Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuisten uusi viikko!!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronja piti kirjottaa ;o)

Vierailija
42/58 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ-aivan kauheita ovulaatiokipuja oli mulla kahtena ekana kertana synnytyksen jälkeen ja nyt tää kolmas oli jo ihan eri luokkaa...saas nähdä minkälainen on seuraava kerta :O

Mulla ovulaatiokivut ovat aina olleet ihan siedettäviä-ei mitään tähän verrattavaa!!! Menkat taas ovat olleet hieman kivuliaat (yhellä panadolilla pärjää) ja nyt ei ole mitään kipuja-en ees tietäis menkkojen olevan ellen tietäisi!! (hassusti sanottu).

Vuoto sitten on kyllä ihan toista luokkaa kuin ennen-tuntuu, että koko aika " lainehtii" :(

Lassi on nyt nukkunut 2h vaunuissa tuolla meidän ulkoeteisessä :) Se on kyllä TOSI hyvä paikka, kun on ollut noita kovia pakkasiakin ja kun kerta tuo on tottunut nukkumaan vaunuissa pitkät päikkärit.

On tänään nukkunut poikkeuksellisesti kahdet " pikkupäikkärit" (2x45min)

RUOKAILUSTA: Mä olen tässä nyt testaillut mille tuo olisi mahdollisesti allerginen...

Edellisiltana sai sitä riisipuuroa ja aamulla taipeet olivat hyvässä kunnossa :) Päivällä saa kiinteän aterian aina ennen päikkäreille menoa ja söi ison kasan perunaa (varmaan 1.5perunaa, heh) ja iltaa kohden alkoi taipeet punottaa. Lisäksi sai vain maitoa koko vuorokautena.

Eilen illalla annoin perunavelliä(tein itse) ja aamulla oli taas taipeet ihan punaiset, samoin kaula ja niska :(( Nyt iltapäivällä taipeet olivat taas oikein nätit-eivät punottaneet ollenkaan :) Tämä päivä on nyt menty pelkällä maidolla sekä ennen päikkäreitä söi perunan sijaan MAISSIA 135g. Katotaan alkaako iltaa kohden taipeet punottaa.

Mitäs vielä...jotain piti kommentoida, mutten koskaan muista että mitä:/

No, ens kerralla sitten :)

Me ollaan vietetty muuten koko päivä täällä kotosalla, ei näin kylmällä viiti mihkään lähteä, kun toinen on flunssassa!!

T. Je_Ni & Lassi (13.10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/58 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkaa olla ihan uupumus sairastelun kanssa. Itellä on vielä lämpöä ja vauvalla vaikka ei ookaa niin se on ihan mahoton. Samaten esikoinen on kaikista mahottomin ku sitä ei kukaa ehi/pysty viemään ulos ja sillä ei oo tekemistä, purkaa energiat sitte kiukutteluun ja tuhmuuksiin.

Vauvan käytin lääkärissä, ei korvatulehusta tai mitää. Lääkäri kehotti vaan antamaan omenaa ja kiiviä ?? kun valitin ettei meinaa syyä tissiä millää. Se lääkäri on jostai ulkomailta, ja minusta tuntuu että sen opit on vähän vanhoja...ja outoja. Mutta siis, meillä eniten hermoja raastaa tuo TISSITTELY. Tyttö ei meinaa millää ottaa tissiä, ainoastaan sillon ku on ihan unessa niin saattaa syyä. Pullosta ei kans taho juua ja minusta tuntuu että mulla maito vähenee ku niin harvoin tuo syö. Lypsämällä en saa irti mitään. Ja tosta vauvan kantamisesta on selkä ja hartiat ihan kipeenä. Mutta huomaan, että vauva senki takia kitisee ku sillä on oikeesti nälkä- muttaku ei vaan syö :( Ehkä sillä on kurkku kipee tai jotai, minulla ainaki on kurkku vähän kipeenä.

Muutenki tuntuu ettei mikään mene helposti nyt, ku nukuttaminenki on sitä että hyssytän vaunuissa lähes kokoajan tai kannan sylissä. Ja siltiki vikisee... Pitää kattoa jos huomenna veis yksityiselle korvia tarkistuttaan, ku en usko että tuo lääkäri näki mitää ku niin äkkiä katto että hyvä ku laitetta korvassa käytti.

No, tulee taas valivalia:) Jättäkää lukematta jos siltä tuntuu, kunhan sydäntäni puran tänne. Mies on istunu ku liimattu koko illan koneella ku niillä on kiirettää saada joku osio lopputyössä valmiiksi. Ei siis apua siltä suunnalta yhtään mihinkää. Miks just sillon pitääki sairastaa ku toisella tärkeitä hommia??

Voi vitsi, TOSI isot sympatiat kaikille mahataudista kärsiville! Voi ku niin TOIVON ettei se meille tulis...sitte tulee kyllä suuren suuri itku jos se iskee. Ei kyllä olla liikuttu juuri missää, eikä uskalla liikkuakaa ku täällä meilläpäin Noro virusta hirveesti. no eipä tästä tarvi liikkuakaa ku tyypit sairaana.

No, jospa tuo tyttö NYT ois nukahtanu.. oon tässä 30min hyssytelly. Ja toinen näköjään tuli kakat housussa sängystä tuohon viereen, pitää lähtä pesulle.

Jaksamista kaikille meille sairastaville.

Jääsydän

Vierailija
44/58 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja etenkin tyly palvelu lääkäriä varatessa. Toivottavasti CAMELOT saa Ronjansa asianmukaiselle lääkärille kuiteskin. Ja pidetään peukkuja, että tyttö säästyy astmalta. On varmaan ikävä vaiva etenkin pienelle lapselle.

