Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaalainen Pauliina osti lähes 400 euron edestä kahvia ja säästi mies äimistyi, mutta kassalla ei ihmetelty

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo kahvia, joten olen säästänyt ihan sikana

Minä olen ikäni juonut teetä, eikä se ole koskaan ollut tarjouksessa.

Minäkin juon teetä. Menee paljon rahaa sillä ostan teeni irtona paikallisesta teekaupasta. Mutta ei haittaa, sitä varten käyn töissä.

Vierailija
82/90 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin tällöin eri kahvimerkeissä on pieniä pakkausvirheitä ja jos ostat paljon samaa erää voi käydä niin, että paketit rupeavat pehmenemään ihan muutaman viikon - muutaman kuukauden ajalla.

On käynyt näin parikin kertaa kun olen sattumalta saanut joku 10 pakettia esimerkiksi lahjaksi.

Jaa, tuoko joku lahjaksi kymmenen pakettia!? - No, kahvipaketit eivät yleensä pehmene, jos eivät saa kolhuja ja sitä myötä reikiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rich bitch tämä Pauliina. "Osta iso määrä ja säästä". Köyhällä kun ei ole varaa ostaa edes kahta pakettia kerralla...

Olet niin oikeassa. Kahvipaketti on käyty joskus ostamassa possusta otetuilla kolikoilla. Joskus ei ole ollut varaa ostaa edes sitä suodatinpussipakkausta, joten kyllä tässä on jouduttu turvautumaan välillä talouspaperiin tai sukkahousuihin. Riippuu vähän mihin kohtaan kuukaudesta tarve sattuu.

Vierailija
84/90 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on tuoretuote. En ikinä osta kahvia jonka paahtamisesta on kulunut yli 3kk. Enkä varsinkaan kahveja joiden pakkauksessa ei edes kerrota tuotantopäivää vaan on pelkkä parasta ennen 

Vierailija
85/90 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko ihmiset noin paljon kahvia? Mulla menee yksi kolmen euron pikakahvi vuodessa. Teetä noin kolmella kympillä. 

Vierailija
86/90 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli oli poistettu. Miksi kahviostokset sensuroitiin?

Oisko ollut keksitty juttu, piti olla aprillipila.

Luin sen jutun aiemmin siinä luki että perheessä juodaan paljon kahvia, 2 pakettia menee viikossa. Eihän siinä muuta ehtis tekeenkään kuin kahvitella. Valetta oli koko juttu.

Vierailija
87/90 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, mä muistan kun isä kertoi vieraille, että meillä menee kokonainen paketti kahvia viikossa, kun lapset alkaa olla jo kahvinjuonti-iässä. Meitä oli isä,  äiti ja neljä lasta. Meillä kiehui aamu- ja päiväkahvit, tosin päiväkahvit jäivät koulun takia arkena juomatta.

Vierailija
88/90 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästi? Jos noiden juomiseen menee vuosia ja kahvin hinta laskee esim. 6kk päästä alle tuon tarjoushinnan niin tappiotahan tuosta tulee :D

Siitä nyt puhumattakaan ettei tuo kahvi säily loputtomiin. 

Vierailija
89/90 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, mä muistan kun isä kertoi vieraille, että meillä menee kokonainen paketti kahvia viikossa, kun lapset alkaa olla jo kahvinjuonti-iässä. Meitä oli isä,  äiti ja neljä lasta. Meillä kiehui aamu- ja päiväkahvit, tosin päiväkahvit jäivät koulun takia arkena juomatta.

Joku tuttu joi väitetysti monta (täyttä) pannullista päivässä yksinään. Lääkäri sitten pakotti vähentämään ja reippaasti kun tuo alkoi haitata terveyttä. 

Vierailija
90/90 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli oli poistettu. Miksi kahviostokset sensuroitiin?

Oisko ollut keksitty juttu, piti olla aprillipila.

Luin sen jutun aiemmin siinä luki että perheessä juodaan paljon kahvia, 2 pakettia menee viikossa. Eihän siinä muuta ehtis tekeenkään kuin kahvitella. Valetta oli koko juttu.

Yhteen kahvikupilliseen menee noin 7g kahvia ja suomalainen kahvinjuoja juo keskimäärin 5 kuppia päivässä. Huomaa että kupit tarkoittavat niitä vanhanaikaisia pieniä mummokuppeja ja nykyaikaisina muumimukeina tuo on ehkä 3,5 mukia päivässä. 

Yleensä kahvia kuitenkin keitetään vähintään 1 kuppi enemmän kuin juodaan, joten lasketaan keskikulutukseksi 6 kuppia päivässä.

Tällä keskimääräisellä kulutuksella 2 kahvinjuojan talous käyttää kuukaudessa 2,5kg kahvia, eli viisi pakettia kuukaudessa. Eikä ole mikään kovin kova kulutus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi