitkään vähän kauhullakin. Siitä huolimatta odotan ihan (pelonsekaisella) innolla seuraavaa synnytystä!

Oma vointi on toistaiseksi aika hyvä. Paljon enemmän on oireita kuin esikosta, mutta silloin ei oikein oireita ollutkaan... Vähän kuvottaa ja närästää, mutta ei vielä liikaa. Tässä kovasti toivon että kun on näin " ärhäkät" merkit näin varhain, niin pysyy sitten kaveri kyydissä loppuun asti... Minä olen kyllä yksi klassinen km:n pelkääjä - ihan varma jokaisessa käänteessä että " nyt se meni" ... Kai sitä valmistaa itseään pahimman varalta...

Suhni & Onni (rv 4+4 sikäli kun laskuri on oikeassa)

Vierailija
32/32 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghigi, miten ultrassa meni?