JÄÄSYDÄN: Minä suosittelisin yksityiselle korva- tai lastenlääkärille menoa. Ei se nyt loppujen lopuksi niin paljoa maksa, vaikka ei olisikaan vakuutusta ja vauvan terveys ennen kaikkea, eikös vaan. Korvatulehdus voi myös kehittyä yhtäkkiä, eli vaikka se ei tänään näkyisikään, niin huomenna voi olla jo ihan selvät merkit. Mutta siis tosi omituiselta vaikutti nuo lääkärin neuvot, huh huh! Oletko muuten tarkastanut Vanamon suun, ettei vaan ole sammasta? Sekin voisi häiritä syömistä. Imetystukilistan sivuilta löytyy mahdollisia syitä yhtäkkiä alkaneeseen tissilakkoiluun. Lueskele sieltä, jos ehdit koneelle.

Voimasäteitä kaikille sairastaville! Ja älkää pliis lähettäkö meille vatsatautipöpöjä...

Sitten muihin asioihin.

HOITOAPUG: Ei ole lähettyvillä sellaisia juurikaan keneltä kehtaisi ainakaan molempien lasten hoitamista pyytää. Monesti mun äiti tulee 150 kilsan päästä, mikäli on tarvetta. Mies onneksi pystyy joustaa töistä, jos on pakko. Enemmän tietty vois kysellä naapureilta, kyllä varmaan auttaisi ainakin hetken verran lapsenhoidossa.

LATTIALLAOLOG: Toivo viihtyy minusta pitkiä aikoja lattialla. Yrittää kääntyä mahalleen ja tutkii leluja. Tykkää kyllä katsella meidän muiden touhuja. Toki pidän paljon sylissäkin. Mutta nyt kun poika on terve, niin ihanaa kun taas viihtyy muuallakin kuin sylissä. Sitterissä pidän ehkä yhteensä tunnin päivässä. No toi aika oli kyllä ihan hatusta heitetty.

Oli puhetta myös VATSALLAAN VIIHTYMISESTÄ. Toivo kääntyy ihan heti takas selälleen, ei siis viihdy ollenkaan.

Nyt on ihan pakko mennä suihkuun, kun tulin jumpasta jo tunti sitten.

Heipat,

S-i ja Toivo 4,5kk+

Vierailija
45/58 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anja viihtyy LATTIALLA parhaillaankin mutta jokseenkin vastahakoisesti, kitisee vähän väliä... esikoinen aikanaan oli paljon mieluummin lattialla.

Kaikille SAIRASTAVILLE JAKSUJA! Minäkin odottelen että milloin lapsille iskis taas joku pöpö, kun esikoinen ei ole ollut sairaana sitten kesäkuun 2006! Onkin harvinaisen terve tyttö, mikä osin varmasti johtuu siitä ettei me juuri käydä missään niin ei pääse virukset tarttumaan.

Ja kiitti noista mahakipujutuista, mikä lie, vieläkin vähän on " hellänä" mutta ei ruvennut enää enempää koskemaan.

Äh nyt vaikeaa kirjottaa vauva kädessä... palaan. Tänään odotellaan tietoa miehen työstä siis. Palaan...

Coe

Vierailija
46/58 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tsempit ja jaksut kaikille sairasteleville. Meille ei ole vielä löytänyt yksikään pöpö, nyt kun sanoin niin tänään varmaan joku alkaa oireilla;-) Me ollaan kyllä viimeisen kuukauden aikana liikuttukin niin vähän, ei oikeastaan missään ihmisten ilmoilla. Tänään ois kerho joten sieltä voidaan tuua joku pöpö. Kun ei vaan vatsatautia, se on sitten kauhea tauti!!

KIINTEISTÄ JA ÖISTÄ; Olen antanut edelleen peruna-porkkanaa, mutta nyt olen antanut sellaiset 3-4 tl aina iltaisin ennen kylpyä eli siinä kasin maissa ja sitten kylvyn jälkeen tissiä päälle. Yöt ovat mielestäni menneet hyvin, 2 syöttökertaa 20.30-06. välisenä aikana. Tuo riittää joten en lisää kiinteiden määrää. Mielestäni menen vieläkin täysimetyksellä kun tuo määrä on nuin vähäinen (tiedän, että täysimetys tarkoittaa TÄYSIN ilman lisäruokaa, mutta silti).

HOITOGALLUP; Meillä hoitajan saaminen on kyllä tosi helppoa, anoppila on n. 4 kilsan päässä ja mun vanhemmat 20 km päässä, mun sisko eli tyttöjen täti asuu 3 km päässä ja lisäksi on vielä hätävara tuttuja ihan parin kilsan säteellä montakin. Mutta nyt kun tyttöjä on kaksi, ei tule niin helpolla pyydettyä ammaa. Pari kertaa ollaan oltu 2-3 tuntia poissa jolloin jompikumpi mummoista tai isäni on ollut täällä. Nyt asia muuttuu, kun Lilia alkaa pärjätä ilman tissiä pitempään (sitten 6kk jälkeen kun kiinteitä menee enemmän).

ASIA JOKA ÄRSYTTÄÄ: on se kun yksi ystävä, jolla on 9kk tyttö, totesi Liliasta eilen että " onpas siinä pullukka vauva" . Heidän oma tyttönsä on saman painoinen ja pituinen joten siinä syy tuohon kommenttiin mutta minusta Lilia on normaalipainoinen ja ihanan " pumppis" vauva, kuten vauvojen pitääkin. Painoa siis rapiat 7,2kg ja 64 cm/4kk+ neuvolassa. Ennemminkin hänen tyttönsä on tosi sirppana ikäisekseen. EN minäkään silti mene laukomaan että onpas pieni tuo teidän tyttö. Minusta esikoinen oli paljon pullukampi tuon ikäisenä vaikka olikin pienempi. Inhottavaa tuollainen arvostelu!!!

Jaahas, eikun kerhovaatteita etsimään. Kommentoin myöhemmin muita asioita!

Nazu ja tytöt

47/58 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmalla päällä tänään kun sai yön nukuttua ihan hyvin. Vauva tosin yskii enempi ku eilen, mutta ei yöllä kovinkaa paljoa.

S-I: Sammasta en ainakaa ite huomaa että ois, enkä oikein tiiä liittyykö tuo tissistä kieltäytyminen lakkoiluun vai onko se yhteydessä tohon flunssaan. On kyllä jo jonku aikaa ollu että huonommin ottaa tissiä, mutta nyt siis on ihan sellasta että ku tissin näkeeki niin alkaa huutaa tai ainaki kääntää pään pois. Keksin tänä aamuna taas tuon jumppapallon- sen päällä ku pomppii vauva sylissä niin suostu syömään tissiä! Paljon parempi keino ku se että juoksen ympäri taloa vauva sylissä- niin ku tekee, niin ei maito ala herumaan, varmaan ku ite niin jännittyny.

Mutta pitää käydä kyllä lukemassa nuita imetystukilistan sivuja kunhan vaan ehtis jossai välissä.

Minkä verran yksityisellä käynti tulee maksamaan? Meillä on lapsille kyllä sairasvakuutus... Tosin nyt ei oo euroakaa rahaa, pe tulee lapsilisät.. mutta eiköhän tuota sen verran saa siskolta lainattua että sinne pääsee jos tuntuu siltä.

G: Meillä ei ollu vielä viime syksynä yhtään sellasta henkilöä täällä jolle ois lapsia voinu hoitoon viiä, mutta nyt on tutustuttu tuossa pihassa yhteen perheeseen jolle voi viiä jos tarve on.

Samaten on pari tyttöä, joille voi soittaa jos hätä tulee ja hoitajaa tarvittee. aivan ihana, että on edes joku ku syksyllä ei tosiaan ollu ketää .

ööh...mikä se toinen g olikaa...en muista.

Ulkona taas yli 20 pakkasta, mutta siltikin aion lähtä esikoisen kanssa tänään ulos! sen on pakko päästä edes pari mäkeä laskemaan, ettei sekoa täällä sisällä. Ja jos vaikka leivottas sämpylöitä, vaikkakin tuon innokkaan apurin kanssa ei oo kovin mukava leipoa. :)

Mutta nyt vessa kutsuu ;)

Jääsydän

Vierailija
48/58 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsin vitsit.. Meidän neiti nukkui sitten mökillä paaljon paremmin yöunet kuin kotona. Johtuukohan siitä, että mökillä nukkui äidin vieressä, mutta kotona nukkuu omassa sängyssä ja omassa huoneessaan... En kuitenkaan ota tyttöä viereen nukkumaan, kun kotonakin on öitä, jolloin nukkuu hyvin ja pitkään. Olipahan mielenkiintoista huomata vaan moinen. Oltiin 4 päivää miehen mökillä Jyväskylän pohjoispuolella ja olipahan hyytävä keli! Ei oikein päästy ulkoilemaankaan, joten meni sisähommiksi.

Ja nyt kun oli pitkään pimennossa palstan suhteen, niin huomasin, että porukka on oikein intoutunut kirjoittelemaan! Jessus, että oli pitkät pinot! Ehdin nyt lukemaan kuitenkin nuo pinot, joten galluppeihin.

G lattiallaolemisesta: Nelli tykkää makoilla selällään lattialla pitkiäkin pätkiä, kun on leikkikaverina tuollainen puuhakeskus, josta roikkuu mielenkiintoisia otuksia. Nellillä ei mitään hinkuja kääntyä mahalleen, mutta kun mahalleen laitan, niin yrittää kääntyä selälleen kovasti. Saas nähdä, oppiiko neiti kääntymään mahalta selälleen ensin!

G hoitajista: meillä asuu molemmat isovanhemmat 15 minuutin sisällä ja molemmat mummit ovat eläkkeellä, joten hoitajia saa tunnin varoajalla. Lisäksi mun siskoni on innokas hoitamaan tuota vauvaa, kun omat ovat jo koululaisia, eli 3 hoitajaa heti käytössä. Myöhemmin, kun Nelli kasvaa, on hoitajia sitten varmasti enemmänkin! Tukiverkosto sen suhteen loistava. Tosin vielä ei olla hoitoon annettu hetkeksikään...

Nyt lähdetään porukalla Jumboon, kun nuo PK-seudun treffitkin siirtyivät sairastelun ja pakkasen vuoksi ensi viikolle...

Mutteri ja Nelli

Vierailija
49/58 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vaihteeksi HYVÄ yö, Tuomas herätti 2 kertaa (söi klo 2.30 ja pissat oli tullu läpi tuntia myöhemmin. Lisäksi Julia kaipaili mammaa kahdesti, mutta nukahti heti, kun pari minuuttia silittelin päätä. Ehkä tämä tästä.. Kuumetta ei enää vauvalla ole ja ruokakin maistuu + pysyy sisällä normaalisti.

Galluppeihin: Meillä ei kauheesti oo hoitajia, mutta voin viedä lapset miehen työpaikalle esim 30min-tunniksi, jos on itsellä lääkäri tms. Viikonloppuisin sitten saa paremmin hoitajia, kun mummit ei oo töissä.

Lattialla Tuomas tykkää olla suht paljon, tosin mahallaan ei edelleenkään viihdy 20sek kauempaa. Jumppalelua ei meillä ole, mutta vilinää riittää 3 isomman lapsen toimesta, joten ei pääse heti kyllästymään.

Sitten KYSYMYS: Muistaako /tietääkö joku, että mihin ikään mennessä vauvan " pitäis" jaksaa olla mahallaan kyynärnojassa kunnolla?

Tuli vaan mieleen, kun meillä muut on tuon taidon jo hyvinki tässä iässä osanneet, mutta Tuomas ei edes yritä nousta kyynärnojaan, ähisee vaan poski lattiassa hetken ja sitten alkaa kätinät ja huuto. En ole tippaakaan huolissani asiasta,. mutta sillä kysyn jo valmiiksi, kun meidän neuvolantäti on kauhian tarkka, että kaikki pitää osata just ajallaan ja jos tämä kuuluu jo 4kk repertuaariin niin voin valmistautua henkisesti " valituksiin" :)

Ja lopuksi hetken mielijohteesta hömppäGALLUP: Minkä väriset vaatteet vauvallasi on nyt päällä? Minkä värisiä vaatteita on eniten? Ja minkä värisiä itse eniten ostat /olet ostanut?

Meillä Tuomaksella on nyt päällä punaista ja tummansinistä. Eniten kaapista löytyy sinistä ja beigeä. Itse olen ostanu todella vähän, mutta ne mitä olen ostanut, on ollu sinistä ja vihreää.

Pinoa en kerennyt kuin silmäillä, joten palaan asiaan myöhemmin, jos kerkeen..

Vierailija
50/58 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialla ollaan paljon,

nyt kääntyillään kokoajan ja hermot menee kun ei jaksakkaan olla mahallaan ;)

Mianni

meillä tyttö on jo kyynerpäiden varassa ollut jonkun aikaa.

En tiedä mitään ikää milloin se kuuluisi tulla, mutta itse tein tytölle niin että laitoin muutaman kerran kädet siihen asentoon, oppi aika pian.

Ja yks mistä se tykkää on kun laittaa ylävartalon tyynyn päälle, lattialla ollessa, siitä on kiva seurailla, tosin itse pitää valvoa ettei humpsahda siitä tyynyltä alas.

[b]PULAUTTELU,

[/b] onko muita keiden vauvat pulauttelee paljon?

Meillä kun toi typykkä omasta mielestäni pulauttelee liikaa :(

Välillä lentää ykät ihan kaaressa. Ostin nyt kaupasta Tuttelin Omneo maitojauhetta ja apteekista maidonsakeuttajaa, katotaan miten sitten käy, jatkuuko pulauttelu ja auttaisko noi siihen ikävään ummetukseenkin.

.... ja niin ne gallupit taas unohtui...

no nyt muistin ainakin yhden

tytöllä on päällä

tällä hetkellä keltainen toppapuku (unessa vielä kun tultiin kauppareissulta) ja alla on vaaleanpunainen body, jossa valkoinen sydän etuosassa ja vaaleanpunaiset raidalliset sukkikset, joissa perhonen pyllyssä :)

Ja vaaleanpunaraidallinen fleecepuku väliasuna.

Aika vaalenpuna painotteista taitaa olla vaatekaapin sisältö.

Mutta löytyy myös sinisiäkin vaatteita, jota lähinnä pidän kotivaatteina. Isoveljen ja serkkupojan peruja.

Käytiin hakemassa toinen rotarix tänään, perjantaina annetaan se 4kk neuvolassa..

Ootteko kuullu, että Noro-virus jyllää tällä hetkellä tosi pahana, varsinkin lapissa, siellä on jouduttu uusia yksiköitä avaaman ja leikkauksia peruumaan sen takia...

näin kuulin :(

Ja täällä meillä päin (Uusimaalla) A-virusta liikkeellä.

Menis nyt äkkiä noi pöpöt pois.

-Z-

Vierailija
51/58 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset nukkuu, mitähän tässä tekis, en kai suinkaan siivoais kun täällä on kuin hävityksen kauhistus... No keittiön siivosin jo niin voin vähän vetää lonkkaa :)

Odottelen tässä jännityksellä että tuleeko sille miehen työlle nyt vahvistus. Jos tulee niin rupean heti kirjottamaan tarjousta talosta. Siinä oli nääs nyt sellanen tilanne, että eilen illalla se hävisi yhtäkkiä Etuovesta ja mies soitti välittäjälle, että onko myyty. No ei ole myyty, mutta tarjouksia käsitellään, eli oma pitäis nyt saada sitten sisään... No, me aiotaan tarjota sen verran vähän että tuskin menee läpi kuitenkaan jos kilpaileviakin on, kai sieltä joku pöllö löytyy joka niin huonokuntoisesta maksaisi.

Gallupeita:

HOITAJASTA: Meillä asuu toistaiseksi vielä mun vanhemmat 5 min ajomatkan päässä, sinne voidaan viedä esikoinen aika usein, ja monasti myös äiti voi tulla tänne. Ovat kuitenkin kiireisiä yrittäjiä ja äidillä on reuma, joten ihan hirveän lyhyellä varoitusajalla en viitsi esikoista hoidatuttaa siellä. Usein kyllä äiti hoitaa, useamman kerran viikossa yleensä tunnin tai pari (joko olen paikalla tai poissa).

VAATTEISTA: Anjalla on aika paljon vaaleita värejä, tyttöjen vissiin. Ovat isosiskon perua, jolle vaaleat värit sopivat tosi hyvin. Anjalle sopisivat minusta paremmin vähän kirkkaammat, mutta eipä sillä näin vauvana vielä ole merkitystä, puen siihen mitä käteen sattuu. Paitsi jos on vieraita/ollaan vieraisilla, silloin kyllä vähän katson... :p

PULAUTTELUSTA: Anja pulauttelee paljon, mutta harvoin kaaressa (onneksi). Puklailu on myös aika jaksottaista, eli joskus monena päivänä peräkkäin pulauttelee paljon ja joskus sitten monta päivää menee ettei tule kuin pikkusen. En tiedä mihin liittyy, mutta voiskohan olla yhteydessä tuohon nukkumiseen - pitääkin pitää kirjaa - kun Anja siis myös päiväunilla joskus nukkuu 3h putkeen ja joskus heräilee tämän tästä.

