*Elokkaat vk.8 ma-ti*
Kommentit (42)
Hurjasti onnea pienille liikkujille. Tuo Pumpulin kaukosäädinkikka pitää ottaa lähiaikoina testaukseen, jos vaikka neitiäkin kiinnostais. Vai onko sitten poikien juttuja:) Tosin meillä ei tuo ryömiminen ole mitenkään harjoituksen alla vielä, kun kierimällä pääsee ihan kivasti ;)
MiniK:n teksti oli oikein hyvää luettavaa ja hiukka taas palautti mieleen juttuja. Tosin meillä tuntuu olevan niin, että mitä huonommat päikkärit, sitä paremmat yöunet ja toisinpäin. Nyt on neito ollut kipeena ja on päivisin nukkunut 3x30min päivällä (mielestäni aivan liian vähän, mutta en voi tuntitolkulla olla nukuttamassa rimpuilevaa tytsyä, kun esikoinen keksii sillä aikaa vaikka mitä jäynää...) Tänään yritin tunnin verran saada jatkamaan 20 min nukkumisen jälkeen uniaan, mutta ei niin ei. Yöllä ollaan jo 3 yön ajan saatu nukkua 2h pätkissä 22-5 välillä. Ennen ja jälkeen sen on kyllä silmät kiinni, mutta todella levoton ja usein parahtelee itkuun. (paitsi viime yö oli ihan hanurista ja 30 min välein neiti heräsi kirkumaan).
Huoh, taas just 20 min kanniskelin huutavaa neitiä :( Täytyy kyllä tuonne neuvolaan soittaa ja pyytää käyntiä aikaisemmin. Meillä kun menee ensi kuun puolelle muuten. Tuo on jotenkin niin lohdutonta katsoa, kun silmät kiinni huutelee. Sitten taisi väsähtää ja nukahti syliin ja jäi nätisti siirrettyä sänkyyn. Saa nähdä kuinka kauan tosin. nukahti " yöunille" 19.30 ja 8 kertaa olen tässä jo kanniskellut toista.
Kiitos, kun sain taas purkautua ja omaa päätäni tuulettaa. Minäkin toivon kaikille alakulosta, väsymyksestä ja masennuksesta kärsiville kovasti voimia ja jaksamista. Itse odottelen kevättä ja kesää, kun silloin on helpompaa liikkua ja valoisampaa muutenkin.
Mukavaa alkanutta viikkoa ja kauniita unia (toivottavasti runsaita) kaikille pienille ja suurille!
Air ja neito 28.8
Uskomatonta todellakin, mutta kummasti se ainakin näihin poikiin tuntuu tehoavan. Hauska juttu kerrassaan =) Onnea kaikille maailmanvalloittajille! Kertokaahan muutkin, mikä on teillä ollut houkuttimena liikkeelle lähdössä.
AIRillein hirmuisen kovastipaljon jaksamisia, kuulostaa kyllä todella rankalta tytön kanniskelu ja lyhyet unet. Toivottavasti saat neuvolasta jotain apuja.
JAMSSA: Maaliskuun tapaamiseen tullaan, mulla kun on toi kukkamekkokin silitettynä edelleen kaapissa, kun ei ille tullutkaan viimeks käyttöä.
MiniK:n juttu kuulosti erittäin paljon meidän esikoisen ja nyt Eelin rytmiltä. Molemmat ovat valvoneet max 2h. ESikoiselta muistan, että pojalla oli tosi pitkään rytmi, että heräs klo7 ja sitten valvoi aina 2h ja nukkui 2h, jopa siis 17-19 ja meni kuitenkin yöunille 21. Ja kaikkien poikien kohdalla on pätenyt, että mitä paremmat päikyt, sitä parempi yö. Esikoinen on 2 kertaa elämänsä aikana jättänyt päikkärit väliin ja seuraava yö on ollut yhtä levotonta unta ja mekastusta, vaikka muuten toinen nukkuu peppu homeessa mitään huutelematta. On kyllä aina ollut hyvä nukkumaan. Toissa viikonloppuna kokeiltiin niin, että poika nukkui vain lyhyen automatkan ja niin sitä kiekuttiin seuraavana yönä ihan turhia. Saa poika seuraavan kerran olla nukumatta päiväunet ehkä eskari-iässä... =)
No nyt pois täältä löpisemästä ja nukkumaan.
