Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini sai kuulla että lapsensa on vakavan rikoksen uhrina. On neutraali eikä välitä?

Vierailija
03.11.2024 |

Sai kuulla, että lapsensa on todella vakavan rikoksen uhrina erään miehen taholta. 

Äitini ottaa asian rennosti. Puhuu niitä ja näitä kun soittelee, kun olen itse ahdistunut niin ihmettelee mikä minun on. Ei käsitä yhtään mitä on tapahtunut ja hän on asiaan osasyyllinen. On vain kuin ei liikuttaisi ja samaan aikaan kuulen jonkinlaisen pelon mitä hänelle itselle käy. 

Käyttäytyy oudosti. 

Miten ei yhtään välitä mitä lapselleen on käynyt?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus narsisti. 

Vierailija
2/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mekään, joten lopeta spämmääminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli äiti on osasyyllinen, niin ehkä hän välttelee asiasta keskustelemista?

Vierailija
4/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ahdistunut siitä rikoksesta vai äitisi reaktiosta? Aika outoa puhua itsestään äitinsä lapsena ja jauhaa vain sen äidin reaktiota tai reagoimattomuutta. Häh.

Vierailija
5/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että kysyt täällä että miksi äitisi ei välitä. Miten ihmeessä sä kuvittelet että me tiedettäisiin syy äitisi käytökseen.

Vierailija
6/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seko aloitus. Säälistä yks pojo.

Vierailija
7/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytmisestä perimä selittää noin puolet, toisen puolen selittää, millaisissa olosuhteissa joutuu kasvamaan lapsuutensa. 

Vierailija
8/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä asioilla on yhteys. Tutki sitä niin et joudu enää hyväksikäytettäväksi jatkossa.

Vierailija
9/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka on se sun äitisi lapsi, josta meidän nyt pitäisi piitata hevon persettä? Niin sekavaa settiä, että mene hoitoon ja tällä kertaa pysy siellä.

Vierailija
10/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina muistuttaa "äitini miesystävä hyväksikäytti minua"-tarinoita. Yhdessä niistä äiti koki että mies oli pettänyt hänetkin.

Tuollaisestako on kyse?

Miten äiti itse on osasyyllinen? Hyväksikäyttötarinassa ehkä siksi ettei naisen äiti tehnyt asialle mitään, koki vain itsensäkin petetyksi.

Vierailija
11/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on se vakava rikos? Sanoiko joku pahasti ja sulle tuli paha mieli? Vai joku ihan oikea rikos?

Vierailija
12/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut äidit nyt on tuommoisia. Mun äitikin vitsailee siitä kun mua ahdisteltiin seksuaalisesti lapsena ja nuorena. Se kun on vaan hyvä vitsi kun persettä ja tissiä kouritaan ja kommentoidaan. 

Vierailija
13/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä äiti voisi tehdä? Poliisi hoitaa asian, jos lapsi on miehen kidnappaama tms. eikä se äitiä auta yhtään, vaikka ulkopuoliset kuten ap yrittävät asiaa suurennella. Jos lapsi on jo aikuinen ja hyväksyy miehen tekemät itseensä kohdistuvat rikokset, niin äiti ei saa niitä mitenkään moittia.

Ihan näin meidän kesken: suomeksi ei sanota, että lapsi on vakavan rikoksen uhrina miehen taholta. Me sanomme, että lapsi on miehen tekemän rikoksen uhri tai miehen rikos kohdistuu lapseen. Olen kuullut tämän luotettavalta taholta!

Vierailija
14/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa? Aika erikoista myös, että vakavan rikoksen uhriksi joutunut pysyy jauhamaan äitinsä tekemisiä ihan neutraalisti vauvapalstalla. 

Vierailija
15/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämillään, ei tiedä, mitä tapahtuu.

Aikuinen lapsi voisi tässä kohtaa olla aikuinen ja hoitaa itse omat ongelmansa. Äidin vastuu päättyy 18 ikävuoteen. Sen jälkeen äidiltä voi odottaa vastaavaa tukea kuin muiltakin sukulaisilta ja läheisiltä. Äitiys ei enää velvoita aikuisen lapsen holhoamiseen. 

Empaattinen pitäisi tietysti osata olla, mutta jos kuvioon liittyy väkivaltaa, rikoksia, päihteitä ym. ulkopuolisen voi olla vaikea suhtautua asiaan. Äiti on kuitenkin ulkopuolinen tuossa.

Vierailija
16/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa äideistä välttelee "kaikkea negatiivista" kuin ruttoa. Hyvin hyvin yleinen ilmiö.

Heille lasten ongelmat on hirveä rasite eikä niistä haluta kuulla mitään, vaan pysytellä pikku kuplassa jossa asiat on mukana ok.

Hyvin yleistä.

Vierailija
17/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
18/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ihan normaali juttelu auttaa, kun ihminen on kokenut jotain traumaattista. Se luo turvallisuudentunnetta tuoden esiin, että elämä jatkuu kaikesta huolimatta. Kriisityöntekijöitä myöten käytetään tätä taktiikkaa, jos ihminen ei ole vielä valmis läpikäymään tapahtuneita. 

Vierailija
19/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, itsellä sama juttu. Toinen vanhempi alkoi lyömään luuria korvaan koska ei halunnut puhua asiasta, otti omasta mielestään "neutraalin kannan" eli hylkäsi täysin, ja toinen oli kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan

Tästä on pari vuotta aikaa nyt ja kun asiaa reflektoin, vastaavia tilanteita on myös lapsuudessa. Naapuri pahoinpiteli minut, äidin miesystävä pahoinpiteli minut, veli pahoinpiteli minut, jne. Kaikki lakaistiin maton alle, kuuluu elämään. Äiti itse uhkaili minua jossakin vaiheessa itsemurhalla, mutta kun oma elämänhaluni katosi rikoksen seurauksena, raivosi minulle aggressiivisesti. Itse kuitenkin poraa yksinäistä joulua, jne.

Törmäsin taannoin pedofiliaa käsittelevään kommenttiin jossa sanottin, että pieni tyttö ei pysty käsittämäänkään, ettei häntä rakastettaisi. Sen vuoksi hän ei epäile tai tunnista pedoa, eikä ymmärrä tekoa vääräksi. Lapsi ei ymmärrä, mitä hänelle tehdään, ennen kuin joku peruuttamaton raja ylitetään. Ja tuo kuoliaaksi vaikeneminen on keino saada unohtamaan asia - sekä tapahtunut että se, että läheiset hyväksyivät ja jopa kannustivat sitä

Vierailija
20/78 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki äidit ei vaan välitä.