Mitä kommentoitte, jos joku tykkää jostain mitä itse inhoatte?
Työkaverini suuttui, kun sanoin että katkaravut on mun mielestä oksettavia ja hänellä oli niitä salaatissaan eväänä. Ilmeisesti olisi pitänyt valehdella, että ne on mun suurinta herkkua??
Kommentit (29)
Vastaavassa tilanteessa en olisi sanonut mitään. Miksi olisin?
Kommentointi riippuu asiasta, tilanteesta ja henkilöstä. Ja jos kommentoin teen sen kohteliaasti.
Kotona ei Ap:tä Ole kasvattanut kukaan? Lapsikin tietää, ettei tuolla lailla puututa kenenkään makuun.
Ap menee haukkumaan toisen eväitä, kun hän ei tykkää? Sitten ihmettelee toisen reaktiota?
Pakko olla provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus on kenties provo, mutta mun äitini on just tollainen. Alkaa jossain ravintolasskin yökkimään ja kovaan ääneen selostamaan just tuollaisia "minä en kyllä yhtään tykkää" ja on kyllä oksettavaa jne.
Mulla menee ihan hermot kun tulee mun kotiini myös moista käytöstä esittämään. Niin ällöttävän moukkamaista ja lapsellista.Onhan hänelläkin oikeus mielipiteeseensä? Vai eikö ole?
Totta, mielipiteitä saa olla. Hieman voisi kuitenkin miettiä, miten niitä ilmaisee. Tourette on eri juttu. Sairaudelle ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele, jotain tollasta toisen ruoasta sanoisi joku 6-8 vuotias eikä kukaan työssäkäyvä aikuinen.
Entinen kollegani sanoi ruokalan jonossa ollessaan ruokaa paskaksi.
Tämä naisihminen myös kysyi useasti toisilta, kuinka voivat syödä tota paskaa.
Mäkin olen törmännyt tällaiseen käytökseen.
Kysyttiinkö sinulta mielipidettä niistä katkaravuista? Jos ei, niin mielipidettäsi ei kaivattu, eikä sillä ollut tilanteessa mitään arvoa.
Eikö sanonta ole, että "jos ei ole mitään hyvä sanottavaa, ei sano mitään"? Jos työkaveri olisi minulta kysynyt haluatko, sitten olisin varmaan todennut, että "kiitos ei, en pidä äyriäisistä". Tai ihan vaan "kiitos, ei". Jonkin toteaminen oksettavaksi on esiteinien kommunikaatiota, ei aikuisten käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia on paljon... Mitä kommentoitte heille takaisin? Joskus menee vain niin hämmennyksiin toisen töykeydestä että ei osaa sanoa mitään. Olisi mahtavaa olla sanavalmis..
Aloittajalle olisin alkanut selostaa mitä parhaimpia katkarapuruokia ja missä kaikkialla olen katkarapuja syönyt. Kertoisin vuolaasti, miten tehdään maailman paras katkarapupasta ja miten tropiikissa saa aivan upeita ruokia, joissa raaka-aineena on tuore katkarapu ja muut merenelävät. Ja kokonaiset, kuorellisena grillattavat katkaravut, voi että miten hyviä ovatkaan! Muistan erään ravintolan, jossa oli alkupalana niin hyviä grillattuja jättikatkarapuja, että palasin paikkaan vielä monta monta kertaa ihan vain niiden takia. Oh, kaltaiseni kulinaristi saa nyt oikein veden kielelleen, kun miettii...
Sitten söisin katkarapuannostani ja hönkäilisin ah, ihanaa katkaravun tuoksua aloittajaa päin, ettei hänen tarvitsisi mielikuvan takia yökkäillä vaan saisi ihan aidon aistielämyksen.
Kenenkään ei tarvitse tykätä samoista asioista kuin minä, eikä minua aloittajan käytös loukkaisi. En vain pitäisi aloittajaa kovin fiksuna.
En koe minkäänlaista tarvetta arvioida muiden ruoka-annoksia.