Pumpuli
Täällä taas. Hoitotyttö tuli vähän ennen seittemää hoitoon. Viime yö oli pitkästä aikaa parempi. Teemulla on nuhaa ja paha yskä. Heräilee yskän puuskan sattuessa. Viime yönä herättiin vaan parin tunnin välein. Kahden aikoihin kun heräs ei meinannut raukka nukahtaa millään aina kun kerkes nukahtaan niin rupes yskittään ja itkettämään. Yllättävän pirtee olo on vaikka unet jäi vähän vähiin.
Pumpuli: Juu tais olla se miehen reissu piste iin päälle tän mun jaksamisen kanssa. Nyt on otettu härkää sarvista. Itse kun hoksasin asian juteltiin pitkään miehen kanssa ja soitin neuvolaan ym. Nyt rupee oleen jo paremmat fiilikset mitä pari- kolme viikkoa sitten. Vaikka silti välillä ala kulo iskee. Nyt on ihanan kiireetöntä aikaa kun lapsilla on lpma saa aamuisin olla vaan ja kulkea vaikka yöpuvussa iltapäivään jos haluaa.
Meillä muuttu tähän samaan syssyyn miehen työtkin niin sekin varmasti vaikuttaa. Ennen mies teki sellasta vuoro järjestelmää kun 4aamua, vapaa, 4iltaa, vapaa, 4 yötä, 6vapaata. Noi 6 vapaat oli ihania mies osallistu paljon kodin pyörittämiseen silloin. Nyt vuorot menee näin 2aamua, 2iltaa, 2yötä ja 4 vapaata. Tää on aika tappo tahtia kun noi vuorot vaihtuu noin pikaisesti. JA vapaata on vaan 4 päivää. Mies on ollut itse myöskin sen verran väsynyt ettei apua ole ollut niin hyvin kuin aikasemmin. Menee tietysti aikaa ennen kuin sopeutuu uuteen rytmiin koko perhe. Tai ei se lasten rytmiin millään lailla vaikuta. Ne heräävät ja nukkuvat saman lailla kuin ennenkin.
Eilen oli hyvä päivä oltiin aamusta koko perheen voimin ostoksilla. Siellä meni monta tuntia. Kotiin päästiin syötiin ja siskon tyttö tuli hoitoon. Mies lähti iltavuoroon töihin. Ilta päivällä sain jopa siivottua. Teemukin viihtyi isompien seurassa sen aikaa. (monena päivänä viihtynyt vaan mun sylissä kun on ollut kipeä).
Yksi mikä kans vaikuttaa on se että asutaan kyl samassa kaupungissa kun ennenkin mutta toisella laidalla. Täältä en oo saanut itselleni kavereita/ystävää. Vanhat jäi, kyllä heihin on tullut yhteyttä pidettyä mutta vähän hankalaa kun mies vie päivisin auton(kesää odotellessa kun mies kulkee prätkällä töihin) ja täällä noi linkut ei kulje niin hyvin kun pääkaupunki seudulla niin ei oikein niilläkään pääse kulkeen. Myös sekin rajoittaa kulkemistä kun meillä herää kaikki seiskalta ja oltais silloin kyläily valmiita. Kaverit nukkuu lastensa kanssa ysiin jopa kymppiin. Silloin on vähän myöhäistä lähteä kylään kun tarvii eskari poika hakea eskarista puoli yksi.
Jotain piti vielä kirjoittamani nyt heräs taas yksi lapsukaisista. Meen laittaan aamupalaa ja hakeen toisen kupillisen kahvia.
puuhis ja Teemu 2908
siis tää mamma on ihan äimänä,likka nukkuin 8.30-8.00 ILMAN tutin laittoja :O:O:O aamulla mä heräsin ja tokasin ukolle(vähän ennen kasii) et likka nukkuu vielä. oli meinaa tutin ite ettiny!!