ZIMPURALLE tiedoksi/lohduksi, esikoisen aikana yhden ystäväni samanikäinen tyttö puklasi tosi paljon. He kävivät siitä lääkärillä ja lääkäri määräsikin sitten jotain lääkettä, ilmeisesti jotain refluksivaivaa epäiltiin. Sen lääkkeen antaminen oli tosi vaikeaa ja se oli muistaakseni aika hintavaakin, ja lääke jäi sitten aika pian pois. Tyttö kasvoi koko ajan hyvin ja on nyt ihan terve 2-vuotias, joka tosin aina reagoi sairastuessaan niin ettei halua syödä. Nyt heillä kakkonen on myös puklannut, mutta enää eivät ole huolestuneet asiasta. Eli itse varmaan ajattelisin, että jos vauva ei näytä kärsivän, ts. ei ole mahakipua tai muuta, ja kasvaa hyvin (kuten Jenna muistaakseni on tehnyt, vähän enemmänkin kanssa :) niin en huolestuisi suuremmin! Puklun määrääkin on niin vaikea hahmottaa, pieni määrä näyttää isolta kun se on lattialla läikkänä tai vaatteet märkänä... Tälle samaiselle ystävälle joskus kävi niin että vauva pulautti neuvolareissulla oikein jätti-ison puklun, ja siinä sitten punnitsivat että paljonko oli painoa lähtenyt niin 5g oli sitten se erotus eli käytännössä ei mitään.

Mitähän vielä oli - niin, ainakin LAIHARISTA piti antaa tiedotetta, kun taas hämmennyksekseni oli tänä aamuna kilo kadonnut ja nyt on 8kg vissiin sitten uuden vuoden lukemien jo lähtenyt :o Enää taitaa olla jotain 5 kg että BMI on normaalirajoissa, jee! :) Huomaa nyt kyllä että vaatteetkin on jo paljon löysempiä.

Ruokavaliorajoitteet on muuten ajaneet keksimään ja etsimään kaikkia erikoisempia herkkuja, että jollain pääsis herkuttelemaan. Kekseistä ja pullista ainoa minkä olen löytänyt on kaurakeksit, sit lisäksi herkkuna on kuivattuja omenia ja kookosta... :D :D Että ei ole kovin hepposta. Karkkia varmasti voisi syödä mutta kun en tykkää. Roskaruokaa onneksi pystyy vielä syömään!!! Paitsi hampurilaisia kun niissä on kananmunaa pihvissä ja majoneesissa tahi pizzaa kun on juustoa, mutta grilliltä makkaraperunoita ja hamppariravintolasta olen syönyt nuggetteja :) Varmaan kerran viikossa tai kahdessa on syöty jotain tuollasta, pakko jotenkin itseään herkuttaa kun on niin vähissä noi ruokavaliovaihtikset.

Nyt alan tehdä jotain. Ehkä :)

Coe

Vierailija
52/58 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että toi on ihan normaaliakin pulauttelua, mutta itestä tosiaan vaan tuntuu että sitä tulee paljon, eskoinen kun ei pulautellu oikeestaan ollenkaan.

Ja Jenna tosiaan voi muuten hyvin ja kasvaa kovaa vauhtia :)

Niin ja olikos sulla, Coe, se munaton ja maidoton kuuri??

Kaupan pakastealtaasta löytyy ainakin pullia, muffinsseja, karjanpiirakoita... gluteenittomia, joissa ei ole maitoa, soijaa, hiivaa, munaa...

mutta on silti maukkaita.

Kannattaa katsella kaupassa muutenkin niitä gluteenittomia herkkuja,

ne on usein munattomia ja maidottomia, koska keliaakikot ei useinkaan siedä niitäkään, meillä ne onneksi sopii.

Hintaahan niillä tietysti osalla on melkoisesti, mutta löytyy suht edullisiakin.

Nyt lasten hoidon pariin :)

Vierailija
53/58 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa sentään miten aika rientää... Tännekkään en ole kerennyt kirjoittelemaan taas aikoihin, mutta lukemassa olen yrittänyt käydä teidän kuulumiset.

Meillä ollaan sairasteltu tänä talvena oikein urakalla mahataudeista flunssaan koko porukka ja viimeviikolla Sannilla todettiin ensimmäinen korvatulehduskin! Atooppinen iho raukalla ja karmea ihottuma kokoajan päällä, siihenkin sai sibicortti kuurin. =( Samalla rakas mieheni käytti neidin allergiakokeita varten verenotossa, minusta ei olisi ollut viejäksi. Nyt sitten odotellaan loppuviikolla tuloksia tulevan, saapi nähdä mitä sieltä löytyy! Itse olen huomannut, että ihottumaa aiheuttaa ainakin maissi, porkkana, tomaatti, sitrukset, suklaa ja aprikoosi. Eli ruusunmarja- ja päärynäsosetta menee riisipuuronkera. Parikertaa päivässä annan niitä muuten tissimaidolla. Aloin viime viikolla antamaan noita kiinteitä tuon toisenkin kerran päivässä, kun päivät alkoi olemaan kitinää ja yöt tunninvälein tissittelyä. Nyt sitten mennäänkin 21-07 kahdella syötöllä.

Tänään oli 4kk neuvola ja plussakäyrillä mennään... Pituus 65cm ja paino 7740g! Elikkäs aikasta kookas neiti on! Tänään saatiin eka rokotuskin, kun 3kk neuvolassa oli liian flunssainen. Mahalleen ollaan käännytty kuukaudenverran ja jonkinaikaa viihtyy lattialla rojuineen. Sitterissä on myös mukava katsella toisten touhuja, jos maha sattuu olemaan täynnä!