ehkä se päikkäri juttu on totta. iida koisi eilen 1x45 1x 2,5h ja 1x50min unet ja kaikki on ton 2h valvomisen jälkeen. tänään taas menee rytmit vähän pikkusen hakuseen ku nukkui melkeen tunnin pidempään kuin yleensä. no mutta ei sitten enempää,halit kaikille! :)
pirteä k.h.p ja mussu tytöt
Niin Pumpuli, kyllähän tuo Jaakko sen kaukosäätimen hakee :D tyyli onkin sitten sekalainen (karhukävely+konttaus), mutta kun fysioterapeutin mukaan se pitäs hakea tetsaamalla ;D, eikä Jaakko silleen ala. Meillä onkin tässä nyt ollut ojennustreenit eilettäin ja tänäaamuna. Koukistus kun kuulemma on hallussa, mutta ojennus puuttuu. Ei ole poika voimistelijaäitiinsä tullut ;)
Hienoa Pantoufle, että Väinökin hokasi ryömimisen autuuden, on se vaan voimakas houkutin nuo kaikki säätövempeleet :D
K.h.p: Yönylinukkuminen on aivan luksusta, loistavaa Iida! Meillä oli taas kuhkausaamuyö, tunnin välein oli jos jonkinlaista ohjelmaa lasten taholta. Vaikka Jaakko nukkui eilen yhdet loistavat 3h päikyt, mutta ne kahdet muut olikin sitten sen puolituntia...
Jaaha pakkasta on taas sitten enepi kun laki sallii, joten tiedossa taitaa taas olla sisäpäivä :(
Alkaskohan sitä tässä jotaki, vai roikkusko vaan tässä?
Eria & aamuvirkut pojat (05.15)
Laitoin Aavan lattialle keekoilemaan ja kaukosäätimen vähän matkan päähän..:) Saas nähdä että onko Air oikeessa et on vaan poikien juttu tuo kake. Se voi olla paljon mahdollista.
Pumpuli kyseli muita houkuttimia, meillä esikoinen lähti ryömimään tyhjän oluttölkin perään:)). Oli toosi kiinostava, pikkuisen kun hipaisi niin liikkui taas eteenpäin.
Juu, kylmä on taas. Ja mä kun kutsuin jo kavereita päivällä tulemaan meille et mennään laskiaispulkkamäkeen. Lupasin tehdä hernekeittoa ja pullaa, mutta taitaa jäädä pelkäksi syömiseksi meidän laskiasrieha :(.
Mitäs muuta pitikään kirjoittaa... Aa, onnittelut K.H.P:lle Hyvin nukutusta yöstä! :) Kiva juttu, jospa se siitä lähtis.
Häivyn teen keittoon..
Calathea ja Aava
mä luulen et meillä kaukosäädin ei oo tyttöjen juttu..iidaa ei kyllä yhtään kiinosta.. kokeilin eilen se vaa mulkas sitä ja se siitä..:D
Juu, ei meilläkään näköjään osoiteta mitään kiinostusta kakeen.. Kova on yritys kyllä ryömimiseen, tulos on kyllä liikkuminen taakseppäin :). No, liikkumistahan se on sekin.. Vaikka neiti itse kyllä ihan eteenpäin yrittää..
Menin eilen illalla ysiltä nukkumaan. Onneksi menin, sillä 5 yöheräämisen jälkeen likka kipasi ylös jo mukavasti kuuden jälkeen. Se pyysi vessaan, mutta ajattelin, että tehköön vaippaan, mä haluan vielä nukkua. No, toisella olikin sitten kakkahätä ja oli ihan pakko nousta vaihtamaan vaippa. Jäi vissiin tytöllä unet kesken, kun nukahti päiväunille sitten jo puoli yhdeksältä ja heräsi tuossa vartin yli 9.
PIA: kiva, että teille on ruoka maistunut. meilläkin sitten iltapäivällä kotona meni 2/3 purkillista.
KHP: hieno yö teillä! Ja totta kai saa ja pitääkin tulla hehkuttamaan :) Eikös se ole vähän niin, että sekä myötä- että vastamäessä ;D
AIR: kuulostaa tosi kamalille teidän yöt. Kohtalotoveri täällä nyökyttelee. Mä olen nyt palannut takaisin siihen, että syötän tyttöä 3-4 kertaa yössä. Sitten se ei ainakaan huuda sitä hirveää huutoa. Mun pää ei vaan yksinkertaisesti kestä sitä huutamista, varsinkaan yöllä. Päivälläkin kun unet on lyhyet usein ja tyttö kitisee välillä, niin yöllä ei vaan enää jaksa kuunnella sitä huutoa. Meidän ei ole onneksi tarvinut valvoa nyt muutamaan yöhön taas. Toivottavasti saat jostakin omaa aikaa ja rauhaa. Ja onneksi nämä kuitenkin ovat JO puolivuotiaita. Jossain vaiheessa se kuitenkin alkaa jossain määrin helpottaa (Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamatokin)...
PUUHIS: paljon jaksuja sinulle. Onneksi nyt näyttää vähän valoisammalta.
ja nyt on kauhia nälkä, vauvalla.
Jamssa + tytsy 6kk
Tyttö viety kerhoon ja poika unilla, rauha siis maas :) Yö meni normaalisti kahdellasyötöllä ja klo 6.55 poitsu heräsi, kuten jokikinen aamu. Tarkka poika!
Eria: Tuo Jaakon etenemistyyli varmaan aikaslailla samanlaista kun meijän pojalla. Ans kattoo, mitä meijän neuvolassa siitä sanotaan.. Täytyy kysästä kun enskuun alkupäivinä paino/pituuskontrolliin sinne mennään.
Air: Jaksamista!!!
Nyt nauttimaan kahvikupposesta ja tästä rauhasta!!!
Hallas
Aika senkuin rientää, ei tahdo koneellekaan ehtiä (ainakaan kirjoittamaan). Meillä on esikko kovassa flunssassa, joten sekin syö aikaa ja toisekseen Onni nukkuu aika tipottain noita päikkäreitä. MINIK:n juttu unista oli muuten mielenkiintoinen! Mä olen aika orjallisesti pistänyt Onnia unille 2 tunnin valveillaolon jälkeen, tosin nyt alkaa nuo pätkät pidentyä. Ja unet on luokkaa 1,5 h + 2x40min, ellei jaksa heijata vaunuja riittävästi.
JAMSSA: millaisia ne teidän yöt oikeastaan on? Siis tyttö näyttää heräilevän kevyen unen vaiheessa, mutta mitä sitten tapahtuu? Meillä Onni heräili vielä viime viikolla just tuollain, n. 10 kertaa yössä. Ensin se alkaa viuhtoa käsillään kuin helikopteri, sitten yrittää kääntyä masulleen ja lopulta tulee itku. Joskus auttoi kyljelleen kääntäminen ja tutti, viime aikoina itki ja piti kannella. Ja meillä tuohon levottomuuteen liittyi usein mahan kurina, joka ei kyllä nälkää ollut (ei siis syönyt kuin pari kertaa yössä). Mun diagnoosini on suolioireileva allergikko. Onko teillä se allergia poissuljettu, oletko imetysdieetillä? Mullahan dieetti ei auttanut, vaikka kavensin sitä miten ja nyt meillä onkin se tilanne, että Onni on saanut 4 päivää pelkkää apteekin korviketta (ensimmäinen korvikekokeilu meni puihin, mutta toinen näyttäis sopivan paremmin). Nyt on itkut ohitse ja Onni syö 2 kertaa yössä, lisäksi herää viuhtomaan ehkä kerran pari. Mua ei yhtään sureta tuo yhtäkkinen imetyksen loppuminen, kun olen vain juottanut myrkkyä pikkupojalleni¿Tai ehkä hän alkuun sai siitä kaiken tarpeellisen, mutta oireet paheni aika lailla loppuajasta. Toivottavasti ei tule takapakkia tuon korvikkeen suhteen, yöthän on varmasti pian levottomia, kun alkaa liikkuminen mennä uniin¿Tsemppiä sulle valvomisiin, etenkin jos miehesikin on viikot pois.
HANNELIlle tytön kakkapanttauksesta. Meillä ei ongelma ole panttaus, mutta kova vatsa ja sen seurauksena joskus kakkaaminen sattuu. Meillä annetaan duphalacia tosi säännöllisesti, kun vatsa on ja pysyy kovana ilman sitä. Mä oon huomannut, että tytön on helpompi käsitellä asiaa, kun kerron että ¿äidilläkin on välillä kova vatsa¿. Muuten en osaa kyllä auttaa itse tuohon panttaamiseen.