Puklailusta, niin nyt on alkanut vähentymään se sortti, kun ruvettiin noita kiinteitä syömään, mutta edelleen jonkin verran.

Hoitajia meillä ei oikeastaan nyt ole tässä lähipiirissä ja kun noita mukuloitakin on jo neljä, niin ei ihan kaikki tämmöistä sakkia huoli. =) Mutta kumpikin käy muutamana iltana viikossa harrastamassa liikuntaa itsekseen, niin kyllä hommat sujuu niinkin. Ja kaupassa käynnit hoidetaan koko sakilla, ellei isommat halua jäädä kotiin.

Mitäs muita galluppeja oli????

Vaatteiden väreistä, nyt vaaleanpunaita ja beigeä päällä. Vaatekaapista löytyy punaista ja ruskeaa eri sävyissä. Mä oon ostanut ihan sikana noita tytön vaatteita, täytyy tunnustaa ettei kaikkia keretä edes kertaa päällä pitämään. Mutta kun ne on niin suloisia...

Mites muuten vietätte hiihtolomaa vai vietättekö?

Me lähdetään sunnuntaina muutamaksi päiväksi kylpylään ja sitten laskettelemaan toiseksi pariksi päiväksi. Loppuviikon isommat talvileirillä touhuamassa ja mies töissä. Ihana lähteä lämpimään veteen kelluman, saapi nähdä miteä Sanni tykkää! =)

Jep, mutta oikein mukavia pakkaspäiviä kaikille! Ihanaa kun aurinko paistelee ja valoisaakin riittää jo paljon pidempään!

Terkuin,

Neljäs ja Sanni (21.10)

Vierailija
54/58 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on mammakin kipeenä, prkl ;( Yö meni suoraan sanottuna aika lailla päin persettä :( Lassi nukkui 3h40min vaunuissa ja heräsi vasta puoli kasilta-pelkäsin vähän miten saan hänet nukkumaan, mutta 22.15 nukahti hienosti, jee! MUTTA: Jo puoli yhdeltä heräsi tosi räkäsenä ja tukkosena. Yritin imeä, mutta itellä sattu niin paljon tuolta nenän ja nielun väliltä(aina kun tulen kipeeksi) etten pystynyt ja miehestä ei ollu apua siinä. Muutenkin tuo on nykyään niin hankalaa hommaa, kun Lassi vetää heti päänsä pois ja huutaa!!! Argh. Annoin ruokaa (ei syönyt kuin 100ml eli ei nälkä juurikaan ollut) ja laitoin keittosuolatippoja ja ei kun takas sänkyyn...sitte alko tutilla pelaaminen ja poika käänty selälleen (ja niin ei nuku!). Nukahti sitten kumminkin jossain vaiheessa, kunnes kolmelta taas alkoi kitinä. Tiesin, että nälkä EI ole enkä siten ees ruokaa tarjonnut. Tuttia yritin laittaa, mutta ei...Otin pojan syliin ja lähdin alakertaan. Sohvalla sitten vietettiin yöstä kolme tuntia:( Lassi nukku sylissä, mutta ite ehkä hieman hörvähdin, puoli-istuvassa asennossa kun olin ja pelkäsin, että poika tippuu jos nukahdan...plaah.

Kuudelta sitten söi toisen kerran (vain 110ml) ja mentiin sänkyyn. Otin pojan viereeni. Ysiltä tuo ekan kerran heräili, mutta nukahti uudelleen ja kympiltä sitten noustiin ylös.

Syömiset meni siis hienosti, kun väli oli 5.5h:) Eipä paljoa lohduta, kun ei saa muuten nukuttua.

Ennen ekaa syöttöä en nukkunu silmäystäkään...Mutta jospa ens yö olis parempi-toivossa on hyvä elää;)

Lassilla on ääni mielestäni vielä enempi kadoksissa kuin eilen ja lämmitin nyt maidon hieman lämpimämmäksi (silläkin uhalla, että oksentaa), kun ajattelin sen tekevän kurkulle hyvää mikäli on kipeä. Itsellä ainakin on...Onneks tuo ei kauheesti ole yskinyt!!

Tuosta tulikin mieleeni tuo

PULAUTTELU

..Lassi pulauttelee päivittäin enemmän ja vähemmän. Eilenkin lenti kaaressa maidot lattialle ja tietty siinä sivussa sitten meni meidän molempien vaatteet :/

Muutaman kerran on oksentanut AIVAN VALTAVIA MÄÄRIÄ syömisen yhteydessä ja olen huomannut, että näin käy mikäli lämmitän maidon liian lämpimäksi. Nyt olenkin lämmittänyt ihan haaleaksi-paitsi tänään.

LATTIALLA OLEMISESTA

oli puhetta myös ja Lassi viihtyy enemmän ja vähemmän..Nyt on tuolla ihan kiltisi maannut lelukaarensa alla lelujen keskellä reilun vartin. Kattoo telkkaria :)) Meillä on iso telkkari ja se on melkein aina auki....huomaa miten Lassi yrittää sitä kattoa milloin mistäkin kulmasta.

Selällään tuossa makoilee...eli ei yleensä yritä tuossa kohtaa mahalleen ja se kääntyminen on vähentynyt myös hoitopöydällä. Ehkä se oli silloin vaan jotain uutuudenviehätystä tai jotain:)

Mutta tosiaan ei nuku kuin mahallaan.

MIANNI

kyseli siitä kyynärnojassa olemisesta. Lassi on jo jonkun kuukauden verran ollut hienosti kyynärnojassa:) Mutta ihan varmasti vauvat/lapset ovat yksilöitä tässäKIN suhteessa...