ERIA: ihanko totta pitäisi ensin ryömiä ja sitten vasta kontata? Mä muistan kuulleeni, että esim. lukihäiriön taustalla voi olla se, että lapsi ei ole kontannut, mutta että ryömiä??? Meillä ainakin esikko lähti suoraan konttaamaan, oli silloin vajaa 7kk. Täällä on näköjään pikkuryömijöitä, nauratti tuo kaukosäädinjuttu. Meilläkin Onni innostuu eniten just kakesta tai puhelimesta omien lelujensa sijaan vaikkei tosin ryömikään, mutta kurottelee ja liikkuu peruutellen. Eilen se sitten ekan kerran kurotti vieläpä videoiden nappuloita painelemaan ¿ hah, tyypillinen poika, esikko ei ikinä tehnyt moista :D
Muutenkin nyt on tullut oikea kehitysspurtti, eilen sängyllä tavoitteli ekan kerran konttausasentoa, pyöriminen on jo tosi sutjakkaa ja muutoin uusia juttuja ovat vierastaminen (useammin ja selkeämmin kuin ennen), päristäminen ja bäbäbä-mämmämmää-jokeltelu. Samaten Onni on alkanut tuottaa itse meteliä, eli hankaa/lyö jotain maata vasten. Niin ja oiskohan Onnikin kohta ensimmäisen hampaan omistaja, kovasti jotain kuultaa alaikenestä.
Semmottista täältä itärajan tuntumasta. Perjantaina onkin 6kk neuvolakäynti, jossa odotan eniten onko painokäyrä edelleen laskeva vai nouseeko heti takaisin ylöspäin.
Ai niin: mä lähden maaliskuussa töihin! Tosin vain neljäksi kuukaudeksi ja tuun sitten kotiin vielä vuodeksi. Mutta mies halusi jäädä itse kotiin vähäksi aikaa ja mullekin työssäkäynti passaa, niin saa aivotoimintaa viriteltyä eri taajuudelle =)
Kerttukasperi ja Onni 260806
Ihan pikana vain kommentoin, että myös meillä on likka nyt ihan itekseen muuttanut rytminsä niin, että max 2 h jaksaa olla hereillä ja näin ollen nukkuu kolmet päikyt. ekat tossa 9.30 paikkeilla ja kestää n. 1 - 1 1/2 h ja 13 eteenpäin n. kolmen tunnin ja n. 18 vielä annan n. 1/2 tuntia torkkua. Sitä en kyllä ole huomannu onko yöuniin vaikuttanut. Pitempään jo herännyt pari kertaa/yö ja neljältä aina kuin nakutettu, jolloin annan tissiä sitten. Varmaan tuo liikkuminen nyt väsyttää enempi.
Puuhikselle jaksut. Tuntuu ettei itellä paljon ole oikeutta valittaa kun sinä siellä kuutta muksua itesseen hoitelet. :(
Nyt pukeen esikolle viimein päivävaatteet päälle! Se huono puoli tossa ettei likka jaksa paljon valvoa on, että varsinkin nää aamut on yhtä attanan juoksemista!!!
oinas
Aamun vauvamuskari on takana ja talossa rauha maassa. Esikoisella on tänään tarhapäivä ja pikku-ukko huikkii sängyssään ja yrittää päästä unten maille. Harmi kun tuli tällainen pakkanen, kun päiväkodissakin jouduttiin peruuttamaan kauan odotettu laskiaisrieha hevosineen, koirineen ja makkaranpaistoineen. Harmitti itseäkin kun näki miten pettynyt tyttö oli kun tarhan pihalla ei odottanutkaan heppa kärryjen kanssa.
Jamssalle ja Airille kovasti jaksamista noiden öiden kanssa. Täytyy olla tyytyväinen, että meillä yöt sujuvat hyvin ja poika nukkuu säännöllisen epäsäännöllisesti täysiä öitä. Kop kop.
Voi itkut tuota kodinhoitohuoneessa odottavaa pyykkikasaa... ei yhtään huvittais. Mä taidankin linnoittautua hetkeksi sohvalle jätskin kera ja katson viikonlopun CSI:n. Eikö se olekin parempi valinta??