NAZU

joku aika sitten puheli miten Lilian on ruvennut " pörisemään" kuten auto ja räkä lentää....Heh, se on ihan hassua:)) Lassi oppi tuon pari viikkoa sitten ja ensin ääni tuli erilaisesti ja nyt parina päivänä on alkanut pörisemään " huulillaan" ...:D En voinut yölläkään kuin nauraa, kun sängystä kuului " pör pör" :))

Ihmeen iloinen ja pirteä Lassi oli koko eilisen päivän, vaikka kipeä onkin. Naureskeli kovasti eikä juurikaan kitissyt.

Ylivoimaisesti naurettavin asia Lassin mielestä on se, kun äiti syö:O Mikähän siinä niin hassua on??? Kyttää mua koko ajan ja naama on korvissa. Edellisiltana istui isin sylissä tutti suussa, kun söin ja nauroi ihan ääneen, vaikka oli aivan zippi :)

VAATEGALLUP

oli myöskin ja Lassilla on tällä hetkellä tuollainen vaalea (oiskohan harmaa...tai...) body sekä valkoset puolipotkarit. (kunnon kotivaatetus). Villasukat oli myöskin, mutta nehän potkitaan heti pois jalasta:) Tumput taitavat vielä olla molemmat käsissä. On pakko pitää, kun raapii päätään:(

Lassilla on monenvärisiä vaatteita, mutta ruskeeta on jonkin verran sekä sinisen eri sävyjä (myös turkoosia)...valkoista, myös punaista :)

Me käytiin Lassin kanssa tammikuussa yksityisellä lääkärillä korvien tarkistuksessa ja tuo käynti maksoi 42.90¿ ja meillä vakuutuksen omavastuu on 42¿ eli eipä siitä tuossa tilanteessa ollut mitään hyötyä.

On sitä vakuutusta kyllä jo tarvittukin, kun Lassi vietti ensimmäisen viikon siellä osastolla niin lasku oli yli 180¿, josta maksoimme sitten vain tuon omavastuun.

Meillä onkin ensi viikolla jälkitarkastus sinne keskussairaalaan tuon " ensimmäisen viikon tiimoilta" ...mitäköhän siellä tehdään? :O

Ja sitten tuosta ruokakokeilusta...Kyllä ne taipeet alkoi hieman jo illalla punoittaa (kyynärtaipeet eivät!) ja myös nyt aamulla olivat punoittavat:( Eli sillä kokeilulla ei päästy puuta pidemmälle.

Tämän päivän ajattelin nyt mennä pelkällä maidolla, jos kurkkukin on vähän kipeänä niin ei varmasti ole mukavaa syödä mitään mössöä.

Nyt tuli lattialla niin hiljaista, että menin katsomaan ja siellä herra oli ihan silmät solmussa :)) Laitoin hänet nyt tuohon keinuunsa missä viihtyy TODELLA hyvin! Leveitä nauruja saan heti kun päin katson:D

Onko teistä joku jo kokeillut

HYPPYKIIKKUA

?? Kaverilla on nelikuinen tyttö ja oli kokeillut kiikkua, tyttö oli aivan innoissaan. Mitä olen lukenut niin tästäkin on niiiiin paljon erilaisia mielipiteitä, että kannattaisiko lastaan edes ko. kapistukseen laittaa (alkaa varpustamaan ja haittaa motorista kehitystä jne.....), mutta itellä on kyllä aikeissa sellasen hommaaminen :)

Tuo

KARSTA

muuten on ja pysyy...tai siis on, lähtee ja tulee takasin :(( Joka päivä saa monta kertaa olla öljyymässä ja harjaamassa ja tuntuu, että päänahka alkaa kutiamaan jo pelkästään tuosta harjaamisesta (vaikka hellästi koitankin).

Ja se Kelual taisi saada tuon päänahan tosi kutiavaksi eli sitä en enää kyllä laita!!

Jaahas, jos lopettelis tällä erää....Kun noista menkoista oli puhetta viimeksi niin tämäkin kierto oli ihan säännöllinen kuten nämä kaksi edellistäkin, tänään sain tämän " täti punaisen" kylään,plaah :/

Mutta se siitä..

Aurinkoista pakkaspäivää kaikille!! (täällä aamulla -25,hui!)

Terkuin: Je_Ni & Lassi (13.10)

Vierailija
55/58 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas hyvin nukuttu yö takana. Poika nukahti 20.30, söi tissiä klo 2 ja 6 ja vielä pulloa aamukasilta ja nukkui ysiin asti. Olen niin onnellinen kun saa itsekin nukkua paljon paremmin, jos vertaa sairastelun aikaisiin 3-4 kertaa tunnissa heräilyihin. Nyt Toivo on aivastellut paljon, joten voipi olla että uusi flunssa on tulossa päin :( Kunhan ei menisi korviin!

VAATEG: Päällä on ruskeat housut, valko-ruskea raidallinen body ja tummansiniset sukat (+ulkovaatteet). Eniten Toivon vaatekaapista löytyy ruskeaa, sitten sinistä ja vihreetä. En ole itse tainnut ostaa kuin yhden vai kaksi vaatetta Toivolle. Ostaisin varmaan vihreitä kuteita jos olisi tarvetta, tykkään myös tosi paljon ruskeasta. Esikoistytölläkin on paljon ruskeaa, sopii hyvin vaaleanpunaisen kanssa tytölle.

Toivo PULAUTTELEE tosi vähän.

Mitäs muuta olikaan... Ai niin JENI: Kiinnitin huomiota kun kirjoitit, että Lassilla ei varmaan ollut nälkä kun söi vaan 100 ml(!). Millaisia määriä teillä sitten syödään? Nimittäin Toivo syö yleensä 100-120 ml kerrallaan, onko tää jotenkin kauhean vähän?. Illalla toki syö ennen nukkumaanmenoa sellaisen 160-200 ml kerralla. Noin kolmen tunnin välein syö, mutta vetää siis tissiä lisäksi.

COELLA onkin jännät paikat! Tulehan kertomaan kuinka kävi!

Mulla on muuten työhaastattelu huomenna yhteen mahdolliseen harjoittelupaikkaan :)

Kovasti voimia sairastaville! Meidän syysvauvojen kohtalona on tämä sairastelu, ei voi mitään.

S-I ja Toivo 4,5kk+

Vierailija
56/58 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIIHTOLOMAA ei vietetä, ei kosketa meitä kun mies on normaalisti töissä ja minä lasten kanssa kotona.

COELLE vielä isot onnittelut painonpudotuksesta! Minä olen raukkamaisesti vältellyt vaakaa viimeiset viikot, en uskalla katsoa mikä on lukema. Ylöspäin se on takuulla mennyt.

Vierailija
57/58 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-I:lle tuosta maitomäärästä..

Yöllä syö yleensä 140-160ml molemmilla kerroilla....ja päivällä menee joskus toki " vain" tuo 100ml. Tietty vaikuttaa tuohon maidon määrään sekin, kun saa nyt kiinteitä niin ei niin paljoa tule maitoa syötyä päiväsaikaan. Voin laittaa tähän pari esimerkkiä meidän vuorokauden ruokailuista...

Klo 03.30 140ml Nan

Klo 08.00 150ml Nan

Klo 11.30 100ml Nan

Klo 14.45 1purkki(135g) peruna-maissia + 40ml Nan

Klo 18.30 110ml Nan

Klo 20.30 noin 1DL riisipuuroa

...ja seuraava vuorokausi tuosta...

Klo 00.45 130ml Nan

Klo 05.45 140ml Nan/velli suhteessa noin 70/30%

Klo 10.00 140ml Nan

Klo 13.30 1purkki(135g) peruna-maissia + 50ml Nan + 2tl vadelma-mustikkaa

Klo 17.30 160ml Nan

Klo 20.30 110ml maissivelliä + noin 0.5DL riisipuuroa

..ja tuon jälkeen seuraava syöttö oli Klo 00.20.

Noin on tollasia suht " normaaleita" päiviä. Tämän vuorokauden aikana Lassi on syönyt aikas vähän mielestäni, kun on mennyt:

Klo 00.30 100ml Nan

Klo 06.00 110ml Nan

Klo 10.30 150ml Nan

Klo 12.30 70ml Nan

Klo 14.30 110ml Nan

Olen vähän tiheämmin nyt antanut ruokaa, kun pelkkää maitoa on saanut ja aika huojnosti näyttää uppoovan.

Ennen kuin Lassi alkoi syömään kunnon kiinteän aterian ennen päikkäreitä ja joi silloin vain maitoa niin päikkäreitten jälkeen veti hyvinkin 200ml maissivelliä missä oli vielä 2-3tl maissisosetta seassa. Sinä iltana ei sitten enää muuta jaksanutkaan (söin noin 19.30-20).

Laitoin pojan nukkumaan tuossa noin 14.50. Tuolla hän eteisessä pötköttelee vaunuissa:) Silmät meni kiinni jo pukiessa.

Puklasi tietty juuri, kun olin saanut kypärämyssyn päähän ja sitä muhjua oli sitten kaikki paikat täynnä-ja ei kun uusiks koko juttu :( Muutenkin Lassi inhoo pukemista enemmän kuin mitään ikinä :O

Itellä olo ei ainakaan ole paranemaan päin, " vesi" valuu nenästä...greit!!! Täytyy toivoa, ettei tulisi kuumetta kuitenkaan.

Laitoin muuten Lassin hetkeksi rintareppuun, kun jotain touhusin ja jonkin aikaa hän siinä viihtyy ihan jees:)

T. Je_Ni taas...

58/58 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin miehen hetkeksi vauvan kanssa ku oon taas päivän kantanu. tympeetä ku vauva sairas niin ei viihy missää muualla ku sylissä, eikä oikei sylissäkää. Mutta jos jotain huonoa niin hyvääki kerrottavaa: äsken söi tissiä ILMAN vastustusta! Uskomattoman ihanalta tuntu.. vaikkakin hermostu sitte ku ei maito alkanu heti herumaan, on vissiin maidon tuotanto vähän hidastunu..pitää koittaa kiriä takasi.

Jeni: Hyppykiikku löytyy ja se on ihan jees vehe. Mutta mun mielestä siihen ei sais alle 5kk ikästä laittaa?? En oo varma mutta ite en vielä 4kk ikästä vauvaa uskaltas panna, se on kuitenki nii hervotonta pomppimista..

Mutta siinä on riskinä se varvastelu mm. mutta jos ei liian kauan anna kerrallaan olla niin ei se ehkä oo niin vaarallista. Kiva laite kuitenki :)

Coe: Ja täältä tulee pikapostina sulle 5kg ylimääräistä, ole hyvä ja pudota ne minun puolestani kun se tapahtuu sulla niin nopeeta :) minä en meijän puntarille enää uskalla menä ku se näyttää joka kerta niin ihme lukuja, välillä tosi paljo ja välillä paljo vähemmän..pitäs satsata uuteen- kun ois sitä rahaa! Ehkä saan sen synttärilahjaksi, ai houp sou.

Mulla ei tunnu tuo paino kyllä laskevan, vaikka tietosesti oon jättäny lähes kaikki herkut pois (vkossa yks päivä jollon saa syyä herkkuja) ja liikuntaa oon lisänny. En oikein tiiä mitä sitä pitäs tehä että tässä jotain tapahtus?:O

vaate g: Meillä on sellasia tyttöjen värisiä vaatteita..tykkään ite kirkkaanpunasesta, joten jos ite ostan niin monesti siihen päädyn.

No ei tässä vissii tän kummempaa taas...

Jääsydän