Pantoufle *laiskottaa*
Aarinko paittaa taas, mikäs sen kivempaa. Pakkasta on kyllä taas julmetusti, mutta laitoin Eelin unosille ulos. Muutenkin on mökki hiljainen, kuorsaus kuuluu riippumatosta ja esikoinen nukkuu myöskin. Kohta menen oikaseen minäkin sohvalle.
PANTOUFLE: Laitan sulle tähän pinoon, että Nallukka odottelee tietoa tiedän majoitustarpeesta kesäkinkereille. Kertoisitko, minkälaista tarviitte ja mille ajalle. Nallukka on vielä pari päivää nettipimennossa, mutta välitän tiedon kyllä.
PUUHIS: Hienoa, että tajusit heti hakea apua väsymykseen ja nyt alkaa helpottaa. Mun veli teki muuten ihan samanlaista vuoroa kun sun miehes ja nekin muutti systeemin ehkä vuosi sitten tollaseks lyhyempitemposeksi 2-2-2-4. Mikähän " muoti-ilmiö" tällanen muutos on, ettei vanha enää kelpaa?
KAKE-STIMULOINNISTA: Selvästi näyttää olevan poikien juttu, vaikka tosin muistaisin kummityttöni kyllä tällä myöskin lähteneen liikkeelle. Oluttölkki vois olla toinen poikien houkuttaja, ainakin Calathean pojan esimerkin perusteella =) Oliskohan tytöt enemmän siideri-linjalla?
Jaakolle vaan mukavia tetsaustreenejä, on se kumma, että kaikkien pitää aina muka mennä samalla tyylillä eikä persoonallisia tyylejä hyväksytä...huoh.
Nyt sohvalle, kunhan eka luen iltikset.
Pumpuli
KAUKOSÄÄTIMISTÄ JA LAPSOSISTA... meidän esikko (tyttö) lähti kans kaukosäätimen ja puhelimen perään... toinen hottis juttu oli se et rakennettiin palikoista torni ja se piti saada kaataa :), vähä vähältä aina tehtiin se torni kauemmaks.. tää toinen taas vaan lähti liikkeelle, siskonsa perään :)
KAKKAPANTTAUKSESTA kiitokset vinkkejä antaneille. pitää meilläkin ottaa duphalac käyttöön jos ei muut jutut tepsi. Tänään tyttö halus pöntölle kakkaa tekemään, mutta kun mitään ei tullu, totes että huomenna sitten :D
K.H.P vitsit että kadettaa tuo teidän yö... meil anni alko nukkuu puol vuotiaana yöt kokonaa, mutta tän toisen kohdalla ei taida käydä niin..
nyt pitää mennä lukemaan esikoiselle kirjaa.
hanneli
...pakkasen keskeltä, hrrr!! Alkaa jokseenkin jo pänniin noi kylmät kelit, kun naulaavat meiät sitten ihan sisätiloihin. Tuplikset kun on niin avonaiset, etten uskalla niillä Peppiä näillä pakkaslukemilla kuljetella. Pepin nyt saakin tonne vaunuihin topattua, mutta sitten tuo 2vee uhmis-huhmis hengaileekin ihan mielensä mukaan. Taloa aattelin lähteä aamupäivällä kiertämään, mutta sitten siki laiskuus...Oliverin pukeminen on viime päivinä ollut sellainen maanpäällinen hell, että oksat pois. Uhma on siis todellakin tullut meille. Eli vinkkejä vastaanotetaan, kuinka tästä selvitään täysjärkisinä? Etenkin toi pukeminen on ainainen matsin aihe:/ Onneksi talvi on jo tällä puolella niin kohta toivottavasti voi alkaa jo vaatetta vähentään. Tai ainakin toivossa on hyvä elää;)
Kiinteet maistuu pikkuhiljaa. Tänään annoin ekan kerran lihaa, kolme teeluskallista pilttiä sekoitin bataattimössöön. Katotaan kuin maha jaksaa uutta tuotetta. Kyllä heti huomas, ettei ollu kokonaan kaupan siilattua ruokaa...hirvee kakominen alkoi vaikka yritin bataatin oikein pieneks mössötä. Iltapäivällä aattelin antaa vielä uuden pikkuannoksen bataattia, että päästäs pikku hiljaa kahden soseen rytmiin. Annokset nyt on vielä TOOOOSII pieniä, ehkä max 1/2-3/4 pikkupurkillista olen saanut menemään jotenkuten. Mutta kai se on tärkeintä, että edes jotain, mä luulen etä toi mun maitoni on edelleen niin tuhtia, että se pysyy pääravinnonlähteenä vielä hetken.
Tällä mammalla on edessä kokonainen VAPAAPÄIVÄ lauantaina:))))) Ekaks aamusta lähen shoppaileen Turkuun ja sitten illalla ystävän kynttiläkutsut+saunailta! Ai että odotanko innolla, ehkäpä hiukan:D! Mies on luvannut pärjäillä pikkuväen kanssa. Hyvä niin!
Ai niin, autoasiaa. Onko teillä kellään kokemusta VW Touranista tai caddystä? Nämä kaksi kilpailevat meillä nyt keskenään, että kumpis olis hinta/laatu/toimivuussuhteeltaan meidän perheelle paras. Itse olen kyllä tuon touranin kannalla vaikka hiukka suolaisen hintaisia ovatkin. Mutta kun tuo meiän golf on NIIN pieni...pakkorako siis uuden auton hankinta. Ja tarvis tapahtua tässä melko pian, että olis sit oikee auto alla kun aletaan Pepille turvaistuinta sovitteleen ja osteleen.
Tällästä oman napsun kaivelua tähän nyt sit tällä kertaa!!
Vieteri+uinuvat unelmat:)
Mulla on viimeaikoina jäänyt ihan kokonaan käymättä tuolla kinkeripinossa, mutta tarvitsisimme savuttoman 2hh + lisävuode ajalle 9.-10.6. eli la-su. Olin itse jo tehnyt alustavan varauksen Ilveksestä, mutta jos Nallukka saa järjestettyä edullisemman majoituksen, niin otamme toki sen.
Kiitos Pumpuli, että välitit viestin tähän pinoon!
Pantoufle
Lämmin kiitos kaikille Helsingin reissulle treffatuille Eloisille! Olipa ihana nähdä teitä! Nyt poistun lukemaan muutaman päivän postit ja makamaan sohvalle:)Huomiseen!
Ope ja pikku-ukkelit
Onpa ollut kiireistä aikaa, kun ei ole ollut aikaa koneella käväistä kirjoittelemassa.
Lauantaina vietettiin laskiaista ja sunnuntaina veljeni kävivät meillä, eilen oli normaali kotipäivä ja tänään oltiin kyläilemässä. Huomenna mennään kaverin pojan synttäreillä käymään ja torstaina on pojan korvapolilla aika. Nyt on ohjelmaa mutta sitten taas rauhoittuu, eikä käydä juuri missään eikä kukaan tule meille.
Eipä meille ihmeitä kuulu. Juuli yrittää ryömiä mutta pakilla kuitenkin mennään. Pitkiä matkoja etenee ja melko vauhdikkaasti. Mun puolesta ei vielä tarvitse kovinkaan innokkaasti liikkua, tietää vaan lisähommia, kun pitää tarkkailla, ettei laita pojan pikkuleluja suuhun.
Täällä myös nukutaan aina kahden tunnin välein. Eli seiskalta kun herätään niin ysiltä nukkuu aamutirsat 1-1½ tuntia, 12.30-15 ja sitten vielä 17-18. Ilta touhutaan ja yöunille 21. Ihan kiva mutta näin talvella tympii ainainen pukeminen, tyttö kun ei sisällä saa kunnolla nukutuksi.
Taitaa olla ruuanlaiton aika. Joku päivä sitten taas lisää.
Huhti
Meillä meni tänään syöminen paremmin kuin koskaan ennen. Kotitekoista bataattia meni koko jääpalallinen ja vielä lusikallinen kalkkuna parsakaalia. Ja aventin nokkamukillakin kasteltiin koko paita märäksi eli varmaan sitä meni suuhunkin ;) Hiljaa hyvä tulee...Piti vain tulla heti hehkuttamaan teillekin. Huomenna testataan sitten omatekoisen lihasapuskan tekoa. Ja alan miettimään puurojakin.